Kaan Karakaya 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 (düzenlendi) Merhabalar, Dün işten eve gelince (mesafe 3 km), cam suyu eklemek için kaputu açtığımda yağ seviye çubuğunun 2-3 cm kadar yerinden çıktığını ve yağ fışkırmış olduğunu gördüm. Akan yağa bakılırsa yaklaşık bir su bardağı kadar olduğunu tahmin ediyorum. İnternette biraz araştırma yaptım, söylenen yağ çubuğunun yerine tam oturtulmadığı için olabileceğiydi. En son yağı memleketten bayram dönüşü yaptım ve ondan sonra da kaputu hiç açmamıştım. Yağ seviye çubuğu sürekli olarak açık olsa ve o zamandan bu zamana yağ fışkırtsa muhtemelen yağın tamamı biterdi diye düşünüyorum. Anlayacağınız bu durum ilk kez dün ortaya çıkmış gibi görünüyor. En altta resimlerini görebilirsiniz. Bunun sebebi ne olabilir? Bir fikri olan var mı acaba? Araç, garantisi devam eden 36.000 kmde 1.5 dizel ve şu ana kadar saat gibi çalışıyor ve performansı ilk günkü gibi. Başlığı açmışken iki sorum daha olacak. 1. Servislerdeki fiyatlardan memnun olanınız yoktur Ford onaylı yağı ve orijinal filtreleri dışarıdan alıp yetkili serviste değiştirtebiliyor muyuz? Malum yarı fiyatına alınabiliyor. Örneğin yarı sentetik 175 lt varille ucuza alınmış ve 4ltsi yaklaşık 200 TL olan servis yağı yerine %100 sentetik olan ve oldukça kaliteli olduğu söylenen bir yağı yarı fiyatına alabiliyoruz. 2. Liqui Moly Special F 5W-30 ile Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 arasında kaldım ama yorumlarına bakarak Motul daha ağır bastı. Serviste arabam için kullanılan yağ ile aynı onaya (FORD WSS M2C 913C) sahip olan Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 kullanan oldu mu? 23 Eylül 2017 tarihinde Kaan Karakaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 (düzenlendi) Yağ fazla konmuş olabilir... Yağ olarak Mobil de kullanabilirsiniz, tam sentetik olsun yeterki filtre ve yağları dışardan alıp serviste değişebilirsiniz, itiraz hakları yoktur, iş emrine şunları dışardan getirmiştir orjinal parçadır vasıflı yağdır diyerek yazacaklar ve işçilik alacaklar... Not: garantin bittmiş sanırım, servise gerek yok, istediğin yerde değiş yağını, kendin bile değişebilirsin 23 Eylül 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 23 Eylül 2017 Yazar Paylaş 23 Eylül 2017 Cevap için teşekkürler. Yağ 28.500 kmde değişmişti. Şu an 36.000 kmde. Yağ fazla olsa daha önce olmaz mıydı bu durum? Garanti daha bitmedi 12 Aralıkta 3. yılı doluyor. Son bir sorun var mı yok mu baksınlar. Belki garantiden değiştirilecek bir şey çıkar diye gideyim diyorum. İnternette bu yağ konusunu araştırdım biraz. Denilene göre tam (fully) sentetik olan %100 sentetik yağ değildir diyorlar. %100 olan iki marka var ve bunlardan biri Motul'dur diyorlar. Ne kadar doğrudur bilemem tabi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 yağ seviyesi nedir şu an ölçüm yapınca çubukta? motul ile likuyy masada ise, motule bakmazdım bile. Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 23 Eylül 2017 Yazar Paylaş 23 Eylül 2017 Şu an yağ seviyesi min-max ortasında. Almanlar sağlamcıdır diyorsunuz yani Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 çok uzun zamandır bu şekilde gidildiğini sanmam, bayağı da koku yapardı motorun dışındaki sıcaklık ile buharlaştıkça. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 Yağ çubuğu çapraz giriyor, bilmeyen düzgün takamaz Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 23 Eylül 2017 Yazar Paylaş 23 Eylül 2017 13 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: çok uzun zamandır bu şekilde gidildiğini sanmam, bayağı da koku yapardı motorun dışındaki sıcaklık ile buharlaştıkça. Ben de o şekilde tahmin ediyorum. Klimayı sürekli kullanırım. Daha önce olsa ısınan yağın kokusu sanırım içeriye de gelirdi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 o zaman çubuk yerinden çıkmış olabilir, gaza basınca o kısımdan biraz üfürür çünki, yağ fazla değilse sebeb bu olabilir, çalışması vs. normalse kompresyondan da değil desek, bu durumda çubuğun yerinden çıkması durumu sanırım.... yağa gelince, tam sentetik diyorsa doğrudur, ha bunun seviyeleri farklı olabilir, daha iyi tam sentetik, biraz daha iyi tam sentetik gibi, buna pek takılmayın, bu araçlarda birşey farketmez, bunlar sürper sport araçlar değil sonuçta, elbette ben isterim dersen alabilirsin, daha iyi daha iyidir... 1 Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 23 Eylül 2017 Yazar Paylaş 23 Eylül 2017 Şimdi, Evren Erakçora yazdı: Yağ çubuğu çapraz giriyor, bilmeyen düzgün takamaz Çubuğun girdiği borunun düz olmadığını fark ettim. Çubuk kendiliğinden kolayca çıkacak gibi durmuyor. Düzgün nasıl takarız peki? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 takılıyken nasıl durduğuna bak, bizimkilerde yılan gibi kıvrık duruyor, aynı şekilde tak, düzgün takarsan şak diye geçer, hep aynı şekilde takmaya çalış, her çıkardığında başka takar çubuğun aldığı şekli bozarsan zaman içinde uçtan kırılıp kartere düşüyor genelde, zorlamadan doğal şeklinde geçmeli... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 Çubuk yuvarlak değil, motora girdiği yuva da düz değil eğimli, buna dikkat ederseniz rahat giriyor 1 Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 23 Eylül 2017 Yazar Paylaş 23 Eylül 2017 10 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: takılıyken nasıl durduğuna bak, bizimkilerde yılan gibi kıvrık duruyor, aynı şekilde tak, düzgün takarsan şak diye geçer, hep aynı şekilde takmaya çalış, her çıkardığında başka takar çubuğun aldığı şekli bozarsan zaman içinde uçtan kırılıp kartere düşüyor genelde, zorlamadan doğal şeklinde geçmeli... Ali Bey, nasıl takarsak takalım son duruşu aynı gibi hatırlıyorum sanki. Az sonra gidip çubuğu takma denemeleri yapayım bari 11 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: Çubuk yuvarlak değil, motora girdiği yuva da düz değil eğimli, buna dikkat ederseniz rahat giriyor Peki Evren Hocam çubuk düzgün takılmazsa çubuğun yerinden çıkıp yağ fışkırması mümkün müdür? Bunu yapabilmesi için oldukça yüksek bir basınç ile itilmesi gerekir. Malumunuz yuva eğimli olduğu için çubuğun sürtünerek çıktığı düşünülürse. Yaptığım ne kadar doğru bilmiyorum ama sabah arabayı çalıştırdıktan hemen sonra yağ gelecek mi diye yağ seviye çubuğunu biraz çektim yağ püskürtmedi ama içinden kaynama fokurtusu gibi bir ses geliyordu. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 Yüksek devirde tam oturmadıysa atar sanırım. Geçmiş olsun bence ucuz atlatmışsınız Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 23 Eylül 2017 Yazar Paylaş 23 Eylül 2017 19 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: Yüksek devirde tam oturmadıysa atar sanırım. Geçmiş olsun bence ucuz atlatmışsınız Teşekkür ederim. Cam suyu doluya yakın olmasına rağmen eksiğini tamamlamak için kaputu açmam büyük tesadüf oldu o zaman 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 yüke bindiğinde yağ atmaya başlar. Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 24 Eylül 2017 Yazar Paylaş 24 Eylül 2017 20 saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı: yüke bindiğinde yağ atmaya başlar. Yükten kastınız düşük viteste yüksek devir ise sanırım bir anlığına böyle bir durum yaşanmıştı eve dönüşte. Yarın normal sürüş ile işe gidip kontrol edeceğim. Cevaplarınız için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 24 Eylül 2017 Paylaş 24 Eylül 2017 Aracı vitese geçirirsiniz hareket etmeye başlar,buna araç yükde derler. 1 Yorum bağlantısı
Ercüment Bosut 22 Ekim 2017 Paylaş 22 Ekim 2017 Bu motorları her ne kadar tanımıyorsam da, genelde filtreden geçirilerek emme manifolduna geri besleme yapılan bir de karter havalandırma olması lazım ve eğer filtre tıkanırsa karter basıncı artarak bu tür bir soruna yol açabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts