İçeriğe Yönlendir

P 2566 Turbo Elektronik Wasgate Pozisyon Konum Sensör Hatası


Serkan Karakoca

Recommended Posts

Serkan Karakoca

focus 3 1.6 tdci 115 likte bildiğiniz gibi turboyu büyüttüm farklı bir turbo kullanıp kendi aracımın orjinal wasgate in  kol kısmında kısaltma yaparak kullandığımız turbonun wasgate in kol uzunluğuna ayarladık fakat wasgate araba çalışınca pozisyon alıyor gaza basınca çekiyor yalnız pozisyon sensörü hatası verip turboya basınç bastırmıyor.

beyinle wasgate pozisyon sensörü arasında bir voltaj akışı var bu voltaj akışı 0-5 volt arasında örneğin 3 volt geldiği zaman wasgate %30 açıyor vs ... bu işte bilgili arkadaş varsa lütfen konuya alalım :) 

yurt dışında akıllıı  bir arkadaş helal olsun yapmış bu işi ve video çekmiş koymuş youtube  :)

yani yapmak istediğim şey beyinden gelen voltajla wasgate konumunu eşleştirebilmek :) beyinden dtc kodu kapatmak istemiyoruz herşey normal olsun nolur nolmaz ...

şuraya ilgili video linklerini ekleyelim : )

 

 

 

 

Netten elde etiğim en sağlam döküman da bu arıza ile ilgili bu :) 

 

P2566 kod tanımı

A P2566 trouble code indicates the detection by the Powertrain Control Module (PCM) of an abnormal reading from the turbocharger boost control position sensor circuit. Bir P2566 hata kodu, turbo şarjı kontrol konum sensörü devresinden gelen anormal bir okunmanın Güç Aktarma Organı Kontrol Modülü (PCM) tarafından algılandığını gösterir. This trouble code is most commonly associated with a P2562, P2563, P2564, and P2565 code. Bu sorun kodu, genellikle bir P2562, P2563, P2564 ve P2565 koduyla ilişkilidir.

What the P2566 code means P2566 kodu ne anlama geliyor?

The storage of a P2566 trouble code is triggered when the PCM receives a sensor input voltage signal from the turbocharger boost control position sensor circuit that is less or greater than that specified by the manufacturer. PCM, turboşarj takviye kontrol konum sensörü devresinden üretici tarafından belirtilenden daha az veya daha büyük bir sensör giriş voltajı sinyali aldığında, bir P2566 arıza kodunun saklanması tetiklenir.

What causes the P2566 code? P2566 kodunun sebebi nedir?

A P2566 trouble code is caused by a variety of problems in the air intake system of a vehicle, including a vacuum leak, dirty air cleaner, or a stuck wastegate. Bir P2566 arıza kodu, bir aracın hava giriş sisteminde, vakum sızıntısı, kirli hava filtresi veya sıkışmış bir atık kapağı gibi çeşitli sorunlardan kaynaklanır. Other common causes of a P2566 code are loose bolts between the turbocharger and the exhaust manifold, a faulty intercooler, faulty boost sensor, defective intercooler, faulty wiring in the boost sensor circuit, a loose or damaged connector in the boost sensor, and a failure on the part of the turbo. Bir P2566 kodunun diğer yaygın nedenleri, turboşarj ve egzoz manifoldu arasındaki gevşek cıvatalar, arızalı bir ara soğutucu, arızalı boost sensörü, arızalı intercooler, boost sensörü devresindeki hatalı kablolama, boost sensöründeki gevşek veya hasarlı bir konnektör ve bir arızadır. turbo tarafında. Failure of the turbo is often associated with an insufficient oil supply to the turbocharger mainshaft, resulting in a problem with the turbo bearing, including a failure, in addition to a cracked turbo housing, and damaged impeller blades. Turbo'nun arızalanması, turboşarjın ana gövdesine yetersiz bir yağ beslemesiyle ilişkilendirilir, bu da turbo yatağında, çatlak bir turbo yuvasına ek olarak bir arıza ve hasarlı pervane kanatları gibi bir sorun ile sonuçlanır.

What are the symptoms of the P2566 code? P2566 kodunun belirtileri nelerdir?

The symptoms of a P2566 trouble code include reduced acceleration, smoke from the exhaust, fouled spark plugs, excessive noise from the turbocharger, and higher-than-normal engine and transmission temperatures. P2566 arıza kodunun belirtileri arasında azaltılmış hızlanma, egzoz dumanı, buğulanan bujiler, turboşarjın aşırı gürültüsü ve normalden yüksek motor ve şanzıman sıcaklıkları bulunur. Other common symptoms include a hissing sound issuing from the turbocharger wastegate and surrounding hoses and lowered engine performance. Diğer yaygın semptomlar arasında turboşarj atığı kapağından ve çevreleyen hortumlardan yayılan tıslama sesi ve motor performansının düşürülmesi sayılabilir. Some other indicators of this code are abnormal boost pressure levels, the storage of engine misfire, and knock sensor codes. Bu kodun diğer bazı göstergeleri anormal boost basınç seviyeleri, motorun tekleme ateşinin depolanması ve vuruntu sensörü kodlarıdır. The mechanic can also look for cylinder detonation caused by high engine temperatures. Tamirci ayrıca yüksek motor sıcaklıklarından kaynaklanan silindir patlamasına da bakabilir.

How does a mechanic diagnose the P2566 code? Tamirci P2566 kodunu nasıl teşhis eder?

In addition to an advanced scanner, to properly diagnose a P2566 trouble code, a mechanic needs a boost pressure gauge, vacuum gauge, dial indicator set, and a handheld vacuum pump. Gelişmiş bir tarayıcıya ek olarak, bir P2566 arıza kodunu doğru bir şekilde teşhis etmek için bir tamircinin bir boost basınç göstergesi, vakum göstergesi, kadran göstergesi seti ve bir el tipi vakum pompası olması gerekir. When the mechanic has gathered the tools needed, they should proceed with the diagnosis as follows: Tamirci gerekli araçları topladığında, aşağıdaki gibi tanıya devam etmelidir:

  • Clear up any codes associated with engine knocking and misfires. Motor vuruntu ve yanlış ateşleme ile ilgili kodları temizleyin.
  • Inspect all turbo intake and intercooler hoses for leaks, cracks, and general tightness. Tüm turbo giriş ve intercooler hortumlarını sızıntı, çatlak ve genel sızdırmazlık açısından kontrol edin.
  • Inspect the turbo for stability, looking for any loose bolts. Herhangi bir gevşek cıvata aramak için turboyu stabilite açısından inceleyin.
  • Use a booster gauge to actuate the throttle while inspecting the turbo. Turboyu kontrol etmek için turboyu denetlerken bir yükseltici ölçer kullanın. Observe the boost gauge while elevating the pressure above 19 pounds. 19 kilo üzerindeki basıncı yükseltirken takviye göstergesine dikkat edin.
  • Inspect all wiring and connectors for damage. Tüm kablo ve konektörleri hasar açısından inceleyin.
  • Use a vacuum pump to engage the actuator valve by hand to see if the wastegate opens and closes as it should. Atık kapağının gerektiği gibi açılıp açılmadığını görmek için aktüatör vanasını elle tutmak için bir vakum pompası kullanın.
  • Allow the engine to cool down and visually inspect the inside of the turbo for any standing oil. Motorun soğumasını sağlayın ve ayakta duran herhangi bir yağ için turboyu içeriden görsel olarak kontrol edin. Also make sure the impeller, which drives the air flow through the turbo, is in good shape and operational. Ayrıca, hava akışını turbodan geçiren pervanenin iyi durumda ve çalışır durumda olduğundan emin olun.
  • Inspect the vacuum levels of the turbocharger with a vacuum gauge attached. Turbo şarj cihazının vakum seviyelerini ekli vakum göstergesi ile kontrol edin.
  • Test the electrical circuitry and connectors of the turbo for proper voltage and grounding using a digital volt/ohmmeter. Dijital volt / ohmmetre kullanarak uygun voltaj ve topraklama için turbo elektrik devrelerini ve konnektörlerini test edin.
  • Clear the code and test drive the vehicle to see if the code returns. Kodu temizleyin ve kodun geri dönüp dönmediğini görmek için aracı sürün.

Common mistakes when diagnosing the P2566 code P2566 kodunu teşhis ederken yaygın hatalar

Mechanics often make the mistake when clearing a P2566 trouble code of not clearing any debris or obstructions from the turbocharger oiling system. Mekanikler genellikle, bir P2566 arıza kodunu temizlerken, turboşarj yağlama sistemindeki herhangi bir pisliği veya tıkanıklığı temizlemeyen bir hata yaparlar. This, in turn, leads to an additional failure of the turbo upon clearing the code. Bu, sırayla, kodu temizledikten sonra turbo ek bir başarısızlığa yol açar. The mechanic should also test the functioning of the turbocharger wastegate and electrical circuit to prevent further problems and turbo failure. Tamirci ayrıca turboşarj atık kapağının ve elektrik devresinin çalışmasını daha fazla sorun ve turbo arızasını önlemek için test etmelidir.

How serious is the P2566 code? P2566 kodu ne kadar ciddi?

In addition to indicating a failure of the turbocharger, a P2566 trouble code can also show signs of increased engine temperature, lowered vehicle performance, and knocking and misfires within the engine as symptoms, affecting acceleration and overall engine horsepower. Turboşarjın arızasını belirtmenin yanı sıra, bir P2566 arıza kodu, motor sıcaklığının artması, aracın performansının düşmesi ve motorun içindeki vuruntu ve yanlış ateşleme gibi belirtileri göstererek hızlanma ve genel motor beygir gücünü de etkileyebilir. In addition, cylinder detonations associated with this trouble code can also cause engine damage. Ayrıca, bu arıza koduna bağlı silindir patlamaları da motorda hasara neden olabilir.

What repairs can fix the P2566 code? P2566 kodunu hangi tamirler tamir edebilir?

After making a diagnosis, the mechanic should make the following repairs: Tanı koyulduktan sonra, mekanik aşağıdaki onarımları yapmalıdır:

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
5 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

focus 3 1.6 tdci 115 likte bildiğiniz gibi turboyu büyüttüm farklı bir turbo kullanıp

0-100 km/h hızlanması kaç oldu acaba?

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
0-100 km/h hızlanması kaç oldu acaba?

Bu arıza kodunu halletmemiz lazım onu ölçmek için abi :)
Şu an tam beygirler geliyor beyin burda yanlış voltaj var deyip kısıyor arabayı :)
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Size iyi bir elektronikçi lazım. 

Sensörden 0-5V analog sinyali okuyup ona göre westgate için uygun gerilimi göndermeniz lazım. 0-5V aralığında westgate'in konumu % olarak lineerdir. Yani 1V ürettiğinde %20, 2V ürettiğinde %40, 5V ürettiğinde %100 şeklindedir muhtemelen.

Westgate ise 12V sanırım. Küçük bir mikroişlemcili devre ile yapılabilir.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

yardımcı olmak isterdim ama abi turbo ötüyormu turbooo lafından başkasını anlamam :D  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Size iyi bir elektronikçi lazım. 
Sensörden 0-5V analog sinyali okuyup ona göre westgate için uygun gerilimi göndermeniz lazım. 0-5V aralığında westgate'in konumu % olarak lineerdir. Yani 1V ürettiğinde %20, 2V ürettiğinde %40, 5V ürettiğinde %100 şeklindedir muhtemelen.
Westgate ise 12V sanırım. Küçük bir mikroişlemcili devre ile yapılabilir.

Bu en son çare şimdi araştırmalarım sonucunda 3-5 tane yol izlemem gerekecek

1- şu anki yapmış olduğumuz wasgate in beyinde öğrenilmiş değerlerini sıfırlamak ve kalibrasyon yapmak
2-takmış olduğumuz turbonun orjinal wasgate ini takıp beyinden öğrenilmiş değerleri sıfırlayıp kalibrasyon yapmak
3-takmış olduğumuz turboya yapmış olduğumuz wasgatin pozisyon sensörünün voltaj aralığını özel pozisyon sensör ayarlayıcı makinalar ile ayarlamak
4- Stock bir 1.6 tdci focustan wasgate Teki pozisyon sensörüne gelen sinyalleri voltmetre ile ölçüp kendi aracımın değerleri ile karşılaştırmak ona göre bir yol izlemek ...
5-beyne gelen bu dtc kodunu yazılımla kapatmak :)
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bir adet operasyonel amplifikatör ile olay çözülür de, araç el altında olmalı. Veriler okunmalı ona göre devre hazırlanmalı. Maliyet uygun ama zaman mekan kavramı uzak işleme. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

ondan ziyade bu konum hatasini birazda devir bandi gaz tepkisi istenen basinc degeri
aracin bastigi basinc degeri gibi dusunulebilir.
arac istenilenden dusuk bir basinc uretiyorsa hata verip arizaya dusmesi normal. oncelikle vnt kol pozisyonu tam ise aracin yazilimini kontrol edilmedi gerekli ayarlarin yapilmasi lazim.

takilan turbonun buyuklugu vnt nesli sorunu giderip gidermemenizde buyuk etken.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
(düzenlendi)
34 dakika önce, Okay Kaygusuz yazdı:

ondan ziyade bu konum hatasini birazda devir bandi gaz tepkisi istenen basinc degeri
aracin bastigi basinc degeri gibi dusunulebilir.
arac istenilenden dusuk bir basinc uretiyorsa hata verip arizaya dusmesi normal. oncelikle vnt kol pozisyonu tam ise aracin yazilimini kontrol edilmedi gerekli ayarlarin yapilmasi lazim.

takilan turbonun buyuklugu vnt nesli sorunu giderip gidermemenizde buyuk etken.

orjinal turbodan yaklaşık 6 mm büyük dolasıyla basınç daha fazla okunduğu için muhtemelen hataya düşüyor wasgate kol pozisyonu tam 

bakalım bugün bir uğraşıcaz öğleden sonra 

tarihinde Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
44 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

orjinal turbodan yaklaşık 6 mm büyük dolasıyla basınç daha fazla okunduğu için muhtemelen hataya düşüyor wasgate kol pozisyonu tam 

bakalım bugün bir uğraşıcaz öğleden sonra 

izinli olsaydım gelirdim bende. yazılımcın kim abi merak ettim

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bir saat önce, Okay Kaygusuz yazdı:

ondan ziyade bu konum hatasini birazda devir bandi gaz tepkisi istenen basinc degeri
aracin bastigi basinc degeri gibi dusunulebilir.
arac istenilenden dusuk bir basinc uretiyorsa hata verip arizaya dusmesi normal. oncelikle vnt kol pozisyonu tam ise aracin yazilimini kontrol edilmedi gerekli ayarlarin yapilmasi lazim.

takilan turbonun buyuklugu vnt nesli sorunu giderip gidermemenizde buyuk etken.

Ford turbosu Vgt olması lazımdı. Vnt mi takılıyor artık? 

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Şimdi, Okay Kaygusuz yazdı:

izinli olsaydım gelirdim bende. yazılımcın kim abi merak ettim

 

serdar anık race werks

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
6 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Ford turbosu Vgt olması lazımdı. Vnt mi takılıyor artık? 

orjinal turbo garret gtc 1244 vz 

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Vgt imiş. Vnt değil. 
Serkan telefon numaranı versene 

05413557595
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

Servet abi yardımların için teşekkürler gerek kalmadı daha fazla uğraşmaya dün akşam itibariyle bu arıza tarihe karıştı wasgate üzerinde bulunan pozisyon sensörünü değiştirdim :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...