Bünyamin Dedeoğlu

Fluence Cvt Hakkında Bilgi

Recommended Posts

Bünyamin Dedeoğlu
(düzenlendi)

Merhaba Fluence 1.6 Cvt şanzıman kullanan var mı ? Artıları eksileri nelerdir ? Genel olarak bir değerlendirme yapabilirmisiniz ? Teşekkürler 

 

1.5 EDC kullandım fakat çok sorunlar çıkardı 

Bekletimiz çok yüksek değil , fakat Cvt şanzıman hakkında bir bilgimiz yok fakat çift kavrama ve Cvt birleşiminden nasıl bir sonuç çıkıyor 

tarihinde Bünyamin Dedeoğlu tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Renault'un benzinli otomatikleri gayet sorunsuzdur. Nissan da aynı şanzımanı kullanıyor ve hatta sanırım Ford da benzinlide aynı modeli kullanıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

@Haşmet abi de benzinli cvt var

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Şimşek

Ford'un benzinli cvtleri sorunsuz, dizel cvtler bozulabiliyor torktan ötürü. 

@Haşmet Güngör yanıt verir size

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
17 dakika önce, Emre Şimşek yazdı:

Ford'un benzinli cvtleri sorunsuz

hangi ford modelinde ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Şimşek
3 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

hangi ford modelinde ?

Abi sen burdaysan ben neden konuşayım ki sen benden iyi biliyorsun. Benim bildiğim Focus 2,5'taki benzinli cvt şamzımanlar..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Fordda cvt yok şu an galiba.
Eskiden benzinli fiestada vardı. Çok eskiden.


Cvt kullananlar genelde memnun.
Cvt sadece tork uyumsuzluğu yüzünden dizel focus ve cmaxta sorun çıkardı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Haşmet Güngör

Şirket de 5 senedir  2 edc dizel ben de cvt benzinlisi var halen duruyorlar. Dizel Edc, ler çok fazla yol yapmalarına rağmen hiç sorun çıkarmadılar, belki de bizim şansımıza ama genel de sorunsuz olarak biliniyorlar, yine de elektronik de olduğu gibi şans faktörü olabilirse de, dikkatli kullanımın da ve düzenli bakım yapılır sa  sorunsuzlar.

Ben fazla kullanmadığımdan ,fiyat farkı olduğundan benzinli cvt sini almıştım. ( 5 senede 45 binde daha)  Dizel de  cvt ler arkadaşların dediği tork nedeniyle problemli, benzinliler de ise her marka da sorunsuzlar ve kullananlar memnun. Çift kavrama ayrı, CVT ayrı bir sistem, bileşimi söz konusu değil.

CVT  sistemin de aslında vites yok, sistem motorun tüm gücünü aktarmak mantığıyla çalışıyor. Viteslere geçme olmadığından sessiz hissetmiyorsunuz.  Youtube de nasıl çalıştığı var. Dolaysısıyla  otomatik sürüşü sağlaması yanın da yakıt tüketimi , neredeyse manuel olanlarla aynı.

Cvt atak kullanıma uygun değil, tamamen devir ve frenle kontrol ediyorsunuz. Bu biraz alışma gerektiriyor. ani süratlenmeler de devir artığından araba bağırıyor. Sürati yakaladıktan sonra, devir artmasa bile, süratin artmaya devam etmesi,  yakıt tasarufu sağladığı gibi, cvt nin tipik özelliği. Alıştıktan sonra sürüşü çok keyifli ve rahat.

Kısaca, arabayı zorlamadan,  rahat sürüş yapanlar için, hiç problemi yok.Geçen hafta, İzmir'e gittim  yol sürat limitlerini % 10 fazlasını aşmadan 5.8 lt yaktı

Dezavantajları, 

Ani hızlanmaları, vites düşürme olmadığından, yüksek devirde yapıyor ,

Motor freni, vites küçültmeye nazaran, daha zayıf, freni fazla kullanıyorsunuz.

Manuel modu var  ise de, pek kullanım ihtiyacı göstermiyor.zira vites değişimi, şanzımanı değil, devri kontrol ediyor.

Geri giderken, gazı iyi kontrol etmeniz lazım, fırlıyor.

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
13 saat önce, Emre Şimşek yazdı:

Abi sen burdaysan ben neden konuşayım ki sen benden iyi biliyorsun. Benim bildiğim Focus 2,5'taki benzinli cvt şamzımanlar..

benmzinli motorda klasik türbinli onlar, az kaçan çok yakan sorunsuz olan. cvt belasına sadece focus tdci da bulaştılar. sanırım tövbe etmişlerdir :rofl:

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Köksal Yılmaz

Haşmet abinin dediği gibi ani hızlanmalar nazlı onun dışında akıcı ve sarsıntısız bir sürüşü var. Şehiriçi için ideal sabit devirle yol almak için güzel düzenek. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki