İçeriğe Yönlendir

Cruise Control Tasarruf Yapar mı?


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

80 ile 90 km hızlarda benden 0.5 litre daha ekonomik. 

Uzun yollarda ise gaza basan ayağım uyuşup dengesiz kaldığım için faydası çok daha fazla olduğu kesin. Ama ölçemiyorum. 

 

Hocam sen şehiriçi bile CC kullanıyordun videolarından gördüğüm kadarıyla :) Uzun yolada gittin, yakıt tüketimi açısından bir fark olmadı mı hiç ?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Hocam sen şehiriçi bile CC kullanıyordun videolarından gördüğüm kadarıyla :) Uzun yolada gittin, yakıt tüketimi açısından bir fark olmadı mı hiç ?

 

6,4 litreden 5,8 lere düştüm. Ama saate 90 km hızla bu değeri yakaldım. Hız sabitleyici yok iken 75 km hızla 6,4 litre yakan araba 90 km hızla hız sabitleyicisi ile 5,8 litre yaktı. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

 

6,4 litreden 5,8 lere düştüm. Ama saate 90 km hızla bu değeri yakaldım. Hız sabitleyici yok iken 75 km hızla 6,4 litre yakan araba 90 km hızla hız sabitleyicisi ile 5,8 litre yaktı. 

 

 

LPG mi bu ?

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

 

Tabiki lpg

 

Hay maşallah lpg ile 6 bandının aşağısına inene ödül vermeleri lazım.

 

Bu arada benim yeni stepway 7.2 lt lpg yakmış, çok fazla trafik olmayan düşük hızlı şehiriçi kullanım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Hay maşallah lpg ile 6 bandının aşağısına inene ödül vermeleri lazım.

 

Bu arada benim yeni stepway 7.2 lt lpg yakmış, çok fazla trafik olmayan düşük hızlı şehiriçi kullanım.

 

Videosu var atayımmı ? 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

 

Videosu var atayımmı ? 

 

Youtubeda varsa ordan izlerim. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Hız sabitleyici kesinlikle tasarruf sağlar.Sağlamıyor diyen arkadaşlar büyük ihtimalle verilerin değerlendirilmesinde hata yapıyorlar.

Hız sabitleyici ile hızınız korunur ve düşme yada alçalma olmaz genel olarak,ancak hız sabitleyici olmadığında kimi zaman yavaş kimi zaman hızlı radara girmemek için göz sürekli hız göstergesinde oluyor, bu yüzden büyük ihtimalle hız düşük kalıyor ve tüketim düşüyordur.Ancak ben şimdiye kadar nekadar deneme yaptıysam hız sabitleyici ile hep tasarruf sağlamışımdır.

Aynı güzergahta aynı sürede kat edilen, yani ortalama hızın aynı olduğu koşullları değerlendirmek gerekiyor.Bunuda kim yapacak :) 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Emrullah Aydoğdu yazdı:

Ayarlalan hızı yakalamak için inişli çıkışlı yollarda sarfiyatı arttırıyor bende. Aslında kontrol bendeyken o hızda ısrar etmediğim için daha tasarruflu kullanmış oluyorum.

 

+1

 

 

ibrahim Tiryaki yazdı:

Peki bu sistem sizce yakıt tasarrufu sağlıyor mu? Tecrübeleriniz nelerdir?

 

Mevcut konu ile birleştirdim.. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Emrullah Aydoğdu yazdı:

Ayarlalan hızı yakalamak için inişli çıkışlı yollarda sarfiyatı arttırıyor bende. Aslında kontrol bendeyken o hızda ısrar etmediğim için daha tasarruflu kullanmış oluyorum.

 

Görkem Karakaş yazdı:

Kesinlikle katılıyorum. Özellikle rampalarda aynı hızda kalmak için dip gaz yapıyor. Hız sabitleyiciyi unutup debriyaja bastığımdan biliyorum bi anda redline da gördüm :) :)
Onun dışında düz eğimsiz yolda tasarruf sağlıyor.

 

 

Birde ayni hizda kalmak icin siz deneyin ayni tuketimi yakalayabilecek misiniz :)

Ben CC acikken rampa yukari anlik tuketimin rampanin durumuna gore 0.1 0.2 vs arttigini gorurken kendim cikarsam gaza basarken CC kadar hassas olamadigim icin  direk 1 litre arttigini goruyorum.

CC ile 5 litre tamamladigim yolu FC (Foot Control 😁) ile 5.5 ile tamamliyorum.

Bu foto eski aracimdan CC li tuketim uzun yol rekoru. Samsun Kavak Rize Ardesen arasi. Kislik lastik agzina kadar dolu bagaj arka koltuk ve inanin neredeyse tum kirmizi isiga yakalandim.

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdi değerli arkadaşlar, Hız sabitleyici açtınmı öyle kuru kur ekonomi beklemeyin. Önce arabanızın teknik verilerini inceleyip, doğru vites devir kombinasyonunu bulun. 

Benim hızım 80 km/h . yolum uzun ise 92 km/h . Hızımı 12 km artırmak bana 0,5 litre tüketim olarak yansıyor. 

Ama gece karanlığı çöküyor ise 105 sabitliyorum. 105 km hızın tüketime etkisi 80 km hıza istinaden 1 litre üzerine çıkabiliyor. 

 

Burda saate 80 km hıza sabitlenmiş bu sabahki yolculuğumun bir kesiti. 

 

 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

Şimdi değerli arkadaşlar, Hız sabitleyici açtınmı öyle kuru kur ekonomi beklemeyin. Önce arabanızın teknik verilerini inceleyip, doğru vites devir kombinasyonunu bulun. 

Benim hızım 80 km/h . yolum uzun ise 92 km/h . Hızımı 12 km artırmak bana 0,5 litre tüketim olarak yansıyor. 

Ama gece karanlığı çöküyor ise 105 sabitliyorum. 105 km hızın tüketime etkisi 80 km hıza istinaden 1 litre üzerine çıkabiliyor. 

 

Burda saate 80 km hıza sabitlenmiş bu sabahki yolculuğumun bir kesiti. 

 

 

 

Ali hocam, şu çalışmayı benim araç içinde yapsam?

 

Aracımı biliyorsun ama yinede yazayım diğer arkadaşlardan da yorum getiren olur mutlaka.

2019 / Dacia Sandero Stepway 0.9 / 90 bg turbo / Fabrikasyon LPG'li.

 

Max tork: 140 nm / 2250 devir

max güç: 90 hp  / 5.000 rpm

 

5.vites / 80'le giderken 2000 devir veya civarı gösteriyor gösterge.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İstanbul içinde 70 veya 60 ile gidemezsin Mecbur en düşük 80 yapacaksın. Sende tork yüksek olduğu için tırmanma kapasiten epey vardır. Takıcan 5 nci vtese önüne bakıcaksın, yavaşlamana sebeb olacak her türlü durumdan sakınacaksın. Sonra olaylar gelişecek. 

Altın kural frene basmamak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

İstanbul içinde 70 veya 60 ile gidemezsin Mecbur en düşük 80 yapacaksın. Sende tork yüksek olduğu için tırmanma kapasiten epey vardır. Takıcan 5 nci vtese önüne bakıcaksın, yavaşlamana sebeb olacak her türlü durumdan sakınacaksın. Sonra olaylar gelişecek. 

Altın kural frene basmamak. 

 

Ben İstanbulda değilim fazla trafik olmayan yolda gidip geliyorum Bursada

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Ben İstanbulda değilim fazla trafik olmayan yolda gidip geliyorum Bursada

 

Ozaman Eccomoder sitesinde öğrendiğim en basit teknikle sana bir devir hesaplıyayım. 

 

Senin motorun budur :  https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=726057

73.1 mm stroke var. Buda motorun en ekonomik devirinin 2100 ile 2300 devir arası olduğunu belirtir. 

 

Burda bir arakadaş denemeiş 80 km hızla tüketimi : Aynı motor aynı şanzıman . 4,3 litre civarı yakıyor. 

 

Bu videoda ise arkadaş easy R şanzıman ile deneme yapıyor. Ama bu arabanın dişli oranları düşük , senin kadar büyük oranlı değil. 4 ncü vitesde 2100 devirde 5 litre benzin yakıyor 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Konuyu açtıkdan buyana 3 sene geçmiş ve ben hala cc nin az yaktırdığına inanmıyorum.Son kumluca seyehatimde cc siz kullansaydım büyük ihtimal yüksek çıkan veriler daha düşük çıkacaktı.Bunu denemeliyim.Gelecek sefere kumluca güzergahına cc siz seyehat edeceğim.Benim gaza basma ile ayağım yorulmaz.Saatlerce hareketsiz kalabilir :) 5 litrenin altına düşeceğime inanıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Fatih Sarıkaya yazdı:

Konuyu açtıkdan buyana 3 sene geçmiş ve ben hala cc nin az yaktırdığına inanmıyorum.

Sürücüye göre değişiyor. 

Hatırlayanlar vardır.. Hem benim hem de ortağımın focusa hız sabitleyici takmıştık. 

Benim focusta ben daha az yaktırırken ortağımın focusta hız sabitleyici daha az yaktırıyordu.

Bence tamamen sürüş tarzı ile ilgili.  

 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Mehmet Ozyurek yazdı:

Sürücüye göre değişiyor. 

Hatırlayanlar vardır.. Hem benim hem de ortağımın focusa hız sabitleyici takmıştık. 

Benim focusta ben daha az yaktırırken ortağımın focusta hız sabitleyici daha az yaktırıyordu.

Bence tamamen sürüş tarzı ile ilgili.  

 

Aynı araba ile aynı yolu tekrar yapacağım.O zaman bakçez durumlara :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...