İçeriğe Yönlendir

Hareket Halinde Aracımızın Freni Tutmazsa, Ne Yapmalıyız?


Mehmet Pınar

Recommended Posts

Osman Bilgin
(düzenlendi)

amca biraz paniklemiş sanki, çünkü yolun devamı rampa sanırım, orada durdururdu ama ne yaşadı/yaşandı orayı bilemeyiz tabi..
Sani, öyle duracağını bilseydi atlamazdı sanırım, bariyerler de baya sağlammış..

tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çok önemli bir makale bu. Hep düşünmüşümdür fren tutmasa ne yapabilirim diye. El frenini kademeli çekmek ve motor freni akla ilk gelen şeyler tabi ki de, ama benim merak ettiğim fikirlerinizi almak istediğim diğer konu da binek otomobiller için de yolda sağ veya sol metal refüjlere sürterek yavaşlamaya destek olmak da mantıklı mıdır? Takla riski yüksek midir? Tabi bu en acil durum için diyorum artık araç da gözden çıkarılacak tek derdimiz canımız olacağı durumlarda.

Refuj takilma durumunda büyük problem teşkil eder.
http://cloud.tapatalk.com/s/59c4093436d8c/19_d.jpg?
18_d.jpg
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bir kaç sene evvel, belediye otobüsü bir kaç kişiye çarpmıştı. Bilirkişi park frenini çekseydi durur demişti. Bir nevi acil durum freni gibi düşünmeleri lazım demek park frenini. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Makam şoförü bir abimize bu olayı anlatıyorum, olmaz öyle şey diyor, giderken el freni mi çekilir diyordu. :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Her zaman temkinli olmakta fayda var, hızınızı limitler içinde tutmaya çalışmakta gerek, fren patlayınca yapılması gerekenlerin çoğunu yazmışsınız zaten, öncelikle panik olamamak lazım, panik olan zaten araç sürmesin zaten...

mesela ben  ara düşünür plan yaparım, böyle durumda ne yaparım diye, baktın fren yok, gaz kes vites düşür o esnada el freni çek tekniği genelde işe yarar, motor kaparsanızda biraz daha kompresyon sayesinde katkı olur, yalnız kontağı kapatıp hemen açın 1 de kalsın, çoğu araçta 0 da direksiyon kitler, 1 e alın direksiyon kitlenmesin, 2 ye takrar getirmeyin araç tekrardan çalışı...

 

 El frenini dozlamayı güzel yapmak şart, araç yüklüyse zaten frenler zor kitlenir, rahatça çekersiniz yüklenin, ayrıca al freninin düğmesinede basılı tutacaksınızki kitlenmesin sonra, gerektiğinde baskıyı azaltmak için, özellikle virjada dikkat edin,  düzdeyken iş kolay, birşey yapmadan durursunuz, vites düşerek yavaşlamak yeter, rampa aşşağı ne yapıyoruz? tabii bu esnada aşırı hızlı olmadığımızı farzedelim,  baktınız olmuyor araç hızlanacak, önünüzde daha büyük bir araç  varsa ve yaklaşma hızınızda çok değilse dayanın arkasına mesela, kamyonlar idealdir, yavaştan dayanabilecek durum varsa dayanın basın kornaya yakın dörtlüleri, kamyon durdurur sizi, ufak araçlara yapmayın ama...

 

yada hissettiniz fren yok yapacak kaçacak yerde yolda kalmadı, panik yapmayın yanda refüj varsa ve zemin düzse yavaştan paralel sürtün aracı , bu tarz şeylerde olabilir, araçtan atlamayın yeter... 

hiç kaçarı yoksa vitesi zorlayın ve iyice küçük vitese atın, debriyajı dozlayarak bırakın, motor birden redline yapmasın, devir iyice artınca bırakın dağıtsın motoru, ayak debriyajda olsun, motor kitlerse hemen basarak tekerlerin kitlenmesini engelleyin,  hala bir yere çarpmadıysanız debriyajı azar azar bırakarak balataya abanarak yani tekeri kitlemeden aracı yavaşlatabilirsiniz, motor kitlediğinden debriyajın tepkisi çok sert olacaktır, çeker tekerler kitler, dozlamayı düzgün yaparsanız bu çok işe yarar, aks kesmez ve uzun süra zorlamazsanız aracı durdurursunuz, tabii bunlar araç deli hızda değilken işe yarar, yoksa kontrol zordur herkes yapamaz takla atarsınız, arkadan çekiş araçta kontrol daha kolay olur buarada, motoru düşünmeyin varsın dağılsın motor şanzıman, ölmekten iyidir...

 

arızayı hissettiğiniz an  dörtlüleri farları yakmayıda unutmayın, ne varsa yakın...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yokuş aşağı vitesde araç redlinede kaç bine kadar dayanır acaba.

Her motorunki değişik :)
Kaç bine kadar değil de. Ne kadar süre sorusu daha doğru gibi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

O amca kamyondan neden atladıki, freni patlamış ama önü rampa, yol boş, önünde çarpaçağı birşey yok, az ilerde kendiliğinden duracak...

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Videonun başlangıcında eğim tabelası var ve ilerisi viraj. Yük durumunu kestiremiyoruz ama kamyon yüklü olabilir. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...