Volkan Turkmen 13 Kasım 2017 Paylaş 13 Kasım 2017 Arkadaşlar merhaba, Benim lastikler 195/55/16 fakat pahalı... 205/55/16 ise çok daha makul fiyatlara bulunabiliyor. 205 alsam uyar mı sizce ? Ne gibi sıkıntılar olur ? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
İnan Çınar 13 Kasım 2017 Paylaş 13 Kasım 2017 185 e düşerek neler var ona bakınAbi 185 55 16 daha pahalı gibi 195 55 16 dan... petlas için baktım örnek olarak:205_____189 tl195_____189 tl185_____225 tlDiğer markalarda 205 daha ucuz 195 ten (nokian-goodyear) 205 sürtme yapar mı yükte yada tam tur dönüşlerde bir de o risk var... 1 1 Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 13 Kasım 2017 Paylaş 13 Kasım 2017 Abi 185 55 16 daha pahalı gibi 195 55 16 dan... petlas için baktım örnek olarak:205_____189 tl195_____189 tl185_____225 tlDiğer markalarda 205 daha ucuz 195 ten (nokian-goodyear) 205 sürtme yapar mı yükte yada tam tur dönüşlerde bir de o risk var...Ben olsam 15 inc teneke ikinci el jant alip (takimi 200 tlye bulunabiliyor) 185 65 15 lastik alirdim(195 55 16 dan 1mm cap farki var sadece) lassa n11 de 157 tl tanesi suan her yaz kis lastik degisim parasi vermeden uzun vadede kar ve pratik lastik degisim saglardim.. 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Kasım 2017 Paylaş 14 Kasım 2017 195/55/16 nın tam muadili 185/65/15 olur. 15 jant alarak bu ölçüyü kullanmak en mantıklısı olur... 16 janta 205/55/16 da takılabilir. 195/55/16 yerine 205/55/16 takılınca taban genişliği artar. Bunun hem artısı hem de eksisi olur. Taban 10 mm, çap 12 mm artar. Artılar: Araç yerden 6 mm yükselir. Kar kış şartlarında ilave yükseklik her zaman işe yarar. Tork düşer, bu da patinaja düşmeyi azaltır. Eksisi ise genişleyen taban, karın içine daha zor batacağı için kar üstünde patinaj artabilir... Sonuç olarak 205/55/16 kışlık takılabilir. 1 Yorum bağlantısı
Volkan Turkmen 14 Kasım 2017 Yazar Paylaş 14 Kasım 2017 Bir saat önce, Turkay Enez yazdı: 195/55/16 nın tam muadili 185/65/15 olur. 15 jant alarak bu ölçüyü kullanmak en mantıklısı olur... 16 janta 205/55/16 da takılabilir. 195/55/16 yerine 205/55/16 takılınca taban genişliği artar. Bunun hem artısı hem de eksisi olur. Taban 10 mm, çap 12 mm artar. Artılar: Araç yerden 6 mm yükselir. Kar kış şartlarında ilave yükseklik her zaman işe yarar. Tork düşer, bu da patinaja düşmeyi azaltır. Eksisi ise genişleyen taban, karın içine daha zor batacağı için kar üstünde patinaj artabilir... Sonuç olarak 205/55/16 kışlık takılabilir. Kayda değer bir sıkıntı olmayacağını anlıyorum bu durumda teşekkürler. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 14 Kasım 2017 Paylaş 14 Kasım 2017 Bu değişiklikte taban genişliği ve dolayısı ile yanak kalınlığı artacak. Araç yükselecek konfor artacak. Şuna dikkat etmek gerekli. Davlumbaza vs sürtme yapar mı. Kuru da yol tutuş frenaj daha etkin hale gelebilir ama yağmur için az biraz sıkıntı yaşayabilirsiniz. Ahım şahım bir fark olmaz ama. Geniş taban yağmur tahliyesi için dezavantajdır. Aquaplanning değişir. 1 Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 14 Kasım 2017 Paylaş 14 Kasım 2017 ince taban lastik karda daha iyi gider ama yol tutuşu konusunda 205 daha iyi olur ben olsam 205 alırım 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Kasım 2017 Paylaş 14 Kasım 2017 Yarıp gidecek kar az oluyor zaten. Orjinal ölçüye sadık kalınsa iyi olur. Ebat daraltıldığı yada genişletildiğinde lastik daha çabuk deforme oluyor 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts