İçeriğe Yönlendir

Focus I - Oksijen Sensörleri Arızalı Olabilir mi?


Recep Yilmaz

Recommended Posts

Servet Aydın
bunlar kullanım tarzına göre sürekli değişir, bu datalara göre kim nasıl ayar yapacak?
Seyir halinde ayar bu dataları tutturmak için yapılıyor. Lpg'nin yoğunluğu benzinden düşük. Seyir halinde akış ile, sabit haldeki akış yoğunluğu da farklı.
Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
35 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

silinmez. konu ile ilgililer

Ecu tamircileri reset atabilrmi acaba. ?

Önce benzindeki değerleri elde etmek lazım diye düşünüyorum. Daha önce yapmadım ama yapan çok kişi var denemedim daha ama içimde bir his var lpg ustasından daha iyi olacağı kesin. :)

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz

Daha yeni sayılırım 3 - 4 aydır araştırıyorum. Bende ne yapabileceğimi merak ediyorum açıkça.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
11 dakika önce, Recep Yilmaz yazdı:

Ecu tamircileri

amanınnn sakın ha..... yetkili serviste orjinal ids cihazı.. bu kadar basit. parçalamayın beyni basit bir işlem için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
59 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

silinmez. konu ile ilgililer

bunlar kullanım tarzına göre sürekli değişir, bu datalara göre kim nasıl ayar yapacak?

 

11 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

amanınnn sakın ha..... yetkili serviste orjinal ids cihazı.. bu kadar basit. parçalamayın beyni basit bir işlem için

O ids cihazı tamircide var zaten hatta bana günceleme gelmiş onuda yükledi. Vites geçişleri daha soft oldu çok sık vites değiştirmiyor eskiye oranla. O sonraki iş. Yarın sensöre baktırıcam.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
5 dakika önce, Recep Yilmaz yazdı:

O ids cihazı tamircide var zaten

görünümü ve bazı fonksiyonları var sadece. o yüzden yetkili servisteki ids ! olrak yazdıydım

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
(düzenlendi)

Çağlar bey, yarın ustaya gittiğimde neler yaptırmam lazım sizce. ? Çekiş problemi için.

tarihinde Recep Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
On 18.12.2017 at 21:48, Enver Çatak yazdı:

Aynı araç aynı hataları alıyordum. LPG ayarları düzeltilince sorun çözüldü,

 

Enver bey masraf yapmadan önce sizin söylediklerinizi yapmaya karar verdim. Biraz öncede lpg ayarlarını yaptım ilk kez :) Bir tarafta laptop bir tarafta lelefon ayarları yapmaya çalıştım. Şimdi lpg ustasına gidince usta hiç bir şey yapmıyormuş onu öğrendim. Arabam otomatik rolantide ayarlar doğru olsa bile D yada R ye takınca ayarlar değişiyor. Çünkü yüke biniyor motor. Bunu bana hiç yaptırmadı hemde hiç. Hatta kalarüfer klima arka residans. Tek tek denedim hepsi sft lft de fark yaratıyor. Hepsinin ortamalısını almaya çalıştım. Sft lft +- 4 puan oynayıp duruyor çok hareketli normal mi anlayamadım. En son hataları sildim kapattım arabayı. Yarın bakacağım hatayı verecek mi diye. Tek halledemediğim şey yokuş aşağı giderken gazı kesdiğim de sft lft 20 lere geliyor bunu araştırıcağım. İlerleyen vakitlerde yazarım yine. İyi geceler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Ltft azami %5 dir umarım. O durumda %20lere çıkması aklıma lpg enjektörlerinin yavaş ya da eski olma ihtimalini getirdi. Anlık ise çok sorun olmaz kanaatimce. Stft +- % 5 normaldir.

Stft değerlerinin ortalaması ltft`yi oluşturuyor.

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz

Enjektörler yeni değişti atiker. lft sft 0.8 ~ 1.6 ortama rolanti de D ve R de sadece yokuş aşağı 20 ler de oluyor bakacağım. 

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz

Bir kaç yazı okuyunca biraz aydınlandım. Yokuş aşağı giderken gazı kesdiğimde sft 20 lere geliyor yani fakir karışım aslında lpg closed loop a geçiyor sanırım ondan fakir. 

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz

Aracınız biraz zengin çalışıyor lpg varsa bence çok güzel subaplar için biraz zenginlik iyidir :)

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
(düzenlendi)

 

6 saat önce, Yücel Meta yazdı:

https://youtu.be/8q5Wf0PCqrg

 

Aracımı kullanırken elde ettiğim değerleri veriyorum, belki fikir verebilir. düz yol tırmanma ve iniş var sürüş sırasında.

Videoya oksijen sensorlerini de koyarsanız iyi olur onlara da bakmak lazım. Hata kodu var mi ?

tarihinde Recep Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

ilgili sensörün bilgi yaprağı (datasheet) bulunarak pik noktaları voltaj davranışı görülüp ona göre karşılaştırma yapılmalıdır.
genelde sorun olmasa bile 150 binde sensörün hassasiyet yitirdiği değişimi öngörülüyor.

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
23 dakika önce, Tahir Ak yazdı:

ilgili sensörün bilgi yaprağı (datasheet) bulunarak pik noktaları voltaj davranışı görülüp ona göre karşılaştırma yapılmalıdır.
genelde sorun olmasa bile 150 binde sensörün hassasiyet yitirdiği değişimi öngörülüyor.

 

Sadece öndeki sensörü değişsem şimdilik kat sonrası kalsa mantıklı mı acaba sizce.Bana geç algılıyor gibi geldi sensör. İkinci sensörüm ölü sanırım zaten. Maliyet olarak bakıyorum olaya.

Yorum bağlantısı
 
Sadece öndeki sensörü değişsem şimdilik kat sonrası kalsa mantıklı mı acaba sizce.Bana geç algılıyor gibi geldi sensör. İkinci sensörüm ölü sanırım zaten. Maliyet olarak bakıyorum olaya.
Olur mantıklıdır. ama sensör ne kadar yanlış algılıyor sorun büyük müdür bunlar tespit edilmeli maliyet /fayda oranı gözetilmelidir
Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
On 18.12.2017 at 13:43, Erdoğan Temur yazdı:
On 18.12.2017 at 13:33, Recep Yilmaz yazdı:
Servet bey 1ve 2 ci siradiki sürekli hareket halinde diğer leri sabit duruyor 
Arstirmama göre benim arabada 2 tane sensor var sensörler de bir ısı birde oksijen sensoru var o yuzden 4 tane grafik var. Tahminim katalizör den sonraki nde sorun var.

Motor arıza ışığı yanıyor mu?

P0171Motor arızası sarıya döndü obd ile baktigimda dün lpg ayarı yaptım hatayı sildim ise gelince ki 40 km bir daha baktığımda katalitik arızası hiç yoktu sarı ne demek ?

Yorum bağlantısı
Yücel Metin
(düzenlendi)

Aracımda rölanti kalkış ve çok hafif rampada verdiği stft ltft ve sensör değerleri. Verdiği değerler iyi gibi ama yoruma açık. Sensör arızası yok @Recep Yilmaz

tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
13 dakika önce, Yücel Meta yazdı:

stft ltft

bu değerlere anlık olarak bakarak hangi fikri vermesi beklentiniz var ?

Yorum bağlantısı
Yücel Metin
40 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

bu değerlere anlık olarak bakarak hangi fikri vermesi beklentiniz var ?

Çağlar hocam, aracım LPG li amacım  fakir karışıma çok  düşmesin subaplardan yanmasın bu ayarı tutturmak

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
(düzenlendi)

Ayarları kendinizmi yaptınız ? Sizin sensörlere bakınca benimkiler biraz sönük çalışıyor :) ltft niz bir ara -14 ün üzerine çıkmış sanki onun haricinde iyi bence benim fikrim.

tarihinde Recep Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
3 saat önce, Yücel Meta yazdı:

Çağlar hocam, aracım LPG li amacım  fakir karışıma çok  düşmesin subaplardan yanmasın bu ayarı tutturmak

o değerler zamanla oluşan ve kullanım tarzına yola bağlı olarak her zaman değişen benzin tüketimine göre (beyin benzin tüketildiğini sanıyor) zamanla hafızada oluşan rakamlar, onların nesine bakarak ayar yapıyorlar?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel Metin

@Çağlar Bayur hocam, LPG ustası Atiker programından ayarını yaptıktan sonra, benim belli bir kullanımın sonucu kontrol amaçlı kaydettiğim değerler bunlar. Ayar sonrası sonuç olarak düşünüyorum. Zaten istediğim şey aracımın yüksek devir ve yükte fakirde kalmamasıydı, bu gerçekleşmiş gibi, videoda aracımla dik rampa tırmandığım bölümlerde var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...