Ali Cihangiroğlu 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 Dün boşluktan istifade bir kaşıntı tuttu, hadi dedim dalayım şuna, 190 bine gelen aracımın külbütör kısmını sökeyim, hem kurumları temizlerim hem enjektörlere bakarım hemde sökmüşken egr yede bir gözatayım dedim kapak şu, silindir kapağının üstündeki siyah plastik kısım öncelikle hava filtre kutusunu ve emiş borusunu söküyoruz, turbo emiş borusunuda skötükten sonra rezanatörü söküyoruz, buraya kadar basit, bunları sökünce resimdeki gibi gözüküyor sonrasında solda triger kapağının üst kısmını söküyoruz, 7 lokma ile, 5 adet civatası var, ortadaki gömük, uzatma olmadan sökülmüyor diğerleri basit, bunu çıkarmak için genleşme kabının vidasını söküyoruz ve kabı biraz yukarı çekip elimizi aradan sokup civatayı sökebiliyoruz, su hortumlarına dokunmuyoruz buda bittikten sonra enjektör elektrik soketlerini çıkarıyoruz, aynı yerden geçen mazot borularınıda kenara alıyoruz, burada sadece geri dönüş hortumunun soldaki kütüğe girdiği yeri çıkarıyoruz, bir ucu çıkınca zaten kapak artık serbest sayılır şimdi mazot filtre kütüğünü tutan bir tork ve 2 adet 8 lokma ile açılan vidasını söküp kütüğü filtreyle beraber kenara alıyoruz, mazot hortumlarını çıkarmıyoruz, bu arada bir vida ortada ve derinde, uzatma kolu ve lokma ile çıkıyor artık kapak serbest, tüm vidalarını söküyoruz, yukarı doğru sağ sol yaparak yukarı doğru oynatınca çıkıyor, bunları yapmak zaman alıyor haberiniz ola... işi bitince hepsini tersten yaparak geri topluyoruz, bu arada silindir hava girişlerinde 4 adet kalın oring var, bunları geri takarken silindir kapağına değil külbütöre takıyoruz ve biraz gress sürüyoruzki kolayca yerine geçsin... 190 bine gelen aracımın emme manifoltu ve silindir kapağının emiş kısmının durumu, sağlam kurum varmıdır acaba diye söktüm ama boşa sökmüşüm içerde sadece parmakla silinecek kadar yağla karışık kurum vardı, bezle silmek bile yeterli gelecekti, sıfır kurumda diyebiliriz, über bakım sağolsun, egr de iptal kurum sıfır nerdeyse, hatta sıfır, sadece kurumla karışık yağ oluşmuş oda krem kıvamındaydı 190 binde hiç temizlik yapılmamış motorun durumu en soldaki emişe dikkat, oringi üzerinde kalmış, 4 oringide temizleyip gressledikten sonra külbötöre takmayı unutmayın... silindir kapağındaki emiş ağızları, dokunmadan önce böyle idi, içi neredeyse temiz, zaten bezle silince cillop oldu sildikten sonra manifolt böyle idi, içinde sadece yağlı kurum vardı, sert kurum yada tıkanıklık birikme falan yok temizlik sonrası egr borusunu sadece mazotla çalkaladım tertemiz oldu, zaten içinde sadece siyah yağ gibi kurum vardı, egr nin kendisine dokunmadım, zaten iptal ve temizdi, sıfır kurum, azıcık yağlı o kadar. tüm parçaları mazot ile yıkadım, sonra basınçlı mazotla, hava tuttuktan sonra herşeyi geri taktım, yorucu oldu ama oldu, artık 15 sene gider bu temizlik 13 2 Yorum bağlantısı
Onur Bulut 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 (düzenlendi) Abi ne yaptın sen böyle ? Eline sağlık. 13 Nisan 2018 tarihinde Onur Bulut tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 Eline sağlık, egr iptal olmasaydı durum ne olurdu acaba 1 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 Emeginize saglik abi. Senin fiestaya bu kadar kurum bile cok. Nice sifir kurumlu kilometreler.. 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 Eline sağlık abi böyle sahalarda görelim seni 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 Benim anladığım kadarıyla Ülkemizde satılan mazot denildiği kadar kötü değilmiş.... 5 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Nisan 2018 Yazar Paylaş 13 Nisan 2018 (düzenlendi) Bakım über, düzenli Würth kullanımı, dizel kullanma sanatını bilmek, arada devirli kullanım sayesinde durum böyle yalnız, başka araçlarıda görüyorum, benimki istisna sayılır, örnek sayıılmaz yani... ülkedeki mazot çok iyi değil ama çokta kötü değil, katkısız olan mazotu kulandığımız Axorlar hemen her sene, Ranger lar her sene diğer Hitachi yada Komatsularda arda bir enjektör yiyor, gelen yakıt ya Opet yada Shell üstelik, ama katkısız düz mazot, herşeye bakıldı, tank temizliğine kadar herşeye, sebeb mazot, katkısızsa mazot kurtarmıyor, ya gelende birşey var yada atladığımız birşey var... ... 13 Nisan 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 ali bey ben hem katkılı olanından kullanıyorum ama würt ve benzerı katkılar kesınlıkle kullanmıyorum , kullanmak lazımmı aksam üstü fiesta ile bir yere gıdıyordum yanımdakı aracı sollarken 100 metre ılersı kavsak adam dıpledı gazı bende dıpeldım burun buruna kavsaga daldık buyuk ıhtımal tsi motordu :)) benım aracı chıpletmek mı lazım tsi gecmek ıcın :)) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 hayırlı olsun da... yazıda 88.234 defa yazılan kurum, yanma sonrası olan bir kimyasal hadise, buralar eskiden dutlukmuş ondan kurum zaten burlarda olmaz. bu bölümnden yağ buharı ve hava geçer. 3 Yorum bağlantısı
Efe Özer 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 Abi eline sağlık mis gibi olmus Basit bir kapak acma gibi görünsede sokup takması 2 saatlık ıscılık resmen.Ben enjektör pullarını degıstırtırken ızlemıstım sokulmesını.Uber fiesta kendisi gibi über bir sahibi oldugu için çok şanslı 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 1 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı: Benim anladığım kadarıyla Ülkemizde satılan mazot denildiği kadar kötü değilmiş.... ilgili bölümler den hava ve yağ buharı geçmekte. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Nisan 2018 Yazar Paylaş 13 Nisan 2018 (düzenlendi) Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı: hayırlı olsun da... yazıda 88.234 defa yazılan kurum, yanma sonrası olan bir kimyasal hadise, buralar eskiden dutlukmuş ondan kurum zaten burlarda olmaz. bu bölümnden yağ buharı ve hava geçer. O da doğruya olsun, kurum tepmemiş bile, egr açık olaydı geçerdi yalnız, ömrü billah geçmez değil hani, dutluğu ben ektim, eskiden bataklıktı buralar hem 7-8 kez geçmiş kurum, fazla abartmışsın 88.234 nerede gısganç sende .... 13 Nisan 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Nisan 2018 Yazar Paylaş 13 Nisan 2018 (düzenlendi) Bir saat önce, Erkan Işık yazdı: ali bey ben hem katkılı olanından kullanıyorum ama würt ve benzerı katkılar kesınlıkle kullanmıyorum , kullanmak lazımmı aksam üstü fiesta ile bir yere gıdıyordum yanımdakı aracı sollarken 100 metre ılersı kavsak adam dıpledı gazı bende dıpeldım burun buruna kavsaga daldık buyuk ıhtımal tsi motordu :)) benım aracı chıpletmek mı lazım tsi gecmek ıcın :)) race chip verelim az güçlü tsi leri kızdırırsın arada bir kullan katkı, kaç km de araban, çok km yapıldıysa sadece katkı kullan CC falan yaptırma..... 13 Nisan 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Nisan 2018 Yazar Paylaş 13 Nisan 2018 (düzenlendi) 59 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: ilgili bölümler den hava ve yağ buharı geçmekte. egr kapalıysa tabeee, ayrıca emin ol silindir kafalarında ve siboblardada aynısı ile karşılaşacaksın sürekli CC yapılma durumunda gibi bu araç kardeeş..... kıskanmasana, aç sende temizle sanada aferim diyelim, geçmezmişmiş 13 Nisan 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Nisan 2018 Yazar Paylaş 13 Nisan 2018 (düzenlendi) 47 dakika önce, Efe Özer yazdı: Abi eline sağlık mis gibi olmus Basit bir kapak acma gibi görünsede sokup takması 2 saatlık ıscılık resmen.Ben enjektör pullarını degıstırtırken ızlemıstım sokulmesını.Uber fiesta kendisi gibi über bir sahibi oldugu için çok şanslı hiç sorma, eğilip uğraşıyorsun üstelik, kolay gibi olsada uzun sürüyor, belim ağrıdı resmen, bir arada kalorifer ahtapot hortumunu üstten sökerek değiştirmiştim, bilenler ne demek istediğim anlayacaktır, hava filtresini bile sökmeden değiştirdim ama canım çıktıydı 13 Nisan 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Nisan 2018 Yazar Paylaş 13 Nisan 2018 (düzenlendi) hala belim ağrıyor , yaşlanmışız vallahi, eskiden olsa motoru indirirdim bu kadar uğraşa 13 Nisan 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 13 Nisan 2018 Paylaş 13 Nisan 2018 (düzenlendi) elinize saglik iyi is cikarmissiniz ben enjektor pullarini degistirmek icin sokmustum biraz zahmetli ugrastirmisti egr iptalse sokmenize gerekyokmus resimler bir bendemi gozukmuyor 13 Nisan 2018 tarihinde Mustafa Cerci tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 14 Nisan 2018 Paylaş 14 Nisan 2018 Efsane işlerden olmuş abi, ellerine sağlık. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Nisan 2018 Paylaş 14 Nisan 2018 13 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: çok km yapıldıysa sadece katkı kullan CC falan yaptırma..... fazla kirli ise arabayı şampuanla yıkatabilirmiyiz? Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 14 Nisan 2018 Paylaş 14 Nisan 2018 Elinden böyle işler gelen insanlara bayılıyorum. Hep yanımda aradığım insan modeli. 2 Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 14 Nisan 2018 Paylaş 14 Nisan 2018 Uzun süredir Uber Fiesta konusu göremiyorduk.Ellerine sağlık abi. Sanırım sahibi başka biri olsa manzara daha başka olurdu.Egr iptali ve katkının eseri sanırım kurumlanmaması 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Nisan 2018 Paylaş 14 Nisan 2018 Ali bey, Über triportör Fiesta'dan böyle bi teknik konu gelince şaşırdım valla. Ellerinize sağlık. Bilgilendik, öğrendik Yorum bağlantısı
Recommended Posts