Niyazi Emre Sobay 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 Öncelikle merhaba arkadaşlar bu sanal hararet olayı bende de olmaya başladı. Araç ford focus 1 2000 model ambiante. Aracı alalı 1 yılı geçti 2 hafta önce yolda giderken arıza lambası yandı (sarı dişli içerisinde ünlem) 2 saniye sonra söndü o an hararete dikkat etmedim. Arıza lambası yanınca tabi birden panik yaptım ayağımı gazdan çektim hızım da ortalama 100 civarıydı neyse hemen sanayiye gittim makineye bağlattım termostat la ilgili bir şey falan dedi usta bende ne alaka gibisinden düşündüm kendimce, sanayiye gidene kadarda herhangi olumsuz bir durum olmadı. Ertesi gün okula giderken hızım 110 120 civarındayken arıza lambası tekrar yandı bir baktım hararet kırmızıda hemen vites küçülttüm ayağımı da gazdan çektim hararet ortaya geri geldi okula gidince kaputu açtım su deposunda su köpük köpük olmuş. Memleketten bir usta aradım durumu anlattım fan açmamıştır dedi. Sanayiye gidip elektrikçiye gösterdim kontrol etti fan da ya da tesisatta bir sorun yok dedi sen antrifrizi değiştirt patlak kaçak varsa belli olur dedi antrifrizi değiştirttim kırmızı olandan koydu afyonda ikamet ettiğimden dolayı -30 civarına ayarladı sanırım havasını tam olarak aldı mı emin değilim. Bu seferde araç 120 140 arasında yapmaya başladı ancak arıza lambası yakmıyor hararet kırmızı ya geliyor ayağımı gazdan çekiyorum 2 3 saniye sonra ortaya düşüyor. soğutma sistemi ve hararet sorunları başlıklı konuyu komple okudum hatta forumda ki hararetle ilgili problemleri komple okudum 10 15 gündür saçma sapan harcamalar yapmamak için araştırıyorum bekliyorum Kısacası Afyonda önerebileceğiniz bir usta var mı? yardımcı olursanız çok memnun olucam teşekkürler. Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 Dişli arasında ünlem şanzıman arızası demek değil mi? Hararet birden azalıyorsa termostat arızalı olabilir. Yorum bağlantısı
Faruk Dogantas 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 Hava var araçta ama ustasını bulmak zor Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 2. Ve 3. Bujinin arasındaki sensörü değiştirin sorun çözülecektir. Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 9 yıl kullandığım Focus 1 aracımda 3-4 kere başıma geldi bu sahte hararet olayı. Benim tespitime göre soğuk havalarda araç tam ısınmadan devirli kullandığımda ortaya çıkıyordu. 3-4 kereden fazla olmadığı için herhangi bir işlem yapmadım. Sorununuz gerçekten sahte hararetse birkaç borudan oluşan bir düzenek takılarak sorun çözülüyor. Ford ustaları bu düzeneği biliyor. Ama önce hararetin gerçek olup olmadığını teyit etmelisiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 2 saat önce, Mustafa Karaca yazdı: 2. Ve 3. Bujinin arasındaki sensörü değiştirin sorun çözülecektir. Sensör hatası da olabilir tabi ama bu durum kronik. Araçta kronik bir tasarım hatası var. Bununla ilgili ford tarafından yayınlanmış teknik servis bülteni var. Bültene göre, harici bir bağlantı ile suyun dolaşım şekli değiştiriliyor, üst kapakta hava birikmesi önleniyor. Esas sorun üst kapakta hava birikmesi ve bloğun soğuyamamasıi havayı atar atmaz da suyla buluşan blok aniden soğuyor, çünkü su soğuk ve gerçekte bir hararet yok.. Burada sorun şu : Üst kapak hava sebebiyle aşırı ısınırsa eğilip yamulabilir. Yalancı desek de sonuçta üst kapak ısınıyor.. Diğer bir sorun da, araç gerçek hararet yaparsa, yalancı bu diyip, motoru komple yakmak.. Bu sebeple bu sorun çözülmeli.. Ayrıca başka bir teknikle.. Sensörün altına pul koyup, sensörü bloktan uzaklaştırıp, harareti daha geç okumasını sağlayanlar var.. Yorum bağlantısı
Niyazi Emre Sobay 22 Kasım 2017 Yazar Paylaş 22 Kasım 2017 52 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Sensör hatası da olabilir tabi ama bu durum kronik. Araçta kronik bir tasarım hatası var. Bununla ilgili ford tarafından yayınlanmış teknik servis bülteni var. Bültene göre, harici bir bağlantı ile suyun dolaşım şekli değiştiriliyor, üst kapakta hava birikmesi önleniyor. Esas sorun üst kapakta hava birikmesi ve bloğun soğuyamamasıi havayı atar atmaz da suyla buluşan blok aniden soğuyor, çünkü su soğuk ve gerçekte bir hararet yok.. Burada sorun şu : Üst kapak hava sebebiyle aşırı ısınırsa eğilip yamulabilir. Yalancı desek de sonuçta üst kapak ısınıyor.. Diğer bir sorun da, araç gerçek hararet yaparsa, yalancı bu diyip, motoru komple yakmak.. Bu sebeple bu sorun çözülmeli.. Ayrıca başka bir teknikle.. Sensörün altına pul koyup, sensörü bloktan uzaklaştırıp, harareti daha geç okumasını sağlayanlar var.. yok pul falan koydurmam abi neredeyse 100 sayfayı geçik yazı okudum forumda bütün teknikleri öğrendim araçta T boru dediğiniz parça mevcut kontrol ettim afyonda sorununu çözüpte bana usta öneren biri olana kadar kimseye gitmeyi düşünmüyorum en son focus 1 kullanan taksicilere falan sorucam 11 saat önce, Gökhan Albayrak yazdı: Dişli arasında ünlem şanzıman arızası demek değil mi? Hararet birden azalıyorsa termostat arızalı olabilir. bende baktım şanzıman arızası gösteriyor ama bi daha yanmadı aracı makineye bağlattığımda da şanzıman arızası diye bişey çıkmadı Yorum bağlantısı
Niyazi Emre Sobay 22 Kasım 2017 Yazar Paylaş 22 Kasım 2017 4 saat önce, Faruk Dogantas yazdı: Hava var araçta ama ustasını bulmak zor afyonda bulamazsak en son ihtimal ankaraya gelirim burda yola gidecek paranın on katı masraf yapıp çözüm alamama ihtimalim var Yorum bağlantısı
Erman Uzun 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 Dikkatimi ceken bir durum var ford araçlarda bu hararet olayı yoğunlukta birçok forumda ford ve hararet yan yana Allah sükür bende yazın bir defa yaptı sonra daha olmadı ama bakıyorum günlük konularda nerdeyse bir tane hararet konusu mevcut Yorum bağlantısı
Faruk Dogantas 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 (düzenlendi) Araç çalışırken yada motor sıcakken konulan antifiriz yapıyor 22 Kasım 2017 tarihinde Faruk Dogantas tarafından düzenlendi Harf hatası Yorum bağlantısı
Niyazi Emre Sobay 22 Kasım 2017 Yazar Paylaş 22 Kasım 2017 38 dakika önce, Erman Uzun yazdı: Dikkatimi ceken bir durum var ford araçlarda bu hararet olayı yoğunlukta birçok forumda ford ve hararet yan yana Allah sükür bende yazın bir defa yaptı sonra daha olmadı ama bakıyorum günlük konularda nerdeyse bir tane hararet konusu mevcut aracı alalı 1 yılı geçti 2 hafta önceye kadar hiç bir problem yaşamadım, başıma gelince kronik olduğunu öğrendim Yorum bağlantısı
Fatih Emre 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 1997 model Zetec motor Mondeo'da ne yalancı harareti ne de gerçeğini çok şükür bu güne kadar yaşamadım. 2000 Focus'ta da aynı motor yok muydu? Neden hava yapıyor ki? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 10 dakika önce, Fatih Emre yazdı: 1997 model Zetec motor Mondeo'da ne yalancı harareti ne de gerçeğini çok şükür bu güne kadar yaşamadım. 2000 Focus'ta da aynı motor yok muydu? Neden hava yapıyor ki? 1 kasa makyaj öncesi, 1,6 benzinli focuslar.. 1999, 2000, 2001 genelde yalancı hararet sorunu yaşayanlar bunlar.. Mondeo hararet yaparsa.. gerçektir.. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 8 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Ayrıca başka bir teknikle.. Sensörün altına pul koyup, sensörü bloktan uzaklaştırıp, harareti daha geç okumasını sağlayanlar var.. Ben eski arabamda bu durumu aynen öyle çözmüştüm. ? 7 saat önce, Niyazi Emre Sobay yazdı: yok pul falan Bence pul koydurun sorun çözülür ? ben eski aracımda bu sorunla karşılaştım ve öyle çözdüm Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 Bence pul koydurun sorun çözülür [emoji39] ben eski aracımda bu sorunla karşılaştım ve öyle çözdüm Çözmemiş. Gizlemişsiniz. Fark var Çözüm. Tsb de tarif edildiği gibi ek bağlantı yapmak galiba. Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 8 senelik focus 1 tecrubesiyle soyluyorum.Aracinizda lpg var muhtemelen ve lpg regulatoru motor blok seviyesinin ustunde monte edilmis.Cozum , termostat acmis halde regulatorden cikan hortum cikarilip duzenli su akisi saglanana dek beklemek(yakalsik 3-5 sn) (isiya dayanikli bir eldiven kullanilmali ve dikkatli olunmali), akabinde hortum yerine takilip soğutma sivisi tamamlanip keyfinize bakabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 23 Kasım 2017 Paylaş 23 Kasım 2017 14 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Çözmemiş. Gizlemişsiniz. Fark var Çözüm. Tsb de tarif edildiği gibi ek bağlantı yapmak galiba. Bir sıkıntı yaşatmadı bana çok şükür ? garanti bir çözüm daha iyidir illa ki ama sanal hararet de can sıkıcı. Hatta bende yokuş inerken ve çıkarken harareti artıp azalıyordu. Bunlar hep kırmızı antifiriz koyunca başlamıştı Yorum bağlantısı
Niyazi Emre Sobay 23 Kasım 2017 Yazar Paylaş 23 Kasım 2017 10 saat önce, Hasan Yıldız yazdı: 8 senelik focus 1 tecrubesiyle soyluyorum. Aracinizda lpg var muhtemelen ve lpg regulatoru motor blok seviyesinin ustunde monte edilmis. Cozum , termostat acmis halde regulatorden cikan hortum cikarilip duzenli su akisi saglanana dek beklemek(yakalsik 3-5 sn) (isiya dayanikli bir eldiven kullanilmali ve dikkatli olunmali), akabinde hortum yerine takilip soğutma sivisi tamamlanip keyfinize bakabilirsiniz. tam olarak yerini tarif edebilirseniz yapmaya çalışıcam Hasan abi Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 23 Kasım 2017 Paylaş 23 Kasım 2017 tam olarak yerini tarif edebilirseniz yapmaya çalışıcam Hasan abiAraca daha sonradan monte edilen bir parca oldugu icin yeri her aracta sabit degil.Lpg montaji yapan ustanin keyfine gore bir yere monte etmistir.Muhtemelen motor blogunun arkasinadadir.Lpg sisteminizin markasina gore regulatoru internette aratırsanız kendi regulatorunuzun resmini gorup aracinizda bulmaniz kolaylasir.İki adet sogutma sivi baglantisi var uzerinde.Konuma gore uste kalan hortumu cikarip, hem hortumdan hem regulatorden duzenli su akisina mutakip tekrar hortumu yerine takin.yalniz su kaynama noktasi sicaklignda oldugundan COK DİKKATLİ olun. Yorum bağlantısı
Niyazi Emre Sobay 23 Kasım 2017 Yazar Paylaş 23 Kasım 2017 9 saat önce, Hasan Yıldız yazdı: 10 saat önce, Niyazi Emre Sobay yazdı: tam olarak yerini tarif edebilirseniz yapmaya çalışıcam Hasan abi Araca daha sonradan monte edilen bir parca oldugu icin yeri her aracta sabit degil.Lpg montaji yapan ustanin keyfine gore bir yere monte etmistir.Muhtemelen motor blogunun arkasinadadir.Lpg sisteminizin markasina gore regulatoru internette aratırsanız kendi regulatorunuzun resmini gorup aracinizda bulmaniz kolaylasir.İki adet sogutma sivi baglantisi var uzerinde.Konuma gore uste kalan hortumu cikarip, hem hortumdan hem regulatorden duzenli su akisina mutakip tekrar hortumu yerine takin.yalniz su kaynama noktasi sicaklignda oldugundan COK DİKKATLİ olun. tamam abi müsait bi zamanda deniycem, inşallah olur Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 29 Kasım 2017 Paylaş 29 Kasım 2017 Orjinal antfrizi kırmızı antfrizdir.... Yeşil yada mavi antfriz yalancı hararete sebep oluyor... 1 Yorum bağlantısı
Yücel Çakır 1 Aralık 2017 Paylaş 1 Aralık 2017 On 22.11.2017 at 00:43, Niyazi Emre Sobay yazdı: Öncelikle merhaba arkadaşlar bu sanal hararet olayı bende de olmaya başladı. Araç ford focus 1 2000 model ambiante. Aracı alalı 1 yılı geçti 2 hafta önce yolda giderken arıza lambası yandı (sarı dişli içerisinde ünlem) 2 saniye sonra söndü o an hararete dikkat etmedim. Arıza lambası yanınca tabi birden panik yaptım ayağımı gazdan çektim hızım da ortalama 100 civarıydı neyse hemen sanayiye gittim makineye bağlattım termostat la ilgili bir şey falan dedi usta bende ne alaka gibisinden düşündüm kendimce, sanayiye gidene kadarda herhangi olumsuz bir durum olmadı. Ertesi gün okula giderken hızım 110 120 civarındayken arıza lambası tekrar yandı bir baktım hararet kırmızıda hemen vites küçülttüm ayağımı da gazdan çektim hararet ortaya geri geldi okula gidince kaputu açtım su deposunda su köpük köpük olmuş. Memleketten bir usta aradım durumu anlattım fan açmamıştır dedi. Sanayiye gidip elektrikçiye gösterdim kontrol etti fan da ya da tesisatta bir sorun yok dedi sen antrifrizi değiştirt patlak kaçak varsa belli olur dedi antrifrizi değiştirttim kırmızı olandan koydu afyonda ikamet ettiğimden dolayı -30 civarına ayarladı sanırım havasını tam olarak aldı mı emin değilim. Bu seferde araç 120 140 arasında yapmaya başladı ancak arıza lambası yakmıyor hararet kırmızı ya geliyor ayağımı gazdan çekiyorum 2 3 saniye sonra ortaya düşüyor. soğutma sistemi ve hararet sorunları başlıklı konuyu komple okudum hatta forumda ki hararetle ilgili problemleri komple okudum 10 15 gündür saçma sapan harcamalar yapmamak için araştırıyorum bekliyorum Kısacası Afyonda önerebileceğiniz bir usta var mı? yardımcı olursanız çok memnun olucam teşekkürler. hocam bende afyondayım. 7 sene önce eskort aracımda ısınma sorunu vardı afyonda gezmediğim usta kalmadı ta ozaman 300 350 tl ücret istediler göğüs sökülecek falan filan.. Ekmek Teknesi Ford Özel servisde durumu çözmüştüm ve diğerleri gibi yapmadı problemi inceledi kalorifer giriş çıkış hortumlarından sırayla basınçlı su vererek tesisatı temizledi uğraştı termostatı değiştirdi 45 tl bi ücretle işimi halletti..... şimdi yeni focus 1 sedan aldım onda da hararet göstergesi bir iniyor bir çıkıyor bi problem var muhtemelende termostatdan.. vesselam neyse ben yarın oraya aracımı götüreceğim yada bdahaki hafta sonu sınıktı yaşayacağını sanmıyorum ama tabi 7 sene önce ile şimdi birmidir bilemem ama ben 7 sene önceki yaptığı ustalık için gözüm kapalı gideceğim.... unutmadan afyonda sana hasfordu tavsiye ederler muhtemelen inanın ben hiç memnun kalmadım olaki gidersende kesinlikle halil ustayla görüş kesinlikle ama tavsiye etmiyorum yinede... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Aralık 2017 Paylaş 1 Aralık 2017 Focus1 de sanal hararet sorunu maalesef kronik. Termostat değişip havası alınmalı. Düzelmez ise, Otosan'ın Teknik servis bülteninde tarif ettiği gibi ek bir tahliye bağlantısı yapılmalı. 1 Yorum bağlantısı
Niyazi Emre Sobay 2 Aralık 2017 Yazar Paylaş 2 Aralık 2017 21 saat önce, Yücel Çakır yazdı: hocam bende afyondayım. 7 sene önce eskort aracımda ısınma sorunu vardı afyonda gezmediğim usta kalmadı ta ozaman 300 350 tl ücret istediler göğüs sökülecek falan filan.. Ekmek Teknesi Ford Özel servisde durumu çözmüştüm ve diğerleri gibi yapmadı problemi inceledi kalorifer giriş çıkış hortumlarından sırayla basınçlı su vererek tesisatı temizledi uğraştı termostatı değiştirdi 45 tl bi ücretle işimi halletti..... şimdi yeni focus 1 sedan aldım onda da hararet göstergesi bir iniyor bir çıkıyor bi problem var muhtemelende termostatdan.. vesselam neyse ben yarın oraya aracımı götüreceğim yada bdahaki hafta sonu sınıktı yaşayacağını sanmıyorum ama tabi 7 sene önce ile şimdi birmidir bilemem ama ben 7 sene önceki yaptığı ustalık için gözüm kapalı gideceğim.... unutmadan afyonda sana hasfordu tavsiye ederler muhtemelen inanın ben hiç memnun kalmadım olaki gidersende kesinlikle halil ustayla görüş kesinlikle ama tavsiye etmiyorum yinede... bende arabayı orda bilgisayara bağlatmıştım ama bu hararet sorunu ile ilgili bi sıkıntım yoktu siz uğradıktan sonra ne oldu bitti bi bilgi verebilir misiniz ben ona göre gidip konuşayım 17 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Focus1 de sanal hararet sorunu maalesef kronik. Termostat değişip havası alınmalı. Düzelmez ise, Otosan'ın Teknik servis bülteninde tarif ettiği gibi ek bir tahliye bağlantısı yapılmalı. abi T bağlantısından bahsediyorsan baktım o var araçta Yorum bağlantısı
Recommended Posts