İçeriğe Yönlendir

Focus I - 2004 Focus Collection 1.6 HB Hk.


Fatih Evcin

Recommended Posts

Fatih Evcin

Merhaba,

1.5 ay önce aldığım 2004 Ford Focus aracımda aldığımdan beri devam eden problemlerden bahsetmek istiyorum ;

1- araç ne LPG de ne benzinden rolenti ayarı tutmadı gitti.
Aldığım arkadaş triger değişiminden sonra bu olayın olduğunu söyledi. Değiştiren ustaya gittiğimde bu araba ''ip gibiydi'' dedi kestirdi attı.Bende sinirlendim kendim çözüm bulmaya çalışıyorum.
bujileri dğeiştirdim.

Kelebek boğazını temizlettim.

benzinde rolentide düzelme var fakat lpd de aynı.
Ve yakıtta yüksek gibi 12 litre Lpg yakıyor 100 km de.
2 farklı ustaya gittim ''Triger Sentesi atık olabilir o bunu yapar'' dediler. Sizce böyle bir olay mümkün mü? Sente kontrolü içinde 200-250 tl fiyat çıkıyor.

Araç biraz sarsıntılı çalışıyor gibi

çekişi 1.6 motora göre gayet yetersiz.

ani gaza yüklenmemde pek tepki alamıyorum.
rolenti 30 dakikalık seyahatte 10 dk düzensiz çalışıyor. Bazen artıyor bazen düşüyor. :(
Bugün 2 ustaya daha göstereceğim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sente ayarı dediği zaten trigier değişimi ile aynı işçiliğe geliyor. Ki en başta sente kiti ile aracı kitlemeyip kayis takıldı ise hata normal

Yorum bağlantısı
Muhterem Çiftçi
Merhaba,
1.5 ay önce aldığım 2004 Ford Focus aracımda aldığımdan beri devam eden problemlerden bahsetmek istiyorum ;
1- araç ne LPG de ne benzinden rolenti ayarı tutmadı gitti.
Aldığım arkadaş triger değişiminden sonra bu olayın olduğunu söyledi. Değiştiren ustaya gittiğimde bu araba ''ip gibiydi'' dedi kestirdi attı.Bende sinirlendim kendim çözüm bulmaya çalışıyorum.
bujileri dğeiştirdim.
Kelebek boğazını temizlettim.
benzinde rolentide düzelme var fakat lpd de aynı.
Ve yakıtta yüksek gibi 12 litre Lpg yakıyor 100 km de.
2 farklı ustaya gittim ''Triger Sentesi atık olabilir o bunu yapar'' dediler. Sizce böyle bir olay mümkün mü? Sente kontrolü içinde 200-250 tl fiyat çıkıyor.
Araç biraz sarsıntılı çalışıyor gibi
çekişi 1.6 motora göre gayet yetersiz.
ani gaza yüklenmemde pek tepki alamıyorum.
rolenti 30 dakikalık seyahatte 10 dk düzensiz çalışıyor. Bazen artıyor bazen düşüyor. [emoji20]
Bugün 2 ustaya daha göstereceğim.
2004 model focus ta aynısı başıma daha önce geldi, baskı balata değişimi yapılırken tiriger de degiselim dedim ustaya, usta gerek yok falan dedi, ben değişimi için ısrar ettim ve değişti, tâbi bu esnada başka birini çağırdı onunla birlikte uğraşarak taktılar trigeri, deneme sürüşüne çıktım, araç bir kaç sefer rölanti de stop etti, söyledim ama usta beni salladı gitti öyle, zaten fazla vakitte yoktu üzerinde fazla durmadim, değişim yaptığım yer Malatya idi ben o tarihte Bingöl de idim. Velhasıl yaklaşık 1 yıl bu rölanti problemi ile kullandım, nerelere götürdüm ise bir sürü şey söylediler, ben o kadar tiriger değişiminden sonra oldu desem de para etmedi lafım, son olarak yıllık izne ayrıldım ve memlekette Kastamonu da özel bir Ford servisine gittim, hiç bir şey söylemeden trigeri değişin dedim, ve sonuç olarak araç normale döndü, hem yakıt hem çekiş olarak da hiç bir problem i kalmamıştı, muhtemelen sizin araç da aynı sebepten dolayıdır. Bu araçların tiriger değişimi çok hassas olduğu için işinin ehli olmayan yapamıyor.. geçmiş olsun.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Triger değişiminde sonra olduğu kesin ise tekrar açılıp ayarlanacak öncelikli olarak.. Aparatları olan veya en azından tornavida ile dişlileri sabitleyebilecek bir usta tarafından..

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
38 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sentetik ayarı dediği zaten trigier değişimi ile aynı işçiliğe geliyor. Ki en başta sente kiti ile aracı kitlemeyip kayis takıldı ise hata normal

sente hatası bunları yapar değil mi

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
(düzenlendi)

Zamanında açılmayan emme sübapı erken kapanan egzos sübabı veya tam tersi.. Ayar bozulmuş, hepsinin belirli bir düzen içinde çalışması lazım. Sübap eğilmesine kadar iş, vakit kaybetmeyin. İşin ustası görsün.. ;)

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
11 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

Triger değişiminde sonra olduğu kesin ise tekrar açılıp ayarlanacak öncelikli olarak.. Aparatları olan veya en azından tornavida ile dişlileri sabitleyebilecek bir usta tarafından..

ustanın demesine göre bu işlem sırasında üstten kitlemek gerekiyormuş , alttan kitleme yapınca takma esnasında hafif kayma oluyormuş, bilmiyorum ne kadar doğru.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Şimdi, Fatih Evcin yazdı:

ustanın demesine göre bu işlem sırasında üstten kitlemek gerekiyormuş , alttan kitleme yapınca takma esnasında hafif kayma oluyormuş, bilmiyorum ne kadar doğru.

 

Eksantrikler üstte zaten alttan neyi kilitleyecek ?

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Valla benim aracımda aldım hiç test etmedim ne kadar yakıyor diye 1 hafta sonra triger seti değiştirdim. Rölantide problem çok fazla yoktu fakat yakıt fazlaydı. Uzun yolda problem Yok çok fazla hele 90 ile giderseniz hiç bir problem Yok fakat basınca Baya baya yakıyor. Özellikle şehir içi çok yakıyor. Lpg de bir depo da 270 km gidiyorum 35 litre ile 

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
8 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

 

Eksantrikler üstte zaten alttan neyi kilitleyecek ?

Bende bugün bakacağım bakalım neyi nereden kitliyorlar :)

sorunum aslında sente normal çıkarsa ne yapmam gerekecek.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
3 dakika önce, Fatih Evcin yazdı:

Bende bugün bakacağım bakalım neyi nereden kitliyorlar :)

sorunum aslında sente normal çıkarsa ne yapmam gerekecek.

 

Tüm işlemler yapılmış sente ayarı kalmış zaten, düzelmezse baştan başlayacağız.. 

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
9 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

 

Tüm işlemler yapılmış sente ayarı kalmış zaten, düzelmezse baştan başlayacağız.. 

 Bir usta ben arabayı test ettiğimde anlarım sente ayarını diyor. getir bakalım diyor kendine çok güveniyor . bu şekilde teşhis koyulabilir mi?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
22 dakika önce, Fatih Evcin yazdı:

 Bir usta ben arabayı test ettiğimde anlarım sente ayarını diyor. getir bakalım diyor kendine çok güveniyor . bu şekilde teşhis koyulabilir mi?

 

Sürekli bu tip araçlara bakıyorsa anlar bence.. Her marka her model araç bakıyorsa belki diyelim.. ;)

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
10 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

 

Sürekli bu tip araçlara bakıyorsa anlar bence.. Her marka her model araç bakıyorsa belki diyelim.. ;)

aslında çılgın bir arkadaş, Şahin e 2.0 BMW motoru falan takıyor. performans arabaları yapıyor :)

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
24 dakika önce, Fatih Evcin yazdı:

aslında çılgın bir arkadaş, Şahin e 2.0 BMW motoru falan takıyor. performans arabaları yapıyor :)

 

Biz 1.6 da kalalım şimdilik, frenlere falan da müdahale gerekir iş büyümesin.. :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
1 saat önce, Serkan Toker yazdı:

 

Biz 1.6 da kalalım şimdilik, frenlere falan da müdahale gerekir iş büyümesin.. :D

Usta senteyi kontrol etti gidişinde çekmesinde bir sorun yokmuş ben yeterli oranda kullanamamışım aracı :)

şimdi derdimiz daha büyüdü. Hava filtre kazanının altında bi hayli yağ vardı ve motorun üstteki yağ kapağından duman geliyor arabanın yağı da eksik. Sanırım  yağ yakan arabayı satın aldım :(

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Kulakla gözle yapılan sente ayarı işi şansa bırakmak. Sente ayar kiti dediği zaten 2 lama bı çubuk. Piston tepe noktasına gelince arada açılan yere lama koyup senteyi sabitliyor. Kayısı takıyor. Bence fantezi ile yapılacak bir şey değil. Kafa rahat olsun denilirse. Ha bu arada sentesi kaçık araba performans kaybedecek diye bir şey yok. Emmeyi geciktirir performans almak içinde sente ile oynarlar da focusta öyle olur mu bilmem

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ahmet Kenan Ucar
(düzenlendi)
On 06.02.2018 at 10:33, Serkan Toker yazdı:

 

Eksantrikler üstte zaten alttan neyi kilitleyecek ?

Usta bende değiştim alttanda kilitleme aparatı var gordum

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
harf hatalari
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...