Koray Yiğit 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 (düzenlendi) Merhaba akıl akıldan üstündür diyerek sayın forum üyelerine bir danışmak istedim. Aracım 2006 model 4x4 Ford Ranger 314.000km yaklaşık 2 yıldır kullanmaktayım. Genel olarak aracımdan memnunum problemsiz, yedek parça bulunabilirligi ve fiyatları olarak çok uygun 2500cc motor hacmine ve 4x4 arazi şanzımanı ve AT lastiklerine göre yakıtı 8.5lt/100km ile makul olan bir araç ve uzun yıllar daha kullanmayı hedeflemekteyim. Canımı sıkan daha doğrusu tam olarak ne olduğunu cözemediğim problemim. 1. Araç stop etmiş durumda, debriyaja tam basılı tüm vites geçiş binek otomobil gibi rahat ve sorunsuz. 2. Araç çalışıyor, hareket halinde degil, debriyaja tam basılı 1 vites ve zaman zaman geri vites yerine geçmekte direnç gösteriyor. Belli noktalarda geçiyor. 2, 3, 4,5 vites sorunsuz rahat. Şanzımanda kesinlikle ötme yada ses gelme gibi bir durum yok. Basķı balata sağlam ve kaçırma yok. Şanzıman yagını ilk aldıgım zaman değistirmiştim. İlk aldığım zamanda aynı sorun vardı. Bunu kabul ederek almıştım. Sadece araba 1. Ve geri vitese geçmede zaman sinirime dokunuyor. Özelikle şehir içi dur kalk trafikte. Sizce bu gelecekte neyin habercisi olabilir? 10 Eylül 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 Fiestalarda geriye geçerken bazen nazlanıyor, geçmiş gibi yapıyor tam geçmiyor. Hatta bununla ilgili kullanım kılavuzunda "geri vitese takmadan 3 saniye kadar debriyaja basılı bekleyiniz" gibi bir ibare varmış. Bir ustanın bu konudaki yorumu da; senkromeç olmadığı için böyle yaptığı ve normal olduğu yönünde. Rangerda benzer durum olabilir. Fordlarda genelde 1. vites oranı kısa oluyor ve neredeyse duracak kadar yavaşlamadan geçmiyor. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 Alakası yoktur büyük ihtimal ama ben yine de yazayım, konu benzer sonuçta. Benim Golf de 1. vitese geçmiyordu çalışırken. Götürdüğüm ustalar senkromençinde sorun olduğunu, maliyetli olduğunu söylediler hep. Sonra İzmirde bir ustaya başka arıza için gittiğimde vitesi de söyledim, basit plastik bir parçada çıktı sorun. 20TL ye yenisini taktılar ve 1. vites sorunu çözüldü. Vites çubuğu diye geçiyor. 2 ucunda yuva var, 1 yuvası kırıkmış, tek viteslerde sorun yapıyormuş. Ama sizin geri viteste de sorun olduğundan farklıdır diye düşünüyorum. Yine de baktırmakta fayda olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 Baskı yeterince uzaklaşmıyor. Hidrolik debriyaj ise ayar veya yağ değişimi, mekanik ise ayar gerekir Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 Geçmediği zamanlarda önce 2. Vitese takıp sonra 1. Vitesi dener misiniz ? Debriyajı bırakmanıza gerek yok.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 1 ve geride senkromeç yoktur. Biraz zor geçmesi bu sebeple normaldir. Çok zor geçiyorsa sebebini araştırmak gerek. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 (düzenlendi) İlave olarak size tavsiye, o şanzımana iyi bakın, senkromeç dişli vs. giderse çıkma şanzıman ararsınız, 1800-2500 tl. arası fiyatı var ve sağlam bulursanız tabii, içindeki parçaları alayım bari derseniz oda yok, servisten grup olarak alırsınız oda belki yada komple şanzıman alırsınız, zaten bunu düşünmezsiniz çünki arabayı satmak daha ucuza gelir bu arada baskı balata volanla beraber değişirse 2750 tl. (parça) dir, aracı kullanırken özellikle 1. ve 2.viteste hızlanırken sakin olun, devir 2000 altındayken gaza yumuşak basınki balatayı volanı sıyırıp atmasın, sonrasında basın, zaten uçar gidersiniz, rampada araç tokatlama zevki dayanılmaz oluyorda Başka bir tavsiye, o araçta katkısız düz euro dizel kullanmayın, canına okuyor enjektörün, mutlaka katkılı olsun, Shell Nitro gibi mesela, sadece euro dizel olması yetmez, Ranger lar mazot seçer, mecbur kalırsanız kullanın ama katkıda kullanın, Berner_Wurth_Tunap, bunlardan birini, CC işe yaramaz onu bu katkılar gibi sık kullanamazsınız o yüzden, zaten pahalıyada gelir, dert sebebi enjektörler, çok nazlılar EGR yide körleyin... Şantiyede mecburen katkısız eu dizel kullanıyoruz, eğer katkı atmazsam yılda 1-2 kez enjektör değişmek gerekiyor, katkı kullanınca sorun yaşamıyorum, buda katkı masal diyenlere gelsin, kesin işe yarıyor, defalarca denedim, kullanmadığımda birkaç bin tl. buhar olup gidiyor 25 Ağustos 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Koray Yiğit 25 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2017 Öncelikle degerli yorumları ile katkılarını koyan forum üyelerine teşekkürü borç bilirim.Sn Servet Aydın nın fikri bana sıcak geliyor debriyaj alt merkezden kuşkulanıyorum ama ona ulaşabilmek için komple şanzımanın indirilmesi gerekli.Sn Serkan Toker 2 den 1 geçiştede yapıyor. Bu araçlar tam durmadan zaten 1 vitese geçiş yaptırmak ciddi maharet ister.Sn Mehmet Ozyurek araştırmaya ve bir bilene sormaya devam. Sn Ali Cihangiroğlu işim geregi 2006 yılından beri 4x4 kamyonetlerin üstündeyim tahmin ediyorum sizde benimle aynı durumdasınız. 2006 rangerler dar kasalardan son serisi turbo düz dizel. Tdci seriden önceki nesil egr derdi ise hiç yok. O yüzden yakıt konusunda çok secici degil ama benim kişisel tercihim shell fuel save dizel ve 6 ayda 1 kutu würth enjektör temizleme katkısına bende hemfikirim.Yedek parça konusunda çok 2007 ve sonrası serilere göre çok şanslıyım örnek verdiginiz volan ve baskı balata seti fiyatı daha uygun.Degerli yorumlarınızın için çok teşekkürler. Ve hala düşüncülerinizi bekliyorum. Bu durumda şanzımanı indirmeye acaba değer mi acaba?SM-A520F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 (düzenlendi) Eski mazda motorlu olanlar çok sağlam hakikaten, özellikle enjektör vs. klasik olduğundan hem basit hem ucuz, galiba enjektör memesi 50 tl. gibi birşeydi, o derece yani Bence şanzımanında birşey yok, hafiften yapar bu sorunu, aslında yok denecek kadar az hissetmen lazım, yağın tamamdır sanırım, bu durumda tam tepkisini kullanmadan bilemeyeceğimden bende şansımı debriyaj merkezlerinden tarafa kullanıyorum, bence bekleme ve baktır, dediğim gibi şanzıman zarar görürse paralar uçar gider Ve evet, iş olarak aynı durumdayız, alt serilerden şuanki son kasa hariç hep kullandım, bunların atası Mazda dır, onuda çok kullandım, mitsu, toyota ve tatayıda pikap vazgeçilmezim gibi birşey oldu artık Bizi tam kurtaracak model ise ne yazıkki F150 Raptor, ama malum alamıyoruz 25 Ağustos 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Koray Yiğit 25 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2017 İlk aldıgımda 1 tanesi arızalı diye yenileyim diye aldığım 4 tane kızdırma bujisinine 35tl verdiğimde bu kadarda olmaz demiştim.SM-A520F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Ağustos 2017 Paylaş 26 Ağustos 2017 Seyir halinde 2. vitesten 1. vitese demedim, arabayı çalışıtırdik ve 1. vitese geçmedi zorlanıyor, önce 2. vitese sonra 1. vitese takmayı deneyelim demiştim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Ağustos 2017 Paylaş 26 Ağustos 2017 2 saat önce, Serkan Toker yazdı: Seyir halinde 2. vitesten 1. vitese demedim, arabayı çalışıtırdik ve 1. vitese geçmedi zorlanıyor, önce 2. vitese sonra 1. vitese takmayı deneyelim demiştim. Aynı şeyi geri vites içinde yapabiliriz bu arada, tak bir vitese sonra çıkar geriye tak, eğer sorunsuz geçiyorsa sorun yok demektir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts