Sefa Şerif

2019’da Porsche’nin İlk Tamamı Elektrikli Aracı “Mission E” 3 Saniye Kalkışla Geliyor!

Recommended Posts

Sefa Şerif

Porsche tarihinin ilk tamamı elektrikli aracı Mission E'nın çok konuşulacak teknik detayları hakkında bilgiler verdi!

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Alman Porsche’nin tarihinde ilk defa çıkartacağı tamamı elektrikli arabası Mission E‘nin teknik bilgileri detaylanmaya başladı. Panamera 4 E-Hybrid modeli ile elektrik motor dünyasında güzel işler başaran Porsche, 2019 yılında çıkışı beklenen Maserati Alfieri ile başa baş bir mücadele içerisine girecek. Mission E, markası tarafından dünyaya iz bırakacak cinsten çalışmalarla geliyor.

 

Turbo motorlarıyla alışık olduğumuz Porsche’nin, E drive sürüşler içerisinde de üstün bir başarı sağlayacağına kesin gözüyle bakıyoruz. 2019 yılı, Mission E’nin muhtemel çıkış tarihi gözüküyor. Versiyonlarını 3 kısma ayırarak, farklı güçlerde farklı menzil çatısı altında ilk elektrikli araç sunulacak. Şimdiden Mission E için 2 saniyede kalkış yapabilen Tesla Roadster‘a yakın çizgide gidebileceğini söylemek isteriz.

 

Yapısal olarak kapalı bir kutu gibi duran Mission E’ye, Porsche’nin marka yüzü aktarımlarının kusursuz olduğunu gördük.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Derin kanallar içerisine gizlenen lazer farları, stil sahibi insanların kalbini çalacak gibi!

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Porsche müşterilerini son nesil digital öğeler bekliyor olacak.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

İç mekanda özellikle orta konsolunun yeni kasa Panamera‘dan faydanlanılması bekleniyor.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

1400 kişinin çalıştığı proje de Mission E, güce göre 3 farklı versiyonda üretime alınacak.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Start versiyonu 402 hp, orta seviye versiyonu 536 hp ve en güçlü versiyonu ise 670 hp güçlerle gelecek.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Hız detaylarına bakıldığında 0-100 km/h etabını 3 saniyede tamamlarken tam speed rakamları 250 km/h gösteriyor.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Mission E’ye Porsche mühendisleri özel 800 voltluk şarj sistemi ile 20 dakika civarlarında bataryaları %80 doluluk oranına getirebilecek.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

1931 Stuttgart merkezli Alman spor araba üreticisinin 86 yıllık yaşamında çizgisini bozmadan başarı hikayelerine Mission E’de eklenecek. Fosil yakıtların sonlanmasına daha da yaklaştığımızı Porsche Mission E’de daha iyi anlıyoruz.

 

Alman firmanın planlarında değişiklik ve aksaklık olmadığı sürece elektrikli aracından 20 bin adet üretmeyi planlıyor. Başlangıç fiyatının aslında ne olacağı belli değil ama 75 bin ile 90 bin dolar arasında tahmin ediliyor.

 

Kaynak: https://paratic.com/porsche-mission-e-motor-teknik-bilgi/

 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Aktay

Çok güzel görünüyor. Biz faniler için, mission impossible :biggrin: olarak görüyorum.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

bu tip prototiplerde açıklanmayan özellik: 0-100 kalkışı 1 dolum ile kaç defa yapabileceğmiz. 1. saniyede kalksın olaiblir ama kaç defada bitecek bataryalar

tercüme siteler de copy paste ile gün geçiriyor. mesela paratic gibi

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erdal Aydın

Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk
Bir saat önce, Erdal Aydın yazdı:

Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?

 

tasarım plaza bebelerinin eline kalıyor ondan. 

  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Karabekiroglu
Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?
Çok bilim kurgu izliyorlar ondan sonra çiz babam biz...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hakan Gürsu

Tesla'ya yaklaşacak bi araba gibi duruyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hakan Gürsu
17 saat önce, Erdal Aydın yazdı:

Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?

Erdal arkadaşım Tesla tipsizmi ya. Bence çok yuhuşuklu. :)

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
On 30.12.2017 at 17:26, Erdal Aydın yazdı:

Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?

 

Airodinamik ön plana çıkınca bazen tipsiz olabiliyorlar :)

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alper Aytar

Herşey iyi güzel hoş da 0-100 3 saniyeye kaç defa çıkabiliriz acaba tahmini 4. seferden sonra batarya zayıf uyarısı verir heralde sonuçta tam kapasite kullanıyor...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

4 sefer 0 100 yapabilecek yol varmı bakmak lazım, ayrıca bu bi kıstas olmaz. Aynı verimde içten yanmalı araç kaç sefer 0 100 yapabiliyor var mı test yok

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alper Aytar
4 sefer 0 100 yapabilecek yol varmı bakmak lazım, ayrıca bu bi kıstas olmaz. Aynı verimde içten yanmalı araç kaç sefer 0 100 yapabiliyor var mı test yok
Şarj biter diye dedim di ben :)
Normal bir arabada benzin bitmez ama o kadar sürede tabiki bu test için bir kıstas olamaz

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Şarjın biteceğini sanmam. 0'dan 100'e 10 saniyede çıkmak için her saniye 50 kw/h harcasın. Gitti 500 kw/h güç. Aynı araç bu sefer 3 saniyede 100 km hıza çıksın. Yine 500 kw/h harcayacak.

 

İçten yanmalı araçlar ile aynı. 20 saniyede 100 km hıza çıkarken harcanan yakıtı 2 saniye harcayıp 100 km hıza ulaşmak gibi düşün

 

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

normal 4 kişilik araba gibi görünen elektrikli araba yapmak zormu ya... binsin aileler pikniğe gittsin. usb çıkışı da olsun telefon şarj etsin filan...

 

ne bileyim, elektrik motorlu partner filan müthiş satar bizde.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
On 17.02.2019 at 00:58, Dogan Arsiray yazdı:

elektrik motorlu partner filan müthiş satar bizde.

 

Umduğumuz fiyatlara satsalar.. hepimiz alır bineriz.. 

Pahalı. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selçuk Özmen

bence tipi gayet başarılı... :wub:

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
On 30.12.2017 at 17:26, Erdal Aydın yazdı:

Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?

 

tesla model X ve S e tipsiz diyen çarpılır 😛

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
gönderildi (düzenlendi)
On 31.12.2017 at 22:57, Alper Aytar yazdı:

Herşey iyi güzel hoş da 0-100 3 saniyeye kaç defa çıkabiliriz acaba tahmini 4. seferden sonra batarya zayıf uyarısı verir heralde sonuçta tam kapasite kullanıyor...

 

Yok artık :)  0-100 denemelerinde %1 bile düşmüyor şarj. 

 

0-200 denemelerinde max tüketim 400Wh/km yani 100km de 40KWh. pil 70 ile 100 KWh arası değişiyor. 2 saat 0-100 yapılabilir bu durumda. hatta tekrar sıfıra düşerken geri kazanım da var. 

 

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki