Coşku Mert 14 Ocak 2018 Paylaş 14 Ocak 2018 (düzenlendi) Bu hafta sonu da ömrünü doldurmuş radyatörü değiştirdim. Aracım klimalı olduğu için klimasızlara göre biraz daha uğraştırıcı. Özellikle geri toplarken klima radyatörü işi biraz zorlaştırıyor. Yine de toplam 2,5 saat gibi bir sürede işlemi tamamlayabildim. Tabi sökmüşken etrafındaki parçaları da detaylı temizledim. Gerekli malzemeler. 7-10-13mm lokma anahtar, Cırcır ve Uzatma kolu, Düz tornavida, Pense Öncelikle aracımızın altına girebileceğimiz kadar yüksek bir kaldırıma çıkıp kendimize alan açıyoruz. Radyatörün tahliye vanasını açıp tüm soğutma sıvısını boşaltıyoruz. Fan motoru üstünde yer alan kalorifer borusunun iki adet 10 luk somunlarını söküyoruz. fan motoru soketini ve araç klimalı ise fan rezistansının soketlerini çıkarıyoruz radyatör bağlantı sacının sağ ve solda yer alan iki tane 10 luk vidasını söküyoruz. araç klimalıysa klima tüpünün solda yer alan 2 vidasını da söküyoruz bağlantı sacını dışarı aldık. şimdi radyatör ve fan motoru kendini aşağı doğru salmış olacak. bu halde iken radyatör üstünde yer alan 3 adet su hortumunu çıkartıyoruz. dikkatlice aşağı çekip radyatörü fanla birlikte dışarı alıyoruz. araç klimalı ie sökerken klima radyatörüne dikkat edin. fanı radyatör üstündeki iki tane 10 luk somunu sökerek çıkarıyoruz. yeni radyatörümüze takıyoruz. söktüğümüz gibi hortum bağlantılarını ve 4 tane destek ayağını yerine oturtuyoruz. klimalı olanlar için klimia radyatörünü de yerine oturtup işlemleri geri sarıyoruz. şu an sistemi yalnızca su ile doldurdum. kaçak kontrolü bitince antifizle dolduracağım. 14 Ocak 2018 tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi 9 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Ocak 2018 Paylaş 14 Ocak 2018 Ellerinize sağlık. Kaçak kontrolü antifreeze ile daha doğru yapılır zira kaçak yerde antifreeze'in rengini görebilirsiniz. Aksi halde su buharlaşır ve göremezsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 15 Ocak 2018 Yazar Paylaş 15 Ocak 2018 teşekkürler Maşallah elinize sağlık. teşekkür ederim. kacak kontrolünü ilk etapta su seviyesini takip ederek yapicam. çünkü oncesinde tek kaçak yapan yer radyatördü. azalma olursa söktüğüm 3 tane hortum girişini kontrol edip o şekilde antifriz doldurmayı düşünüyorum Ellerinize sağlık. Kaçak kontrolü antifreeze ile daha doğru yapılır zira kaçak yerde antifreeze'in rengini görebilirsiniz. Aksi halde su buharlaşır ve göremezsiniz. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 15 Ocak 2018 Yazar Paylaş 15 Ocak 2018 sağol Ercan 13 dakika önce, Ercan Pamukcu yazdı: eline sağlık güzel çalışma olmuş... Yorum bağlantısı
Coşku Mert 15 Ocak 2018 Yazar Paylaş 15 Ocak 2018 öyle gerçekten deşarj olma yöntemim güzel temiz calısma zevkli işler. 1 Yorum bağlantısı
Erhan Er 7 Ocak 2022 Paylaş 7 Ocak 2022 Merhaba konuyu hortlattığımın farkındayım kusura bakmayın söktüğünüzde fan rezistansını gördünüz mü acaba? Yeri tam nerededir Yorum bağlantısı
Coşku Mert 8 Ocak 2022 Yazar Paylaş 8 Ocak 2022 klimalı fan motoru 2 tiptir. eski tipse kalem şeklinde fan motorunun üst çerçevesinde, yeni tipse kare şeklinde fan motorunun alt köşesinde yer alır Erhan Er yazdı: Merhaba konuyu hortlattığımın farkındayım kusura bakmayın söktüğünüzde fan rezistansını gördünüz mü acaba? Yeri tam nerededir Yorum bağlantısı
Erhan Er 8 Ocak 2022 Paylaş 8 Ocak 2022 Çok teşekkür ederim. Tam olarak sizinkinden, baktım baktım bulamadım bir türlü. 1. Kademe fan çalışmıyor direk 2 açıyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts