Ersin Özkaya 11 Aralık 2017 Paylaş 11 Aralık 2017 (düzenlendi) herkese merhaba.Aracım 19100 de ve aracıma 3m51 9f47 kodlu oksijen sensörü almayı düşünüyorum.oksijen kodu hatası vermiyor ama ben cok sağlıklı veri vermeyeceğini düşünerek değiştirmek istedim. 2 farklı ütün buldum sitelerde.1. bosch marka ve 250 iken değeri fase marka ve 135 tl. aracımda 2 tane sensör var. aceba bu fase marka nasıl ? bilen var mı? https://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/oksijen-lambda-sensoru-focus-cmax-1-6i-volvo-v50-s40-ii-282353841 bu bosch olan fase olan https://urun.n11.com/oksijen-sensoru/ford-focus-oksijen-sensoru-yesil-fase-3m519f472bc-P198181977?gclid=CjwKCAiA9rjRBRAeEiwA2SV4ZRF5huWU1wv-FrGLe1XFhxUnmEeBsrwHzqkOdwRZ1YIzl4shUDFfjRoCUMQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds diğeri ise aracıma katalitik konvektör taktırmak istiyorum.egzozcularda cok fazla çeşit ve fiyat var.bu konuda fikir verebilecek varmı ? 23 Aralık 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Aralık 2017 Paylaş 11 Aralık 2017 191 binde değil mi ? Bosch al Katalitik seçimini bence güvendiğin egzozcuya bırak. Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 12 Aralık 2017 Yazar Paylaş 12 Aralık 2017 8 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: 191 binde değil mi ? Bosch al Katalitik seçimini bence güvendiğin egzozcuya bırak. Evet 191000 de araç. Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 12 Aralık 2017 Yazar Paylaş 12 Aralık 2017 Kayserideyim lakin tanıdığım bir egzozcu yok.konvektor hakkında bilgimde yok.o yüzden konvektör konusunda ne yapacağımı tam olarak bilemiyorum.hangisi iyidir hangisi kötüdür,hangi malzeme olmalıdır bu gibi konularda bilgim yok.bilgisi olan yardımcı olabilir mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 Kayserideyim lakin tanıdığım bir egzozcu yok.konvektor hakkında bilgimde yok.o yüzden konvektör konusunda ne yapacağımı tam olarak bilemiyorum.hangisi iyidir hangisi kötüdür,hangi malzeme olmalıdır bu gibi konularda bilgim yok.bilgisi olan yardımcı olabilir mi?O zaman ustan yönlendirmeli Ersin. Seçerek aldığımız bir şey değil katalitik konvertör Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 15 Aralık 2017 Yazar Paylaş 15 Aralık 2017 On 13.12.2017 at 22:28, Mehmet Ozyurek yazdı: O zaman ustan yönlendirmeli Ersin. Seçerek aldığımız bir şey değil katalitik konvertör Bugün dolaştım Kayseri sanayisini çoğu telli yani saç olan konvektör takalim diyor Seramikler çabuk tikaniyormis dediğine göre .acaba hangisi daha iyidir? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Aralık 2017 Paylaş 17 Aralık 2017 On 15.12.2017 at 23:18, Ersin Özkaya yazdı: Bugün dolaştım Kayseri sanayisini çoğu telli yani saç olan konvektör takalim diyor Seramikler çabuk tikaniyormis dediğine göre .acaba hangisi daha iyidir? Hiç fikrim yok Forumda da çok konuşulan bir şey değil.. Yorumları sen yapacaksın galiba bu gidişle. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Aralık 2017 Paylaş 17 Aralık 2017 Seramik olmayan sadece susturucu gibi birşey bence. Yeşil ve mavi sensörü olması lazım. Soket yapısı kontrol edilip alınabilir. Yeşil olanlar kat öncesi yakıtı asıl kontrol eden. Mavi olanlar kat sonrası katalizörun işlevi yerine geliyor mu diye bakanlar. Telli diye satılan büyük ihtimalle kat giriş çıkışi arasında egsoz gazının yoğunluğunu düşürüp susturucu gibi egsoz sesini kesen bir şey . Normalde egsozcularda katalog olur aracın tipine göre ve Euro normuna göre sınıflandırma olan. Bence işin adını koymak lazım çevreci olmak için mı yoksa arıza lambası vs yakmasin diye mı takılacak. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Aralık 2017 Paylaş 17 Aralık 2017 Sensör testi basit obd cihazı ile grafiği kontrol edilecek. Bank 1 kalp atışı gibi inip çıkar bank 2 ölü adam gibi düz bı çizgi ile voltaj verir. Öyle hatırlıyorum. Ön sensör değişi araçta gaz tepkisi ve yakıt verimliliği sağlıyor. Bende ariza yokken değişmiştim bı tık fark hissettim focus 1 de. Focus 2 de benzer parça kullaniyor gibi hatta Universal soketsiz olanlar var. Soket kesilip montaj olan 1 Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 18 Aralık 2017 Yazar Paylaş 18 Aralık 2017 13 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Hiç fikrim yok Forumda da çok konuşulan bir şey değil.. Yorumları sen yapacaksın galiba bu gidişle. Galiba.kendi kendime sorunu bulmaya çalışacağım. 12 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Seramik olmayan sadece susturucu gibi birşey bence. Yeşil ve mavi sensörü olması lazım. Soket yapısı kontrol edilip alınabilir. Yeşil olanlar kat öncesi yakıtı asıl kontrol eden. Mavi olanlar kat sonrası katalizörun işlevi yerine geliyor mu diye bakanlar. Telli diye satılan büyük ihtimalle kat giriş çıkışi arasında egsoz gazının yoğunluğunu düşürüp susturucu gibi egsoz sesini kesen bir şey . Normalde egsozcularda katalog olur aracın tipine göre ve Euro normuna göre sınıflandırma olan. Bence işin adını koymak lazım çevreci olmak için mı yoksa arıza lambası vs yakmasin diye mı takılacak. Esasen hepsi amacım diyebilirim.lakin konvektör konusunda güvenemiyorum.dedigiiz gibi metal olanlar sadece susturucu görevi yapıyor sanki,çünkü içerisinde gazları tepkimeye sokacak platin grubu elementler yapisinda yok. seramik olanlarda vardır ama nerede nasıl ve ne oranda platin emelentleri katıldığı önemli ki pahalı olmasının sebebi icierindeki platin grubu elemenletleri olmasi.netten ve yabanci sitelerden çok araştırma yaptım sonuç olarak içerisinde platin grubu element bulunan konvektör almak doğru olani ekzozculara bu elementleri sorunca anlamsızca bana bakıyorlar.isinin ehli bir ekzozculara bulursam değiştireceğim yoksa kalacak. 12 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Sensör testi basit obd cihazı ile grafiği kontrol edilecek. Bank 1 kalp atışı gibi inip çıkar bank 2 ölü adam gibi düz bı çizgi ile voltaj verir. Öyle hatırlıyorum. Ön sensör değişi araçta gaz tepkisi ve yakıt verimliliği sağlıyor. Bende ariza yokken değişmiştim bı tık fark hissettim focus 1 de. Focus 2 de benzer parça kullaniyor gibi hatta Universal soketsiz olanlar var. Soket kesilip montaj olan Sensörleri ve soketlerini biliyorum dün grafik değerlerini bile olctim karşılaştırdim.volkaj değeri olarak bir hata yok sensorlerde.sadece konvektör sonrası bir sensorun bozuk ve hata lambası yakıyor .butun sensörler inip çıkıyor grafikte hatalı olan düz çizgi çıkıyor hep yakın değerle veriyor ben bocsh marka sensörleri İstanbul'dan birebir aynısını buldum çifti 450 TL.aliexpersten de aynı kodlu birebir aynı bocsh sensörü de buldum 200 TL civarı ikisi. Merak ettiğim şu Çin'deki Bosch ile buradaki Bosch sensör aynı kalitede mi?.aynı ise Çin'den alacam sonuçta Bosch marka . Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 18 Aralık 2017 Paylaş 18 Aralık 2017 Sensör grafik değerlerini şu Bluetoothlu obd cihazlarıyla ölçebiliyormuyuz? Oluyorsa tarif edebilirmisiniz acaba hangisi ön hangisi arka çözemedim Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 18 Aralık 2017 Yazar Paylaş 18 Aralık 2017 36 dakika önce, Yasin Mümin Şimşek yazdı: Sensör grafik değerlerini şu Bluetoothlu obd cihazlarıyla ölçebiliyormuyuz? Oluyorsa tarif edebilirmisiniz acaba hangisi ön hangisi arka çözemedim evet obd çihazi ile öleçebiliyorsun. 1-ana menuden grafiklere giriyorsun 2-"select x axis sensörs " tıklıyırsun. 3- (karsına veriler cıkacak .yeşil olanlar ölçüm yapılabilenler.) buradan asagılarda o2 volts bank 1 sensör 1(bu konvektör öncesi) sonra o2 bank 1 sensör 2 seç (bu konvektör sonrası) 4-tamam de ,tekrar tamam de, 5- sonra karsına sensör grafiği gelecek.burada telefonundaki kolay menü tusu hangısı ise (bende sol alt tuş mesela) orda başlat cıkacak .baslat dedikten sonra sensörlerin voltaj değerlerini ölçecek. Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 18 Aralık 2017 Paylaş 18 Aralık 2017 evet obd çihazi ile öleçebiliyorsun. 1-ana menuden grafiklere giriyorsun 2-"select x axis sensörs " tıklıyırsun. 3- (karsına veriler cıkacak .yeşil olanlar ölçüm yapılabilenler.) buradan asagılarda o2 volts bank 1 sensör 1(bu konvektör öncesi) sonra o2 bank 1 sensör 2 seç (bu konvektör sonrası) 4-tamam de ,tekrar tamam de, 5- sonra karsına sensör grafiği gelecek.burada telefonundaki kolay menü tusu hangısı ise (bende sol alt tuş mesela) orda başlat cıkacak .baslat dedikten sonra sensörlerin voltaj değerlerini ölçecek. Çok teşekkür ederim. Bir ara p0420 hatası alıyordum kontrol etmiş olurum Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 18 Aralık 2017 Yazar Paylaş 18 Aralık 2017 (düzenlendi) konvektör öncesi iki sensörün voltaj değeri bu aracın sol tarafındaki konvektör oncesi ve sonrası sensör voltaj değeri buda sağ taraftaki konvektör oncesi ve sonrası sensör.konvektör sonrası sensörün arızalı oldugunu belli hep aynı değeri ölçmüş. 18 Aralık 2017 tarihinde Ersin Özkaya tarafından düzenlendi hatalı resim 1 Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 18 Aralık 2017 Yazar Paylaş 18 Aralık 2017 12 dakika önce, Yasin Mümin Şimşek yazdı: 15 dakika önce, Ersin Özkaya yazdı: evet obd çihazi ile öleçebiliyorsun. 1-ana menuden grafiklere giriyorsun 2-"select x axis sensörs " tıklıyırsun. 3- (karsına veriler cıkacak .yeşil olanlar ölçüm yapılabilenler.) buradan asagılarda o2 volts bank 1 sensör 1(bu konvektör öncesi) sonra o2 bank 1 sensör 2 seç (bu konvektör sonrası) 4-tamam de ,tekrar tamam de, 5- sonra karsına sensör grafiği gelecek.burada telefonundaki kolay menü tusu hangısı ise (bende sol alt tuş mesela) orda başlat cıkacak .baslat dedikten sonra sensörlerin voltaj değerlerini ölçecek. Çok teşekkür ederim. Bir ara p0420 hatası alıyordum kontrol etmiş olurum o hatayı bende alıyordum konvektör varken.devamlı veriyordu.boşalttım ara ara yine veriyor o hatayı. Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 18 Aralık 2017 Paylaş 18 Aralık 2017 o hatayı bende alıyordum konvektör varken.devamlı veriyordu.boşalttım ara ara yine veriyor o hatayı.Umarım kat değildir bizim Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 18 Aralık 2017 Yazar Paylaş 18 Aralık 2017 1 saat önce, Yasin Mümin Şimşek yazdı: Umarım kat değildir bizim O kod katalitik konvektör un fazla ısındığını gösterir.ya kat tikalidir ondan isiniyordur yada başka bir sorun vardır. Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 18 Aralık 2017 Paylaş 18 Aralık 2017 O kod katalitik konvektör un fazla ısındığını gösterir.ya kat tikalidir ondan isiniyordur yada başka bir sorun vardır.Anladım abi bakalım şuan o kodu vermiyor araç. Belkide ikinci sensör saçmalamaya başladı bilemiyorum. Devamlı verirse ustaya gitmek şart olacak. Konuyu takipteyim Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Aralık 2017 Paylaş 18 Aralık 2017 Konvertör sonrası zaten dalgalı değer ölçmez sabit olması lazım Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 18 Aralık 2017 Yazar Paylaş 18 Aralık 2017 (düzenlendi) 7 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Konvertör sonrası zaten dalgalı değer ölçmez sabit olması lazım Olabilir çünkü benim kat iptal buyuzden ilk sensör ile aynı tepkiyi veriyirdur.i .benim aracimda hatalı olan sensör hep aynı değer veriyor .ve bu sensör beyne hata olarak geliyor.saglam olan sensör ise zigzaklar yapıyor .Çin'de satılan Bosch sensör ile trde satılan Bosch sensör aynı kalitede mıdır?ikisi arasında 2 kat fiyat farkı var. 18 Aralık 2017 tarihinde Ersin Özkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz 18 Aralık 2017 Paylaş 18 Aralık 2017 Evet sabit sensor ölü demek hepsi hareketli olacak. 2.sensor katalizör un nekadar iş yaptığına bakıyor ona göre ecu emisyonu ayarlıyor. Avrupa standart ları Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 25 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2018 Konuyu tekrar hareketlendireyim.burda konvektör konusunda çok yol katedemedim. Abim yurt dışında oradan bulmaya çalıştım.700 euro fiyatı var.cikma arıyoruz . İstanbul'da n bir firma ile görüştüm , onlarda iyi olanı için 3500 TL fiyat verdi.hala arastirmadayim. Yorum bağlantısı
Tahir Ak 25 Temmuz 2018 Paylaş 25 Temmuz 2018 150 bin km de bir o2 sensör sağlamsa bile değişimi öneriliyor. Daha iyi yakıt ekonomisi ve çekiş için zira hassasiyet azalıyor Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 25 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2018 Oksijen sensörlerini değiştirdim.simdi katalitik konvektör arayışında yım. Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun 1 Eylül 2020 Paylaş 1 Eylül 2020 Ersin Özkaya yazdı: Oksijen sensörlerini değiştirdim.simdi katalitik konvektör arayışında yım. Fark var mı? Sorun vermese de yakıt ve performans için kat öncesindekileri değiştirsem mi diyorum? Yorum bağlantısı
Recommended Posts