Seyit Boydak 5 Mayıs 2018 Paylaş 5 Mayıs 2018 S.A Arkadaşlar.Benim 2001 model 2000 motor focus un klima giderken gayet güzel soğutuyor.Fakat rolantide beklerken soğutmuyor.Gazı tam.sogutucu fan çalışıyor,acaba kompresör mü bitti.Birde 1.6 motorla 2.0 motorun klima kompresorü aynımı.bilen varsa yazarsa sevinirim.Ha bu arada polen filtresi de yeni değişti. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 5 Mayıs 2018 Paylaş 5 Mayıs 2018 Giderken soğuttuğuna emin misiniz? Çünkü her durumda soğutur ya da hiç soğutmaz... Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz 5 Mayıs 2018 Paylaş 5 Mayıs 2018 18 dakika önce, Seyit Boydak yazdı: S.A Arkadaşlar.Benim 2001 model 2000 motor focus un klima giderken gayet güzel soğutuyor.Fakat rolantide beklerken soğutmuyor.Gazı tam.sogutucu fan çalışıyor,acaba kompresör mü bitti.Birde 1.6 motorla 2.0 motorun klima kompresorü aynımı.bilen varsa yazarsa sevinirim.Ha bu arada polen filtresi de yeni değişti. Klima gazına baktırdınız mı? 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Mayıs 2018 Paylaş 5 Mayıs 2018 2 saat önce, Seyit Boydak yazdı: Gazı tam Buna nasıl karar verildi? 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Mayıs 2018 Paylaş 6 Mayıs 2018 (düzenlendi) gazı az yada çoksa dengesiz çalışır bildiğim kadarıyla, aracınızdaki tam gaz miktarını kitapçıktan yada servisten falan öğrenin, makineye bağlanıp gaz çekilsin kaçak testi yapılsın sonra o miktar kadar gaz bassınlar, makineler genelde otomatiktir menüden marka model seçer basarlar yapar, klimacı bu alet oto der senin dediğini yapmayabilir, ne kadar basacağını sor doğruysa bastır, değilse doğrusu şu diyip onu bastır, olmaz derse yaptırma başka yere git, önce bunu hallet sonra duruma bir daha bak... 6 Mayıs 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 Mayıs 2018 Paylaş 6 Mayıs 2018 5 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: gazı az yada çoksa dengesiz çalışır bildiğim kadarıyla, aracınızdaki tam gaz miktarını kitapçıktan yada servisten falan öğrenin, makineye bağlanıp gaz çekilsin kaçak testi yapılsın sonra o miktar kadar gaz bassınlar, makineler genelde otomatiktir menüden marka model seçer basarlar yapar, klimacı bu alet oto der senin dediğini yapmayabilir, ne kadar basacağını sor doğruysa bastır, değilse doğrusu şu diyip onu bastır, olmaz derse yaptırma başka yere git, önce bunu hallet sonra duruma bir daha bak... Focus 1 için 0.740 kg miktarda R134 tipi klima gazı olmalı. Bahsedildiği gibi mekanik sorunlar yoksa araç yoğun dur kalklarda güce ihtiyaç duyduğu için kompresörü otomatik durdurur. Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 6 Mayıs 2018 Paylaş 6 Mayıs 2018 Klima radyatörünü, güzelcene yıkatıp, temizletin.Sonra diğer seçeneklere bakın. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Mayıs 2018 Paylaş 6 Mayıs 2018 Ben ilk önce gazına baktırırdım. Gazı kontrol edildi mi ? 1 Yorum bağlantısı
Seyit Boydak 6 Mayıs 2018 Yazar Paylaş 6 Mayıs 2018 On 05.05.2018 at 20:54, H.Cenk Bayrakçı yazdı: Giderken soğuttuğuna emin misiniz? Çünkü her durumda soğutur ya da hiç soğutmaz... Hayır kesinlikle giderken soğutuyor. On 05.05.2018 at 20:54, H.Cenk Bayrakçı yazdı: Giderken soğuttuğuna emin misiniz? Çünkü her durumda soğutur ya da hiç soğutmaz... 16 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Ben ilk önce gazına baktırırdım. Gazı kontrol edildi mi ? Gazi makine ile kontrol edildi. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Mayıs 2018 Paylaş 6 Mayıs 2018 Gaz yetersiz olunca rolantide zor soğutmaz mı. Bence de gazdan. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 6 Mayıs 2018 Paylaş 6 Mayıs 2018 Kompresör basıncı düşük ise, expansion valfi bozuk ise, petek tıkalı ise, polen filtresi tıkalı ise rölantide soğutma verimi düşer. Ayrıca hemen hemen tüm klimalar rölantide daha az verimli olur basınç düştüğü için. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 6 Mayıs 2018 Paylaş 6 Mayıs 2018 Klimanın yolda giderken daha iyi soğuttuğunu - rölantide de soğutuyor ama giderkenki gibi değil- kullandığım araçlardan deneyimledim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Mayıs 2018 Paylaş 6 Mayıs 2018 olması gereken soğutma değerine çıkıyorsa sorun yoktur, ölçüm yapıldımı peki... Yorum bağlantısı
Seyit Gazi 7 Mayıs 2018 Paylaş 7 Mayıs 2018 Sorununuzun kaynağını nokta atışı söylüyorum. aynı sorun 2001 model focus ghia aracımda vardı giderken soğutuyor rolantide soğutmuyor. hatta şöyle söyleyim rolantide gaza basıp devri 3000 lere getirin yine soğutmaya başlar. Sorun Klima motorundan kaynaklı artık ömrünü bitirmiş rolantide yeteri kadar basınç verip gazı basamıyor buda soğuma işlemini yapmıyor ama gaza yüklenip devri yükseltince klima momotoru V kayışı şarj dinamosuna bağlı olduğu için devri artıyor soğutmaya başlıyor Çözüm Yeni bir Klima MOTORU İyi günler. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Emre 7 Mayıs 2018 Paylaş 7 Mayıs 2018 Sağlam arızasız soğutma sisteminde araç rölanti de iken soğutma verimi biraz düşer. Çünkü kondenser dediğimiz klima peteği ısınır, sadece fan yardımı ile soğutulur. Araç yol alırken hem rüzgar etkisi hem de fanın çalışması kondenserin daha kolay soğumasına neden olur ilave olarak motor devri yüksektir ve kompresör daha fazla gaz basar. Böylece yolda giderken kabin içi daha hızlı soğur. Fakat rölantide soğutma sıfır olmaz. Araç rölantide iken klima düğmesine basıldığında klima kavramasından şık diye bir ses gelip kopresör devreye girmeli ardından da radyatör fanının çalışması lazım. İlave olarak motor rölantisi 850 d/dak otomatikman 1200 d/dak devirlere kadar çıkabilir ,normaldir. (mondeo mk2 zetec için) Klima kompresörü sürekli devreye gir çık yapıyorsa bir problem vardır. Kompresör kesinlikle 8-10 saniye gibi kısa bir sürede periyodik olarak devreden çıkmamalı Problem ya klima gaz miktarı düşük, klima gaz miktarı yüksek veya rölanti valfi bozuk/kirli/yan sanayi olabilir. Yorum bağlantısı
Seyit Boydak 7 Mayıs 2018 Yazar Paylaş 7 Mayıs 2018 3 saat önce, Seyit Gazi yazdı: Sorununuzun kaynağını nokta atışı söylüyorum. aynı sorun 2001 model focus ghia aracımda vardı giderken soğutuyor rolantide soğutmuyor. hatta şöyle söyleyim rolantide gaza basıp devri 3000 lere getirin yine soğutmaya başlar. Sorun Klima motorundan kaynaklı artık ömrünü bitirmiş rolantide yeteri kadar basınç verip gazı basamıyor buda soğuma işlemini yapmıyor ama gaza yüklenip devri yükseltince klima momotoru V kayışı şarj dinamosuna bağlı olduğu için devri artıyor soğutmaya başlıyor Çözüm Yeni bir Klima MOTORU İyi günler. Aynen bende öyle düşünüyorum. Fakat 1.6 ların kompresorü 2.0 motor a oluyormu. İlgilenen herkese teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts