İçeriğe Yönlendir

Passat - 1.4 TSI N80 Valf Arızası - Kronik


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Merhaba

Genellikle 122 Hp 1.4 isi da görülen bir sorun var. 

 

Enjektörlere gelen basınç araç kapandıktan sonra geri tahliye edilmesi ve CR sistemindeki basıncın geri gönderilmesi lazım. Sanırım 2010 yılına kadar olan modellerde araç sıcakta bir gün beklediğinde bu geri gitme valfi bir biçimde kaçırıyor ve silindir içine biraz yakıt damlıyor. Bu nedenle başlangıçta araç boğuluyor ve ilk marşta almayabiliyor. Alırsa da öksürüklü çalışıyor egzosdan inanılmaz bir benzin kokusu ve yakıt sarfiyatı çok yüksek görülüyor. 

Kapatıp açınca bu düzeliyor. Aracın sürüşünü vb etkilemiyor. Yeniden de olmuyor. ayda bir kez ya oluyor ya olmuyor. Sıcakta olması şart. Kışın yahut ilkbahar sonbahar yapmıyor.

 

Çözümün N80 valfi değişmesi olduğu yönünde duyumlarım var. Bu valf yedek depo denilen benzin tankı genleşme ve benzin buharlarının motora verildiği valf olsa gerek. tam emin olmamakla beraber bu valfin sabıkalı olması ihtimali var. Bunun bozulma nedenlerinden biri de yedek depo dolduruyorum diyen pompacılar. çünkü karbon canister yoğunlaştırıcı kabına ordan benzin akıyor, bu valfi benzin kapatıyor.

 

Başka bu sorunu yaşayanlar var ama servise götürünce bu sorun kayboluyor. :)

 

 

2.0 dan bir N80 valfi arıza sesi:

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Necdet Tuzkan

Sözkonusu N80 valfi normal de yakıt buharının motora ulaşmasını sağlar yani bir çeşit vana görevi yapar bozulduğunda ise araç geç ve zor çalışır bu gibi durumlarda yakıt deposundan gelip valfe bağlanan hortum çıkartılır bu sayede yakıt deposundaki genleşme alınmış olur ve aracınız daha kolay çalışır. [emoji4]

 

 

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ben hep çalıştırdım sıkıntı çıkmadı sadece ikincide ya da üçüncüde. ilkinde öksürüklü çalışınca bekleyip teklemesini istemiyorum. kapatıp yeniden basıyorum düzeliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hortum çıkarılıp tekrar takılmıyor mu acaba. Gerçi o zaman da hem tehlikeli hem de koku yapar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
3 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

yedek depo dolduruyorum diyen pompacılar

bayideki satış elemanı bile yedek depo derse.. pompacı haklı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

düzeltme:  burada beklemede enjektör işemesi ile beklemede buhar yoğunlaşmasını karıştırmış olabilirim. tamir sürecine girersem ancak o zaman net konuşurum.

ikisi de mevcut kronikler ama bendeki hangisi bilmiyorum yani.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Dondurma almayla alakası yok değil mi hocam? Meşhur hikayedeki gibi. 

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Evap ile gelen bezin buharıdır. Ve emme manifolduna gider. Direkt silindirin içine sıvı olarak nasıl damlama yapacak anlamadım.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Celal Aydın

Bu problemi 2010 B6 1.4 tsi 122 hp Highline Passat aracımızda yaşadık.

Aracı Aralık ayında satın aldık, buz gibi Ankara havasında dahi tek marşta, saat gibi çalışıyordu,

Ta ki Hatay’ın Mayıs sıcakları gelene kadar.

Aracı;

Gece kontağı kapatıp, öğle vakti güneşin altında, soğuk motorda, ilk çalıştırmada marşa bastığımda,

Çalışıyor gibi yapıp sönüyordu.

İkinciyi bastığımda yine aynı,

Üçüncüyü basınca 1000 devirin üzerinde takılı kalarak, aptal aptal çalışıyordu.

İşin kötüsü motor ısınınca bir daha yapmıyordu bunu.

Sürekli yapsa, direkt benzin pompasından şüphelenecektim ki, arıza kodu dahi vermiyordu bu durum,

Çalışınca herşeyi normaldi aracımızın.

Bir gariplik vardı,  nelerden şüphelenmedim ki,

Benzin Pompası,

Yakıt filtresi (Bu araçlarda yok, sadece benzin deposunda süzgeç varmış, onu temizlettim.)

Triger Zinciri (sente kaçıklığı vs)

Bujiler

Enjektörler

Ve dahası...

 

Daha sonra derin bir araştırma yaptım, yabancı forum siteleri de buna dahil,

Benimle aynı sorunu yaşayan birçok insan “evap purge valve” adındaki parçayı değiştirmekle çözümü bulmuştu.

Türkçesi birden fazla isim içeriyor,

“Karbon Selonoid Valfi”

”Karbon Kannister Valfi”

”Yakıt Buharı Genleşme Valfi”

Vs...

Bu valf, arıza kodu vermiyor.

Yetkili serviste iki gün yatmasına rağmen bulamadılar sorunu.

Kendi araştırmalarım sonucu buldum ve Özel Servisin yolunu tuttum.

Ustama söyledim, bu parçayı hiç kurcalamadan değiştirmesini talep ettim,

Şaşkın bakışlarla değiştirdi,

Ve sorunumu çözdüm.

Şimdi tek marşta çalışıyor her şartta Maşallah.

Yedek depoyu doldurma hikayesine izin vermeyin istasyonlarda.

Pompanın tık dediği yerde bırakın yakıt pompası ve  bu valfin sağlığı için...

 

Saygılarımla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Salih ÇİÇEK
(düzenlendi)

Depo Havalandırma Valfi N80

Motor çalışmadığında, elektrovalf(n80)  kapalıdır ve depoda oluşan aşırı basınç nedeniyle (artan sıcaklıkla) yakıt buharları oluşur ve yakıt buharları, Kanisterderki kömür tarafından emildiği yere girer. Motor çalışırken, ECU elektrovalfi açmaya başlar. Buhar buradan emme manifoldu hava geçişine başlar. Birikmiş yakıt buharı buradan emme manifoldundaki vakum sayesinde emilmekte ve yanma için motor silindirlerine gönderilirken hava ve yakıt karışımı ile karıştırılır. 
bir elektrovalfin açılması belirli koşullar altında çalıştırılır: 


- soğutucu sıcaklığı 75 ° C'den yüksek ise; 
- motor, yakıt besleme kapatma modunda (yani, motor fren modunda değil) çalışmıyor ise; 
- gaz kelebeği valfi% 4'ten daha fazla açık ise  valf çalışır.

 

Hava-yakıt karışımının zenginleştirilmesini hariç tutmak için, motorun çalışma moduna bağlı olarak elektrovalf, belirli bir frekansta - 16 Hz veya 32 Hz ile açılır. Böyle bir çalışma algoritması ve can sıkıcı vuruş görüntüsüne neden olur. 
Depodaki yakıtın yüzeyinde, basınca ve ortam sıcaklığına bağlı olarak az ya da çok yakıt buharı oluşur. 
Emici sistem bu yakıt buharının soluduğumuz havaya girmesini önler. 
Yakıt buharları, tankın en yüksek noktasından yer çekimi akış valfinden (45 ° 'lik bir açı ile kapanır) ve basınç düşürme valfinden geçerek,   aktif kömür emici (Kanister)içerisine gelir. 
Kanister içerisindeki Aktif karbon bu gazları sünger gibi emer. 
Aktif lambda kontrollü (motor sıcakken) sayesinde  sürüş modunda, solenoid valf 1, -N80- emicisis,  sistem tarafından kontrol edilir , motor kontrol ünitesi yüke ve hıza bağlı olarak N80 Valfi için bir saat frekansı gerçekleştirir. Açılış saatleri gelen sinyallere bağlıdır. 
Temizleme işlemi sırasında (aktif karbon rejenerasyonu), emme manifoldundaki vakum nedeniyle emicinin altındaki havalandırma deliğinden temiz hava emilir. Belirli bir zamanda aktive edilmiş karbonda bulunan yakıt ve temiz hava buharları dozlanır ve daha sonra motorda yakılır. 
Basınç düşürme valfı, aktif karbon filtre solenoid valfı 1 açıkken ve emme manifoldunda boşaldığında, yakıt buharının tanktan emilimini önler. Böylece emicinin tercihli olarak boşaltılmasını sağlar. 
N80 e elektrik verilmediğinde yani güç kaynağı yoksa ,N80 valf kapalıdır. Bu durumda, emici   yani yakıt buharı boşaltılamaz.
P0441 VE P0455 hatalarına sebep olur

 

Bu Valf arıza ışığı yakmasa da bazen kaçırma yapabilir bunu da şu şekilde anlarsınız. Araba ilk çalıştırmada ortalama yakıt tüketim ekranı ilk 100m den sonra ekrana geliyor bu gelen değer bende kışın daha az iken yazın daha yüksek bir değer oluyordu.Örneğin kışın ekrana gelen ilk değer 100 km de atıyorum 13,6 iken aynı yolda aynı şarta yazın 21,5  oluyordu bunun sebebi de yazın daha çok buharlaşma olduğundan bu buharı da yakıta ekleyince değer  kışa göre yükseliyordu. aslında bozuk olmasa bu tam tersi olması gerekiyordu.

tarihinde Salih ÇİÇEK tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...