İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Dizel ve Focus 3 Dizel Motor Performans Farkı


Mustafa Resül Kara

Recommended Posts

Mustafa Resül Kara
2 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:


Uzman dizel Nuh usta var şaşmazda ...

Teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
10 dakika önce, Ayhan Onaran yazdı:

2012 focus 3 lerin hepsi 115 bg mi ?

Benzinli mi? 125 bg. Ti Vct motor. Olmalı diye biliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
2 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Benzinli mi? 125 bg. Ti Vct motor. Olmalı diye biliyorum.

 

Yok dizel olarak.. focus3 lerin hepsi 115 bg değil.. konu sahibi 109 luk f2 dizel ile 95 lik focus3 karşılaştırılıyor olamaz mı diye geldi aklıma.. Kimse değinmemiş..

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

SORU

daha önce piyasada olan PSA gurup motoru 1,6 HDİ motorlar 2011 yılı itibariyle euro5 diye tabir edilen motora geçtiler yine 1,6 HDİ ancak eskiye oranla 110 bg. yerine 112 bg ford da ise 109 iken 115 bg olarak karşımıza çıkan bu motorlarsa 16 valf i düşürmüşler 8 valf e bunun artısı – si nedir neden valf sayısı düşürülmüş eski tip olan daha mı iyiydi ?

CEVAP

 

Üretimler arasındaki fark sübap sayısıyla sınırlı değil belli ki. Sadece sübap sayısı değişmiş olsa portlar daralacağı için güç kaybı olurdu.

Tek egzantrik milinin daha az sürtünme oluşturması ve OHV’ye entegre edilen değişken zamanlamanın hem emme hem de egzoz sübaplarına aynı anda etki etmesinden dolayı çift değişken egzantrik kullanarak maliyeti iyice arttırmadan yakıt tüketimini ve emisyonu aşağı çekip, egzoz sübabını oyuna dahil ederek turbo etkinliğini arttırmışlar.

Yani eski motor daha iyi değil.

FOCUS 2 HB 109 HP  HB 1.6 TDCİ TEKNİK VERİLER 

Marka Ford
Model Focus
Nesil Focus II Hatchback
Motor 1.6 TDCi HP (109 Hp)Bu arabanın bilgilerini düzenle
Kapı 3/5Bu arabanın bilgilerini düzenle
Güç 109 bg /4000 dev/dakBu arabanın bilgilerini düzenle
Maksimum sürat 188 km/saatBu arabanın bilgilerini düzenle
Hızlanma 0 - 100 km/saat 10.9 saniyeBu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt deposu hacmi 52 LtBu arabanın bilgilerini düzenle
Üretim başlangıç yılı 2005 yılBu arabanın bilgilerini düzenle
Son üretim yılı 2012 yılBu arabanın bilgilerini düzenle
Kasa tipi HatchbackBu arabanın bilgilerini düzenle
Koltuk 5Bu arabanın bilgilerini düzenle
Uzunluk 4342 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Genişlik 1840 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Yükseklik 1497 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Dingil Mesafesi 2640 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Ön tekerlek izi 1535 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Arka tekerlek izi 1531 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Bagaj hacmi en az 385 LtBu arabanın bilgilerini düzenle
Bagaj hacmi en fazla 1247 LtBu arabanın bilgilerini düzenle
Motor pozisyonu Ön, enineBu arabanın bilgilerini düzenle
Motor hacmi 1560 cm3Bu arabanın bilgilerini düzenle
Tork 240 Nm /1750 dev/dakBu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt Sistemi Dizel - CommonrailBu arabanın bilgilerini düzenle
Türbin Turbo kompresörBu arabanın bilgilerini düzenle
Valf yapısı -Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir pozisyonu InlineBu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir Adedi 4Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir çapı 75 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir içi vuruş 88.3 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Sıkıştırma oranı 18.3Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir başına düşen valf 4Bu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt Tipi DizelBu arabanın bilgilerini düzenle
Çekiş ÖnBu arabanın bilgilerini düzenle
Vites sayısı (Manuel şanzıman) 5Bu arabanın bilgilerini düzenle
Ön süspansiyon Küçültülmüş gergiBu arabanın bilgilerini düzenle
Arka süspansiyon Enine sabitleyiciBu arabanın bilgilerini düzenle
Ön frenler Hava soğutmalı disklerBu arabanın bilgilerini düzenle
Arka frenler DiskBu arabanın bilgilerini düzenle
Direksiyon tipi Direksiyon kutusuBu arabanın bilgilerini düzenle
Direksiyon Elektrik DireksiyonBu arabanın bilgilerini düzenle
Şehir içi yakıt tüketimi 5.9 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Şehir dışı yakıt tüketimi 4.2 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Ortalama yakıt tüketimi 5.2 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Ağırlık 1295 KgBu arabanın bilgilerini düzenle
Maksimum ağırlık 1795 KgBu arabanın bilgilerini düzenle
Lastik boyutu 195/65 R15Bu arabanın bilgilerini düzenle
Jant Boyutu 6JX15
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

FOCUS 3 HB  1.6 TDCİ 115HP 

 

Marka Ford
Model Focus
Nesil Focus III Hatchback
Motor 1.6 TDCi (115 Hp)Bu arabanın bilgilerini düzenle
Kapı 5Bu arabanın bilgilerini düzenle
Güç 115 bgBu arabanın bilgilerini düzenle
Maksimum sürat 193 km/saatBu arabanın bilgilerini düzenle
Hızlanma 0 - 100 km/saat 10.8 saniyeBu arabanın bilgilerini düzenle
Üretim başlangıç yılı 2010 yılBu arabanın bilgilerini düzenle
Son üretim yılı 2014 yılBu arabanın bilgilerini düzenle
Kasa tipi HatchbackBu arabanın bilgilerini düzenle
Koltuk 5Bu arabanın bilgilerini düzenle
Motor pozisyonu Ön, enineBu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt Sistemi Dizel - CommonrailBu arabanın bilgilerini düzenle
Türbin Turbo kompresör / IntercoolerBu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir pozisyonu InlineBu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt Tipi DizelBu arabanın bilgilerini düzenle
Çekiş ÖnBu arabanın bilgilerini düzenle
Vites sayısı (Manuel şanzıman) 6Bu arabanın bilgilerini düzenle
ABS EvetBu arabanın bilgilerini düzenle
Direksiyon tipi Direksiyon kutusuBu arabanın bilgilerini düzenle
Şehir içi yakıt tüketimi 5.7 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Şehir dışı yakıt tüketimi 3.7 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Ortalama yakıt tüketimi 4.5 Lt/100 km

FOCUS 3 MCA HB 115 HP 1.6TDCİ 

 

Marka Ford
Model Focus
Nesil Focus III Hatchback (facelift 2014)
Motor 1.6 TDCi (115 Hp)Bu arabanın bilgilerini düzenle
Kapı 5Bu arabanın bilgilerini düzenle
Güç 115 bg /3600 dev/dakBu arabanın bilgilerini düzenle
Maksimum sürat 195 km/saatBu arabanın bilgilerini düzenle
Hızlanma 0 - 100 km/saat 10.8 saniyeBu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt deposu hacmi 53 LtBu arabanın bilgilerini düzenle
Üretim başlangıç yılı 2014 yılBu arabanın bilgilerini düzenle
Kasa tipi HatchbackBu arabanın bilgilerini düzenle
Koltuk 5Bu arabanın bilgilerini düzenle
Uzunluk 4358 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Genişlik 1823 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Yükseklik 1484 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Dingil Mesafesi 2648 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Ön tekerlek izi 1544 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Arka tekerlek izi 1559 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Bagaj hacmi en az 277 LtBu arabanın bilgilerini düzenle
Bagaj hacmi en fazla 1062 LtBu arabanın bilgilerini düzenle
Motor pozisyonu Ön, enineBu arabanın bilgilerini düzenle
Motor hacmi 1560 cm3Bu arabanın bilgilerini düzenle
Tork 270 Nm /1750-2500 dev/dakBu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt Sistemi Dizel - CommonrailBu arabanın bilgilerini düzenle
Türbin Turbo kompresör / IntercoolerBu arabanın bilgilerini düzenle
Valf yapısı DOHCBu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir pozisyonu InlineBu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir Adedi 4Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir çapı 75 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir içi vuruş 88.3 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Sıkıştırma oranı 16Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir başına düşen valf 2Bu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt Tipi DizelBu arabanın bilgilerini düzenle
Çekiş ÖnBu arabanın bilgilerini düzenle
Vites sayısı (Manuel şanzıman) 6Bu arabanın bilgilerini düzenle
Ön süspansiyon Bağımsız,Mcpherson dengeliyici yayBu arabanın bilgilerini düzenle
Arka süspansiyon Çok noktalı bağımsızBu arabanın bilgilerini düzenle
Ön frenler DiskBu arabanın bilgilerini düzenle
Arka frenler DavlumbazBu arabanın bilgilerini düzenle
ABS EvetBu arabanın bilgilerini düzenle
Direksiyon tipi Direksiyon kutusuBu arabanın bilgilerini düzenle
En az dönüş açısı 11 mBu arabanın bilgilerini düzenle
Şehir içi yakıt tüketimi 5.7 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Şehir dışı yakıt tüketimi 3.7 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Ortalama yakıt tüketimi 4.5 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Emisyon Standardı EURO VIBu arabanın bilgilerini düzenle
CO2 Emisyonları 117 g/kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Ağırlık 1336 KgBu arabanın bilgilerini düzenle
Maksimum ağırlık 1900 KgBu arabanın bilgilerini düzenle
Lastik boyutu 205/55 R16; 215/50 R17Bu arabanın bilgilerini düzenle
Jant Boyutu 6.5J x 16; 7.0J x 17
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

moderatör arkadaşlar tabloları yanyana getirebilirlerse daha rahat karşılaştırma şansımız olur ...

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
21 saat önce, Ayhan Onaran yazdı:

 

Yok dizel olarak.. focus3 lerin hepsi 115 bg değil.. konu sahibi 109 luk f2 dizel ile 95 lik focus3 karşılaştırılıyor olamaz mı diye geldi aklıma.. Kimse değinmemiş..

Hemen hemen ikisi de aynı güçte. Focus 2 90lık focus 3 iste 95lik

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
Hemen hemen ikisi de aynı güçte. Focus 2 90lık focus 3 iste 95lik

Verilen güç, 0-100 vb aynı bile olsa kime sorsak F2 daha süratli diyoruz.F2 algılarla iyi oynayan bir araç F3 daha hızlı, Torklu, hpli, 0-100 daha iyi, yakıt az ama kime sorsak gitmiyor F2 gibi...

Matematik yalan söylemez değil mi!
Bilgiler güzel olmuş teşekkür ederim herkese
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

Verilen güç, 0-100 vb aynı bile olsa kime sorsak F2 daha süratli diyoruz.F2 algılarla iyi oynayan bir araç F3 daha hızlı, Torklu, hpli, 0-100 daha iyi, yakıt az ama kime sorsak gitmiyor F2 gibi...

Matematik yalan söylemez değil mi!
Bilgiler güzel olmuş teşekkür ederim herkese [/quot
İyi motoru sağlıklı bakımları düzgün bir f3 dizel 115 lik f2 2.5 karşı daha konforlu daha az yakan ve performansı sebebiyle benim için tercih sebebidir her iki aracın en donanımlı olan versiyonlarına sahip olup kullanmama rağmen gelen f3 giden f2.5 ğu çok çabuk unutturup beni daha çok cezbetmişti ...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
7 saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı:


Verilen güç, 0-100 vb aynı bile olsa kime sorsak F2 daha süratli diyoruz.F2 algılarla iyi oynayan bir araç F3 daha hızlı, Torklu, hpli, 0-100 daha iyi, yakıt az ama kime sorsak gitmiyor F2 gibi...

Matematik yalan söylemez değil mi!
Bilgiler güzel olmuş teşekkür ederim herkese

 

Ben 2012 model 125hp atmosferik focus tan 2012 model 95hp dizel focusa geçtim. Aaa dedim süper tork hissediyorum fln. Sonra 2009 focus kullandım benim araba gitmiyor dedim. Matematik kandırıyor bizi hocam. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş

En güzeli 0-100 ve son sürat hesabı yapmak.

Başka şekilde olmayacak gibi

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Aslında olay şu arkadaşlar.

Evet, teknik olarak F3 daha teknolojik ve kağıt üzerinde daha iyi bir motora sahip.

 

F2 ya da, 2,5' da gaza bastığınızda arkadan tekme yemiş hissi uyandırıyor ve bu yüzden daha performanslı algısı yaratıyor. Bunda, yazılım, turbonun yapısı, enjektör sistemi ve DOHC motor oluşu en büyük etken. HP. ve tork devir bandına daha dar aralıkta yayılmış. Bir diğer algı hissi de, daha gürültülü-homurtulu motor.

 

F3 ya da 3,5' da ise, HP. ve tork devir bandına daha fazla yayılmış durumda ve kullanımı atmosferik benzinli araçlara biraz daha yakın. Yani biraz daha konforlu bir sürüşü var.

 

F3 daha spor bir yapıya sahipken, aslında konfor odaklı bir araç yapılmak istendi. Sebebi ise, Golf.

İlk çıktığında otomotiv literatürlerinin hemen ilk olarak eleştirdiği konu direksiyondu. Nerede o hidrolik sistem. Tabi bu durum F 3,5' da biraz daha iyileştirilse de, asla eski sistemin hissini vermedi.

 

Yakıt olarak, F3' ün bildiğim kadarıyla büyük avantajı da, daha düşük sürtünme katsayısı.

 

Ancak, her iki motoru en çok etkileyen durum Euro egzost salınım normları.

Her iki motorun performans yazılımı ve egzost müdahalesi sonrası durumlarını da merak ediyorum. O zaman hangisi daha performaslıdır ya da, algı yaratır.

 

Bu arada 1,5 TDCİ hepsini tokatlar mı :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
44 dakika önce, Tamer Topaç yazdı:

 

 

Ne düşündüler bilmem ama bu hiç iyi  olmamış. Eskisi yenisinden iyi gidiyor 

Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş
(düzenlendi)

2015 Focus tdci kalkışı,hızlanması, 5-6 viteste ki hızlanmaları hoşuma gidiyor.

Şehir içi ve uzun yolda 120-130 lar da gezmeme rağmen ortalama yakıtım 5.2 lt ve şu an yaz ayları klima açık olduğu halde

tarihinde Fevzi Göktaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Kemal Işık

F2 nin ağırlığı tabloda 1290 küsür ama benim ruhsatta 1360 kilogram yazıyor bu fark nerden kaynaklı? 

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Ruhsat verileri genelde yanlış, onları kaale almayın. Kw, hp, ağırlık genelde yanlış maalesef.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...