İçeriğe Yönlendir

Almanya'dan Dizel Yasağı


Serkan Aktay

Recommended Posts

Servet Aydın
32 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Hybrid çok mantıklı şu an
Araç zaten kalkışta ve şehir içinde yakıyor.
Uzun yolda benzinle gideriz. Sorun olmaz

Şehir dışında da ara hızlanmalarda yardım ediyor. Kısaca çok yakıt yakılan her an yardımcı. Birde önceden seyir halinde şarj vardı, şimdi kinetik enerji le şarj var. Piller dolarken fazladan enerji tüketimi yok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
4 saat önce, Serkan Toker yazdı:

 

Senin bi proce vardı Ali hocam, noldu o iş ? Arabaya şöyle bir şey takıp sonsuza kadar yörüngede kalacaktık.. :D 

 

 

 

 

 

soğuk fizyonu bekliyorum ben, çıksın hemen alacağım... :)  ötv-kdv zamlı olacakmış ama...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Ulen dizel araç aldık ya, battı hemen birilerine :D 

Şu manyetik motorlar balon olmayaydı keşke, beleşe gidecektik ne güzel, perendev filan :) 

Aracı geçtim evde elektrik kullanmak bile epey pahalı. ÖTV olmasa benzinde ucuz aslında ama öyle olmuyor ne yazık ki. Ama gelecek elektrikte, orası kesin :good1:

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Alisveris merkezlerindeki sarj istasyonlari yuksek hizli... Hizli sarj edince daha az kilometre yapiyor.

Bu arada alisveris merkezinde sarj etmek kac para?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
1 saat önce, Eren Gökmen yazdı:

Alisveris merkezlerindeki sarj istasyonlari yuksek hizli... Hizli sarj edince daha az kilometre yapiyor.

Bu arada alisveris merkezinde sarj etmek kac para?

Zoe'yi full şarj edince 20-25TL civarıymış. Hızlı şarj edince daha az km yapıyor olayı nereden çıktı?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Zoe'yi full şarj edince 20-25TL civarıymış. Hızlı şarj edince daha az km yapıyor olayı nereden çıktı?
%80 ile bırakıyor, batarya ömrü için. Isı oluşuyor hızlı şarj ile
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci

Maliyetlerde önemli bir kalem atlanıyor .Elektrikli araçlarda Türkiye şartlarında en az 50 mt. Civarı şarj kablosu maliyeti oluşacaktır her ay.O da baya pahalı olur sanırsam her halde 3x2.5 aşağı bir kablo kullanmıyorlardır. ? Hurdacılara baya ekmek çıkacak her balkondan sarkan kabloları düşünsenize geceleri. Bir sokaktan ne kadar kablo toplarlar. ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
5 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
6 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:
Zoe'yi full şarj edince 20-25TL civarıymış. Hızlı şarj edince daha az km yapıyor olayı nereden çıktı?

%80 ile bırakıyor, batarya ömrü için. Isı oluşuyor hızlı şarj ile

O durum farklı da yavaş şarj ile %80 doldurmak ile hızlı şarjla %80 doldurmak arasında menzil farkı olmamalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
O durum farklı da yavaş şarj ile %80 doldurmak ile hızlı şarjla %80 doldurmak arasında menzil farkı olmamalı. 
Oluyor.
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
3 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
30 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:
O durum farklı da yavaş şarj ile %80 doldurmak ile hızlı şarjla %80 doldurmak arasında menzil farkı olmamalı. 

Oluyor.

Sebebi nedir abi? Bi mantık kuramadım?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
5 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Sebebi nedir abi? Bi mantık kuramadım?

 

Burda yüzde 80 dolmuyor. Hızlı şarjda belli miktara kadar doluyor. Yavaş şarjda ise daha soğuk olduğu için dolum sonrasında geri düşüş olmadığı gibi daha üst seviyeye kadar bataryayı bozmadan çıkabiliyorsun.

 

Yani yavaş şarj iyi.

 

Gel evine tak fişe sabaha kadar dursun.. Gece Range Rover ile ocakbaşına takıl.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yavaş şarjın daha sağlıklı olduğunu biliyorum. 

Hızlı şarjda hızlı şarj etme seviyesi %70-80 civarıdır. 

Yavaş şarj ederek %70 doldurulan bir bataryadaki enerji ile hızlı şarj ile doldurulan bataryadaki enerji neden nasıl farklı oluyor? 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Yavaş şarjın daha sağlıklı olduğunu biliyorum. 
Hızlı şarjda hızlı şarj etme seviyesi %70-80 civarıdır. 
Yavaş şarj ederek %70 doldurulan bir bataryadaki enerji ile hızlı şarj ile doldurulan bataryadaki enerji neden nasıl farklı oluyor? 
 
Hücre içindeki moleküler yapı ile bağı var.

Çok basit bi örnek olacak ama, enjektör ucunda iğne varken hızlıca su çekince tam alım olmuyor, yavaş çekince sıkıntı yok.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Hücre içindeki moleküler yapı ile bağı var.

Çok basit bi örnek olacak ama, enjektör ucunda iğne varken hızlıca su çekince tam alım olmuyor, yavaş çekince sıkıntı yok.

şimdi ben telefonumun süper şarj cihazını kenara koyup 5 volt 2 amperlik normal şarj aleti alıp takıyorum, gerekmedikçe über hızlı şarj kullanmayacağım, iyimi yaptım yani :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Olay başka yöne gitmiş: Okuyun:

 

"In one of his presentation he explained that fast charging might in some conditions be BETTER than slow charging to preserve battery life! What he explained is that it is more the fact that the battery is in charging process that affect cell life more than the heat. So putting a battery in charging state  is reducing the cell life and in certain circumstance even fast charging ( 1C+)  is better because it spend less time in the charging process… and that it less affect the battery life than the high charge rate itself!!
"

 

Bu arkadaşın konuşması:

https://www.dal.ca/news/2017/02/07/supercharged-success--battery-researcher-jeff-dahn-wins-herzberg.html

 

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yavaş yavaş yemekle hızlı yemek gibi :)

Yavaş yavaş yersen, yerleşiyor güzelce.. 

Hızlı yersen bir anda doydum diyip kalkıyorsun ama 2 saat sonra acıkıyorsun :)

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

emmi adam tersini söylüyor.  Hızlı ye masadan kalk oturmak zararlı asıl diyor.

şu an izliyorum 1 saatlik video.

bizim geleneksel bilgimiz kurşun aküler için sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Olay başka yöne gitmiş: Okuyun:

 

"In one of his presentation he explained that fast charging might in some conditions be BETTER than slow charging to preserve battery life! What he explained is that it is more the fact that the battery is in charging process that affect cell life more than the heat. So putting a battery in charging state  is reducing the cell life and in certain circumstance even fast charging ( 1C+)  is better because it spend less time in the charging process… and that it less affect the battery life than the high charge rate itself!!
"

Burada bahsi geçen olay uzun süreli şarj ile ısının açığa çıkması. Düşük akım ile ısı oluşmadan şarj veya oluşumu engellenebilir. Kurşun asit için bu geçerli. Li-on'da aynı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

değil hocam ben dinledim adamı. şarjda takılı iken başka yan reaksiyonlar oluyor onlar bozuyor diyor. Isı düşük tutulup hılı şarj etmek en iyisiymiş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hadi buyur. Şimdi de bildiklerimizi unutup yeni sayfa açacağız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

değil hocam ben dinledim adamı. şarjda takılı iken başka yan reaksiyonlar oluyor onlar bozuyor diyor. Isı düşük tutulup hılı şarj etmek en iyisiymiş.

hoydaaa, haybeyemi aldık normal hızlı şarj aletini, tevekkeli süper hızlı şarj ederken en başta biraz ılınıyor sonrası ısı hissetmiyorum bile, adam haklı galiba....

 

bu arada şuna bak üstad, über ucuz hemide kornalı :D motorda var bende, MZ 301 ve yine 50cc Simson skuter :) uçacağım valla....

75 kg itiş kuvveti olsun yeter...

 

SR50.JPG

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Arkadaki evi ben alayım sen motorla uçağı al. :)

seni uyanık seni, bahçeli cillop gibi evi alacak :)  motor zaten var almama gerek yok, üstü örtülü yatıyor şuan,  vallahi şaka bir yana bahçe içi müstakil evim olsun, garajıda olacak ama, dahada birşey istemem, yeter, geçinir gideriz, ama arsalar olmuş milyon burada, hayal oldu artık....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...