Murat Öngür 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Merhabalar. Malum bir kaç dünya devi peşpeşe belirli bir zaman vererek dizel üretimini sonlandıracağını açıkladı ; Pekiii ; diyelim ki yaptılar bunu ve dizel üretimi azaldı bu şuan dizel sahibi olanları nasıl etkiler araçların değerleri düşer mi artar mı ? Malum Türkiye gibi ülkelerde dizel çok önemli tabi bu dediğim dizelin yaptığı km açısından yoksa dünyanını en pahalı dizeli bizde ve bu kasıtlı olarak dizel araç sayısı arttığı için zam yapılıyor. Ve malesef kafalarına göre akaryakıta zam yapan bir hükümet var. Yorum bağlantısı
Onur Doğan 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Turbo benzin motorların önü daha çok açılır bence. Malum mazot fiyatı benzine çok yaklaştığı için onun ağır bakımını ve gürültüsünü çekecek insan azalır diye düşünüyorum 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Üretimi duracak sadece kullanılmasının önünde engel yok. Ayrıca bir vergi çıkarırlar mı bilmem ama ben dizelden vazgeçmek düşüncesinde değilim. Akaryakıta dönüştürülen ham petrolden aynı oranlara yakın benzin ve motorin üretiliyor, birinin tüketimi çok yüksek diğeri epeyce az kalıyor. Bence pazarı dengelemeye çalışıyorlar çevre falan hikaye.. Gördük ne kadar çevreci olduklarını, öyle olsa turbo benzinli otobüs kamyon üretirler. Hiç Man veya Scania açıklama yapıyor mu 2 yıla kadar dizeli bırakacağız diye.. 11 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 14 Mart 2018 Yazar Paylaş 14 Mart 2018 4 dakika önce, Serkan Toker yazdı: Üretimi duracak sadece kullanılmasının önünde engel yok. Ayrıca bir vergi çıkarırlar mı bilmem ama ben dizelden vazgeçmek düşüncesinde değilim. Akaryakıta dönüştürülen ham petrolden aynı oranlara yakın benzin ve motorin üretiliyor, birinin tüketimi çok yüksek diğeri epeyce az kalıyor. Bence pazarı dengelemeye çalışıyorlar çevre falan hikaye.. Gördük ne kadar çevreci olduklarını, öyle olsa turbo benzinli otobüs kamyon üretirler. Hiç Man veya Scania açıklama yapıyor mu 2 yıla kadar dizeli bırakacağız diye.. man scania büyük araç üretiyor onlar bırakmaz ama bencede çevre hikaye binek pazarını dengelemeye çalışıyorlar 1 Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Şşahin doğanın hala deli gibi kullanıldığı 10-20-30...binliralara satıldığı yerde dizelin yakın gelecekte 40-50 yıl gibi kullanıcısına bir eksisi olacağını hiç sanmıyorum.Bugün dizel yasaklansa istediğim arabanın fiyatı düşse yarın gidip alırım,dizelmiş neymiş bakmam.toplumda araba,avrat,silah durumu hiçbirzaman bitmez 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 11 dakika önce, Murat Öngür yazdı: man scania büyük araç üretiyor onlar bırakmaz ama bencede çevre hikaye binek pazarını dengelemeye çalışıyorlar Bir Scania 100 km. de 35 litre mazot harcıyor ben o mazotla 500 km. rahat giderim. Elon Musk elektrikli tır yapacakta buraları kurtaracak. O zamana dünya bizim icabımıza bakacak geliyor. Aynı anda havada bile binlerce uçak yakıt harcıyor, denizde gemiler fuel-oil yakıyor. Adamlar bizim 1.6 motorlu arabamızı benzinli yapıp dünyayı kurtaracaklar.. Pehh.. 7 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 90ların sonunda 2000lerin başında dizel devrimi yaşandı, 2020lerde epey gözden düşecekler. 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 14 dakika önce, Serkan Toker yazdı: Bir Scania 100 km. de 35 litre mazot harcıyor ben o mazotla 500 km. rahat giderim. Elon Musk elektrikli tır yapacakta buraları kurtaracak. O zamana dünya bizim icabımıza bakacak geliyor. Aynı anda havada bile binlerce uçak yakıt harcıyor, denizde gemiler fuel-oil yakıyor. Adamlar bizim 1.6 motorlu arabamızı benzinli yapıp dünyayı kurtaracaklar.. Pehh.. çok güzel cvplar masallah. tırlar gamyonlar benzinlimi olucakk Yorum bağlantısı
Murat Öngür 14 Mart 2018 Yazar Paylaş 14 Mart 2018 19 dakika önce, Serkan Toker yazdı: Bir Scania 100 km. de 35 litre mazot harcıyor ben o mazotla 500 km. rahat giderim. Elon Musk elektrikli tır yapacakta buraları kurtaracak. O zamana dünya bizim icabımıza bakacak geliyor. Aynı anda havada bile binlerce uçak yakıt harcıyor, denizde gemiler fuel-oil yakıyor. Adamlar bizim 1.6 motorlu arabamızı benzinli yapıp dünyayı kurtaracaklar.. Pehh.. aynen amaç benzin ve elektrik sektörünü canlandırmak ve pazar payını arttırmak zaten 1 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Iş makinaları,tarım makinaları,ulaşım ve nakliye araçları ve aklıma gelmeyen daha bir çok araç dizel yakit kullanıyor. O iş öyle kolay değil. Sen uretmezsen öteki senin boşluğunu doldurur. Dogalgaz yada kömürle ısınma fuel-oilin üretimini sonlandirdi mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Kavram kargaşası oluşmuş: Dizel üretimi = Dizel yakıt üretimi Dizel motor üretimi = gemi ağır vasıta tank jeneratör otomobil motorları Dizel otomobil üretimi= 5 kişi taşıyan 1.5 tonu geçmeyen dizel araçların üretimi ilk yazıda kastedilen dizel araç üretimi. yakıt olarak bakıldığında dizel motor olmak zorunda olan milyonlarca "araç" var. Otomobil tarafına bakıldığında ise benim görüşüm, emisyon şartlarını sağladığı sürece üretilebilir. Ancak, elektrikli araçların yaygınlaşmasını hızlı yaşayacağız bence. 3 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 14 Mart 2018 Yazar Paylaş 14 Mart 2018 11 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Kavram kargaşası oluşmuş: Dizel üretimi = Dizel yakıt üretimi Dizel motor üretimi = gemi ağır vasıta tank jeneratör otomobil motorları Dizel otomobil üretimi= 5 kişi taşıyan 1.5 tonu geçmeyen dizel araçların üretimi ilk yazıda kastedilen dizel araç üretimi. yakıt olarak bakıldığında dizel motor olmak zorunda olan milyonlarca "araç" var. Otomobil tarafına bakıldığında ise benim görüşüm, emisyon şartlarını sağladığı sürece üretilebilir. Ancak, elektrikli araçların yaygınlaşmasını hızlı yaşayacağız bence. Tr de elektrikli araçlar ne kadar tutulur ? yani gerekli Şarj istasyonları yaygınlaşır mı sizce ? ben yine alacak olsam hybrit almayı tercih ederim en azından yakıt derdinden yolda kalmam Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 (düzenlendi) Sonuçta hepsi aynı değil mi? Dizel ve benzinlinin çevreye verdiği zarar belli. İleri de elektrikli araçların aküleri çevreye zarar vermeyecek mi? Onları üretmek için daha çok maden kullanılöayacak mı? Ben çare olarak hızlı büyüyen,az su tüketen bir ağaç,bir bitki bulup her boş bulduğumuz yere dikmek. Ve bina üretimini yavaşlatmak. Naçizane düşüncem 14 Mart 2018 tarihinde Fevzi Göktaş tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Bir varil petrolden %43 benzin %18 fuel oil ve motorin üretilebiliyormuş. %11 de LPG, kim tüketecek, bence endişeler bu yönde.. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 13 dakika önce, Murat Öngür yazdı: Tr de elektrikli araçlar ne kadar tutulur ? yani gerekli Şarj istasyonları yaygınlaşır mı sizce ? ben yine alacak olsam hybrit almayı tercih ederim en azından yakıt derdinden yolda kalmam LPG ilk çıktığında da dolum istasyonları yoktu. Garajda sanayi tüpünden kompresörle basardık. Şimdi LPG satmayan istasyon yok. Şarj istasyonları da kurulacak, hızlı şarj olayı gelişecek. Bu teknoloji öyle yada böyle hayatımıza girecek. Ve bence tahmin edilenden çok daha hızlı olacak hayatımıza girmesi. LPG dönüşümü gibi aracını elektrikliye çeviren kitler satılacak belki. (Zor gibi görünse de olmayacak şeyler değil.) 6 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Şu an amerikaya benzin ihraç ediyoruz. 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 5 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: LPG dönüşümü gibi aracını elektrikliye çeviren kitler satılacak belki. (Zor gibi görünse de olmayacak şeyler değil.) Aliekspresste var Şimdi, Mehmet Göktürk yazdı: Şu an amerikaya benzin ihraç ediyoruz. Amerika kendi petrolünü çıkarmıyor bildiğim kadarıyla.. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı: Aliekspresste var Evet abi biliyorum. Bakarsın bir proje de benden gelir ileride 1 Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 (düzenlendi) 2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Aliekspresste var Amerika kendi petrolünü çıkarmıyor bildiğim kadarıyla.. Suudilerden bile fazla çıkardığını biliyorum. Ama hangi kıta da bilmiyorum 14 Mart 2018 tarihinde Fevzi Göktaş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Benzin zorunlu üretim.. Kullanım alanı azaldığı için düzen bu hale geldi. Dizele bir şey olmaz. Yeni dizel otomobil üretimi durursa, benim elimdeki dizel motor değerlenir. Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Zaten ilerde şarjlı elektrikli araçlar da demode olacak bence. Hidrojen veya benzeri geri dönüştürülebilir bir ara yakıta ihtiyaç var gibi duruyor. Mevcut pil teknolojisi ile temiz ve sürdürülebilir bir şey değil elektrikli araçlar Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Dünyada hidrojen yok. Sonuç değişmez. Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 1 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Dünyada hidrojen yok. Sonuç değişmez. Su? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Ondan elde etmen için hidrojeni yakarak geri alacağın enerjiden daha çok enerjiyi vermen lazım. Kimya kuralı. SU= yanmış hdrojen 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 14 Mart 2018 Paylaş 14 Mart 2018 Şimdi, Mehmet Göktürk yazdı: Ondan elde etmen için hidrojeni yakarak geri alacağın enerjiden daha çok enerjiyi vermen lazım. Kimya kuralı. SU= yanmış hdrojen Biliyorum hocam ama sanırım gözünüzden kaçtı Ara yakıt olarak hidrojen kullanılmalı diyorum, depo ürünü yani. Aynı pildeki verim gibi hidrojen depolamada da verim düşük olsa da çevreci. O bakımdan dedim Yorum bağlantısı
Recommended Posts