İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - Subap Erimesi ve Subap Değişimi


Yusuf Koç

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
15 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Sürekli ve en az 50 olmaz diyorlar yaz kış değişir.

 

Sıcaklık kavramı kışa yaza göre değişen bir şey değil ki Koray Bey.. 

Bence yanlış bir ifade.. 

ve 40 derece yeterli. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Koray Demir
48 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sıcaklık kavramı kışa yaza göre değişen bir şey değil ki Koray Bey.. 

Bence yanlış bir ifade.. 

ve 40 derece yeterli. 

Zavoli web üzerinden teknik destekle gerekli ayarları yapıyor yazın 35 kışın 40 derece olması lazım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence yaz kış değiştirilmesi saçma, yada bilmediğimiz bir şey var.  Sonuçta Lpg'nin gaza dönüştüğü ısı sabit.. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İstasyonların bastığı gazın yaza kışa tam hazır karışımda olması lazım ki ne kadar sağlıklı bilinmez

İstasyon pahalı kış lpg karışımını hazırlamayınca lpg firması kendini sağlama almak ister normaldir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Bence yaz kış değiştirilmesi saçma, yada bilmediğimiz bir şey var.  Sonuçta Lpg'nin gaza dönüştüğü ısı sabit.. 
 

Gayet mümkün bir bildikleri vardır.
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Yetkili lpg servisleri.

Herkese ve her denilene inanmamak lazım..
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Herkese ve her denilene inanmamak lazım..

Anlasam işin uzmanı olsam kendim yapacam zaten [emoji5] hiçbir zaman kulaktan dolma, şehir hurafesi deneme yanilma vs yollarıyla elde edilen bilgi paylaşımında bulunmadım. Araştırırım Türkiyedeki en ehil işi bilen yetkili servisine götürürüm mühendisinden teknisyenine kadar gerekli bilgiyi de alırım yıllardır en ufak bir sorun yaşamadım.
Yorum bağlantısı
Murat TAŞ

Lpg ayari aracin uzerindeki montaja gore bile değişir. Ben ayarlarimi kendim yaparim sicaklik yaz kis 35 derecedir.sogukken su kadar lpg ver sicakken su kadar kıs şeklinde ayar yaparim. Aracın uzerindeki enjektör lere gore bile ayar yapılır. Yanlış yapilan lpg ayari siboplarin en büyük düşmanıdır.

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)
On 16.05.2017 at 22:11, Yusuf Koç yazdı:

Siz çelik subap buldunuz mu, yoksa normal mi taktırdınız?

Tuncay ustaya sorun teşhisi için gittim, orada çalışanlardan biri baktı (Tuncay usta değil), subapların değişmesi gerekir dedi. Eğer mk3 için çelik subap varsa onu taktırmak daha mantıklı. 

Valla 5 yıl oldu. Hatırlamıyorum. Ne taktılar bilmiyorum ama 5 yıl 80-90 bin oldu. Şu anda sıkıntı yok (Yüksek devirde acımasızca kullandığım çok olur. 2. viteste 110 3. viteste 150-160 gittiğim çok olur.)

On 16.05.2017 at 22:29, Koray Demir yazdı:


Mk3 mondeolarda lpgde subap erime problemi kroniktir.

 

Pek duymadım. Anca bahsettiğiniz sorun MK4 1.6 benzinlide kronik. Benimkinin yanma sebebi LPG ustasının enjektörleri ters takmasının sonucunda aracın sürekli stop etmesi ve en son bir ustanın sorunu bulduğunda çok geç kalmış olmamızdı. 45 gün uğraştık sorunu bulana kadar. O şekilde 5-6 bin km yol yaptık. Onda yandı.

On 16.05.2017 at 22:49, Yusuf Koç yazdı:

Birkaç yere sordum, güneş marka yerli üretim varmış, ama çelik olmadığı için o da eriyormuş. Eğer bir kronik sorun varsa kökten bir çözüm de üretilmiş olmalı, yani çelik subap olmalı mk3 için. Normal subap alıp 70-80 bin km sonra değiştireceksek, LPG'nin ne avantajı kalıyor ki. 

Şimdi hatırladım benimki güneş markaydı. Ben 80-90 bin km kullandım. Şükür hala kullanıyorum.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
On 17.05.2017 at 07:40, Fatih Keskin yazdı:

Konuya donersek ozellikle bazi japon araclari ama bence her aracta lpg ile subap sikintisi cikiyor bundan kacis yok iki arkadasimda kullandi biri mk4 mondeo digeri focus 2.5 ama erken ama gec subap yaktilar.

Mk3 e gelirsek 5 adet dizel 1 tane lpg 1 tane benzinli kullandim sansima hic buyuk masraf yapmadim 

Mk3 un en buyuk sorunu disk yamulmasi bence orjinal yan sanayi farketmez kullaniciyi biktirir bu sorun.

Aynennnnnnn

 Not: Ben 70 bin km sanıyordum. Bugün km baktım 224bin olmuş. Ben aracı 104 binde almışım. 134 binde motor açtırmıştım. sanırım 80-90 bin olmuş subap değişeli.

Subapların erimesi elbet zamanla olacaktır. Ancak bu zamanın kısa veya uzun olması LPG ayarına bağlı. Sağlıksız ayarla bu zaman kısalıyor. Sağlıklı ayarla uzuyor. Örneğin mk4 en hassas subaplara sahip ancak Sami Demirpaz en son hatırladığımda 70-80 bin km kullanmışlardı. Sonrasını hatırlamıyorum.

On 17.05.2017 at 17:44, Selçuk Bakış yazdı:

Hocam Selamlar, özlettiniz kendinizi :flowers:

Bu aralar çok yoğunum :(

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
On 18.05.2017 at 16:13, Koray Demir yazdı:

Sürekli ve en az 50 olmaz diyorlar yaz kış değişir.

Ben de prins var. Yaz kış 35 olsun dedim 35 te kaldı. kaç zamandır ayar yaptırmadım yakıt değerlerimde aynı devam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
4 dakika önce, Mehmet Kaya yazdı:

Ben de prins var. Yaz kış 35 olsun dedim 35 te kaldı. kaç zamandır ayar yaptırmadım yakıt değerlerimde aynı devam.

Ehil servis ise sizin insiyatifinize bırakmamaları gerekir. Her bakımda kontrol edilir ayarlar bir terslik varsa düzeltilir rutin prosedür. Brc 2a servisiyle ideal ayar için 4 saat boyunca laptop elde gezdiğimizi bilirim. Adamlar İtalya'da işin eğitimini almış ve uluslararası geçerlilikte sertifikaları mevcut. 

Sizde de ne şans var biri enjektörü ters takar diğer balatayı ? Şu anki durumda rektefiyeden sonra  kullanılan subap takımı daha iyidir muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
14 saat önce, Koray Demir yazdı:

Ehil servis ise sizin insiyatifinize bırakmamaları gerekir. Her bakımda kontrol edilir ayarlar bir terslik varsa düzeltilir rutin prosedür. Brc 2a servisiyle ideal ayar için 4 saat boyunca laptop elde gezdiğimizi bilirim. Adamlar İtalya'da işin eğitimini almış ve uluslararası geçerlilikte sertifikaları mevcut. 

Sizde de ne şans var biri enjektörü ters takar diğer balatayı ? Şu anki durumda rektefiyeden sonra  kullanılan subap takımı daha iyidir muhtemelen.

Haklıısnız...

Yorum bağlantısı
Yusuf Koç
On 19.05.2017 at 23:30, Mehmet Kaya yazdı:

.............

Şimdi hatırladım benimki güneş markaydı. Ben 80-90 bin km kullandım. Şükür hala kullanıyorum.

Evet bana da birkaç yerde Güneş marka var diye söylediler, heralde bende ondan taktıracağım. gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Yusuf Koç

Subap değişimini nihayet yaptırdım. İşlem 3 gün sürdü. Önce motor söküldü ve silindir kapağı rektefiyeciye gönderildi. Rektifeyecide subap değişimi yapıldı, daha sonra tekrar araç toplandı. Şaşmaz sanayiinde birçok parçacıya sordum, güneş, supar ve supsan olmak üzere 3 marka haricinde başka marka ile karşılaşmadım. En iyisi güneş diyen de oldu, supar diyen de oldu. Rektefiyeci supsanı tavsiye ettiği için supsan aldım. Bu işlemler esnasında 10.000 km bakımı da yapıldı ve aşağıdaki malzemeler değişti;

16'şar adet Subap, kaval ve lastik,

Silindir kapak contası,

Triger zincir gergisi,

Gergi bilyası,

Direksiyon, fren ve motor hidroliği,

Antifiriz,

Ön krank keçesi,

Devirdaim pompası,

Yağ, hava, polen ve LPG filtreleri,

Bujiler.

Fiyat olarak; 500 TL ustaya, 300 TL rektefiyeciye ve 1000 TL de malzeme olmak üzere toplamda 1800 TL'ye mal oldu.

3 gündür aracı kullanıyorum, titreme ve çekiş problemi tamamen ortadan kalktı, şu an için memnunum, gayet iyi, arıza lambası da yanmıyor.

Bilgilerinize sunarım, saygılarımla...

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Yusuf Koç
2 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Çok para değilmiş ,geçmiş olsun

Teşekkür ederim Evren Bey.

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Vallahi süper olmuş, eğer montajlar güzel yapıldı ise uzun süre sıkıntısız binebilirsiniz. Hangi ilde yaptirdiniz usta bilgisi de paylasabilirseniz daha verimli bir paylaşım olacaktır. Hayırlı olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Koç
1 dakika önce, Kemal Mert yazdı:

Vallahi süper olmuş, eğer montajlar güzel yapıldı ise uzun süre sıkıntısız binebilirsiniz. Hangi ilde yaptirdiniz usta bilgisi de paylasabilirseniz daha verimli bir paylaşım olacaktır. Hayırlı olsun.

Ankara Şaşmaz'da yıllardır araç bakımlarımı da itina ile yapan ES otomotiv Serkan Usta'ya yaptırdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Tekrar tekrar okuyorum fiyat harika. Bir yağ filtre antifriz buji takımı 500 lira zaten. Krank kecesi davirdaim rulmanlar birde subap takımı ve rektefiye işlemleri (kapak taşlama vs) gerçekten çok ama çok uygun. Fiyatlar böyle midir yoksa benmi yanlış düşünüyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Fiyat iyi, keyfi bambaşka olmuştur, kazasız belasız dertsiz tasasız

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

fiyat gayet iyi yapılan işlemler bildiğin yaşamsal organ nakli olmuş sorusuz sıkıntısız güle güle kullanın .....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...