İçeriğe Yönlendir

195/55/16 vs.205/55/16


Volkan Turkmen

Recommended Posts

Volkan Turkmen

Arkadaşlar merhaba,

 

Benim lastikler 195/55/16 fakat pahalı...

 

205/55/16 ise çok daha makul fiyatlara bulunabiliyor.

 

205 alsam uyar mı sizce ? Ne gibi sıkıntılar olur ?

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
185 e düşerek neler var ona bakın

Abi 185 55 16 daha pahalı gibi 195 55 16 dan... petlas için baktım örnek olarak:

205_____189 tl

195_____189 tl

185_____225 tl

Diğer markalarda 205 daha ucuz 195 ten (nokian-goodyear)

 

205 sürtme yapar mı yükte yada tam tur dönüşlerde bir de o risk var...

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
Abi 185 55 16 daha pahalı gibi 195 55 16 dan... petlas için baktım örnek olarak:205_____189 tl
195_____189 tl
185_____225 tl
Diğer markalarda 205 daha ucuz 195 ten (nokian-goodyear)
 
205 sürtme yapar mı yükte yada tam tur dönüşlerde bir de o risk var...
Ben olsam 15 inc teneke ikinci el jant alip (takimi 200 tlye bulunabiliyor) 185 65 15 lastik alirdim(195 55 16 dan 1mm cap farki var sadece) lassa n11 de 157 tl tanesi suan her yaz kis lastik degisim parasi vermeden uzun vadede kar ve pratik lastik degisim saglardim..
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

195/55/16 nın tam muadili 185/65/15 olur. 15 jant alarak bu ölçüyü kullanmak en mantıklısı olur...

16 janta 205/55/16 da takılabilir. 195/55/16 yerine 205/55/16 takılınca taban genişliği artar. Bunun hem artısı hem de eksisi olur. Taban 10 mm, çap 12 mm artar. Artılar: Araç yerden 6 mm yükselir. Kar kış şartlarında ilave yükseklik her zaman işe yarar. Tork düşer, bu da patinaja düşmeyi azaltır. Eksisi ise genişleyen taban, karın içine daha zor batacağı için kar üstünde patinaj artabilir...

Sonuç olarak 205/55/16 kışlık takılabilir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Turkmen
Bir saat önce, Turkay Enez yazdı:

195/55/16 nın tam muadili 185/65/15 olur. 15 jant alarak bu ölçüyü kullanmak en mantıklısı olur...

16 janta 205/55/16 da takılabilir. 195/55/16 yerine 205/55/16 takılınca taban genişliği artar. Bunun hem artısı hem de eksisi olur. Taban 10 mm, çap 12 mm artar. Artılar: Araç yerden 6 mm yükselir. Kar kış şartlarında ilave yükseklik her zaman işe yarar. Tork düşer, bu da patinaja düşmeyi azaltır. Eksisi ise genişleyen taban, karın içine daha zor batacağı için kar üstünde patinaj artabilir...

Sonuç olarak 205/55/16 kışlık takılabilir.

 

 

Kayda değer bir sıkıntı olmayacağını anlıyorum bu durumda :) teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bu değişiklikte taban genişliği ve dolayısı ile yanak kalınlığı artacak. Araç yükselecek konfor artacak. Şuna dikkat etmek gerekli. Davlumbaza vs sürtme yapar mı. Kuru da yol tutuş frenaj daha etkin hale gelebilir ama yağmur için az biraz sıkıntı yaşayabilirsiniz. Ahım şahım bir fark olmaz ama. Geniş taban yağmur tahliyesi için dezavantajdır. Aquaplanning değişir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

ince taban lastik karda daha iyi gider ama yol tutuşu konusunda 205 daha iyi olur ben olsam 205 alırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yarıp gidecek kar az oluyor zaten.
Orjinal ölçüye sadık kalınsa iyi olur.
Ebat daraltıldığı yada genişletildiğinde lastik daha çabuk deforme oluyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...