Ömer Tanrısever 3 Mart 2017 Paylaş 3 Mart 2017 (düzenlendi) Arkadaşlar, 2006 model 1.6 tdci ford focus sahibiyim. Geçen hafta turbo arızası nedeni ile aracıma revizyonlu turbo taktırdım. Ancak bu işlemden sonra ort. yakıt 1 lt civarı arttı. Ben turbo basıncı ile alakalı bir durum olarak düşünüyorum bu sorunu. Acaba turbo basıncının yüksek veya düşük olmasının belirtileri nelerdir? 3 Mart 2017 tarihinde Ömer Tanrısever tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 3 Mart 2017 Paylaş 3 Mart 2017 Yüksek olursa performans artar. Tabi yakıt ta artar. Düşük olursa performans düşer Yorum bağlantısı
Ömer Tanrısever 3 Mart 2017 Yazar Paylaş 3 Mart 2017 Peki optimum turbo basınç değerleri nedir? 1.6 tdci için? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 3 Mart 2017 Paylaş 3 Mart 2017 Kitabın ortasından sorma. Oraya çalışmadım. Bu istenilen bir durum değil turbonun sağlığı için. Yanlış hatırlamıyorsam 2.1 var Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Mart 2017 Paylaş 3 Mart 2017 turbo basıncı reviyonla vs. yükselmez azalmaz. selenoid valfi arızalıdır alakasız devirde yüksek basınç gelebilir o zaman da beygir de düşer.. tüketim de azalır aslında eskisindeki arıza ne idi? tüketim orttalaması şu an kaç lt/100km? Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 4 Mart 2017 Paylaş 4 Mart 2017 1.5 ya da 1.7 bar olarak hatırlıyorum yanlış olabilir. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Mart 2017 Paylaş 4 Mart 2017 1.5 ya da 1.7 bar olarak hatırlıyorum yanlış olabilir.Doğru hatırlıyorsun. 1.5 bar 1 Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 4 Mart 2017 Paylaş 4 Mart 2017 Rölantide 1.6 bar. Tam yükte her zaman değil 2.1bar diye biliyorum Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Mart 2017 Paylaş 4 Mart 2017 2.1 ile piston kartere akar yahu Rölantide 0 olur, boşta dip gaz yapılsa anlık belki 0.5 0.7 2 Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 4 Mart 2017 Paylaş 4 Mart 2017 O senin bildiğin naylonda olur bu ford 2 1 Yorum bağlantısı
Ömer Tanrısever 4 Mart 2017 Yazar Paylaş 4 Mart 2017 Bugün aktüatör ayarından basıncı düşürdüm birazcık, araç normale döndü yakıt değerleri olarak. Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 4 Mart 2017 Paylaş 4 Mart 2017 Fordun yeni motorlarında 2.8 bara kadar çıkartıyorlar. Ama bunda da motor devrine bağlı olarak 1.7 bara çıkartır sanıyorum. Tabii motorun turbo haritasını da bilmek lazım. Valf kaç barda açıyor onu da bilmek lazım tabii. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 5 Mart 2017 Paylaş 5 Mart 2017 O senin bildiğin naylonda olur bu ford 1 Yorum bağlantısı
Serdar Çekiç 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 On 03.03.2017 at 21:29, Çağlar Bayur yazdı: turbo basıncı reviyonla vs. yükselmez azalmaz. selenoid valfi arızalıdır alakasız devirde yüksek basınç gelebilir o zaman da beygir de düşer.. tüketim de azalır aslında eskisindeki arıza ne idi? tüketim orttalaması şu an kaç lt/100km? bendede 2005 dizel focus2 var. seyir halinde giderken 1-2 saniyelik anlık çekiş düşmesi oluyor. araç kendini kasıyor.sanki arkamdan biri tutuyormuş gibi sonra düzeliyor. serviste ustaya sorduğumda selenoid valfi olabilir dedi. selenoid valfini deneriz olmazsa turbo dedi. çağlar abi ne diyorsun bu işe. nolur bana selenoid valfi de:) umarım selenoid valfidir. yoksa bana yaylalar yaylalar Yorum bağlantısı
Uğur Şahinbaş 29 Mart 2017 Paylaş 29 Mart 2017 Selenoid valf montaji nasıl oluyor çıkar yenisini tak şeklinde mi yoksa takıldıktan sonra herhangi bir ayarı var mı? Yorum bağlantısı
Uğur Şahinbaş 6 Nisan 2017 Paylaş 6 Nisan 2017 Selenoid valfi (pierburg olan) yeniledik usta lifte kaldırıp taktı. Sonra çalıştırdım vestageye baktı tamam dedi ama bir kaç gün 3 bin devire yakın atağa kalkmaya başladı araç. Sonra vestage mili kıpırdamaz oldu gaz kesme agır gitme sorunları.. Tekrar ustaya gitmedim boruları takip ettim meraktan. Yerleri farklı geldi çünkü internette bu tip resimleri inceledim bir de selenoidin açılıp içinin temizlendiği videolardan yola çıkarak küçük boru yerlerinin hepsi farklı vazidede ve sırası karışmaması gerek. 3 saat önce kafama takıldı karanlıkta sanayiye geçtim bir kanal vardı oraya girdim arabanın alt muhafazayı söktüm selenoide ve hortumlarin sıralamasına baktım. Westinghouseden gelen boru selenoidin 1.girişte olması lazım ama 2.girişte. Westage aktuatöre giden boru ise 2. Sırada olması lazımken 1.siradaydı. 3.boru boş motorun bir yerinde sabitlenmiş. Resimlerdeki sıralamaya göre boruları taktım. Çalıştırıp yola çıktım. 1750 devirde olması gereken yerde turbo basıyor. Motor rahat devirleniyor. Selenoid valf bozulmuş demek değişim yanlış yapıldı turboyu söktürüp Ankara'ya yollayacaktık takılı kalan westageyi de değiştirecektik......... 7 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 6 Nisan 2017 Paylaş 6 Nisan 2017 Valla tebrik ediyorum. İyi is cikarmissiniz. Hep soylerim eger bir seyi yapmasini biliyorsaniz veya eliniz yatkin olup bir de iyi arastirmissaniz, o isi cogu ustadan ( ya da usta diye gecinenden diyelim) iyi yaparsiniz. Cunku kendi maliniz. Dikkat eder, özen gösterirsiniz. Böyle özenli ustalar da yok degil ama keske sayilari daha cok olsa 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Akyol 7 Nisan 2017 Paylaş 7 Nisan 2017 OBD ile boost basıncı ölçtüğümde durduğum yerde tam gaz yapınca 24 PSI olarak ölçüyor. Bu arada söz konusu turbo ise Servet abiyi hafife almayın Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Ekim 2017 Paylaş 11 Ekim 2017 Biz hala odb den veya pc'den turbo basıncı ölçerken mevcut atmosfer basıncı nedir, bulunduğumuz yerde kaç mbar basınç var bilmeden ekrandaki basıncı turbo basıncı sanıyoruz. Yukarıda var canlı örneği. Araba rölanti de daha 1 bar basıyor Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 11 Ekim 2017 Paylaş 11 Ekim 2017 Sökmüşken temizlik iyi olurdu... Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün 14 Kasım 2017 Paylaş 14 Kasım 2017 (düzenlendi) Hemen hemen aynı sorunu yaşıyorum. Yakıt tüketimim artı bende de. (6.3 -6.5 arası) Şehir içi ve otoban karışık Ortalama hız 120 km , sakin kullandığım söylenemez şehir içinde de...En son uzun yolda bu yaz ADANA - KEMER arası 5,4 ortalama ile gitmiştim. (Yolları söylememe gerek yok) Abimde de aynı aracın collection u var, oda 5,2 litre gibi yapmıştı aynı yolda arka arkaya gittiğimizde. Tamamen turbo ile ilgili bir sorun mudur bilmiyorum ..Ama sanki turbo değişiminden sonra egzoz dan hafif beyaz duman ( şeffaf gibi gündüz anlaşılmıyor diyebilirim) da atmaya başladı... 14 Kasım 2017 tarihinde Özkan Yenigün tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 14 Kasım 2017 Paylaş 14 Kasım 2017 hımm bizim araclarda vw mk4 tdi n75 valfi diye geciyor biri turboya biri egr hava filtesine hava basıyor arada kesilmeler yapıyorsa bizzat kendim çok denedim diger formlarda da bazı arkadaşlara tecrübe oldum 3bin devirden sonra gaza basıyoruz yemiyor boşluga düşer gibi oluyorsa bu bizim araclarda kesin bu n75 valfindan kaynaklıdır. standartı 1.0 bar yük biniyor fabrikadan cıkarken. tabi biz bunu yazılımla acabiliyoruz. fordlarda daha fazla oldugu kanaatindeyim. bence bahsedilen aracın cekişi düşüktür basmıyordur turbo ondan fazla yakıyordur. Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 Sizce aşağıda linkte verilen turbo nasıldır? Deneyen var mıdır??? https://www.gtturbo.net/urun/ford/2/ford-focus-1-6-tdci-110-hp-turbo.html Yorum bağlantısı
Recommended Posts