Mustafa Resül Kara 7 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 7 Temmuz 2017 2 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: Uzman dizel Nuh usta var şaşmazda ... Teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Temmuz 2017 Paylaş 8 Temmuz 2017 2012 focus 3 lerin hepsi 115 bg mi ? 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 8 Temmuz 2017 Paylaş 8 Temmuz 2017 10 dakika önce, Ayhan Onaran yazdı: 2012 focus 3 lerin hepsi 115 bg mi ? Benzinli mi? 125 bg. Ti Vct motor. Olmalı diye biliyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Temmuz 2017 Paylaş 8 Temmuz 2017 2 saat önce, Önder Özcan yazdı: Benzinli mi? 125 bg. Ti Vct motor. Olmalı diye biliyorum. Yok dizel olarak.. focus3 lerin hepsi 115 bg değil.. konu sahibi 109 luk f2 dizel ile 95 lik focus3 karşılaştırılıyor olamaz mı diye geldi aklıma.. Kimse değinmemiş.. Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 8 Temmuz 2017 Paylaş 8 Temmuz 2017 SORU daha önce piyasada olan PSA gurup motoru 1,6 HDİ motorlar 2011 yılı itibariyle euro5 diye tabir edilen motora geçtiler yine 1,6 HDİ ancak eskiye oranla 110 bg. yerine 112 bg ford da ise 109 iken 115 bg olarak karşımıza çıkan bu motorlarsa 16 valf i düşürmüşler 8 valf e bunun artısı – si nedir neden valf sayısı düşürülmüş eski tip olan daha mı iyiydi ? CEVAP Üretimler arasındaki fark sübap sayısıyla sınırlı değil belli ki. Sadece sübap sayısı değişmiş olsa portlar daralacağı için güç kaybı olurdu. Tek egzantrik milinin daha az sürtünme oluşturması ve OHV’ye entegre edilen değişken zamanlamanın hem emme hem de egzoz sübaplarına aynı anda etki etmesinden dolayı çift değişken egzantrik kullanarak maliyeti iyice arttırmadan yakıt tüketimini ve emisyonu aşağı çekip, egzoz sübabını oyuna dahil ederek turbo etkinliğini arttırmışlar. Yani eski motor daha iyi değil. FOCUS 2 HB 109 HP HB 1.6 TDCİ TEKNİK VERİLER Marka Ford Model Focus Nesil Focus II Hatchback Motor 1.6 TDCi HP (109 Hp) Kapı 3/5 Güç 109 bg /4000 dev/dak Maksimum sürat 188 km/saat Hızlanma 0 - 100 km/saat 10.9 saniye Yakıt deposu hacmi 52 Lt Üretim başlangıç yılı 2005 yıl Son üretim yılı 2012 yıl Kasa tipi Hatchback Koltuk 5 Uzunluk 4342 mm. Genişlik 1840 mm. Yükseklik 1497 mm. Dingil Mesafesi 2640 mm. Ön tekerlek izi 1535 mm. Arka tekerlek izi 1531 mm. Bagaj hacmi en az 385 Lt Bagaj hacmi en fazla 1247 Lt Motor pozisyonu Ön, enine Motor hacmi 1560 cm3 Tork 240 Nm /1750 dev/dak Yakıt Sistemi Dizel - Commonrail Türbin Turbo kompresör Valf yapısı - Silindir pozisyonu Inline Silindir Adedi 4 Silindir çapı 75 mm. Silindir içi vuruş 88.3 mm. Sıkıştırma oranı 18.3 Silindir başına düşen valf 4 Yakıt Tipi Dizel Çekiş Ön Vites sayısı (Manuel şanzıman) 5 Ön süspansiyon Küçültülmüş gergi Arka süspansiyon Enine sabitleyici Ön frenler Hava soğutmalı diskler Arka frenler Disk Direksiyon tipi Direksiyon kutusu Direksiyon Elektrik Direksiyon Şehir içi yakıt tüketimi 5.9 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi 4.2 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi 5.2 Lt/100 km Ağırlık 1295 Kg Maksimum ağırlık 1795 Kg Lastik boyutu 195/65 R15 Jant Boyutu 6JX15 3 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 8 Temmuz 2017 Paylaş 8 Temmuz 2017 FOCUS 3 HB 1.6 TDCİ 115HP Marka Ford Model Focus Nesil Focus III Hatchback Motor 1.6 TDCi (115 Hp) Kapı 5 Güç 115 bg Maksimum sürat 193 km/saat Hızlanma 0 - 100 km/saat 10.8 saniye Üretim başlangıç yılı 2010 yıl Son üretim yılı 2014 yıl Kasa tipi Hatchback Koltuk 5 Motor pozisyonu Ön, enine Yakıt Sistemi Dizel - Commonrail Türbin Turbo kompresör / Intercooler Silindir pozisyonu Inline Yakıt Tipi Dizel Çekiş Ön Vites sayısı (Manuel şanzıman) 6 ABS Evet Direksiyon tipi Direksiyon kutusu Şehir içi yakıt tüketimi 5.7 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi 3.7 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi 4.5 Lt/100 km FOCUS 3 MCA HB 115 HP 1.6TDCİ Marka Ford Model Focus Nesil Focus III Hatchback (facelift 2014) Motor 1.6 TDCi (115 Hp) Kapı 5 Güç 115 bg /3600 dev/dak Maksimum sürat 195 km/saat Hızlanma 0 - 100 km/saat 10.8 saniye Yakıt deposu hacmi 53 Lt Üretim başlangıç yılı 2014 yıl Kasa tipi Hatchback Koltuk 5 Uzunluk 4358 mm. Genişlik 1823 mm. Yükseklik 1484 mm. Dingil Mesafesi 2648 mm. Ön tekerlek izi 1544 mm. Arka tekerlek izi 1559 mm. Bagaj hacmi en az 277 Lt Bagaj hacmi en fazla 1062 Lt Motor pozisyonu Ön, enine Motor hacmi 1560 cm3 Tork 270 Nm /1750-2500 dev/dak Yakıt Sistemi Dizel - Commonrail Türbin Turbo kompresör / Intercooler Valf yapısı DOHC Silindir pozisyonu Inline Silindir Adedi 4 Silindir çapı 75 mm. Silindir içi vuruş 88.3 mm. Sıkıştırma oranı 16 Silindir başına düşen valf 2 Yakıt Tipi Dizel Çekiş Ön Vites sayısı (Manuel şanzıman) 6 Ön süspansiyon Bağımsız,Mcpherson dengeliyici yay Arka süspansiyon Çok noktalı bağımsız Ön frenler Disk Arka frenler Davlumbaz ABS Evet Direksiyon tipi Direksiyon kutusu En az dönüş açısı 11 m Şehir içi yakıt tüketimi 5.7 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi 3.7 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi 4.5 Lt/100 km Emisyon Standardı EURO VI CO2 Emisyonları 117 g/km Ağırlık 1336 Kg Maksimum ağırlık 1900 Kg Lastik boyutu 205/55 R16; 215/50 R17 Jant Boyutu 6.5J x 16; 7.0J x 17 2 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 8 Temmuz 2017 Paylaş 8 Temmuz 2017 moderatör arkadaşlar tabloları yanyana getirebilirlerse daha rahat karşılaştırma şansımız olur ... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Temmuz 2017 Paylaş 8 Temmuz 2017 Resimler büyük.. yan yana zor gelir bu 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 9 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2017 21 saat önce, Ayhan Onaran yazdı: Yok dizel olarak.. focus3 lerin hepsi 115 bg değil.. konu sahibi 109 luk f2 dizel ile 95 lik focus3 karşılaştırılıyor olamaz mı diye geldi aklıma.. Kimse değinmemiş.. Hemen hemen ikisi de aynı güçte. Focus 2 90lık focus 3 iste 95lik 1 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 9 Temmuz 2017 Paylaş 9 Temmuz 2017 Hemen hemen ikisi de aynı güçte. Focus 2 90lık focus 3 iste 95likVerilen güç, 0-100 vb aynı bile olsa kime sorsak F2 daha süratli diyoruz.F2 algılarla iyi oynayan bir araç F3 daha hızlı, Torklu, hpli, 0-100 daha iyi, yakıt az ama kime sorsak gitmiyor F2 gibi... Matematik yalan söylemez değil mi! Bilgiler güzel olmuş teşekkür ederim herkese 3 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 9 Temmuz 2017 Paylaş 9 Temmuz 2017 Verilen güç, 0-100 vb aynı bile olsa kime sorsak F2 daha süratli diyoruz.F2 algılarla iyi oynayan bir araç F3 daha hızlı, Torklu, hpli, 0-100 daha iyi, yakıt az ama kime sorsak gitmiyor F2 gibi... Matematik yalan söylemez değil mi! Bilgiler güzel olmuş teşekkür ederim herkese [/quotİyi motoru sağlıklı bakımları düzgün bir f3 dizel 115 lik f2 2.5 karşı daha konforlu daha az yakan ve performansı sebebiyle benim için tercih sebebidir her iki aracın en donanımlı olan versiyonlarına sahip olup kullanmama rağmen gelen f3 giden f2.5 ğu çok çabuk unutturup beni daha çok cezbetmişti ... 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 9 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2017 7 saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı: Verilen güç, 0-100 vb aynı bile olsa kime sorsak F2 daha süratli diyoruz.F2 algılarla iyi oynayan bir araç F3 daha hızlı, Torklu, hpli, 0-100 daha iyi, yakıt az ama kime sorsak gitmiyor F2 gibi... Matematik yalan söylemez değil mi! Bilgiler güzel olmuş teşekkür ederim herkese Ben 2012 model 125hp atmosferik focus tan 2012 model 95hp dizel focusa geçtim. Aaa dedim süper tork hissediyorum fln. Sonra 2009 focus kullandım benim araba gitmiyor dedim. Matematik kandırıyor bizi hocam. 1 Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş 9 Temmuz 2017 Paylaş 9 Temmuz 2017 En güzeli 0-100 ve son sürat hesabı yapmak. Başka şekilde olmayacak gibi Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 10 Temmuz 2017 Paylaş 10 Temmuz 2017 Aslında olay şu arkadaşlar. Evet, teknik olarak F3 daha teknolojik ve kağıt üzerinde daha iyi bir motora sahip. F2 ya da, 2,5' da gaza bastığınızda arkadan tekme yemiş hissi uyandırıyor ve bu yüzden daha performanslı algısı yaratıyor. Bunda, yazılım, turbonun yapısı, enjektör sistemi ve DOHC motor oluşu en büyük etken. HP. ve tork devir bandına daha dar aralıkta yayılmış. Bir diğer algı hissi de, daha gürültülü-homurtulu motor. F3 ya da 3,5' da ise, HP. ve tork devir bandına daha fazla yayılmış durumda ve kullanımı atmosferik benzinli araçlara biraz daha yakın. Yani biraz daha konforlu bir sürüşü var. F3 daha spor bir yapıya sahipken, aslında konfor odaklı bir araç yapılmak istendi. Sebebi ise, Golf. İlk çıktığında otomotiv literatürlerinin hemen ilk olarak eleştirdiği konu direksiyondu. Nerede o hidrolik sistem. Tabi bu durum F 3,5' da biraz daha iyileştirilse de, asla eski sistemin hissini vermedi. Yakıt olarak, F3' ün bildiğim kadarıyla büyük avantajı da, daha düşük sürtünme katsayısı. Ancak, her iki motoru en çok etkileyen durum Euro egzost salınım normları. Her iki motorun performans yazılımı ve egzost müdahalesi sonrası durumlarını da merak ediyorum. O zaman hangisi daha performaslıdır ya da, algı yaratır. Bu arada 1,5 TDCİ hepsini tokatlar mı 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 10 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 10 Temmuz 2017 44 dakika önce, Tamer Topaç yazdı: Ne düşündüler bilmem ama bu hiç iyi olmamış. Eskisi yenisinden iyi gidiyor Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş 10 Temmuz 2017 Paylaş 10 Temmuz 2017 (düzenlendi) 2015 Focus tdci kalkışı,hızlanması, 5-6 viteste ki hızlanmaları hoşuma gidiyor. Şehir içi ve uzun yolda 120-130 lar da gezmeme rağmen ortalama yakıtım 5.2 lt ve şu an yaz ayları klima açık olduğu halde 10 Temmuz 2017 tarihinde Fevzi Göktaş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kemal Işık 18 Temmuz 2017 Paylaş 18 Temmuz 2017 F2 nin ağırlığı tabloda 1290 küsür ama benim ruhsatta 1360 kilogram yazıyor bu fark nerden kaynaklı? Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 18 Temmuz 2017 Paylaş 18 Temmuz 2017 Ruhsat verileri genelde yanlış, onları kaale almayın. Kw, hp, ağırlık genelde yanlış maalesef. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Temmuz 2017 Paylaş 18 Temmuz 2017 Araçların ağırlıkları donanımlara göre değişmekte. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts