İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Dizel ve Focus 3 Dizel Motor Performans Farkı


Mustafa Resül Kara

Recommended Posts

Mustafa Resül Kara

Merhabalar, bende 2012 model focus dayım da ise 2009 model focus var. Motor güçleri ve km birbirlerine yakın. Her iki modeli kullandım 2009 model focus daha performanslı geldi. Daha atak daha seri gidiyor. 2012 model olan daha hantal. 

Sormak istediğim bu olay focus 2 ve Focus 3 motor farkı mı yoksa benim aracımda sorun mu var onun etkisi mi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Garip bir dişli oranı var 6 ileri manuel vites de, büyük olasılık o yüzden hantal geliyor size.366dcc6ed7796fe798778b345d932af0.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş
(düzenlendi)

2015 model 115 bg Focus ile daciaları yakalayamıyorum kalkışta

Ekonomi odaklı olduğunu düşünüyorum 

tarihinde Fevzi Göktaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ekonomi için uzun vites oranları performansı etkiliyor olabilir

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Hissedilen fark ile ilgili 2 etken var 2.5 kasa Tdci araçlar 16 v 3 kasalar 8v Euro 5 normları amaçlı.
Mk2.5lar Turbo VGT(Değişken Geometrili Turbo) mk3 ise vnt normal yani..
Değişken geometrili Turbo algıda daha başarılı ve keyiflidir ki güçlü algısını oluşturan o.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Hakan Gülsoy

İkisinide cok uzun sure kullanma deneyiyim oldu
2.5 Kasa 120 Km kadar daha seri diyebilirim baya hissediyordum.
Şuan 3 Kasa kullanıyoruz 5 6 vites sonrasi daha atak daha güzel yürüyor diyebilirim alt devirler hantal 2.5 kasaya göre diyebilirim
Yakıt olarak neredeyse aynı değerleri yakıyorlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
1 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Garip bir dişli oranı var 6 ileri manuel vites de, büyük olasılık o yüzden hantal geliyor size.366dcc6ed7796fe798778b345d932af0.jpg

 

Tablo için çok teşekkürler ? ilk aklıma gelen vites sayısı farkı oldu ama bu kadar fark beklemiyordum açıkçası. 

 

1 saat önce, Fevzi Göktaş yazdı:

2015 model 115 bg Focus ile daciaları yakalayamıyorum kalkışta

Ekonomi odaklı olduğunu düşünüyorum 

Yazılım farkı olması da mümkün ama 2009 focus çok keyifli geldi. Eğer öyleyse yemişim yazılımı ?

 

Bir saat önce, Evren Erakçora yazdı:

Ekonomi için uzun vites oranları performansı etkiliyor olabilir

 

 

Bir saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı:

Hissedilen fark ile ilgili 2 etken var 2.5 kasa Tdci araçlar 16 v 3 kasalar 8v Euro 5 normları amaçlı.
Mk2.5lar Turbo VGT(Değişken Geometrili Turbo) mk3 ise vnt normal yani..
Değişken geometrili Turbo algıda daha başarılı ve keyiflidir ki güçlü algısını oluşturan o.

 

Sanırım tam sizin yazdıklarınızdan dolayı öyle bir algı var sanırım. 2009 focus euro 4 mü oluyor o halde? 

 

55 dakika önce, Hakan Gülsoy yazdı:

İkisinide cok uzun sure kullanma deneyiyim oldu
2.5 Kasa 120 Km kadar daha seri diyebilirim baya hissediyordum.
Şuan 3 Kasa kullanıyoruz 5 6 vites sonrasi daha atak daha güzel yürüyor diyebilirim alt devirler hantal 2.5 kasaya göre diyebilirim
Yakıt olarak neredeyse aynı değerleri yakıyorlar

 

Size de öyle geldiğine göre normal bir durum demek ki. 2009 focus alt devirde mükemmel gerçekten. 

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

2006 2008 lerde Dpf yok o daha da keyifli, 2008 sonrası emisyon için muhtelif kullanılan parçalar güçten kıstı hafif

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
Şimdi, Ömer Türkşanlı yazdı:

2006 2008 lerde Dpf yok o daha da keyifli, 2008 sonrası emisyon için muhtelif kullanılan parçalar güçten kıstı hafif

 İkisi de 2008 sonrası ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
 İkisi de 2008 sonrası [emoji6]

2008 öncesi kullanın bir de, daha da keyifli [emoji48]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Partikül filtresi de olması lazım siz de. O da büyük sorun. Yabancı forumlarda şikayet çok bunla ilgili.

Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
2 dakika önce, Ömer Türkşanlı yazdı:


2008 öncesi kullanın bir de, daha da keyifli emoji48.png

 Denk gelsin kesinlikle kullanacağım ?

 

2 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Partikül filtresi de olması lazım siz de. O da büyük sorun. Yabancı forumlarda şikayet çok bunla ilgili.

 

Bilmiyorum ama partikül filtre tam bir sıkıntı. İptal ettirsek hız altısında değişiklik olur mu acaba  emoji48.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Turbo turbo yiyen çokmuş, ömrü 160 bin km maksimum yazmışlar. Değişim çok pahalı zaten. Avrupa'da iptal yasakmış, bizde durum nedir belki değil muayene den sorun olabilir.

Kısa mesafede kullanımında sorun çıkaracağını kesin

Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
6 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Turbo turbo yiyen çokmuş, ömrü 160 bin km maksimum yazmışlar

 

Partikül olmayınca turbo mu zarar görüyormuş yani? 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

2008 üretimi 2009 model lerde var MK2.5 olarak dpf siz. Bendeki gibi [emoji41]

Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
43 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

2008 üretimi 2009 model lerde var MK2.5 olarak dpf siz. Bendeki gibi emoji41.png

İki modelde ki fark bu yüzdense kahrolsun Dpf ?

Yorum bağlantısı
Ahmet Aktaş
(düzenlendi)

Focus 3 dizel banada hantal geldi. F2'ye göre. Ama şuan 1.5 tdci 120ps motor var o bambaşka. Muthiş atak performanslı ve yakıtı daha düşük. Harika bir motor.

heleki birde powershif'se kullanmaya doyulmuyor

tarihinde Ahmet Aktaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Güler
5 dakika önce, Ahmet Aktaş yazdı:

Focus 3 dizel banada hantal geldi. F2'ye göre. Ama şuan 1.5 tdci 120ps motor var o bambaşka. Muthiş atak performanslı ve yakıtı daha düşük. Harika bir motor

Hocam bende de 1.5 tdci pws var , yakıtı ne zaman ölçsem yol bilgisayarında 0.3 daha fazla yaktığını görüyorum standart,sizde durum nedir? ölçüm yapıyor musunuz? Açıkçası benim biraz canımı sıkıyor ekranda 4.8 görüyorum ama biliyorum ki 5.1 yakıyor,keyfim kaçıyor :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Aktaş
1 saat önce, Erhan Güler yazdı:

Hocam bende de 1.5 tdci pws var , yakıtı ne zaman ölçsem yol bilgisayarında 0.3 daha fazla yaktığını görüyorum standart,sizde durum nedir? ölçüm yapıyor musunuz? Açıkçası benim biraz canımı sıkıyor ekranda 4.8 görüyorum ama biliyorum ki 5.1 yakıyor,keyfim kaçıyor :)

Kendimde şuan yok bir arkadaşımın aracını kullanmıştım 1 günlük. İnşallah nasip olur bizede çok hoşuma gitti. Kullanımı falan çok keyifli geldi. Bir aile otomobiline göre güçlü. Ama yol pc ile reelde depo ölçümü 0.3 lt fark normaldir diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
11 saat önce, Ahmet Aktaş yazdı:

Focus 3 dizel banada hantal geldi. F2'ye göre. Ama şuan 1.5 tdci 120ps motor var o bambaşka. Muthiş atak performanslı ve yakıtı daha düşük. Harika bir motor.

heleki birde powershif'se kullanmaya doyulmuyor

Demek ki gerçekten böyle bir fark var iki focus arasında. Dediğiniz aracı kullanmadım ama dizel de 120ps varsa iyi de tork gücü vardır o zmn tadına doyum olmaz ?

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Hissedilen fark ile ilgili 2 etken var 2.5 kasa Tdci araçlar 16 v 3 kasalar 8v Euro 5 normları amaçlı.
Mk2.5lar Turbo VGT(Değişken Geometrili Turbo) mk3 ise vnt normal yani..
Değişken geometrili Turbo algıda daha başarılı ve keyiflidir ki güçlü algısını oluşturan o.

Artı olarak 2.5 kasa dizel çift egzantrik mili var f3 te tek egzantrik mili var 2.5 kasanın daha keyifli olmasının en büyük sebeplerinden biriside enjektörlerin Bosch marka olması miktarı yüksektir f3 te kullanılan Siemens continental serisi Sonu 30 ile biten enjektör 52 mg ile çalışır sonu 8680 ile biten 55 mg f2.5 taki Bosch enjektör ise 60 mg ile çalışır. Focus 3 te kullanılan enjektörler ekonomi amaçlıdır ve 60 bin km'de bir örnek veriyorum ultrasonik temizlik be ayarları yapılması gerekir ...
F3 yoksa sarsıntılı çalışır performans kaybı olur
Aynı zamanda f2.5 ve f3 İntercoolerları farklıdır f2.5 ta 5.5 litre olan hacim f3 te 3.5 litredir .
Daha çok yazarımda şu an vaktim Yok :)
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
(düzenlendi)
4 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:


Artı olarak 2.5 kasa dizel çift egzantrik mili var f3 te tek egzantrik mili var 2.5 kasanın daha keyifli olmasının en büyük sebeplerinden biriside enjektörlerin Bosch marka olması miktarı yüksektir f3 te kullanılan Siemens continental serisi Sonu 30 ile biten enjektör 52 mg ile çalışır sonu 8680 ile biten 55 mg f2.5 taki Bosch enjektör ise 60 mg ile çalışır. Focus 3 te kullanılan enjektörler ekonomi amaçlıdır ve 60 bin km'de bir örnek veriyorum ultrasonik temizlik be ayarları yapılması gerekir ...
F3 yoksa sarsıntılı çalışır performans kaybı olur
Aynı zamanda f2.5 ve f3 İntercoolerları farklıdır f2.5 ta 5.5 litre olan hacim f3 te 3.5 litredir .
Daha çok yazarımda şu an vaktim Yok :)

 

vay vay vay :)  ekleme: bu arada enjektör temizliği demişken Ankara da  enjektörleri kontrol ettirebileceğim bildiğiniz iyi bir usta var mı?

 

1 saat önce, Tamer Topaç yazdı:

İlk Focus 3 testimiz aklıma geldi.

''Turbo hortumu mu yırtık? ''

yok yok sağlam ;) 

tarihinde Mustafa Karaca tarafından düzenlendi
ekleme
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
yok yok sağlam [emoji6] 

Uzman dizel Nuh usta var şaşmazda ...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...