Sani Gerşon 9 Mart 2018 Paylaş 9 Mart 2018 7 dakika önce, Serkan Toker yazdı: Sen F16 ya nerede bindin, bilsem bindirmezdim seni, yürüyerek gel derdim.. Dağlarda tepelerde "bak seni nerelere götüreceğim" deyip arabaya bindiriğin zamanları unuttun demek, hıh... O kadar hava basıyordun, aşağı köy benim, yukarı köy dedemin, yan taraf ankara, üst taraf istanbul diye. İyi düşün 2 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 9 Mart 2018 Paylaş 9 Mart 2018 2 dakika önce, Fatih Öztürk yazdı: Evet sadece tanıştım dediğim usta o O zaman Ankara' ya bekliyoruz, krank kasnağının ve diğer parçaların fiyatlarını öğrenin ben size daha uygun rakama temin etmeye çalışırım.. 1 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Dağlarda tepelerde "bak seni nerelere götüreceğim" deyip arabaya bindiriğin zamanları unuttun demek, hıh... O kadar hava basıyordun, aşağı köy benim, yukarı köy dedemin, yan taraf ankara, üst taraf istanbul diye. İyi düşün Servet' in pikabı benim zannetmişsin ya.. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 9 Mart 2018 Paylaş 9 Mart 2018 İçeri gelen motor sesini kesmenin tek çaresi, ön göğüsün sökülüp motor havuzu ile ön göğüs arasındaki kaporta aksamının komple ses yalıtımı ile kaplanması gerekir. Buna artı olarak eğer yoksa motor havuzunun arkası (sileceklerin alt kısmı) keçe ile kaplanması lazım. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk 9 Mart 2018 Yazar Paylaş 9 Mart 2018 2 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: İçeri gelen motor sesini kesmenin tek çaresi, ön göğüsün sökülüp motor havuzu ile ön göğüs arasındaki kaporta aksamının komple ses yalıtımı ile kaplanması gerekir. Buna artı olarak eğer yoksa motor havuzunun arkası (sileceklerin alt kısmı) keçe ile kaplanması lazım. Sanırım maliyetli bir işlem bu bahsettiğiniz. Hiç yaptıran duydunuz mu? Maliyetini biliyor musunuz? Bunun yanında bir de göğsün sökülmesi araba için kötü bir olay mıdır? Hasarlı muamelesi görür mü ki? Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 9 Mart 2018 Paylaş 9 Mart 2018 1 dakika önce, Fatih Öztürk yazdı: Sanırım maliyetli bir işlem bu bahsettiğiniz. Hiç yaptıran duydunuz mu? Maliyetini biliyor musunuz? Bunun yanında bir de göğsün sökülmesi araba için kötü bir olay mıdır? Hasarlı muamelesi görür mü ki? Maliyeti malzemeden değil işçilikten kaynaklıdır. Göğüsün sökülmesi değer kaybına neden olmaz. Zaten anlaşılmaz da. Ancak aracın yaşı itibari ile plastik parçalar gevrediği için kırık vs çok olabilir. İyi bir işçilikle toplanması lazım. Motor havuzu kısmı için motorun indirilmiş olması gerekir. Genelde sadece yalıtım için bu kadar zahmete girilmez. Onun yerine başka bir sebeple sökülmüş ise yalıtım işi mutlaka değerlendirilmelidir. Örneğin motor yapılırken o fırsattan istifade yalıtım yapılabilir. Yada kalorifer radyatörü değişimi için ön göğüs sökülürse yine yalıtım ihmal edilmemelidir. Motor havuzunun iç kısmında yalıtım yoksa Ford ayıp etmiş. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk 9 Mart 2018 Yazar Paylaş 9 Mart 2018 6 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: Maliyeti malzemeden değil işçilikten kaynaklıdır. Göğüsün sökülmesi değer kaybına neden olmaz. Zaten anlaşılmaz da. Ancak aracın yaşı itibari ile plastik parçalar gevrediği için kırık vs çok olabilir. İyi bir işçilikle toplanması lazım. Motor havuzu kısmı için motorun indirilmiş olması gerekir. Genelde sadece yalıtım için bu kadar zahmete girilmez. Onun yerine başka bir sebeple sökülmüş ise yalıtım işi mutlaka değerlendirilmelidir. Örneğin motor yapılırken o fırsattan istifade yalıtım yapılabilir. Yada kalorifer radyatörü değişimi için ön göğüs sökülürse yine yalıtım ihmal edilmemelidir. Motor havuzunun iç kısmında yalıtım yoksa Ford ayıp etmiş. Turbo büyük ihtimalle değişecek benim. Ve de motor kulakları.. O sırada motorun baya bir kısmı yerinden oynar sanırım eğer uygun bir durum olursa yalıtımı da aradan çıkartırım. Tabi maliyeti abartı olmadığı sürece. Ben bi araştırayım şu yalıtım işini. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Mart 2018 Paylaş 9 Mart 2018 Servet' in pikabı benim zannetmişsin ya.. [emoji3]Bişey mi dedin bilader 2 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 9 Mart 2018 Paylaş 9 Mart 2018 Bir saat önce, Servet Aydın yazdı: 3 saat önce, Serkan Toker yazdı: Servet' in pikabı benim zannetmişsin ya.. Bişey mi dedin bilader Aaa sen burda mıydın, selam nbr ? 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Mart 2018 Paylaş 9 Mart 2018 Şirinlik yaparak kurtulamazsın bebişim 1 1 Yorum bağlantısı
İlker Yüksel 23 Mart 2018 Paylaş 23 Mart 2018 Hocam 2 yıl MK3 mondeo kullandım trim sesi konusunda üstüne araç tanımam hiç yoktu desem yeridir. Ancak vibrasyon ve gürültü konusunda baya zayıf bir araç. Öncelikle sesi yalıtımla kesemezsiniz. Öncelik ön camın akustik olması gerekiyor ki kabine az gürültü gelsin bu imkansız. Yan camların kalınlığı çok düşük mk3 lerde buda imkanız. Vibrasyonu kesmek için çift kütle volan olmalı, hidrolik takozları olmalı ki bunlar bu araçta yok. Ayrıca şase rijid ve gürültü aktarmamalı. Yukarıdaki işlemler üretim aşamasında olacak meseleler ki sonradan müdahale edilemeyecek mevzular. O sebepten ya satacaksınız yada beklentinizi en aza indirceksiniz. 4 Yorum bağlantısı
Selim Güner 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 Merhaba Fatih Bey, Bahsettiğiniz titreşim (özellikle ön cam havalandırma ızgarası ve vites kolunun altındaki panel) bende de var idi. 5 -6 farklı ustaya gösterdim ve motor takozlarından şüpheleniyorum dedim, hepsi de takozların iyi durumda olduğunu bundan kaynaklanmayacağını söyledi, en sonunda takozu değiştirin eğer değişiklik olmazsa da sorumluluk benim deyip değiştirdim. Sorun çözüldü. Aklınızda bulunsun. İyi günler. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 On 23.03.2018 at 15:45, İlker Yüksel yazdı: Öncelikle sesi yalıtımla kesemezsi kaynağından kesilmez ise ses kesilmez doğrudur. 1. enjektör 2. kasnak 3. şarj dinamosu dur kaynaklar. sesi kesmek isteyen çok da, maliyetsiz olmuyor bu işler. Bu yüzden de uygun parçaları getirten parçacı da yok 1 Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk 12 Nisan 2018 Yazar Paylaş 12 Nisan 2018 On 03.04.2018 at 11:47, Selim Güner yazdı: Merhaba Fatih Bey, Bahsettiğiniz titreşim (özellikle ön cam havalandırma ızgarası ve vites kolunun altındaki panel) bende de var idi. 5 -6 farklı ustaya gösterdim ve motor takozlarından şüpheleniyorum dedim, hepsi de takozların iyi durumda olduğunu bundan kaynaklanmayacağını söyledi, en sonunda takozu değiştirin eğer değişiklik olmazsa da sorumluluk benim deyip değiştirdim. Sorun çözüldü. Aklınızda bulunsun. İyi günler. Merhaba, ben de tam olarak aynı durumu yaşadım. Takoz mu ki dedim iki ustaya, ikisi de takozlar iyi durumda dedi. Ama ben bu arabaya komple bir bakım yapmayı planladığım için takoz, kasnak Allah ne verdiyse dalacağım On 23.03.2018 at 15:45, İlker Yüksel yazdı: Hocam 2 yıl MK3 mondeo kullandım trim sesi konusunda üstüne araç tanımam hiç yoktu desem yeridir. Ancak vibrasyon ve gürültü konusunda baya zayıf bir araç. Öncelikle sesi yalıtımla kesemezsiniz. Öncelik ön camın akustik olması gerekiyor ki kabine az gürültü gelsin bu imkansız. Yan camların kalınlığı çok düşük mk3 lerde buda imkanız. Vibrasyonu kesmek için çift kütle volan olmalı, hidrolik takozları olmalı ki bunlar bu araçta yok. Ayrıca şase rijid ve gürültü aktarmamalı. Yukarıdaki işlemler üretim aşamasında olacak meseleler ki sonradan müdahale edilemeyecek mevzular. O sebepten ya satacaksınız yada beklentinizi en aza indirceksiniz. Valla hocam ben de asıl dikkatimi trim sesi titreşime yönlendirdim, motor gürültüsü için sanırım pek de yapılacak bir şey yok, ne yapalım ona da katlanacağız Sağolsun arkadaşlar çok değerli tavsiyelerde bulundular titreşim ve trim konusunda, umarım uygulama imkanı bulacağım. Sizin bahsettiğiniz önlemler ya da diğer bahsedilen önlemlerin bir çoğu oldukça maliyetli görünen önlemler, ne yazık ki pek uygulama şansım olmayacak.. Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk 12 Nisan 2018 Yazar Paylaş 12 Nisan 2018 On 03.04.2018 at 17:51, Çağlar Bayur yazdı: kaynağından kesilmez ise ses kesilmez doğrudur. 1. enjektör 2. kasnak 3. şarj dinamosu dur kaynaklar. sesi kesmek isteyen çok da, maliyetsiz olmuyor bu işler. Bu yüzden de uygun parçaları getirten parçacı da yok Çağlar Bey ben kapsamlı bir bakım içerisinde yukarıda bahsettiğiniz her üç kaynağı da öyle ya da böyle elden geçireceğim. Maliyetli bile olsa araç değiştirmekten daha maliyetli görünmemekte. Tabi bir plan dahilinde olacak. Ustanın bulunması, parçaların tedariği vs. gibi. Bakalım zamanı geldiğinde göreceğiz nasıl bir iş alıyoruz başımıza Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Nisan 2018 Paylaş 12 Nisan 2018 Şarj dinamosu kasnağı asıl suçlu. Forumda konular vardı. Bir çoğumuz değiştirdik. Muadil bir kasnak kullandık. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk 13 Nisan 2018 Yazar Paylaş 13 Nisan 2018 8 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Şarj dinamosu kasnağı asıl suçlu. Forumda konular vardı. Bir çoğumuz değiştirdik. Muadil bir kasnak kullandık. Neden muadil? Orijinal olanı kusurlu mu yoksa bulunamuyor mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 32 dakika önce, Fatih Öztürk yazdı: Neden muadil? Orijinal olanı kusurlu mu yoksa bulunamuyor mu? Orjinali sabit kasnak, kusurlu denir mi bilmiyorum ama.. kayışın yalpa yapmasına sebep oluyor ve bu da tüm motoru sarsıyor.. Biz, şu kasnağı takıyoruz... https://www.ebay.com/itm/110764616989?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Yurt dışından almaya gerek yok. Türkiye'de de ina marka var.. Ben Türkiye'den almıştım. 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 Mehmet abi'nin verdiği kasnağı takarsanız şarj dinamosunu traşlamak gerekiyor. Onun yerine cuk diye oturan başka bir kasnak var. Yerli üretimi 62 lira. INA üretimi olanı 200 lira mı ne. Ben de takacağım ama vakit bulamadım. http://www.edinamo.com/tr/ford-mondeo-iii-sedan-kombi-2.0-16v-tdci-td-tddi--u 1 Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk 14 Nisan 2018 Yazar Paylaş 14 Nisan 2018 23 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Orjinali sabit kasnak, kusurlu denir mi bilmiyorum ama.. kayışın yalpa yapmasına sebep oluyor ve bu da tüm motoru sarsıyor.. Biz, şu kasnağı takıyoruz... https://www.ebay.com/itm/110764616989?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Yurt dışından almaya gerek yok. Türkiye'de de ina marka var.. Ben Türkiye'den almıştım. Mehmet bey tam anlayamadığım için soruyorum, bu kasnağın orijinal olanından farkı nedir? Gergili falan mı? Konya'da dizel araçlar için kasnak ürettiğini bildiğim bir firma var ama malı nasıl hiç bir fikrim yok. 21 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı: Mehmet abi'nin verdiği kasnağı takarsanız şarj dinamosunu traşlamak gerekiyor. Onun yerine cuk diye oturan başka bir kasnak var. Yerli üretimi 62 lira. INA üretimi olanı 200 lira mı ne. Ben de takacağım ama vakit bulamadım. http://www.edinamo.com/tr/ford-mondeo-iii-sedan-kombi-2.0-16v-tdci-td-tddi--u Tavsiye için çok teşekkürler, hem kasnağın kendi ücreti hem de işçilikten kar etmiş olacağım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Nisan 2018 Paylaş 14 Nisan 2018 Bir saat önce, Fatih Öztürk yazdı: Tavsiye için çok teşekkürler, hem kasnağın kendi ücreti hem de işçilikten kar etmiş olacağım uzun vadede kar olmauoyr. az sarsıntı daha sık değişim gerektiriyor ama değer. boyutları orijanlden farklı, ehil bir tamircide dğeişim gereketiriyor aksi halde dinamo zarar görüyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Nisan 2018 Paylaş 14 Nisan 2018 Tavsiye için çok teşekkürler, hem kasnağın kendi ücreti hem de işçilikten kar etmiş olacağım [emoji4]Bu kasnak sabit değil, darbe emici var bunda. Teknik adı tam ne bilmiyorum. Motor kulağı takozu gibi düşünün. Yorum bağlantısı
Ozan Coşkunserçe 30 Nisan 2018 Paylaş 30 Nisan 2018 Ön cam hava üfleme ızgarasının ses yapma sorunu bende de vardı. Kenarlarına karton sıkıştırarak sesi kestim. Kartonları önceden siyah keçeli kalem ile siyaha boyamayı unutmayın. Kenarlarınıda makas ile keserseniz kesinlikle belli de olmuyor. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 1 Mayıs 2018 Paylaş 1 Mayıs 2018 On 13.04.2018 at 13:56, Harun Kocaçalışkan yazdı: Mehmet abi'nin verdiği kasnağı takarsanız şarj dinamosunu traşlamak gerekiyor. Onun yerine cuk diye oturan başka bir kasnak var. Yerli üretimi 62 lira. INA üretimi olanı 200 lira mı ne. Ben de takacağım ama vakit bulamadım. http://www.edinamo.com/tr/ford-mondeo-iii-sedan-kombi-2.0-16v-tdci-td-tddi--u Bu kasnağın eni geniş sanki ben alıp takmıştım dinamonun saca sürtmesine 3 mm falan kalmıştı. Ayrıca aralarda eski bmc kamyonlar gibi zzııııttt diye ses yapıyor, ilk başlarda tedirgin ediyor ama sonra alışıyorsunuz.. Sonraları çok nadiren ses yapmaya başlamıştı ama belki bana gelen öyleydi bilmiyorum. Ses sıkıntısı için krank kasnağı da değişirse çok fark ediyor. Bu dinamo kasnakları bilyalı, bir tarafa harekete izin veriyor diğer tarafa boşa dönüyor. Kontra rulman var içinde. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk 2 Ocak 2020 Yazar Paylaş 2 Ocak 2020 Ozan Coşkunserçe yazdı: Ön cam hava üfleme ızgarasının ses yapma sorunu bende de vardı. Kenarlarına karton sıkıştırarak sesi kestim. Kartonları önceden siyah keçeli kalem ile siyaha boyamayı unutmayın. Kenarlarınıda makas ile keserseniz kesinlikle belli de olmuyor. Bu sorunu dün itibariyle difüzörü yerinden çıkarıp etrafına şeffaf silikon basarak hallettim. Sonuç inanılmaz. Konu hakkında daha geniş bilgi vermem gerekirse, arabamı o bahsettiğim komple bakıma soktum. Detayları ayrıca anlatacağım. Trim sesi - özellikle yazın - çok büyük oranda kesildi ama kışın 2000 devirin altına indiğim anda cam difüzörü kulak tırmalamaya başlıyordu. Dün hazır vakit bulmuşken tornavida ile kanırtarak yerinden çıkardım. Üzerinde far sensörü olduğunu tahmin ettiğim bir sensör vardı, kablo ile bağlıydı. Yeri biraz zor olduğu için sökemedim sensörü ama o şekilde silikonu sürebildiğim kadar sürdüm. Dediğim gibi sonuç %100 başarı. Motor buz gibiyken bile tek bir titreşim yapmadı. Şimdiye kadar yapmadığıma hayıflandım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts