İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3 2.0 Tdci Motor Isınınca Performans Düşüyor


Yunus Usluoğlu

Recommended Posts

Yunus Usluoğlu

Hayırlı akşamlar. Forumda yeniyim bir şey sormak istiyorum. Başlıkta belirttiğim gibi 2.0 tdci jatco aracım motor ısındıktan sonra ciddi performans düşüklüğü söz konusu. Ford Başer servise gösterdim cihaza bağladılar hiç bir sorun olmadığı söylendi. Şaşmazda Uzman Delphi de cihaza bağlandı. Cihazda bir sorun gözükmedi. Oradaki yetkili bahsettiğim şikayetlerden ötürü enjektör kontrol edilebilir dedi.  Aracın akşamları gidişi normal hava serinken. Lakin öğle saatleri ve havanın sıcak olduğunda bariz bir performans düşüklüğü mevcut. Araçta chip egr iptal ve katalizör içi boşaltıldı. Turbo revizyon gördü. Turbo hortum değişti. Böyle bir sorun başına gelen yada duyan varmı acaba?

Yorum bağlantısı
Yunus Usluoğlu

Devir ve hız orantılı araç atik olmuyor zor hızlanıyor hele rampa yukarı manuel 4 e alıyorum araç çok zor hızlanıyor rampa yukarı 5. viteste hiç ivme yok

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şanzıman yağını değişmeyi denerdim ilk iş. verilere bakınca. duman atma da yok değil mi? motor sıcak çekiş düştü, kontak kapa stop et sonra marş devam et yapınca da aynı?

Yorum bağlantısı
Yunus Usluoğlu

Şanzıman yağı 500 km önce değişti. Siyah duman atma var. Ustalar chip ve egr iptal olduğu için siyah dumanı kesemessin diyolar. Kontak kapa aç yapınca da aynı maalesef.

Yorum bağlantısı
Yunus Usluoğlu
(düzenlendi)

aynıydı abi. yalnız yağ değişiminden 10.000 km sonra tekrar değişelim dedi yağcı. şanzımanın içi temizlenir  dedi.

tarihinde Yunus Usluoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

jatcoda hepsi tek sefrde değişemediği için güzel söylemiş. sizdeki arızanın benzerini ben hiç duymadım. birşeyler ters... dış hava sıcaklığını okuyor mu . ön tampon arkası sensörü ondan da emin olun baktırın

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

İntercooler kaçağı Olabilir, cooler dolu olabilir, Revizyonlu Turbo hele ki başa bela onu değiştirecek bütçe varsa illa Oem alın ki 6 ay sonra sıkıntı yapmaya başlar.
Intercooler ve Turboya yoğunlaş derim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Komple egzoz sistemine baktırın. Susturucu dağılmış veya tıkanma söz konusu olabilir. Başıma farklı bir araçta geldiği için söylüyorum. Komple egzoz değişince +40 bg gelmiş gibiydi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sensörler doğru çalışıyor mu. Maf değiştirip deneyin.
Açık hava filtresi mi. Normal filtre mi var ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Usluoğlu
(düzenlendi)

normal flitre abi  cihaza bağlandığında sensörlerde arıza vermemiş abi bu arada  Ömer ve Mahmut abilerin dediklerine de baktırayım

tarihinde Yunus Usluoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Liman

Gece-gündüz farkı, doğrudan emiş devresinde hatalı ısı okuma olasılığını öne çıkarıyor. Ayrıca dış sıcaklık sensörünü.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

dpf var mi (veya varmiydi) ?

Bir de mondeoda turboyla alakali bir kutu mu ne vardi onun icindeki lehim eriyordu. tam hatirlayamadim simdi bakim bi....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

 

Ahanda bu :) turbo acutator mus ismi

 

Bu arada, bu ariza, yazilimdan hemen sonra meydana gelmedi degil mi?

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
3 saat önce, Eren Gökmen yazdı:

 

Ahanda bu :) turbo acutator mus ismi

 

Bu arada, bu ariza, yazilimdan hemen sonra meydana gelmedi degil mi?

Bizim arabalarda turbo elektronik kontrollü değilmiş ben de görmüştüm bunu. Forumda öyle demişlerdi yanlış hatırlamıyorsam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)
4 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Bizim arabalarda turbo elektronik kontrollü değilmiş ben de görmüştüm bunu. Forumda öyle demişlerdi yanlış hatırlamıyorsam.

Orasini bilmem :) ama bu parcanin cok can yaktigini biliyorum. Cünkü kimsenin aklina gelmiyor...

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yunus Usluoğlu
(düzenlendi)

Abiler maf sensörünü biraz araştırdım araç çalışırken soketi çıkartıldığında sensör sağlıklı ise stop etme oluyormuş denedim ve araç çalışmaya devam etti kesin sorunludur diyebilirmiyiz?

 

Eren abi yazılımdan öncede durum aynı idi

Turbo hortumu değişirken intercooler hava flitre hortumu v.b hortumlar kontrol edildi kaçak bulunmadı

tarihinde Yunus Usluoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yunus Usluoğlu

Harun abi hararet tam ortada kalıyo sakin kullanımda düşüyor kısaca değişkenlik gösteriyor bu da bir problem galiba

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Harun abi hararet tam ortada kalıyo sakin kullanımda düşüyor kısaca değişkenlik gösteriyor bu da bir problem galiba

Bu havada hararet dusuyorsa buyuk ihtimalle termostat bozuk
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
1 saat önce, Yunus Usluoğlu yazdı:

Abiler maf sensörünü biraz araştırdım araç çalışırken soketi çıkartıldığında sensör sağlıklı ise stop etme oluyormuş denedim ve araç çalışmaya devam etti kesin sorunludur diyebilirmiyiz?

 

Eren abi yazılımdan öncede durum aynı idi

Turbo hortumu değişirken intercooler hava flitre hortumu v.b hortumlar kontrol edildi kaçak bulunmadı

maf sensorunu sokersen araba hava yakit karisimini gaz pedalina gore ayarlar sensore gore degil. stop etme olacagini sanmiyorum. hararet ortada durmuyorsa yag sogutucu termostat degisecek forumda konusu var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...