Erhan Karasu 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 (düzenlendi) Selamlar arkadaşlar. Resimdeki kırık parça yüzünden aracım motor yaktı ve şimdi neredeyse bir araç parasına yeni motor yapılması gerekiyor. Aracım 2012 1.6 ecoboost tit.x paket. Cumartesi günü İzmir'den Çeşme'ye doğru yol alırken araç birden gaz kesmeye başladı, klima soğutmayı kesti ve ekranda akü ışığı yandı, hararete baktığımda sona dayanmıştı. Hemen sağa çekip stop ettim, kaputu açtığımda soğutma su haznesinin boş olduğunu gördüm. Yaklaşık 5 dakika fanın susmasını bekledim, durduktan sonra hazneye su ekledim ve kapağını kapattım. Marş yapıp motorun başına gelince haznenin bağlantı hortumlarından birinden su fışkırttığını gördüm ve tekrar motoru stop ettim. Sonrasında kaskodan çekici çağırıp aracı Ford Ustaeller özel servisine götürdüm. Sonuç; üst kapak ve alt blok onarılamaz derecede hasarlı ve dönmüş durumda. İçerideki aksamlarda da ciddi hasar var ve komple motor gerekiyor. Aracımın garantisi 2015 yılında bitti, fakat forumlardan araştırdığım kadarıyla ecoboost motorlarda soğutma suyu hortumu kırılması sonucu motor yakan birçok araç olmuş.Ve hatta Ford 1.0 ecoboost araçlarla ilgili bu hortumun değiştirilmesi için TSB yayınlamış. Şimdi karşımda iki seçenek var. Ya kendi imkanlarımla araca sıfır sandık motor değişimi yaptıracağım(maddi olarak çok sıkıntı verecek) ya da durumla ilgili Ford Otosan'ın sorumluluk üstlenmesini isteyeceğim. Aracım 2012 model ve 82000 km'de. Sizlere birkaç sorum olacak; 1- 1.6 Ecoboost motorlarda bu sorunla ilgili yayınlanmış bir TSB var mı? 2- Aramızda benzer veya aynı sorunları yaşayan arkadaşlar var mı? Var ise, sorunla ilgili nasıl bir sonuca ulaştılar? 10 Ekim 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 Öncelikle gecmis olsun Otosandan hic bir sey beklemeyin ama yine de sansinizi deneyin. araba su biteken veya hararet yükselince hic bir uyari vermedi mi? 1 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 Öncelikle gecmis olsun Otosandan hic bir sey beklemeyin ama yine de sansinizi deneyin. araba su biteken veya hararet yükselince hic bir uyari vermedi mi? Motorda aşırı ısınma diye ikaz verip kendini korumaya alması lazım ... 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 Motorda su kalmadığı için, motorun ısısını ölçemiyor. Suyun scıaklığı yerine blok yada yağ ısısını ölçseler birsürü motor kurtulurdu. 4 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 Evet bu durum arkadaşın aracında başımıza gelmişti geçici olarak hortumu değiştirmiştik sonra garantiden değişim yapılmıştı. Bildiğim kadarıyla servisler bu araçlarda şikayet olmasa bile bakıma girdiklerinde bu parçayı değişiyorlar sizin aracınız neden atlanmış acaba zamanında.. ? Bence mutlaka durumu görüşün. 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 Şimdi, Ersen Tapan yazdı: Motorda su kalmadığı için, motorun ısısını ölçemiyor. Suyun scıaklığı yerine blok yada yağ ısısını ölçseler birsürü motor kurtulurdu. Baktigimda hararet sondaydi demis Erhan Bey Yorum bağlantısı
Erhan Karasu 14 Eylül 2017 Yazar Paylaş 14 Eylül 2017 29 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı: araç servis bakımlı değilse fordun sorumluluk alacağını hiç düşünmüyorum. Garanti süresi dolana dek(2015)yetkili servislerde sonrasında özel servislerde bakımları yapıldı. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 8 dakika önce, Eren Gökmen yazdı: Baktigimda hararet sondaydi demis Erhan Bey İşte motorun ısısı müşüre geç ulaşıyor, işten geçmiş oluyor. Yoksa anlık hararet yükselmesinden bozulmazdı motor. 3-5 km susuz kullanılmıştır farkına varılmadan. 2 Yorum bağlantısı
Erhan Karasu 14 Eylül 2017 Yazar Paylaş 14 Eylül 2017 26 dakika önce, Eren Gökmen yazdı: Öncelikle gecmis olsun Otosandan hic bir sey beklemeyin ama yine de sansinizi deneyin. araba su biteken veya hararet yükselince hic bir uyari vermedi mi? Teşekkürler Eren bey, ne araçta su biterken ne de motor kapanıp hız kesmeye başladığında sinyal vermedi. Kenara yanaşıp durduğumda akü ışığı yandı sadece. Yorum bağlantısı
Erhan Karasu 14 Eylül 2017 Yazar Paylaş 14 Eylül 2017 29 dakika önce, Aydın Sert yazdı: Çok geçmiş olsun. teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Ali Gök 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 imkanları sonuna kadar zorlayın tabiki inşallah otosan karşılar tamiratı . lakin değişik bir tavsiyede bulunacağım inşallah gerek kalmaz otosan karşılar ama kötü seneryada araca ecobost motor takmayın normal 1.6 tdci takmayı deneyin. olabilirliği hakkında fikrim yok ama bir araba parası harcayacaksanız en azından sorunsuzluğu daha iyi olan dizel bir arabanız olmuş olur 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 10 dakika önce, Ali Gök yazdı: imkanları sonuna kadar zorlayın tabiki inşallah otosan karşılar tamiratı . lakin değişik bir tavsiyede bulunacağım inşallah gerek kalmaz otosan karşılar ama kötü seneryada araca ecobost motor takmayın normal 1.6 tdci takmayı deneyin. olabilirliği hakkında fikrim yok ama bir araba parası harcayacaksanız en azından sorunsuzluğu daha iyi olan dizel bir arabanız olmuş olur Olmaz.. Her aksam değişik.. Şanzıman diferansiyel, depo, yakıt hattı.. ecu, göstergeler, her şey değişik.. Mümkün mü.. isteyince evet.. Olur mu... olmaz. 2 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 Çok geçmiş olsun. Tahmini masraf ne kadar? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 Sandık ve çıkma motor fiyatlarını da araştırın mutlaka. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Ali Gök 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 46 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Olmaz.. Her aksam değişik.. Şanzıman diferansiyel, depo, yakıt hattı.. ecu, göstergeler, her şey değişik.. Mümkün mü.. isteyince evet.. Olur mu... olmaz. doğru ya tek motor değil arka planı daha zor işin anladım... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 (düzenlendi) Geçmiş olsun, otosan kıvıracaktır, TSB yayınlamış adam gibi ilanda ettiyse işiniz zor, şu olabilir, garanti bitene dek araç düzenli servis bakımına girmiş ise, servisin o hortumu mutlaka değişmesi gerekirdi, şase nosu girince bültenleri görmüyorlamı acaba, değişmesi gerek şey var, yazı var, servis neden uyarmamış, bunun üstüne gidilebilir sanırım. 14 Eylül 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Erhan Karasu 14 Eylül 2017 Yazar Paylaş 14 Eylül 2017 36 dakika önce, Emre Şimşek yazdı: Çok geçmiş olsun. Tahmini masraf ne kadar? Yetkili servisde yaklaşık 25000 TL, özel servisde yaklaşık 12000 TL 13 dakika önce, Tahir İlter yazdı: Sandık ve çıkma motor fiyatlarını da araştırın mutlaka. Geçmiş olsun. Hepsine baktım Tahir bey, sıfır sandık motor Ankara Ostimde buldum 8500 TL +KDV Montajı ıvırı zıvırı 12000 civarına bitiyor. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 http://www.etis.ford.com/ Şase ile sorgulama yaparsanız TSB varsa çıkar. Yorum bağlantısı
Erhan Karasu 14 Eylül 2017 Yazar Paylaş 14 Eylül 2017 9 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: Geçmiş olsun, otosan kıvıracaktır, TSB yayınlamış adam gibi ilanda ettiyse işiniz zor, şu olabilir, garanti bitene dek araç düzenli servis bakımına girmiş ise, servisin o hortumu mutlaka değişmesi gerekirdi, şase nosu girince bültenleri görmüyorlamı acaba, değişmesi gerek şey var, yazı var, servis neden uyarmamış, bunun üstüne gidilebilir sanırım. Teşekkürler Ali bey, Ford 2015 yılında 1.0 ecoboost araçlarla ilgili TSB yayınlamış ve bu araçlardaki hortum değişimlerinin ücretsiz yapılması yoluna gidilmiş.Fakat aynı şeyi 1.6 ecoboost araçları için yapmamışlar. Yayınlanmış olsa, ''bana niye haber vermediniz'' diyerek bunun üzerine temel kuracağım. 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 5 dakika önce, Erhan Karasu yazdı: Yetkili servisde yaklaşık 25000 TL, özel servisde yaklaşık 12000 TL Hepsine baktım Tahir bey, sıfır sandık motor Ankara Ostimde buldum 8500 TL +KDV Montajı ıvırı zıvırı 12000 civarına bitiyor. Sandık motor daha mantıklı duruyor bu şartlarda. 1 Yorum bağlantısı
Erhan Karasu 14 Eylül 2017 Yazar Paylaş 14 Eylül 2017 8 dakika önce, Tahir İlter yazdı: http://www.etis.ford.com/ Şase ile sorgulama yaparsanız TSB varsa çıkar. Dün ford etise kaydolup giriş yaptım görünen tsb yok maalesef. Yorum bağlantısı
Selçuk Tutar 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 Çok geçmiş olsun, 2010 yılında hyundai era aracımda benzeri basıma geldi, hortum patladı, araçta hararet gostergesi de yoktu, herhangi bir uyarı ışığı yanmadı, yolda kalıp çekici ile servise gidince farkedildi, garantiden yapıldı. Böyle birşey başıma gelse bende sandık motor terciğini kullanırdım. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 Gecmis olsun. Arac c-max mi? Ford otosan la mutlaka degisim veya onarim icin gorusun. Yorum bağlantısı
Erhan Karasu 14 Eylül 2017 Yazar Paylaş 14 Eylül 2017 14 dakika önce, Mustafa Şimşek yazdı: Gecmis olsun. Arac c-max mi? Ford otosan la mutlaka degisim veya onarim icin gorusun. Teşekkür ederim, aracım Cmax. Otosan ile de Otokoç ile de görüştüm ''aracınızı buraya getirin, servis rapor tutsun Ford Otosan'a iletilsin, onlar değerlendirsinler ve ona göre ne yapılacağı belli olsun'' dediler. Daha sonrasında içeriden bir arkadaş vasıtası ile tekrar konuşunca ''Otosan bu tür arızaları, garanti süresi bittikten sonra ve servis dışı bakım yapıldıysa kesinlikle kabul etmiyor'' dedi. Kısaca tüm çareler tükeniyor ve sandık motora doğru yol alıyoruz anlaşılan.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts