Murat Bal 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 Merhaba arkadaşlar. Bir konu da çıkmaz da kaldım fikirlerinizi almak istiyorum. Aracım 211 bin km de 2009 dizel mondeo. Yakın zamanda ciddi rakamlar vererek motoru revize ettirdim. Yapılan işlemler kabaca subaplar, iticiler, egzoz egzantrik orjinalleriyle değişti. Enjektörün biri değişti diğerleri tamir edildi ve pompa bakımları yapıldı.Bunun dışında katalizör tıkanmıştı o boşaltıldı. Aracı aldığımdan beri dpf yok. Konuya gelecek olursak bu bakımlardan sonra araç zorlandığında aşırı basınç uyarısı vererek turbo kendini kapatıyor. Motor soğukken ayağımı gazdan çekince sanki turbo basmaya devam ediyormuş gibi hava basınç sesi alıyorum. Motor ısınınca bambaşka bir durum oluyor. Gazdan ayağımı çekince arabada bir "çuflama" sesi ve beraberinde çok kısa süreli bir tekleme oluşuyor. Bu durumu tam anlamak için termostatı söktük, araç 70 derecedeyken bu çuflama yok ama biraz trafiğe girersem ya da başta belirttiğim gibi 180 200 gibi süratlere çıktığımda 5 dakika geçmeden yapıyor bunu. Aracı kenara çekip kapatıp açınca her şey eskisi gibi oluyor. Uzun oldu kusura bakmayın ama şimdi nerden başlayayım bilemiyorum. Direk turboyu değiştirsem sorun hallolur mu? ya da EGR böyle birşeye sebep olur mu? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 Overbost hatası turbo selenoid arızası. Turboyu söküp kontrol etmekte fayda da var. Ben öyle kırdım turboyu Araçta yazılım yada turbo üstünde kurcalama var mı 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 arıza teşhis cihazı ile birlikte turbo basıncı izlenmmeli. fisetadan çok farklı turbo yapısı yanılrı direkt parça denemesi. ayrıca giren hava kütlesi sıcaklığı sağlıklı okunuyor mu kontrol edilmeli. , cihaz ile 2 Yorum bağlantısı
Murat Bal 26 Şubat 2018 Yazar Paylaş 26 Şubat 2018 4 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Overbost hatası turbo selenoid arızası. Turboyu söküp kontrol etmekte fayda da var. Ben öyle kırdım turboyu Araçta yazılım yada turbo üstünde kurcalama var mı Benden önceki sahibi turboya revizyon yaptırmıştı. Yazılım hususunu bilmiyorum. Westgate den dolayı olabilir mi? En son ustasının birisi bunu ayarlayan yay bozulmuş dedi konuya hakim olamadığımızdan birşey diyemedik. O parça da ayrı satılmıyormuş. Yorum bağlantısı
Bekir Memur 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 (düzenlendi) Klasik wastegate aksaması aynı olaydan benim arabadada var bazen gaz bırakınca hindi gibi ses çıkarıyor bizimkilerde kronik olduğu için yeni turbo takılsa dahi 50 bin sonra aynı hale geliyor. Vites aralarında ayak gazdan çekilince eşitleme için wastegatein usulünce devreye girip turbonun egzoz tarafındaki gazı turboya girmeden egzoza kaçırması gerek bunu yapmayınca basınç yüksek kalıyor hata veriyor. 26 Şubat 2018 tarihinde Bekir Memur tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 Wastgate kurcalandi ise turbonun ayarı da kaçmış olabilir. Revizyon ne zaman yapıldı. Tekrar revize istiyor da olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Murat Bal 26 Şubat 2018 Yazar Paylaş 26 Şubat 2018 Bir saat önce, Bekir Memur yazdı: Klasik wastegate aksaması aynı olaydan benim arabadada var bazen gaz bırakınca hindi gibi ses çıkarıyor bizimkilerde kronik olduğu için yeni turbo takılsa dahi 50 bin sonra aynı hale geliyor. Vites aralarında ayak gazdan çekilince eşitleme için wastegatein usulünce devreye girip turbonun egzoz tarafındaki gazı turboya girmeden egzoza kaçırması gerek bunu yapmayınca basınç yüksek kalıyor hata veriyor. Üstadım nokta atışı yaptınız vallahi. Nedir bu işin çözümü. 56 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Wastgate kurcalandi ise turbonun ayarı da kaçmış olabilir. Revizyon ne zaman yapıldı. Tekrar revize istiyor da olabilir. Westgate kurcalandı ayar kaçtı bir daha tutturamadılar. Bir kaç aylık zaman diliminde oluyor tüm olaylar. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 Westgate kurcalandı ayar kaçtı bir daha tutturamadılar. Bir kaç aylık zaman diliminde oluyor tüm olaylar.Orjinal bi turbo bulup ona bakıp ayar yapılır belki. Bide obd den pik turbo basıncı ile sürekli turbo basıncıni kontrol ettirin. Orjinal gibi ayarlayın. Benim Fiesta da wastgate den basınç açmışlar. Sürekli 1.5 bar yürüyordu duman da atardı iyi de giderdi ama turbo elinde kaldı. Sonra sıfır orjinal turbo aldım. Suan Araç pik 1.5 bar basıp 1.2 1.3 e düşüyor orjinal turbo ve selenoid ile. Tabi bende yazılım var değerler ondan standart dışı olabilir. Orjinal yazılımli bulamadım bakmalik. Neyse wastgate ile oynandı ise turbonun ayarı kaçıyor. ben de turbo kırmadan bı kaç gün evvel overbost hatası almıştım. Sonra bı cuflama ile emme palini turbo gövdesine caktim. Ayrıca turbonun yağ hortumunu kontrol edin aşırı terleme vs var mi diye 1 Yorum bağlantısı
Bekir Memur 26 Şubat 2018 Paylaş 26 Şubat 2018 (düzenlendi) 3 saat önce, Murat Bal yazdı: Üstadım nokta atışı yaptınız vallahi. Nedir bu işin çözümü. Westgate kurcalandı ayar kaçtı bir daha tutturamadılar. Bir kaç aylık zaman diliminde oluyor tüm olaylar. Revizyona sokmak gerek fakat dikkat ettiğim birşey var bi önceki yağda daha çok sıkıntı çıkarıyordu yağı değiştirdim bu olaylar bende azalmaya başladı fakat wastegate ile yağın pek bir alakası yok. İyi bir turbocunun elinden geçmesi gerek wastegatei tekrar orjinal haline çevirmesi lazım 26 Şubat 2018 tarihinde Bekir Memur tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 27 Şubat 2018 Paylaş 27 Şubat 2018 wasgate ayarı yapan makinalar var bilginiz olsun her turbocuda yok yalnız eğer istanbulda iseniz fe-ka turbo doğru adres olur. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Emre 27 Şubat 2018 Paylaş 27 Şubat 2018 Turbonun revizyonu olmaz, komple değişir diyen ustalar var. Araç 200bin kmyi devirmiş. Yeni bir turbo alınabilirse daha iyi olur gibi geliyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts