Hasan Ali Gürsoy 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 (düzenlendi) Merhaba dostlar. Beni forumda bilen bilir. Daha önce bu konu ile ilgili bir başlık var lakin eski ben de bu meseleyi güncellemek üzere bir başlık açayım istedim. 3 Mart 2017 tarihinde bir takas neticesinde edindiğim focusumu kırıkkale de pilot garaj bayii bir ekspertiz firmasında Ali ustaya kontrol ettirerek almıştım. Paraya ihtiyacım vardı ve 2014 model volvo s60 ımı verip üzerine bir miktar alıp üstüne bu aracı almıştım. Arabadan pek anlayan insanlar olmadığımız için ekspere güvenmekten başka çaremiz yoktu. Aracı kullandım ve vites geçişlerini vs sevmiştim. Aracın değişen ya da boyası ile hiç ilgilenmedim. Usta turbo ve enjektörler bakım ister takribi 4500 tl gibi bir masraf çıkarabilir dedi. Biz bir de enjektör ve turbosuna ekstradan baktırdık ve korkulacak bir şey olmadığının teyitini aldık başka bir ustadan. O gün 970 tl masraf edip enjektör bakımlarını yaptırdık. Turboya bakıma gerek olmadığını 2 ayrı ustadan öğrendim. aracı kullandım demiştim ya araçta ufak yada belirgin bir uğultu sürtme sesi vardı lakin dizel araba olmasından kelli üstünde durmadım. Kırıkkaledeki pilot garaj Ali ustaya(15 yıllık usta olduğunu söyledi) aracı test sürüşüne çıkarmayacak mısın dedim o da gerek yok dedi. Halbuki benim volvoyu test sürüşüne çıkarmıştı.(GÜVENDİK) Ve aracı 3 mart 2017 de aldık. yaklaşık 1,5 ay kadar sonra o uğultu dediğim ses iyiden iyiye arttı ve ben yetkili servis büyükçekmece çetaş a gittim. Oradaki serdar bey bu araçların kronik sorunu şanzıman dağılmış(dağılmış şanzıman hala çalışıyor o da ayrı bir konu) getir garantiden yapalım ama araç ne kadar yatar bilinmez sırada çok araç var demişti.O sıralar araca çok ihtiyacım vardı ve ikame araç ne zaman çıkardı belirsizdi. Ben de abi bozulunca getiririm dedim. o da olur öyle yap en kötü çekici ücreti ödersin dedi. İşlerimi halledip müsait olunca artık yaptırmaya götürdüm 10 haziran dolaylarında. Ve bir de ne duyayım. Otosan yazı yayınladı ve 1 hazirandan itibaren 10 yaşını aşmış araçlar artık iyi niyet garantisi kapsamında onarım görmeyecek. Ben yıkıldım. Aradım taradım çıkma şanzımanlar şanzımanı manuel yapmalar falan derken şanzımanı sıfırlatmaya karar verdim. Ve bu platformda Hasan isminde bir arkadaşın açmış olduğu makaleye ve o makaledeki şanzıman ustası serkan ustaya ulaştım. Götürdüm ve hemen anladı yürütmedi bile arabayı. 3500 tl ila 5000 tl arası bir masrafı çıkar beyin zarar görmediyse dedi. En nihayetinde yap ulan dedik ve tamı tamına 7000 tl ile şanzımanımızın tork konvektörü ve kasnak haricinde bütün parçaları yenilendi. Sağ olsun Serkan ustanın methini bir iki ustadan da duyduk ve güvendik. Yanılmıyorsam Borusan geçmişi olan hoş sohbet ilgili bir abimiz Sapasağlam teslim etti. Şu an sorunsuz binmekteyim ve çok memnunum. Çünkü deyme manuel araçlardan çok daha ekonomik ve seri bir araç olduğunu düşünüyorum. Keyfe keder satılığa çıkardım ve binmeye devam ediyorum. Amacım şudur ki benim gibi mağdur olan ve aracını seven ve de şanzımanını yaptırmak isteyen dostlar google a sorduklarında bu makaleye ulaşsınlar ve benimle iletişim kursunlar. Ben de onları işin ehli bir ustaya yönlendireyim. Şimdiden geçmiş olsun. SIFIRLAMA İŞLEMİNDEKİ UYGULAMA Yağ pompası Prizdirek Tambur revizyonu Oring Seti Arka kuyruk bilyaları 2 adet Yağ pompa bilyası Prizdirek alt iğne bilya Prizdirek alt masura bilya Yağ filitresi Basınç filitresi Ara muhafaza contası Karter contası Arka kuyruk bilya sacı Prizdirek sekmanları 2 adet Tambur araka sekmanı Türbin revizyonu Yalama civataları İşçilik 11lt şanzıman yağı 12 Ekim 2017 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi Ekleme yapmak. 5 1 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 Geçmiş olsun. Ölü doğumdu malesef CVT ler Ford için. Ustanız ne kadar garanti verdi şanzıman için. 2 Yorum bağlantısı
Hasan Ali Gürsoy 12 Ekim 2017 Yazar Paylaş 12 Ekim 2017 Malesef 3 ay. Dikkat etmem gereken noktaları söyledi. Titizlikle kullanıyoruz bakalım ne kadar dayanır. Uyarılarımı dikkate alırsan Sana sorun yaşatmayacaktır dedi. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 @Sabri Güngör yardımcı olacaktır nasıl kullanılması gerektiği konusunda 1 Yorum bağlantısı
Recep Demirci 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 Sizin adınıza sevindim bir bakıma. İnşaallah problem yaşamazsınız. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Tanrıveren 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 çok geçmiş olsun 11lt yağ nereye doldu? 1 Yorum bağlantısı
Hasan Ali Gürsoy 12 Ekim 2017 Yazar Paylaş 12 Ekim 2017 çok geçmiş olsun 11lt yağ nereye doldu?Hocam sorgulayacak halim kalmadı. O gün boş verdim Yorum bağlantısı
Furkan Tanrıveren 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 iş makinesinin aksına 16lt yağ koyuyoruzda 11lt çok fazla bir rakam 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 1 saat önce, Hasan Ali Gürsoy yazdı: Malesef 3 ay. Dikkat etmem gereken noktaları söyledi. Titizlikle kullanıyoruz bakalım ne kadar dayanır. Uyarılarımı dikkate alırsan Sana sorun yaşatmayacaktır dedi. Aynı aracı 11 sene 137,000 km kullandım ve sorunsuz olarak yakın bir arkadaşıma sattım. Bu araçlar Türkiye'de satılan ilk otomatik dizellerden ve birazda bu motorun torkuna uygun değiller. Ve milletimizin otomatik araç kullanmasını bilmemesi ile çok çabuk döküldüler. Aynı yıllarda dsg'ye geçen vag grubu araçlarında çok sorun çıkartmaları bu sebebtendir. Şanzıman 9 litre yağ alır parçaları temizlemek yada alıştırmak içinde aynı yağı kullanmış olabilir ustamız 2 litre fazladan yazması normal sayılabilir. Bne dsd'de çok kullandım şu anda edc'de kullanıyorum cvt şanzıman çift kavramadan çok daha güzeldi ve ben çok memnundum. Satma nedenim sadece aracın yaşlanmasıydı,elimde değil metal yorgunluğu olan bir aracı 7-8 yaşından sonra kullanmayı sevmiyorum. Geöenlerde dci motorlu nissan x trail kullandım cvt şanzımanlı yağ gibi gidiyordu ve tek bir kararsızlık yaşatmadı... 4 Yorum bağlantısı
Hasan Ali Gürsoy 12 Ekim 2017 Yazar Paylaş 12 Ekim 2017 Aynı aracı 11 sene 137,000 km kullandım ve sorunsuz olarak yakın bir arkadaşıma sattım. Bu araçlar Türkiye'de satılan ilk otomatik dizellerden ve birazda bu motorun torkuna uygun değiller. Ve milletimizin otomatik araç kullanmasını bilmemesi ile çok çabuk döküldüler. Aynı yıllarda dsg'ye geçen vag grubu araçlarında çok sorun çıkartmaları bu sebebtendir. Şanzıman 9 litre yağ alır parçaları temizlemek yada alıştırmak içinde aynı yağı kullanmış olabilir ustamız 2 litre fazladan yazması normal sayılabilir. Bne dsd'de çok kullandım şu anda edc'de kullanıyorum cvt şanzıman çift kavramadan çok daha güzeldi ve ben çok memnundum. Satma nedenim sadece aracın yaşlanmasıydı,elimde değil metal yorgunluğu olan bir aracı 7-8 yaşından sonra kullanmayı sevmiyorum. Geöenlerde dci motorlu nissan x trail kullandım cvt şanzımanlı yağ gibi gidiyordu ve tek bir kararsızlık yaşatmadı...Kesinlikle çok beğendim şanzıman tipini 215 binde aldım ben aracı 224 binde şu anda. Şehir içi 5,8 şehirler arası 3,9 oryalamam var. Eşim de çok seviyor ben de metal yorgunluğu hasebiyle satmak niyetindeyim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 zf firması attı bir kazık, ford da içnden çıkamadı, üreticisine ulaşılamadı, en son 2016 da otosan değerine satın alıp hurdaya çıkarıyordu, şu an o kampanya da yok sanırım. temel sorun imalatsal.. arka bilya ve yağ soğutamama sorunu, uzun yolda sıkça kullanılanlarda sıkıntı görülmedi pek, şehir içi dur kalk ta sorun başlıyor. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 Fatih abi milletin otomatik araba sürmeyi bilmemesi ile alakalı değil bence. Arada nadir sıkıntı çıkaran olur anlarım ama bunların neredeyse tamamı sorun çıkardı. Kullanıcı alır kullanır ama üretici yağı degistireceksin demezse kullanıcı ne yapsın, bknz. Kuga konusu.. Şanzuman aslında güzel ama kombinasyon kötü maalesef.. 2 Yorum bağlantısı
Osman Ünal 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 14 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: zf firması attı bir kazık, ford da içnden çıkamadı, üreticisine ulaşılamadı, en son 2016 da otosan değerine satın alıp hurdaya çıkarıyordu, şu an o kampanya da yok sanırım. temel sorun imalatsal.. arka bilya ve yağ soğutamama sorunu, uzun yolda sıkça kullanılanlarda sıkıntı görülmedi pek, şehir içi dur kalk ta sorun başlıyor. Çağlar, ZF bu şanzumanı sadece ford a mı sattı? (sadece merak) Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 16 dakika önce, Osman Ünal yazdı: Çağlar, ZF bu şanzumanı sadece ford a mı sattı? (sadece merak) Amerikada satılmak üzere üretilen bmw1 1,6 benzinli için geliştirilmiş. 230 nm tork kuvvetine dayanıklı.2005 yılında ford kullanmaya başladığında çıkan sorunlar nedeni ile üretim durduruldu ve yapılan iyileştirilmeler neticesinde 2006 başında tekrar ford kullanmaya başladı.Sorunlar azalsada çıkmaya devam edince 2007 başlarında kullanımdan kaldırdı. Yabancı kaynaklı bir makaleden aklımda kalanların çzeti 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ekim 2017 Paylaş 20 Ekim 2017 10 günlük gecikme ile 7 bin liradan olmak kötü olmuş. Bununla geçmiş olsun. Forddaki Cvt, iki yıllık garantisinin bitimi sonrasında, kullanıcıların kucağında bırakılmış, 10 yılın dolmasına 5-6 ay kala itibar tazeleme malzemesi olarak kullanılmış bir şanzıman. Esas mesele şu ki, Sadece forddaki cvt'den böyle geniş çaplı bir şikayet var. Nissan'da böyle bir geniş kapsamlı sorun yok.. Audideki multitronikte sorun yok. 1 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 20 Ekim 2017 Paylaş 20 Ekim 2017 Ford focus dizelde, diğer markalar robotik şanzıman kullanırken, cvt şanzıman koyarak gol atmak istedi, ama kendi kalesine attı golü (kabul etmese de). Anlayamadığım konu arıza veren parçayı yenilemek yerine, şanzıman üreten firmaya sorunu çözdürme(parçayı tekrar tasarlatma) itibar kurtarma yoluna gitmemesi. 2 Yorum bağlantısı
Hasan Ali Gürsoy 20 Ekim 2017 Yazar Paylaş 20 Ekim 2017 47 dakika önce, Yücel Meta yazdı: Ford focus dizelde, diğer markalar robotik şanzıman kullanırken, cvt şanzıman koyarak gol atmak istedi, ama kendi kalesine attı golü (kabul etmese de). Anlayamadığım konu arıza veren parçayı yenilemek yerine, şanzıman üreten firmaya sorunu çözdürme(parçayı tekrar tasarlatma) itibar kurtarma yoluna gitmemesi. Çok doğru. Ciddi mağdur oldum ve büyük lafa tövbe bir daha fordun kapısından geçmem. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ekim 2017 Paylaş 20 Ekim 2017 9 saat önce, Yücel Meta yazdı: Anlayamadığım konu arıza veren parçayı yenilemek yerine, şanzıman üreten firmaya sorunu çözdürme(parçayı tekrar tasarlatma) itibar kurtarma yoluna gitmemesi. lansmanda ZF üretimi dendi, sorunlar başlayınca ZF ben yapmadım uzak doğudan aldım falan dedi (demiş) üreten firmanın adresi bilgisi yok zaten parça kodları da yok patlatılmış liste olarak falan. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Ali Gürsoy 21 Ekim 2017 Yazar Paylaş 21 Ekim 2017 Bu arada dostlar Şanzımanı tamir eden usta mesleği bırakmış. Son vuruşu benimle yaptı zaar Yorum bağlantısı
Hasan Ali Gürsoy 24 Ocak 2018 Yazar Paylaş 24 Ocak 2018 Merhaba dostlar. Şanzıman 6 ayın sonunda 3 gün evvel itibari ile otomatik şanzıman kutusu arızası verdi. Araç yürüyor ve hiç bir problem yok. Sadece tiptroniğe geçmiyor. Yaptırdığım ustanın eski ortağı vites kolu arızası görünüyor dedi. Siliyorum ama tekrar veriyor arızayı dedi. Ya vites konsolu sökülecek başka bir vites takımı(çıkma ) ile deneyerek değişecek ya da şanzıman inecek vites değiştiren (şanzıman üstündeki) mekanizmanın altındaki devre değişecek dedi. Yani en az 1000 tl masraf çıkardı. Ben çok yoruldum artık. Gücüm de kalmadı artık ne yapacağımı bilmez durumdayım. Yorum bağlantısı
Hasan Ali Gürsoy 24 Ocak 2018 Yazar Paylaş 24 Ocak 2018 Yaptır ve sat... Almaya niyeti olan çıkmadı ki abi. Yoksa satıcam. Piyasa berbat durumda. Yorum bağlantısı
Hasan Ali Gürsoy 24 Ocak 2018 Yazar Paylaş 24 Ocak 2018 Evet, satacaktınız siz bunu, ne oldu?Alan çıkmadı önder hocam. Yorum bağlantısı
Recommended Posts