Erol Yavuz 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 (düzenlendi) Arkadaşlar aracı kışın aldım üzerinde kışlıklar var yaz lastiği yoktu şimdi yazlık almam gerekiyor. Üzerinde 195-50-15 Petlas var 195-60-15 Goodyear almayı düşünüyorum yanak yüksekliğini artırmam hissedilir bir konfor sağlar mı veya yol tutuşunda herhangi bir probleme neden olur mu ? lastik şu; http://kolayoto.com/goodyear-efficientgrip-195-60r15-88h.html 21 Mart 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Gök 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 gooadyer iyi lastik pişman etmez. N11 e de bakmanı tavsiye ederim genelde en uygun n11 üzerinde oluyor. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 Arkadaşımız lastik tavsiyesinden ziyade ebat sorusu sormuş. Erol Bey, orjinal lastik ile takmayı düşündüğünüz lastik arasında %3 ten fazla fark oluşmaması tavsiye edilir.Bunun içinde lastik çevirici ile hesaplama yapabilirsiniz. http://kolayoto.com/lastik-uzmani/lastik-olcusu-hesaplama.html Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 60 yanak olmaz, 55 bile yüksek oluyor. Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 2 saat önce, Erol Yavuz yazdı: Arkadaşlar aracı kışın aldım üzerinde kışlıklar var yaz lastiği yoktu şimdi yazlık almam gerekiyor. Üzerinde 195-50-15 Petlas var 195-60-15 Goodyear almayı düşünüyorum yanak yüksekliğini artırmam hissedilir bir konfor sağlar mı veya yol tutuşunda herhangi bir probleme neden olur mu ? lastik şu; http://kolayoto.com/goodyear-efficientgrip-195-60r15-88h.html Sizin istediginiz ölçüler % 6.5 gibi orana denk geliyor , o yüzden pek önermem o ebatları Yorum bağlantısı
ömür ölmez 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 Good Year'ın 2. markası olan SAVA , Petlas'tan çok daha kaliteli bir lastik. 3-4 Yıldır sürekli Sava alıyorum ve çok memnunum. Ses yapmasını istemiyorsanız Yönsüz lastik almanızı tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Ramazan Turan 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 Kaliteli lastik alın, ülkemize giren marka lastiklerin bir çoğu 2. kalite olduğunu düşünüyorum. Good Year denedim, memnun kalmadım, Petlas çok sert, Bridgestone aynı şekilde çok sertti... Continental hakkında henüz kötü yorum okumadım. Ayrıca attığınız likteki lastik çok pahalı... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 Michelin alacaksınız o zaman ,[emoji3] Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 Michelinden hiç bir zaman memnun kalmadım. Yokohama yada nokian üstüne lastik tanımam. Yokohamada her ebadı Tr'da bulmak sorun oluyor maalesef. Yorum bağlantısı
Furkan Tanrıveren 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 2 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı: Michelinden hiç bir zaman memnun kalmadım. Yokohama yada nokian üstüne lastik tanımam. Yokohamada her ebadı Tr'da bulmak sorun oluyor maalesef. abi nokian kış lastiğinde iyide yaz lastiğini alıp takanı daha görmedim internetteki yorumlarda nokian line yaz lastiğinin iyi olduğu yazılmış Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 Ben conti alacağım epeyce araştırdım ve sonuç continental çıkıyor:) 1 Yorum bağlantısı
Özgen Acar 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 bu arkadaşın fiestasına aynı ebat continental pc5 taktırdık 200 lira tanesi gayet yumuşak sesi azalttı Yorum bağlantısı
Fatih Duru 20 Mart 2017 Paylaş 20 Mart 2017 1 saat önce, Özgen Acar yazdı: bu arkadaşın fiestasına aynı ebat continental pc5 taktırdık 200 lira tanesi gayet yumuşak sesi azalttı Aynı ebattan kastınız nedir hocam 60 yanak mi? Bende yanağı büyütmeyi düşünüyorum çünkü Yorum bağlantısı
Murat Demir 21 Mart 2017 Paylaş 21 Mart 2017 Fiesta için H hız endeksine gerek var mı sizce?Fiyat biraz daha artıyor bu yüzden soruyorum? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Mart 2017 Paylaş 21 Mart 2017 Gerek yok, 210 km yapan Fiesta varsa olur. 1 Yorum bağlantısı
Erol Yavuz 22 Mart 2017 Yazar Paylaş 22 Mart 2017 On 20.03.2017 at 14:29, Evren Erakçora yazdı: 60 yanak olmaz, 55 bile yüksek oluyor. Hocam 55 yanak nasıl yüksek oluyor 55 ve altı spor lastik olarak geçiyor performans odaklı lastik bunlar zaten lastikle jant arasında çok az bir mesafe var buda konforu olumsuz etkiliyor. On 20.03.2017 at 14:22, M.Fatih Yüce yazdı: Arkadaşımız lastik tavsiyesinden ziyade ebat sorusu sormuş. Erol Bey, orjinal lastik ile takmayı düşündüğünüz lastik arasında %3 ten fazla fark oluşmaması tavsiye edilir.Bunun içinde lastik çevirici ile hesaplama yapabilirsiniz. http://kolayoto.com/lastik-uzmani/lastik-olcusu-hesaplama.html On 20.03.2017 at 14:48, Misafir yazdı: Sizin istediginiz ölçüler % 6.5 gibi orana denk geliyor , o yüzden pek önermem o ebatları Kapı içinde yazan lastik ebatlarında bu ölçü var o hesaplama araçlarının çok stabil olduğunu düşünmüyorum. Aynı hesaplama aracında taban genişliğini 185'e düşürünce oran 1.24 çıkıyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 Orjinal ölçü iyidir bence 195 50 15 1 Yorum bağlantısı
Fatih Duru 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 1 saat önce, Evren Erakçora yazdı: Orjinal ölçü iyidir bence 195 50 15 Evren abi bu lastik konusunda hep böyle olacaksın demi 1 Yorum bağlantısı
Erol Yavuz 23 Mart 2017 Yazar Paylaş 23 Mart 2017 21 saat önce, Evren Erakçora yazdı: Orjinal ölçü iyidir bence 195 50 15 Bende her zaman orijinal den yanayım ama lastik konusunda orijinallik tartışılır aracın fabrika çıkışında üzerinde gelen lastikler 195 55 15 hankook lastikler ancak Ford'un kapı içinde verdiği ebatlarda belirtilen basınç değerleriyle kullanılabilir olduğu görülüyor eğer kullanılamayacaksa bu ebatları vermelerinin ne anlamı olabilir? Yorum bağlantısı
Erol Yavuz 23 Mart 2017 Yazar Paylaş 23 Mart 2017 Düzeltiyorum üzerinde gelen lastikler 195 50 15 hankook yanlış yazmışım. 1 Yorum bağlantısı
Erol Yavuz 23 Mart 2017 Yazar Paylaş 23 Mart 2017 Bildiğim kadarıyla taban genişliği arttıkça yol tutuşu artıyor aynı oranda yakıt sarfiyatı da artıyor ben taban genişliğini değiştirmediğim için sadece yanak genişliğini arttırmak yakıt sarfiyatı ve yol tutuşuna etki eder mi acaba ? Yorum bağlantısı
Fatih Duru 23 Mart 2017 Paylaş 23 Mart 2017 2 saat önce, Erol Yavuz yazdı: Bildiğim kadarıyla taban genişliği arttıkça yol tutuşu artıyor aynı oranda yakıt sarfiyatı da artıyor ben taban genişliğini değiştirmediğim için sadece yanak genişliğini arttırmak yakıt sarfiyatı ve yol tutuşuna etki eder mi acaba ? Teknik formül hesaplaması ile reel veriler veremem ama mantığım diyor ki lastik ebatı büyüyecek, motorun bu ebatı aynı oranda çevirmesi için daha fazla enerji ortaya çıkarması gerekecek, bunun için de daha çok yakıt sarfiyatı olacak. He kaydadeğer gözle görülür mü bilemem tabi. En kısa zamanda 196.60.15 lastik almayı planlıyorum. ama Taban genişliğini 185 60 15 yapıp acaba yakıttan az olsa tasarruf edip. asfalt ile teması azaltıp yol sesinden de yırtarmıyım diye düşünüyorum. Ama bu olanların hepsi "birazcık" olacağından eminim Yorum bağlantısı
Erol Yavuz 24 Mart 2017 Yazar Paylaş 24 Mart 2017 22 saat önce, Fatih Duru yazdı: Teknik formül hesaplaması ile reel veriler veremem ama mantığım diyor ki lastik ebatı büyüyecek, motorun bu ebatı aynı oranda çevirmesi için daha fazla enerji ortaya çıkarması gerekecek, bunun için de daha çok yakıt sarfiyatı olacak. He kaydadeğer gözle görülür mü bilemem tabi. En kısa zamanda 196.60.15 lastik almayı planlıyorum. ama Taban genişliğini 185 60 15 yapıp acaba yakıttan az olsa tasarruf edip. asfalt ile teması azaltıp yol sesinden de yırtarmıyım diye düşünüyorum. Ama bu olanların hepsi "birazcık" olacağından eminim Taban genişliğini düşürmek her ne kadar lastik ebadı hesaplama araçlarında düşük oran çıksa da yola temas eden yüzey alanı azalacağı için yol tutuşunu etkileyecek aracın viraj limitlerini aşağı çekeceğini düşünüyorum ama çok fazla etki eder mi orasını bilemiyorum lastik seçimi güvenlik öncelikli olmalı bence. Bir de lastik oranları değişince km sayacını falan yazılım ile kalibre etmek gerekiyormuş sanırım yoksa yanlış gösteriyormuş. Yorum bağlantısı
Recommended Posts