İçeriğe Yönlendir

1999 Mercedes Benz c200 Kompresor Sport


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

 

İlk Mercedes deneyimimiz. Yıllarca focus kullanıp hayalini kurduğum kombinasyon. Kompresor motor 5 ileri otomatik şanzıman.

 

 

 

Sene 95 Mercedes 190 serisi w201 kodu bırakıp artık modellere motor gücünün başına sınıf takısı yakmaya başladı.

 

Compact sınıf w202 kasa kodlu ilk c serisi satışa başlandı.

 

Bizim aracımız makyajli kasa diye tabir edilen facelift serisi.

 

İlk seriye göre donanım olarak ve motor şanzıman olarak daha güncel .

 

M111 kodlu 2.0 motor mekanik supercharger ile beslenmiş, alamanin kompresör dediği çok zevkli bir motor.

Genel bilinen bir yanlış bu kasada 192 beygir gücünde denilsede araç kitapçığında 180 PS ve 250 nm civari torka sahip. 8 küsur sn 0 100 max yaklaşık 230 km olması lazım. Genelde her Mercedesin arkasında kompresor yazsada bariz kompresor olduğu motorun kırmızı buji muhafaza kapağı ve kadranda 260 kadran yazısı ile bariz anlaşılır farkı. Bunda max 245 felan yapabilmiştik. Ama uzun yolda otobanda vs çoğu sıfır km rakibini ezer bı performansi ve kompresorun mest eden bir sesi var.

 

Yakıta gelirsek ve almadan çok korkuttular 13 yakar 15 yakar diye. İlk benzin fullememizde benzin 5 lira olmamıştı 300 liraya fullemistim. 60 litreden fazla idi deposu. Sonraki fullememizde daha araca tam Alişamamis olmama ve ucana kaçana sıkma rağmen karma 8 9 litre görmüştum. Daha sonra LPG takınca da yine makul kullanımda 9 10 litreyi geçmemiş hatta otomatik focus 1 kadar yakınca bi terslik mı var diye düşünmüştüm.

 

Araç 5g tronic şanzıman mekanik olarak vites düşürmeye izin verir ve yaz kış modu bulunur. 2000 modellerde elektronik vites seçici de eklenmiş son makyajla o bizde yok.

 

Güvenlik donanımı olarak NCAP ta çok yıldız almasa da sağolsun babam bunun da n cap testini yapmıştı. Motor bölümü ve şase kolları uzun olsada tavan katlanması NCAP testinde bana zayıf geldi. Tabi 95 yılında kağıt kaportali araçlardan daha iyidir o ayrı.

 

ABS EBD BAS ASR gibi yardımcı fren ve çekiş kontrol sistemi mevcut. 4 hava yastığı yine güvenlik donanımı olarak sayılabilir.

 

Mercedeste genelde donanım dolulugu donanım adından bağımsızdır. Sadece donanım karakterini belirler. Bizim aracımız sport olarak geçiyor.

Bu donanım da yan çıtalar tamponlar gövde renginde 16" spor jantı spor koltuk döşemesi spor direksiyon simidi beyaz taban kadranlar karbonvari görünüşlü konsol kaplamasi karakteristik farkları.

 

Ayrıca e1 e2 tarzında bazı donanım adları olsada bizim aracımızda orjinal xenon far ( daha mercek icat edilmemişken ) tertibatı otomatik far seviyesi far yıkama silecekleri mevcut.

Sürücü koltuğu tam elektrikli. İleri geri aşağı yukarı bel ayarı. Hatta sürücü kafaligi bile elektrikli.

İç alarm

Arka elektrikli makam perdesi

Arka vakumlu düşen kafalıklar.

Hız sabitleyici ve limitleme ( eskilerin el gazı dediği :)

Otomatik klima

Ericsson araç kiti ( tabi telefonu yoktu :( )

 

 

Araç boyutları çok ilginç. Kapın aslında çok geniş değil ama yine ben gibi 180 i geçmeyen boydaki 4 yetişkin rahat yolculuk yapacaktır.

 

Torpidosu çok küçük ama orta konsolda bunu telafi eden bir kolçak var.

 

Mercedes'in arkadan cekerinin kaçınılmaz sonucu orta şaft yolu mekanı daraltiyor. Ama bunun üstüne araca lüks bir hava verdiren detayları var.

 

Oturma pozisyonu alçakta konumlandırmis ama yere basan bir araç.

 

Yan vermeye müsait olsa da arkadan kopma eğilimi sizin elinizde limitleri yüksek. Direksiyon sistemi başarılı ve o efsanevi dönüşlerde tam turda kamberlenen ön takıma sahip. Öyle ki direksiyon amortisöru denen bir ekipman var :)

 

Bagajı çok büyük değil ama yeterli. Aküsü bagajda. Halbuki ön tarafı o kadarda uzun olmasına rağmen amortisör kulelerinden dolayı pek yer bulamamışlar. İş bunun v8 olanı da var galiba.

 

Arka koltuklar sabit yatmıyor.

 

 

 

Mekanik bir araç elektroniği çok az da olsa aracın çoğu donanım arızası beyninden takip edilebilip teşhis koyulabiliyor. Vakum hattı ile çalışan bir çok donanıma sahip. Öyle ki klima elektronik ayarlı ama yönlendirme motorları vakum ile çalışıyor. Yine kapı kilit sistemi vakum ile çalışıyor. Az daha zorlasalar s kasadaki gibi belki vakumlu kapı bile yapabilirlermis.

 

Sanayide yedek parçası bulunabiliyor. Orjinal olarak yada alman yan sanayii olarak. W124 ve w210 ile ortak olan bir çok parçası var ki. Motor şanzıman kombinasyonu zaten uzun yıllar 95 -2001 arası çoğu Mercedes modeli ile ortak.

 

Paranıza göre bulunmayacak parçası yok çıkma olarak Bulgar ve gürcü milletleri tercih de ediliyor.

 

Bizim aracımız fırıncı bı amcanın az kullanılmış olduğu bir araçtı. 160 binde felandi. Bı 15 bin km doyamadan babam sağolsun pert etti otobanda talihsiz bir kazada. Aslında pert de olmazdı da işte o başta dediğim merceksiz ama oem Xenon farın tanesine servis 5000 lira değer biçince ve ben askere gideceğim için toplamaya ugsramadim. Kaskodan da zarar etmediğim için verdik gitti. Ki bı ön tampon iki dar bı kaç parça boya ile sonra ilanda pert kaydına rağmen pertsiz halinin çok üstünde fiyata satıldı.

 

 

Araca lpgyi ben taktım. Taktirmadim nerdeyse montajında usta ile beraber çalıştım.

 

Eğer Mercedes kompresor ise tek takılıp randıman alınacak LPG turbo basıncı ölçebilen bir kit. Ben prins vsi2 turbo tercih ediyordum. Performans ve tüketim ve sorunsuzluk olarak çok memnundum.

 

 

Güzel arabaydı namı değer katil.

 

Bu da böyle bir inceleme olsun.

 

Kitabı konuşmuyor teknik detaya çok takılmiyorum. Zaten nette teknik veri yazınca bolca dokuman çıkıyor diye.

 

 

Bı kaç resim şuraya bırakıyorum

 

9d6133b2e3eda4fce364359867f56b6d.jpg7debcbd05b365ab0e7517f1dcd55b259.jpg97592d3a7f7bc794a5863b141f9c7ca8.jpgef945f641dc52b46ee0eff5f8c872c01.jpgfc5e776df2dee5eec3625756bf9294de.jpgefef00803ef5764a40ce52580349dc80.jpg580fa61070df2fe4ad08e500f4d1f707.jpg628716792f8d97ef2bb814566ecffbe0.jpg422553676e6a106ce2910f1189e5c9a7.jpg

 

  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

Mustafa malesef hediye başka konulara kaçar hacım. :fiuw:

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...