İçeriğe Yönlendir

LPG'li Aracım Çok Çok Geç Çalışıyor.


Ramazan Karnıbüyükler

Recommended Posts

Bülent Tarakçı

Bu arada C-Max dan sonra -sınıf farkından olsa gerek- Avensis daha rahat geldi. Kasislerden geçerken daha iyi sönümlüyor. Yol tutma konusunda satmış olduğum 2005 C-Max dan daha iyi. Belki daha yatık bir araç olmasından dolayıdır. Ki bu konuda aracı alırken epey tedirgindim. Toyota yol tutmaz. Ford dan sonra seni bu konuda tatmin etmez vs. diyen çok oldu. Beklentimin üzerinde bir yol tutuşa sahip.

  • Beğen 2
Mesajın linki
Ramazan Karnıbüyükler

Arkadaşlar sorun çözüldü. Müşürdeymiş sorun. Motoru sürekli sıcakta görüyor ve benzin pompalamıyormuş. LPG'de sorun yokmuş.

 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

İkinize de geçmiş olsun :)

Mesajın linki
Bülent Tarakçı

Hadi geçmiş olsun. Lpg de sorun çözememek nedir iyi bilirim. Eski araçlarımdan birinde yaşamıştım. 

Mesajın linki
Ramazan Karnıbüyükler
On 13.02.2018 at 20:49, Mehmet Ozyurek yazdı:

İkinize de geçmiş olsun :)

 

On 13.02.2018 at 22:20, Bülent Tarakçı yazdı:

Hadi geçmiş olsun. Lpg de sorun çözememek nedir iyi bilirim. Eski araçlarımdan birinde yaşamıştım. 

Teşekkür ediyorum arkadaşlar. 

Mesajın linki
  • 3 yıl sonra...
Hasan Taha
Metin Akbal yazdı:

Arıza tespiti de şöyle yapılır. O hava alan hortum her neyse, çıkarıldığı zaman pısst diye gaz kaçağını duyduğunuzda bilinki diyafram patlak manifolda doluyor ve araç boğuluyor. Neredeyse tüpe kadar da sıkıntılı çalışır.

Merhaba. Gaz filteresinin takılı olduğu hortumları da söktüğümüzde pıısst diye ses geliyorsa regülatör diyafram patlağı vardır  diyebilirmiyiz?

Mesajın linki
Metin Akbal
Hasan Taha yazdı:

Merhaba. Gaz filteresinin takılı olduğu hortumları da söktüğümüzde pıısst diye ses geliyorsa regülatör diyafram patlağı vardır  diyebilirmiyiz?

 

Gaz filtresi değil, regülatörden manifolda giden hortum. Regülatördeki gaz manifolfa dolduğu için boğuluyor araç.

Mesajın linki
Hasan Taha
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Gaz filtresi değil, regülatörden manifolda giden hortum. Regülatördeki gaz manifolfa dolduğu için boğuluyor araç.

regulator.jpg   

Resimdeki kırmızı ile çizdiğim ince hortum sanırım? ,Aslında sorunum gaza il geçerken ufak yığılma sarsıntı var.  ayrıca gaz da çalışırsa bazen ufak geç çalışma yapıyor; ama benzinde kullandığımda geç çalışma hiç yok. 

tarihinde Hasan Taha tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Metin Akbal
Hasan Taha yazdı:

regulator.jpg   

Resimdeki kırmızı ile çizdiğim ince hortum sanırım? ,Aslında sorunum gaza il geçerken ufak yığılma sarsıntı var.  ayrıca gaz da çalışırsa bazen ufak geç çalışma yapıyor; ama benzinde kullandığımda geç çalışma hiç yok. 

 

Regülatörden çıktığına eminsek evet o hortum. 

Mesajın linki
Hasan Taha
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Regülatörden çıktığına eminsek evet o hortum. 

Regülatör den çıkan o ince manifold hortumu çıkardım fıslama sesi gelmedi. Gaz da iken geç çalışma var, gaz tamamen kapatıp benzinde denedim birkaç gün hiç geç çalışma olmadı. Sizce sebep ne olabilir? Lpg ciler vanayı kapat benzinde yapmıyorsa kesin regülatör diyor ama kaçakta yok. Şuda var regülatörler için 5 yıl veya 50 binde diyafram conta vs değişmesi gerekliymiş. araç 60binde :)

tarihinde Hasan Taha tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Metin Akbal
Regülatör den çıkan o ince manifold hortumu çıkardım fıslama sesi gelmedi. Gaz da iken geç çalışma var, gaz tamamen kapatıp benzinde denedim birkaç gün hiç geç çalışma olmadı. Sizce sebep ne olabilir? Lpg ciler vanayı kapat benzinde yapmıyorsa kesin regülatör diyor ama kaçakta yok. Şuda var regülatörler için 5 yıl veya 50 binde diyafram conta vs değişmesi gerekliymiş. araç 60binde
Ben diyafram değiştirdim bu çalışma sorunu vardı. O tıslama sesi duyulmayacak kadar kısık olabilir. Regülatör açılmadan diyafram çatlağı anlaşılmayabiliyor. Bende diyafram sorunu diyorum. Lakin 50 binde diyafram değişecek diye bir durum yok. Bu şans işi. Erkende olabilir geçte olabilir. Ben 17 binde BRC lpg taktırdım bu sorun 70 bin km de başıma gelmeye başladı. 75 binde değiştirdim. Eski aracımda 42 bin de Atiker lpg taktırdım onu 125 binde sattım regülatörden sorun yaşamadım aldığım lpg kaynaklı 2 kere enjektör değişti 50 bin ve 60 bin km lerde. Ondan sonra aynı lpg den hiç almadım 65 bin km sorun yaşamadım.
Mesajın linki
Ümit Türk

Bilgi için yazayım. Enjektör arızası olursa bu sorunu gösterebiliyor. Benzer sorunları yaşanıyor. Ben yaşadım.  1 Enjektör arızalı çıktı değiştik sorun çözüldü. 

Mesajın linki
Hasan Taha
Ümit Türk yazdı:

Bilgi için yazayım. Enjektör arızası olursa bu sorunu gösterebiliyor. Benzer sorunları yaşanıyor. Ben yaşadım.  1 Enjektör arızalı çıktı değiştik sorun çözüldü. 

aynen enjektör kaçırması da olabilir. Tam test yapan birine götürcem artık bilinen. yoksa sök tak değiştir bundan değildi muhabbetleri oluyor. :) .

Mesajın linki
Hasan Taha
Metin Akbal yazdı:
Hasan Taha yazdı:
Regülatör den çıkan o ince manifold hortumu çıkardım fıslama sesi gelmedi. Gaz da iken geç çalışma var, gaz tamamen kapatıp benzinde denedim birkaç gün hiç geç çalışma olmadı. Sizce sebep ne olabilir? Lpg ciler vanayı kapat benzinde yapmıyorsa kesin regülatör diyor ama kaçakta yok. Şuda var regülatörler için 5 yıl veya 50 binde diyafram conta vs değişmesi gerekliymiş. araç 60binde emoji4.png

Ben diyafram değiştirdim bu çalışma sorunu vardı. O tıslama sesi duyulmayacak kadar kısık olabilir. Regülatör açılmadan diyafram çatlağı anlaşılmayabiliyor. Bende diyafram sorunu diyorum. Lakin 50 binde diyafram değişecek diye bir durum yok. Bu şans işi. Erkende olabilir geçte olabilir. Ben 17 binde BRC lpg taktırdım bu sorun 70 bin km de başıma gelmeye başladı. 75 binde değiştirdim. Eski aracımda 42 bin de Atiker lpg taktırdım onu 125 binde sattım regülatörden sorun yaşamadım aldığım lpg kaynaklı 2 kere enjektör değişti 50 bin ve 60 bin km lerde. Ondan sonra aynı lpg den hiç almadım 65 bin km sorun yaşamadım.

Astra j niz de buji olarak  GM 25193473 nikel olanı mı kullanıyorsunuz. Kaç bin de değişim yapıyorsunuz .Lpg ile kullanımda genelde 10-15 bin de değişim diyorlar. Ve de GM nin iridyum bujisini hiç kullandınız mı denildiği gibi 60-80 bin km gider mi bilginiz varmı dır. 

Mesajın linki
Metin Akbal



Astra j niz de buji olarak  GM 25193473 nikel olanı mı kullanıyorsunuz. Kaç bin de değişim yapıyorsunuz .Lpg ile kullanımda genelde 10-15 bin de değişim diyorlar. Ve de GM nin iridyum bujisini hiç kullandınız mı denildiği gibi 60-80 bin km gider mi bilginiz varmı dır. 


Bosch nikel alıyordum en son GM aldım. Iridyum buji 1.4T de öneriliyor ama 1.6 için bilgim yok. Her 30 binde değişiyorum ben.
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...