Derviş Dursun 5 Mart 2017 Paylaş 5 Mart 2017 Merhaba. Bir sorunumla ilgili tecrübeli üstatlarımdan bilgi almak istiyorum. Trigerde bir iki diş atlak olursa ne gibi sorunlar meydana gelir ve nasıl anlaşılır? Aracım üst kapak açıldıktan sonra conta vs değişimiyle beraber triger seti de değişti ancak sorunlarım böylece başlamış oldu. Kendi marka kısmımda konusunu açtım fakat burdan daha kapsamlı olur diye düşündüm. Sorunuma gelince, normal seyir halinde 1. 2. ve 3. viteste daha belirgin olmak üzere gazı bırakıp kendi halinde giderken başlıyor ara ara vuruntu tekleme yapmaya. Kompresöre binince araç normal gidip yavaşlar ama bende sarsıntı oluyor. 1. viteste normal kendi haline gitmiyor zaten, devir 1000 in altına düşüp başlıyor sallanmaya boğulmaya. Birçok araç kullandım böyle bir sorun yaşamadım. Yapılan işlemlere gelince, şanzıman alt takozu değişti, rolanti sensörü, egr, hava sensörü, boğaz kelebeği temizlendi. Hava hortumları kontrol edildi sıkıldı sorun yok. Ateşleme sistemi orjinal ve yeni. Enjektör ve bobin kabloları vs hepsi kontrol edilip tekrar izole edildi. Tek marşta çalışıyor ama motor biraz sarsıntı yapıyor arada. Ayak hizama gelen kısımdan tırrr diye ses geliyor. Biraz uzun oldu kusura bakmayın ama son çare olarak aklımda sente ayarı kaldı. Çekiş gidiş gayet iyi, 160 yaptım en son sadece, lpg de o kadar gidiyor ayarından sanırım. Acaba diyorum sente bir iki diş atlak mıdır? Saygılar. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 5 Mart 2017 Yazar Paylaş 5 Mart 2017 Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı: conta neden değişmişti? Abi trigeri değişmek için vermiştim, devirdaimin ordan conta sızdırıyor vs demişlerdi sonra sıkıntı olur diye açılmıştı. Hararet vs bi sıkıntı olmadı yani. Su eksiltme vardı ilk aldiğimda, o da ahtapot hortum patladigindan olduğu sonradan hortum patlayınca anlaşıldı Bundan dolayı üst kapak açıldı Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 5 Mart 2017 Yazar Paylaş 5 Mart 2017 Taşlandı abi, sipop lastikleri saplamalar vs yeni takıldı hep. Daha öncesinde bu sorun yoktu. Triger değişimini sordum, usta aparat kullanmadım, göz ayarıyla ince ince ayarlayarak yaptım dedi ama senteyi kaldırdılar mı acaba diyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mart 2017 Paylaş 5 Mart 2017 geriye sente kalıyor. göz ayarı olmaz o iş buralarda devirdaimden su kaçti diye conta diyene iyi bakmazlar ayrıca... 1 Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 5 Mart 2017 Yazar Paylaş 5 Mart 2017 Valla abi olabilecek herşeyi yaptım baktım ama yok. Benim bildiğim de aparatla olur. Adam 50 yıllık usta ama bu ince ayar ustalığa bakmaz diye düşünüyorum. Emin olmak için hani başına gelen eden varsa en kısa zamanda başka bir servise bırakıcam arabayı Su kaçağını devirdaimden dememislerlerdi abi, kapağın köşeden sızdırma var demişlerdi Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 5 Mart 2017 Yazar Paylaş 5 Mart 2017 2. Resimde sol alt köşede sanki daha önce kaçırma vs yapmış gibi. Bilemedim Yorum bağlantısı
Misafir 5 Mart 2017 Paylaş 5 Mart 2017 Devirdaim su kaciriyor diye ust kapak acani da ilk defa duyuyorum. Çağlar ustam demis gerekeni gerci ama okuduklarima gore sente atlamasi daha agir belirtiler veriyor diye hatirliyorum. Bariz performans düşüklüğü mesela. Uzerine devam edildiginde motor parcalarindan birinin zarar gormesi gibi. Hep ayni seyi soyleyerek sana oksijen sensoru aldirmak da istemiyorum sorun duzelmezse bosa masrafina sebep olurum diye. Ust kapakla ne alakasi var denilebilir ancak şunu gordum ki bazen bir ariza alakasiz bir islemin sonucunda tesadufen ortaya çıkıp hep yapilan islemde hata aratiyor. Mesela benim otobanda gaz teli koptu. Telciye tel yaptirdim ama tel 2 cm kisa geldi. Kelebekteki telin biraz gevseklik payi olmasi gerekiyor malumunuz. Sadece o pay yoktu ama gaz kelebegini de acik birakmiyordu. Tel degisimden sonra birden gaz 2-3 bin devirlerde takili kalmaya basladi. Stop edip calistirdigimda kimi zaman duzeliyordu. Anladik ki egr ölmüş korleyince sorun ortadan kalkti. Alakasizdi ama denk geldi. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 6 Mart 2017 Yazar Paylaş 6 Mart 2017 8 saat önce, Yunus Emre Çırak yazdı: Devirdaim su kaciriyor diye ust kapak acani da ilk defa duyuyorum. Çağlar ustam demis gerekeni gerci ama okuduklarima gore sente atlamasi daha agir belirtiler veriyor diye hatirliyorum. Bariz performans düşüklüğü mesela. Uzerine devam edildiginde motor parcalarindan birinin zarar gormesi gibi. Hep ayni seyi soyleyerek sana oksijen sensoru aldirmak da istemiyorum sorun duzelmezse bosa masrafina sebep olurum diye. Ust kapakla ne alakasi var denilebilir ancak şunu gordum ki bazen bir ariza alakasiz bir islemin sonucunda tesadufen ortaya çıkıp hep yapilan islemde hata aratiyor. Mesela benim otobanda gaz teli koptu. Telciye tel yaptirdim ama tel 2 cm kisa geldi. Kelebekteki telin biraz gevseklik payi olmasi gerekiyor malumunuz. Sadece o pay yoktu ama gaz kelebegini de acik birakmiyordu. Tel degisimden sonra birden gaz 2-3 bin devirlerde takili kalmaya basladi. Stop edip calistirdigimda kimi zaman duzeliyordu. Anladik ki egr ölmüş korleyince sorun ortadan kalkti. Alakasizdi ama denk geldi. Kardeşim üst kapağın açılması sağ üst köşede kapağın gövdeye birleşen yerinde eskiden kalma su sızıntısı. Sanırım daha önce hararet yapmış yada ufak bir dalgınlıkla yapacaktı bilemiyorum. Aklımda kalmasın diye yapılsın dedik. Pc ye bağlandığında herhangi bir hata da vermiyor zira oksijen sensörü her halukarda hata verir ki bu sıkıntı oksijen sensörü hatası değil önceki araçlarımdan biliyorum. Yaklaşık 5 bin km dir kullanıyorum arabayı, bir sıkıntı görmedim ama aklımda kalan sentenin bir iki diş atlamış olabileceği. İlk fırsatta başka bir ustaya verip baktırır hallettiririm artık. Senteyse sente, sensörse sensör artık bilemedim Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 6 Mart 2017 Paylaş 6 Mart 2017 Motoru kitlemeden nasıl olmuş usta sente tutturmuş ilk defa duydum. Sentesi kaçık birkaç arabaya rastladım bayağı gürültülü çalışıyordu. 1 Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 6 Mart 2017 Yazar Paylaş 6 Mart 2017 Bir saat önce, Osman Ünal2 yazdı: Motoru kitlemeden nasıl olmuş usta sente tutturmuş ilk defa duydum. Sentesi kaçık birkaç arabaya rastladım bayağı gürültülü çalışıyordu. İşin ilginç tarafı öyle aman aman sert bir ses yok arabada. Tek marşta alıyor ama biraz sarsıntılı çalışıyor ilk çalıştırırken. Onun dışında arada çekişi güzel şahlanıyor,arada hantal kalıyor. Birde tekleme yapıyor kendi haline bırakınca. Kendi gözlemlediğim kadar sente olayına yoğunlaştım. Fırsat bulup göstermeye kaldı iş. Bu sorunu çözersem bir kaç arkadaşın işine yarayacak inşallah ustalar böyle işte, kovboylar mübarek Yorum bağlantısı
Ahmet Oğuz ERKOÇAK 6 Mart 2017 Paylaş 6 Mart 2017 Böyle bir olay benim de başıma geldi focus1 aracım var hiçbir problemim yok ikrn zamanı geldiği için triger değiştirmek istedik bir ustaya verdik beraberinde ses yapan devirdaim da değişsin dedik V kayışı filan usta iş bitti ancak bir sorun var dedi gittik arabanın başına sanki havası kesilmiş de boğuluyor gibi sustu susacak bir rolantisi var araca bindiğinde tamam sıkıntısız yürüyor ancak durmak isteyince stop ediyor bir marşla çalışıyor ama çalışsam mı sussam mı arasında kalıyordu boğaz kelebeğini temizlettik olmadı rolanti sesnsörünü değiştirdik olmadı sonra başka bir usta ile tanıştık aldık aracı diğer ustadan yeni tanıştığım usta sente ayarı yapılacak dedi al usta araba senin dedik verdik bu usta tekrar söktü motoru elinde bir çeşit çubuk üstünde gösterge ile (mikrometre) sente ayarı yapıp malzemeleri ondan sonra taktı aracım nefes aldı hiç bu kadar sesi temiz ve performanslı kullanmamıştım iyi bir ustaya gösterin derimTapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 6 Mart 2017 Yazar Paylaş 6 Mart 2017 2 saat önce, Ahmet Oğuz ERKOÇAK yazdı: Böyle bir olay benim de başıma geldi focus1 aracım var hiçbir problemim yok ikrn zamanı geldiği için triger değiştirmek istedik bir ustaya verdik beraberinde ses yapan devirdaim da değişsin dedik V kayışı filan usta iş bitti ancak bir sorun var dedi gittik arabanın başına sanki havası kesilmiş de boğuluyor gibi sustu susacak bir rolantisi var araca bindiğinde tamam sıkıntısız yürüyor ancak durmak isteyince stop ediyor bir marşla çalışıyor ama çalışsam mı sussam mı arasında kalıyordu boğaz kelebeğini temizlettik olmadı rolanti sesnsörünü değiştirdik olmadı sonra başka bir usta ile tanıştık aldık aracı diğer ustadan yeni tanıştığım usta sente ayarı yapılacak dedi al usta araba senin dedik verdik bu usta tekrar söktü motoru elinde bir çeşit çubuk üstünde gösterge ile (mikrometre) sente ayarı yapıp malzemeleri ondan sonra taktı aracım nefes aldı hiç bu kadar sesi temiz ve performanslı kullanmamıştım iyi bir ustaya gösterin derim Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Maalesef bu ikinci hatam oldu tanıdığa vermekle. Hakkaten böyle ince işlerde işin ehline vermek gerekiyor. Para pulunu geçtim, sırf tanıdık yada akraba diye herkese elletmemek lazım Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 7 Mart 2017 Yazar Paylaş 7 Mart 2017 Bursa Otokoç Servisi'ni aradım, sente ayarı için ve başka bakımlar için randevu alayım dedim, araç lpg li diye servise sokmak yasakmış. Hor gördüler lpg li arabamı, modeli söyleyince fakiriz diye kesip attılar. Ne pis duygu arkadaş 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 7 Mart 2017 Paylaş 7 Mart 2017 Fabrikasyon lpg li araclar servise girebiliyor mu? Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 7 Mart 2017 Yazar Paylaş 7 Mart 2017 Onlar girer mecbur. Kendi yaptığı şeyi niye almasın ki? Kavga ederim yeminle Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 7 Mart 2017 Paylaş 7 Mart 2017 Bilmiyorum da onlari aliyorlarsa, disarida takilani niye almiyorlar? montaj vs ise sorun, ben belki benzin deposunu da disarida degistirmis olabilirim, abuk sabuk bir akü de taktirmis olabilirm ayni risk.... Paraya doymuslar galiba Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 7 Mart 2017 Yazar Paylaş 7 Mart 2017 Valla aynen öyle paraya doyunca pek umursamıyorlar. Hele hele bursa esnafı her şehirden daha tok olunca daha bir rahatlar. Saçma sapan prosedürler Yorum bağlantısı
Misafir 7 Mart 2017 Paylaş 7 Mart 2017 3 saat önce, Derviş Dursun yazdı: Bursa Otokoç Servisi'ni aradım, sente ayarı için ve başka bakımlar için randevu alayım dedim, araç lpg li diye servise sokmak yasakmış. Hor gördüler lpg li arabamı, modeli söyleyince fakiriz diye kesip attılar. Ne pis duygu arkadaş Triger sente ayarını kendin kontrol et. Hakikatten kontrolü çok zor birşey değil. Aparat dedikleri 5 mm. kalınlığında, 25-30 cm. boyunda, 3-4 cm. genişliğinde silme parçası. Sadece triger üst kapağını, külbütör kapağını, ön sol lastiği ve 1. bujiyi sökeceksin. Servisin kontrol edeceği hassasiyetle kontrol edebilirsin. 1 ila 1.5 saatine malolur.. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 7 Mart 2017 Yazar Paylaş 7 Mart 2017 1 saat önce, Muhteşem Or yazdı: Triger sente ayarını kendin kontrol et. Hakikatten kontrolü çok zor birşey değil. Aparat dedikleri 5 mm. kalınlığında, 25-30 cm. boyunda, 3-4 cm. genişliğinde silme parçası. Sadece triger üst kapağını, külbütör kapağını, ön sol lastiği ve 1. bujiyi sökeceksin. Servisin kontrol edeceği hassasiyetle kontrol edebilirsin. 1 ila 1.5 saatine malolur.. Abi benim yapmam biraz zor çünkü zaman ve yer sıkıntım var. Usta triger setini sökmeden anlayabilir mi sentenin yanlış olup olmadığını? Yorum bağlantısı
Misafir 7 Mart 2017 Paylaş 7 Mart 2017 Bir saat önce, Derviş Dursun yazdı: Abi benim yapmam biraz zor çünkü zaman ve yer sıkıntım var. Usta triger setini sökmeden anlayabilir mi sentenin yanlış olup olmadığını? Trigerin doğru takıldığını anlamak için, trigeri sökmeye gerek yok. Sadece kontrol edilecek. Fakat kontrol için külbütör kapağının sökülmesi gerek, altta krank kasnağını görmek için sol ön lastiğin sökülmesi gerek. Burada yaptığın paylaşımlara, yapabildiklerine bakarak sen yaparsın dedim. Yapılacak olan sadece kontrol. Eğer kontrol sonucunda hata tespit edersen; düzeltmek için bir servise götürmen gerecek. Elindeki imkanlar ile düzeltme işini yapamazsın zaten. Fakat, trigerin nasıl doğru takılacağını biliyor olacaksın. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 7 Mart 2017 Yazar Paylaş 7 Mart 2017 Bir saat önce, Muhteşem Or yazdı: Trigerin doğru takıldığını anlamak için, trigeri sökmeye gerek yok. Sadece kontrol edilecek. Fakat kontrol için külbütör kapağının sökülmesi gerek, altta krank kasnağını görmek için sol ön lastiğin sökülmesi gerek. Burada yaptığın paylaşımlara, yapabildiklerine bakarak sen yaparsın dedim. Yapılacak olan sadece kontrol. Eğer kontrol sonucunda hata tespit edersen; düzeltmek için bir servise götürmen gerecek. Elindeki imkanlar ile düzeltme işini yapamazsın zaten. Fakat, trigerin nasıl doğru takılacağını biliyor olacaksın. Abi kontrol işini yaparım, dediklerini uygularım onda sıkıntı yok, söküp dağıtmak trigeri takmak falan dedin sandım, o riski almam abi yoksa gerisi kolay dediğin gibi Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 8 Mart 2017 Yazar Paylaş 8 Mart 2017 Müsait bir zamanda bakıp geri dönüş yaparak bilgilendirme yaparım burdan. Yorum bağlantısı
Recommended Posts