İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Enjektör Revizyonu İstanbul Avrupa Usta Tavsiyesi


Erzan Aşkın

Recommended Posts

Taner Aksu
7 saat önce, Burak Yaşar Gül yazdı:

Evet Taner bey var bir sorun bu ses normal olamaz araca kim binse normal değil diyorlar, bende hararet 90 gelince ses gidiyor birde 2100 devire gelince ses gidiyor. Şuan için krank kasnağını ve  Mustafa LİMAN abinin tavsiye ettiği yağ termostatını sipariş verdim geldi bunlar değişecek birde altarnatör kasnağını yeni tipe çevirince çoğu ses gidiyormuş forumda konusu var bunları değiştikten sonra ses kesilmez ise enjektör ve yakıt pompasını kontrol ettireceğim bir sonuç alamazsam motora kadar gideceğim :))


Bahsedilen yağ termostatını değiştirdim 140 tl ye netten sipariş vermiştim. Sakin kullanırsam hararet 1 milim oynamazdı yerinden. Sıkıştırınca yükselmeye başlardı. Arabayı ilk aldığım hafta anladım bu durumu. Benden önceki sahibi kaloriferin çalışmadığını hatta kışın radyatörün önüne karton koyduğunu söylemişti. Mustafa beyin söylediği gibi forumda Yavuz beyin söylediklerini de dikkate aldım yağ soğutucu termostatını değiştirince sıcaklık yükselmeye başladı kalorifer de gayet iyi ısıtıyor. Bu işlemi yapalı yaklaşık bir buçuk sene oldu. Şakırdama sesi ise yaklaşık 6 aydır var bende. Termostatla ilgili olduğunu düşünmüyorum. Motor sıcaklığı normal seviyeden düşükse mutlaka yağ soğutucu termostatıdır.

Gelelim krank kasnağına :) Arabayı aldıktan iki ay sonra Ankara'da Tuncay ustanın yanına gittim. Kronik sorun olan gergi bilyalarını V kayışını ve ustanın gerek yok demesine rağmen içim rahat etsin diye krank kasnağını da değiştirdim. Hepsi orijinal parçalarla değiştirildi. Toplam maliyet 1250 tl. Arabanın titreşimleri azaldı gerçekten. Bu işlemleri yaptırdığımda şakırdama sesi yoktu dikkatinizi çekiyorum. Krank kasnağını da değiştirseniz bu sesin gideceğini düşünmüyorum. Çünkü benim arabamda bu parçaların tamamı değişmiş olmasına rağmen yaklaşık 6 aydır şakırdama sesi mevcut.

Alternatör kasnağı da dediniz :) Yeni tip olan clutch pulley sanayi dilinde cırcırlı kasnak. INA marka olan tavsiye ediliyor ben bulamadığım için wutse marka kullandık. Değişimden sonra  kasa titreşimi eskiye nazaran daha az ama dediğim gibi şakırdama sesi hala mevcut.


Sonuç olarak: krank kasnağını, hatta gergi bilyalarını ve alternatör kasnağını değiştirmek bu şakırdama sesine asla çözüm değil. Değiştirmeniz faydanıza olur tabi ki. Aracın çalışma sesi kabin titreşimi büyük ölçüde azalır.

Güvenilir bir Delphi servisi bulup enjektörleri kontrol ettirdikten sonra gerekli işlemleri yaptırmaktan başka çare yok diye düşünüyorum. Mutlaka kodlama işlemi de yapılmalı. 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yaz, kış, iniş, çıkış, şehir içi yada dışı farketmez. Onbeş yirmi km sonunda hararet 90 a takılı kalacak. Bunun dışındaki üst ve alt hareketlerin hepsinde bir sorun aranmalı.
"Bu modeller böyle!" diyen usta(!)ların da ağzına levye ile vurulup oradan uzaklaşılacak.

Şakırtı konusunun kesin çözümü enjektörlerin yeniden delphi cihazda kodlanması ve araca yeniden tek tek kaydedilmesi. Enjektorlerden birinde sorun varsa zaten cihaz kod vermeyecek ve mecburen revize edilecek.
İdrardan karakter tahlili yapan enjektorcüler genelde sadece geri dönüş miktarlarını ölçerek, hatta sadece dinleyerek teşhis koyuyor ve tüm enjektörleri revize etme yoluna gidiyor. Kodlama cihazı (mutlaka delphi) yoksa orada yaptıracağınız işin sonu eskisi ile aynı olacak. Cihaz varsa zaten sadece sorunlular tespit olacak, sağlam olanlara yeni kod çıkacak.

Ne kadar güzel açıklamışsın [emoji1319]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ne kadar güzel açıklamışsın [emoji1319]
Mondeo kullanıcıyı usta yapıyor mirim
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mondeo kullanıcıyı usta yapıyor mirim

Mustafa artık tezini yazıp terfi edecek. [emoji23]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Liman

Mustafa artık tezini yazıp terfi edecek. [emoji23]
Doktora verecek diyeceksin diye çok korktum. [emoji16][emoji16][emoji16]
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
9 saat önce, Mustafa Liman yazdı:

Doktora verecek diyeceksin diye çok korktum. emoji16.pngemoji16.pngemoji16.png

 

Branş değiştir sen :)

Nirvanaya ulaştın artık.. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Liman
 
Branş değiştir sen [emoji4]
Nirvanaya ulaştın artık.. 
Bu saatten sonra artık mandıra filozofu olur bizden ancak.
[emoji16]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 saat önce, Mustafa Liman yazdı:

Bu saatten sonra artık mandıra filozofu olur bizden ancak.
emoji16.png

 

Lada Niva al bari.. 

Filozof da olsan arabasız olmaz. 

Yorum bağlantısı
Burak Yaşar Gül
On ‎07‎.‎10‎.‎2018 at 14:16, Mustafa Liman yazdı:

Yaz, kış, iniş, çıkış, şehir içi yada dışı farketmez. Onbeş yirmi km sonunda hararet 90 a takılı kalacak. Bunun dışındaki üst ve alt hareketlerin hepsinde bir sorun aranmalı.
"Bu modeller böyle!" diyen usta(!)ların da ağzına levye ile vurulup oradan uzaklaşılacak.

Şakırtı konusunun kesin çözümü enjektörlerin yeniden delphi cihazda kodlanması ve araca yeniden tek tek kaydedilmesi. Enjektorlerden birinde sorun varsa zaten cihaz kod vermeyecek ve mecburen revize edilecek.
İdrardan karakter tahlili yapan enjektorcüler genelde sadece geri dönüş miktarlarını ölçerek, hatta sadece dinleyerek teşhis koyuyor ve tüm enjektörleri revize etme yoluna gidiyor. Kodlama cihazı (mutlaka delphi) yoksa orada yaptıracağınız işin sonu eskisi ile aynı olacak. Cihaz varsa zaten sadece sorunlular tespit olacak, sağlam olanlara yeni kod çıkacak.

Abi termostat geldi ustaya henüz gidemedim değişimi için ustaya belirtmem gereken bir husus varmı, dikkat etmesi gerekeceği bir nokta varmı,  tam olarak yeri neredeydi kaputu açıyorsun arkaya kalan bölümdemiydi ustaya en azından önbilgi vereyim.

 Bu Cuma Ankaraya gideceğim orada tavsiye edebileceğiniz Delphi enjektörcü varmı birde turbodan ıslık sesi geliyor gibi turboyuda kontrol ettireceğim gerekirse tamir yaptırabileceğim adres varmı.  

Yorum bağlantısı
Burak Yaşar Gül
On ‎07‎.‎10‎.‎2018 at 19:24, Taner Aksu yazdı:


Bahsedilen yağ termostatını değiştirdim 140 tl ye netten sipariş vermiştim. Sakin kullanırsam hararet 1 milim oynamazdı yerinden. Sıkıştırınca yükselmeye başlardı. Arabayı ilk aldığım hafta anladım bu durumu. Benden önceki sahibi kaloriferin çalışmadığını hatta kışın radyatörün önüne karton koyduğunu söylemişti. Mustafa beyin söylediği gibi forumda Yavuz beyin söylediklerini de dikkate aldım yağ soğutucu termostatını değiştirince sıcaklık yükselmeye başladı kalorifer de gayet iyi ısıtıyor. Bu işlemi yapalı yaklaşık bir buçuk sene oldu. Şakırdama sesi ise yaklaşık 6 aydır var bende. Termostatla ilgili olduğunu düşünmüyorum. Motor sıcaklığı normal seviyeden düşükse mutlaka yağ soğutucu termostatıdır.

Gelelim krank kasnağına :) Arabayı aldıktan iki ay sonra Ankara'da Tuncay ustanın yanına gittim. Kronik sorun olan gergi bilyalarını V kayışını ve ustanın gerek yok demesine rağmen içim rahat etsin diye krank kasnağını da değiştirdim. Hepsi orijinal parçalarla değiştirildi. Toplam maliyet 1250 tl. Arabanın titreşimleri azaldı gerçekten. Bu işlemleri yaptırdığımda şakırdama sesi yoktu dikkatinizi çekiyorum. Krank kasnağını da değiştirseniz bu sesin gideceğini düşünmüyorum. Çünkü benim arabamda bu parçaların tamamı değişmiş olmasına rağmen yaklaşık 6 aydır şakırdama sesi mevcut.

Alternatör kasnağı da dediniz :) Yeni tip olan clutch pulley sanayi dilinde cırcırlı kasnak. INA marka olan tavsiye ediliyor ben bulamadığım için wutse marka kullandık. Değişimden sonra  kasa titreşimi eskiye nazaran daha az ama dediğim gibi şakırdama sesi hala mevcut.


Sonuç olarak: krank kasnağını, hatta gergi bilyalarını ve alternatör kasnağını değiştirmek bu şakırdama sesine asla çözüm değil. Değiştirmeniz faydanıza olur tabi ki. Aracın çalışma sesi kabin titreşimi büyük ölçüde azalır.

Güvenilir bir Delphi servisi bulup enjektörleri kontrol ettirdikten sonra gerekli işlemleri yaptırmaktan başka çare yok diye düşünüyorum. Mutlaka kodlama işlemi de yapılmalı. 
 

Taner Bey motordan gelen şıkırtı zırıltı sesini en sona bırakmıştım önceliği krank ve altarnetör kasnağına vermiştim çünkü o bölgeden de garip sürtünme titreme horultu tarzında ayrı sesler geliyor, benim araçta yağ termostatı motordan gelen sese bir nebze çare olacaktır hararet 80 90 olunca ses yok bu hafta sonu Ankaraya gideceğim iyi bir enjektörcü bulabilirsem kontrol ettireceğim, turboyuda kontrol ettirmek istiyorum. Birde aracı Meşhur Tuncay ustaya göstermek istiyorum kasnaklar yanımda olacak müsait olursa onlarıda değiştirebilir ve genel olarak aracı bir kontrol ettirmek istiyorum sizden ricam ustanın iletişim bilgisini bana mesaj gönderebilirmisiniz belki önceden görüşüp randevu almam gerekebilir. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Liman
Abi termostat geldi ustaya henüz gidemedim değişimi için ustaya belirtmem gereken bir husus varmı, dikkat etmesi gerekeceği bir nokta varmı,  tam olarak yeri neredeydi kaputu açıyorsun arkaya kalan bölümdemiydi ustaya en azından önbilgi vereyim.
 Bu Cuma Ankaraya gideceğim orada tavsiye edebileceğiniz Delphi enjektörcü varmı birde turbodan ıslık sesi geliyor gibi turboyuda kontrol ettireceğim gerekirse tamir yaptırabileceğim adres varmı.  
Burada sökme ve takmayı anlatmıştım zaten.

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fwww%2Eotoclubturkiye%2Ecom%2Fforum%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F289875-Mondeo-III---Motoru-ve-S%C3%BCr%C3%BCc%C3%BC-Kabini-Hep-So%C4%9Fuk-Mondeo%27lar-Buraya&share_tid=289875&share_fid=65199&share_type=t

Enjektörcü bilmem ama Turbo Market diye bir turbocu biliyorum. Google dan bulup gitmiştim. Yolda kaldığımda çok işime yaramışlardı.
Yorum bağlantısı
Taner Aksu
On ‎8‎.‎10‎.‎2018 at 19:57, Burak Yaşar Gül yazdı:

Taner Bey motordan gelen şıkırtı zırıltı sesini en sona bırakmıştım önceliği krank ve altarnetör kasnağına vermiştim çünkü o bölgeden de garip sürtünme titreme horultu tarzında ayrı sesler geliyor, benim araçta yağ termostatı motordan gelen sese bir nebze çare olacaktır hararet 80 90 olunca ses yok bu hafta sonu Ankaraya gideceğim iyi bir enjektörcü bulabilirsem kontrol ettireceğim, turboyuda kontrol ettirmek istiyorum. Birde aracı Meşhur Tuncay ustaya göstermek istiyorum kasnaklar yanımda olacak müsait olursa onlarıda değiştirebilir ve genel olarak aracı bir kontrol ettirmek istiyorum sizden ricam ustanın iletişim bilgisini bana mesaj gönderebilirmisiniz belki önceden görüşüp randevu almam gerekebilir. 


Randevu alıp gitseniz daha iyi olur tabi ki iş yerinde olmayabiliyor her zaman. Gittiğinizde yapılan işlemlerle ilgili bilgi verirseniz bizler için de faydalı olur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...