İçeriğe Yönlendir

Lastik ebatları Hk.


Engin Ünal

Recommended Posts

Engin Ünal
(düzenlendi)

Arkadaşlar arabayı yeni aldım malum ; üzerinde 205/50/17 kışlık lastik var (dı) , hem yaptığı uğultu ve yazın kullanmanın dezavantajlarını düşünerek , internetten 4 adet (üzerindeki lastik ölçülerine bakarak) 205/50/17 ebatlarında lastik aldım ,(lastikler kargoda henüz gelmedi muhtemelen yarın elime ulaşır) Ama arabanın orjinal ölçüsü kapı direğinde yazan ölçüye göre 215/50/17 imiş. 215/50/17 yerine 205/50/17 kullanmam bana sıkıntı yaratırmı , dezavantajları ne olur , yada olurmu , şimdiden teşekkürler.

 

Aracım 2013 chevrolet cruze

tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

10 mm lik taban genişliği farkını çok hissetmezsiniz diye düşünüyorum. Yanak kısmı 5 mm daralmış. Normal bir sürücü farkı hissetmez diye düşünüyorum. Yük ve hız indeksleri aracınıza uyumlu mu aldığınız lastiğin ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

bende benim aracım için merak ediyordum megane 3  aracımda orjinal 16 jantları çıkarıp yine megane 3 coupe oem jantlarını aldım 225 45 17 lastikler ile fakat kapı etiketinde 205 50 17 yazıyor. Kullanmamda mahsur yok sanırım. orjinal 16 jant ölçüsü 205 60 16 idi

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Aracımın orjinal ölçüleri 215/50/17 95W benim aldığım lastik 205/50/17 93W birde RF işareti var muayenede sorun çıkarırmı , eğer çıkaracaksa takmadan değişim yoluna gidicem.

2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

dert edecek bir durum yok. sadece muayeneye giderken o etiketi yırtıp atın

 

2 saat önce, Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

10 mm lik taban genişliği farkını çok hissetmezsiniz diye düşünüyorum. Yanak kısmı 5 mm daralmış. Normal bir sürücü farkı hissetmez diye düşünüyorum. Yük ve hız indeksleri aracınıza uyumlu mu aldığınız lastiğin ?

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Konfor ve süspansiyon yükü dışında sıkıntı yok. Hatta nispeten yakıt düşer çekiş artar virajlarda esneme azalır.

 

Dikkat edilecek husus aslında jantın j değeri kurtarıyor mu. Eğer 0.5 fark varsa yanakta gerilme oluyor sanki 16 janta 15 lastik takılmış gibi. Ama fark 0.5 ise çok agresif sürüş yoksa kabul edilebilir bence. Ben ettim. :) Çok bariz fark yok ama Uygun olmadığıni bilerek sürüyorum hatta bendeki ebat 225 50 16 yerine 205 55 16

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Cevaplar için teşekkürler bunu TÜVTÜRK e sorsam adam gibi cevap verirler mi acaba

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Kafamdaki soru işaretlerinden kurtuldum muayenede sıkıntı yaşamamak için lastikleri kargodan almadan iade ettim , orijinal ölçülerini alıcam ilginiz için teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Polat
Bir saat önce, Engin Ünal yazdı:

Kafamdaki soru işaretlerinden kurtuldum muayenede sıkıntı yaşamamak için lastikleri kargodan almadan iade ettim , orijinal ölçülerini alıcam ilginiz için teşekkürler.

 

En güzelini yapmışsınız. Ben de size tam bunu tavsiye edecektim. Bu arada hangi marka ve kaça aldınız. Özel değilse paylaşır mısınız.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
17 dakika önce, Engin Ünal yazdı:

Kafamdaki soru işaretlerinden kurtuldum muayenede sıkıntı yaşamamak için lastikleri kargodan almadan iade ettim , orijinal ölçülerini alıcam ilginiz için teşekkürler.

 

Doğru karar vermişsiniz.. Kılavuzda yazan lastiği alın, kafada soru işareti kalmasın..  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Ünal
1 saat önce, Coşkun Polat yazdı:

 

En güzelini yapmışsınız. Ben de size tam bunu tavsiye edecektim. Bu arada hangi marka ve kaça aldınız. Özel değilse paylaşır mısınız.

Milestone almıştım 200 TL civarı tanesi, marka lastiklerin fiyatı çok uçuk. Yolda 100-120 yi genelde geçmem senede 5-6 bin anca binebiliyorum arabaya işimi görür diye düşünmüştüm.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
2 saat önce, Engin Ünal yazdı:

Milestone almıştım 200 TL civarı tanesi, marka lastiklerin fiyatı çok uçuk. Yolda 100-120 yi genelde geçmem senede 5-6 bin anca binebiliyorum arabaya işimi görür diye düşünmüştüm.

Öncelikle aracınız hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. lastikleri iade etmekle en güzelini yapmışsınız. Lastik farklılığında ki  bu durumu normalde bir çok sürücü fark etmez, olan farkı da anlamayabilir. lastik ölçünüz küçüldüğü için aracınızın göstergedeki hızı ile gerçek hızı arasında %1,5-2 arasında bir değişim olacaktı radara girme ihtimaliniz daha az olacaktı. gösterge 110 km/h gösterirken radardaki hızınız 108 veya daha aşağı olacaktı. yakıt sarfiyatınız ölçemeyeceğiniz kadar azalacaktı bunlar kazançlı olduğunuz noktalar. lastiğin taban alanı azaldığı için aracınızı üst limitlere yakın kullanırken savrulma ihtimaliniz %1,5-2 oranında artacaktı. ayrıca runflat lastiklerin yanak yapısı sert olduğundan konforunuz azalacak, sprotif sürüş kabiliyetiniz artmış olacaktı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Ünal
16 dakika önce, Metin Uzunoğlu yazdı:

Öncelikle aracınız hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. lastikleri iade etmekle en güzelini yapmışsınız. Lastik farklılığında ki  bu durumu normalde bir çok sürücü fark etmez, olan farkı da anlamayabilir. lastik ölçünüz küçüldüğü için aracınızın göstergedeki hızı ile gerçek hızı arasında %1,5-2 arasında bir değişim olacaktı radara girme ihtimaliniz daha az olacaktı. gösterge 110 km/h gösterirken radardaki hızınız 108 veya daha aşağı olacaktı. yakıt sarfiyatınız ölçemeyeceğiniz kadar azalacaktı bunlar kazançlı olduğunuz noktalar. lastiğin taban alanı azaldığı için aracınızı üst limitlere yakın kullanırken savrulma ihtimaliniz %1,5-2 oranında artacaktı. ayrıca runflat lastiklerin yanak yapısı sert olduğundan konforunuz azalacak, sprotif sürüş kabiliyetiniz artmış olacaktı.

Teşekkürler abi , ilk görev yerim Düzce'dir bu arada , merkezde 5 yıl çalıştım çok severim Düzceyi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Ünal
1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

Fabrikasyon rf değilse. Yeniyi rf almayın

Tamam abi teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...