Ali Osman Şimşek 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 Arkadaşlar merhaba Son zamanlarda lastiklerde nitrojen kullanimi artmış durumda bugün arkadaşım ile aracına lastik aldık nitrojen basıldı fakat işlem esnasında lastiğe vakum yapıldı.Vakum esnasında lastik öyle bir şekil aldiki içim gitti çalışan arkadaşa sordum bu kadar vakumun lastiğe zararı olmazmı ? Hiç birşey olmaz abi dedi faydalarını saymakla da bitiremedi.Uzun ömürlü olur sesi azalır yol tutuşu artar.Konu hakkında bilgilerinizi yada tecrübelerimizi yazabilirmisiniz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 2006 da da yaygındı reklamı yoktu yutup yoktu o zamanlar. yol tutuş iddası ilginçmiş Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 Nitrojen, oksijensiz havadır. oksijen olmadığı için ısıya duyarlığı düşüktür. Yanıcı özelliği olmadığından uçak lastiklerinde zorunlu kullanılır.Oto da faydası var mı; Zararı olmadığı kesin. sıcaklık değişimlerinden etkilenmediğinden lastikler stabil bir basınçta kalır.bu da çabuk aşınmayı önleyebilir.Ses azaltır mı ,bana sanki azaltıyor gibime geldi ama sadece his. Özellikle sıcak bölgelerde ve ısı farkının çok olduğu yerlerde kullanmak da yarar var gibi.Arabamı alırken nitrojenli olarak teslim etmişlerdi. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 Tpms sensörlü araçlarda uzun mesafe yolculuk veya ısıl farklar ile lastik havalarında değişim gözlemlenmiyor. Selçuk Keleş. O kullanıyor ve hatta bir ara denemişti. Basınç sabitti Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 Nitrojen li nitrojen siz mı, anlayamadım Yorum bağlantısı
Ramazan Turan 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 Bu sitede bu konu araştırılıp bilimsel olarak açıklanmış... http://www.sekizsilindir.com/2017/09/lastikte-nitrojen-gazi-kullanmak.html 3 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 Nitrojen li nitrojen siz mı, anlayamadım beleş olandan 1 Yorum bağlantısı
Ümit Kaan 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 Hiç bulaşmamak lazım, uçan balona bile yanıcı gaz basan milletiz biz, Allah Muhavaza. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 Bu sitede bu konu araştırılıp bilimsel olarak açıklanmış... http://www.sekizsilindir.com/2017/09/lastikte-nitrojen-gazi-kullanmak.htmlPara vermek gereksiz. Beleş ise alın denmiş. Güzel bilgi. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 1 saat önce, Haşmet Güngör yazdı: Zararı olmadığı kesin. sıcaklık değişimlerinden etkilenmediğinden lastik ısıtacam diye boşuna mı 180 e vuruyoruz yani gişe çıkışı? Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 23 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: lastik ısıtacam diye boşuna mı 180 e vuruyoruz yani gişe çıkışı? Lastik ısıtma ,King e özendin zahir 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 29 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: lastik ısıtacam diye boşuna mı 180 e vuruyoruz yani gişe çıkışı? araba böyle sanırım, ısıttığına göre Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 bunun gibi otoparkta yan giden değil Yorum bağlantısı
Ali Osman Şimşek 20 Eylül 2017 Yazar Paylaş 20 Eylül 2017 Ramazan bey linkteki araştırmayı okudum çok faydalı bir bilgi teşekkürler. Kısacası normal havanın içinde bulunan su lastiğin yapısında bozulmaya ve jantın oksitlenme sine neden oluyor.Ayrica yazıda lastik ömrünün 60000 km yada 5 yıl olduğu belirtiliyor. Nitrojen in uçak lastikleri ve yarış arabalarında kullanildigi da bir gerçek.Sonuc olarak şehir dışında 1 saat bile 140 km hızla sabit kalamayacagim için fazladan 30 TL ücret ödememe gerek yok sanırım.Yalniz bu vakum işleminin lastiğe zararlarina gelecek olursak sıfır lastik için problem olmadığı fakat 10000 km yada 2 yıl kullanılan lastik için riskli olduğunu bir kaç yerde yazılarını okudum. Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 eskiden çok tartıştığımız bir konuydu ve 2009 da ilk kullanmışlığım vardı. faydasını şöyle gördüm, vida, çivi girsede kısa sürede öyle kolay kolay inmiyordu. ısınma, yol tutuş vs. bilemiyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 nitro molekülleri daha büyük, o yüzden hava kaçırması az oluyor, ısınmasıda az, esas olayıda bu zaten, uçakta kullamım sebebinin temelide bu, yol tutuşla ne gibi ilgisi var, sanmıyorum... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 Lastik ısınmazsa lastik basıncı artmaz. Basınç normal kalacağı için yol tutuş bozulmaz demek istiyor. Ancak. Kayda değer bir artış olmadığını biliyoruz zaten. Bu sebeple yol tutuş artar cümlesine, desteksiz bir yorum olarak bakıyorum 1 Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 Benim lastikçi sadece yazın kullanmak gerektiğini kışın lastiğe zarar verdiğini söylemişti. Acaba soğukta nasıl bir ses avantajı olabilir ki? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Eylül 2017 Paylaş 21 Eylül 2017 Yine aynı şeye. Yani ısınmaya bağlıyorlardır. Yorum bağlantısı
Kemal Mert 21 Eylül 2017 Paylaş 21 Eylül 2017 Daha geçen hafta dört lastik yeniledim. Lastikci arkadaşa sordum nitrojen basıyor musunuz diye abi boş şeylerle uğraşmıyoruz dedi. Bende çok ustelemedim. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 21 Eylül 2017 Paylaş 21 Eylül 2017 Faydasini bilmem ama bende gereksiz bulanlardanim. Ola ki dustu basinc ihtimal sonucta. Hava bastirmak icin nitrojenci mi arayacaz. 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 21 Eylül 2017 Paylaş 21 Eylül 2017 Yani kısacası beleş bulursanız bastırın. Yorum bağlantısı
Recommended Posts