Zafer Kısır 23 Haziran 2018 Paylaş 23 Haziran 2018 (düzenlendi) Herkese merhabalar. Manuel Mondeomdan ayrıldıktan 3 sene sonra 130bin km'de otomatik vites mondeo ile tekrar aranızdayım. Aracı satın almadan önce ustaya gösterdiğimde, aracı kullanan usta bana aracın 2 den 3 e geçişte vuruntu yaptığını ileride şanzıman revizyonu gerekeceğini söylemişti. Aracı fazla kullanmamama rağmen keyfini sürebilmek adına şanzımandaki problemin giderilmesi için ustama götürdüm. Otobana çıkıp aracı test ederken usta vuruntunun haricinde türbininde kaçırma yaptığını fark etti . valf bloğu sökülüp 3 adet selenoid valf değişti. türbin sökülüp teste götürüldü. açıldığında balatasının kısmen aşınmış olduğu söylendi. açılmışken değiştirelim dedik. tüm parçalar yerine monte edildikten sonra usta bana aracın düzeldiğini aracın gayet iyi durumda olduğunu söyledi. O zamana kadar aracı fazla kullanmamış ve 80km hıza dahi çıkmamıştım. aracı teslim aldıktan sonra otobanda baya bir kullandım. Vuruntu tamamen gitmiş geçişler gayet pürüzsüz olmuştu. Ancak 60km den sonra 4. vitese geçerken gaza hafif basıldığında sanki debriyaj kaçırıyormuşcasına sendeleme yaptığını, ve yokuş aşağı inerkende motor devrinin sürekli artıp azaldığını fark ettim. Ertesi gün ustaya durumu anlattığımda benim fazla pimpirikli olduğumu, devir oynamasının ise motor devrinin yükselmesini engellemek için türbin kilit kavramasının açılıp kapandığını, bunu yapmasının normal olduğunu söyledi. Bayram tatilinde İstanbuldan Tekirdağa giderken durumun sandığımdan daha vahim olduğunu fark ettim. Artık motor ve şanzıman ısındığı içinmidir bilmem 4 ve 5. viteslerde gazdan ayağınızı çekip tekrar bastığınızda arcın içindekileri rahatsız edecek boyutta silkeleme oluyor. Yokuş aşağı inerken çektiğim videoyu paylaşıyorum. Jatco şanzıman genelde sorunsuz olduğundan başına böyle bir şey gelen arkadaş varmıdır bilmem ama konu hakkındaki fikirlerinize ihtiyacım var. Videoyu aşağıya eklemeye çalışacağım. Teşekkürler. Video https://www.youtube.com/watch?v=ablPbiPhUMM&feature=youtu.be 12 Temmuz 2018 tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 23 Haziran 2018 Paylaş 23 Haziran 2018 Devrin düşmesi normal ama yükselmesi normal değil haliyle dalgalanması da. Merak ettim konuyu takip ediyorum Yorum bağlantısı
Burak Uzel 23 Haziran 2018 Paylaş 23 Haziran 2018 Durum normal değil. Son vitesi kitleyen Valfde sorun var. Tcc (torque comverter clutch) valve diye de geçiyor. Torq converter unü son dişlide kitliyor. Bende 2005 vw bora var. 01m 4 ileri otomatik şanzıman. Revizyondan 1.000 km sonra 3den 4 geçtikten hemen sonra 3-4-3-4 yapıyordu. Gaza yüklenip biraz devri yükseltince 4de kalıyordu. Sizde de aynı durum var, 4-5-4-5 yapıyor gibi görünüyor. Bu valve değişti sorun çözüldü. Bilgisayara bağladığımızda hata kodu gösteriyordu. Siz de bir pcye bağlatıp hata kodu var mı baktırın. Büyük ihtimal vardır zaten sorun anlaşılır. Geçmiş olsun. Durumdan haberdar edin. 1 Yorum bağlantısı
Zafer Kısır 23 Haziran 2018 Yazar Paylaş 23 Haziran 2018 Teşekkürler. Diğer valfler değişirken Bilgisayara bağlanmıştı. o zaman şanzıman ile ilgili herhangi bir hata vermedi. Bu olayı motor kompresyona geçerken her viteste yapıyor ama 3 ve ikide salınım çok az olduğundan farkedilmiyor gibi. kilit kavramının devreye girip çıktığı bariz ortada. Ustamın memleketinden dönmesini bekliyorum. sorun şu ki bu tür valf problemlerinde valf bloğunu komple değiştirdiklerinden hangi valf ne görev yapıyor ustalar aşina değiller. Yorum bağlantısı
Burak Uzel 23 Haziran 2018 Paylaş 23 Haziran 2018 Öncelikle hata koduna baktırın. O kodu internete yazınca hangi valf olduğu yazar. Fotograflı bir şekilde bloğun üstündeki hangi valf bulursunuz.İstanbulda iseniz sizi iyi bir ustaya yönlendirebilirim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Haziran 2018 Paylaş 24 Haziran 2018 Normal mk3 jatcolar ilk geldiğinde bu videodakine benzer başvuru ile 3 adeti garantiden sıfır değişmişti. Ancak durum normal jatcoyu 78 km/h ile 82 km/h arasında kullanmayın 1550 -1650 devir arsasında da kullanmayın. Her güzel bir kusuru var derler ya ondan. Bu hız ve devirlerde eli ayağına dolaşıyor ne yapacağını bilemiyor vesile ile göstegeleriniz harika. Derin mavi mi ydınlatma? 1 Yorum bağlantısı
Taner Aksu 24 Haziran 2018 Paylaş 24 Haziran 2018 2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: Normal mk3 jatcolar ilk geldiğinde bu videodakine benzer başvuru ile 3 adeti garantiden sıfır değişmişti. Ancak durum normal jatcoyu 78 km/h ile 82 km/h arasında kullanmayın 1550 -1650 devir arsasında da kullanmayın. Her güzel bir kusuru var derler ya ondan. Bu hız ve devirlerde eli ayağına dolaşıyor ne yapacağını bilemiyor vesile ile göstegeleriniz harika. Derin mavi mi ydınlatma? 78 km ile 82 km arasında kullanmamaya katılıyorum devir saatinin ileri geri oynamasından anlaşılıyor ne yapacağını bilememesi her gün 40 km kullanıyorum yol şartları da daha hızlı gitmeme müsaade etmiyor maalesef. Benim aracımda da ilk kalkışta hafif silkeleme vardı şanzıman yağını değiştikten sonra düzeldi. Zafer beyin bahsettiği durumu uzun yolda bir kaç kez yaşadım ama devamlılık arz etmediği için pek dikkate almıyorum. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 24 Haziran 2018 Paylaş 24 Haziran 2018 devir dalgalanmasi normal digerlerine bisey diyemiyorum Yorum bağlantısı
Zafer Kısır 25 Haziran 2018 Yazar Paylaş 25 Haziran 2018 On 24.06.2018 at 11:46, Çağlar Bayur yazdı: Derin mavi mi ydınlatma? Diğer fordlar ile aynı mavi olsun istedim ama biraz Turkuaz rengine dönük. Plazma gaus dedikleri neon şeritlere benzer bişey göstergeler. göstergenin kendi lambalarını kullanmıyor. Led olarak çin den buz mavisi seçtim ama o da turkuaza kaçıyor. https://hizliresim.com/yqoZyj https://hizliresim.com/6NqW4v https://hizliresim.com/WD93l8 https://hizliresim.com/3zjGXM On 23.06.2018 at 23:42, Burak Uzel yazdı: Öncelikle hata koduna baktırın. O kodu internete yazınca hangi valf olduğu yazar. Fotograflı bir şekilde bloğun üstündeki hangi valf bulursunuz. İstanbulda iseniz sizi iyi bir ustaya yönlendirebilirim. Sağolun. İstanbuldayım. Yönlendirirseniz sevinirim. Zira kendi ustam ile çözemezsem ilk işim olacak On 24.06.2018 at 14:00, Taner Aksu yazdı: Benim aracımda da ilk kalkışta hafif silkeleme vardı şanzıman yağını değiştikten sonra düzeldi. Zafer beyin bahsettiği durumu uzun yolda bir kaç kez yaşadım ama devamlılık arz etmediği için pek dikkate almıyorum. 19 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı: devir dalgalanmasi normal digerlerine bisey diyemiyorum On 23.06.2018 at 23:02, Gökhan Albayrak yazdı: Devrin düşmesi normal ama yükselmesi normal değil haliyle dalgalanması da. Merak ettim konuyu takip ediyorum Teşekkürler. Ara ara yapsa bende sorun etmeyeceğim ama aracın gazına basarken tedirgin oluyor insan 1 Yorum bağlantısı
Burak Uzel 25 Haziran 2018 Paylaş 25 Haziran 2018 İstanbul’da bostancı sanayinde Gün otomotiv Avni usta var. Otomatik şanzımanın piri bu adam diyorlar. Ben de Boramın şanzımanını orda revize ettim. 4 katlı yeri var. Her ilden, yetkili servislerden şanzıman gönderiyorlar revizyon için. Oraya bir gösterin deneme sürüşü yaparsınız. Eğer bu denildiği gibi normalse zaten normal der. Hatta internetten telefonunu arayın telde önce bir danışın. Normalse onlar da söyler zaten. Yorum bağlantısı
Zafer Kısır 25 Haziran 2018 Yazar Paylaş 25 Haziran 2018 24 dakika önce, Burak Uzel yazdı: İstanbul’da bostancı sanayinde Gün otomotiv Avni usta var. Otomatik şanzımanın piri bu adam diyorlar. Ben de Boramın şanzımanını orda revize ettim. 4 katlı yeri var. Her ilden, yetkili servislerden şanzıman gönderiyorlar revizyon için. Oraya bir gösterin deneme sürüşü yaparsınız. Eğer bu denildiği gibi normalse zaten normal der. Hatta internetten telefonunu arayın telde önce bir danışın. Normalse onlar da söyler zaten. Teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 25 Haziran 2018 Paylaş 25 Haziran 2018 Herşey çok normal mondeo dizel otomatik 4 aracım oldu hepsi bunu yapıyor kafaya takmadan kullanmaya devamSM-J510FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Haziran 2018 Paylaş 27 Haziran 2018 Kasa titriyorsa normal değil.. Devir dalgalanırken kasa da ileri geri vuruntu yapıyorsa sorun vardır.. Aksi durumda benzer dalgalanmaya ben de şahit olmuştum.. Dikkate almayın.. 1 Yorum bağlantısı
Zafer Kısır 14 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 14 Temmuz 2018 Sanırım sorunun kaynağını bulduk. Bu gün Ustam 200km yol yaptı ve problemin düzeldiğini söyledi. Yakında bende test edeceğim. Silkelemenin sebebi trajikomik. Sorunun yanlış yağ konmasından kaynaklandığını tespit ettik. 4 bin tl'ye öğrenmiş olduk Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 14 Temmuz 2018 Paylaş 14 Temmuz 2018 Geçmiş olsun. Siz öyle deyince internette okuduğum bir olay aklıma geldi. Vatandaşın biri otomatik Passat’ına sanayide bir ustada motor yaptırıyor. O durumdaykende aracın şanzıman yağını da değiştir diyor. Motor ustasında aracın şanzıman yağını da değiştiriyor. Motor yapılıyor, sahibi tam keyf süreceğim artık masraf bitti derken şanzıman bir garip davranıyor. Vuruntu vs problemler başlıyor. Anlık bir sinirle aracı satıyor. Alan kişi gidip şanzıman yağını değiştiriyor ve herşey normale dönüyor Meğer usta şanzımana yanlış yağ koymuş ve tüm sorun yağdan kaynaklıymış. Vatandaş bu olayı öğrenince sattığına çok pişman oluyor ama iş işten çoktan geçmiş olmuş Yorum bağlantısı
Zafer Kısır 15 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 15 Temmuz 2018 Usta da bende Artossa artos, olmadı bu iş himalayalara kadar gider dedik Yorum bağlantısı
Beytullah Türkday 15 Temmuz 2018 Paylaş 15 Temmuz 2018 (düzenlendi) Forumda yeniyim ama mondeo mk3 de 7. yılım. Forumda yazılanlardan daha önce defalarca faydalandım. 95.000 kmde aldığım 2006 tdci mondeomu 230.000 kmde otomatik vites 2006 mondeo aldığım için sattım. Yeni aldığım aracın klima radyatörünün altından yağ sızdırıyordu ve bunu şanzıman yağı olduğunu öğrendim ve riske atmamak için çekiciyle tamire gönderdim. klima radyatörüne (şanzıman yağı soğutucusu) kaynak yapıldı. göndermişken şanzıman yağı ve diğer yağ ve filtrelerini de değiştirelim dedim. Aracı almaya gittiğimde baktım herşey değişmiş fakat şanzıman yağı değişmemiş ve yağ seviyesi normal yağı da iyi değişmedik dediler. Bende aracı aldım fakat vites geçişleri hoşuma gitmedi ve 4 litre yağ aldım başka biryere gittim usta değiştirmeyelim desede biraz ısrardan sonra ve nasıl yapılacağını söyledikten sonra ikna ettim. şanzımandan 2 litre yağ çıktı ve biz 4 litre yağ ekledik. yani önceki usta şanzımana baktı mı bakmadı mı muallak. Sonuç vites geçişlerinde iyileşme, şanzıman sesinde bariz azalma oldu. Yaşadığımı paylaşmak istedim. 15 Temmuz 2018 tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Temmuz 2018 Paylaş 18 Temmuz 2018 yağ müthiş önemli. komşum bir tane hurda ayarında ama çok temiz zannederek lincoln navigator almıştı. gidip sözde bakım yaptırmış. adam bir geldi yüzü gözü kıpkırmızı, moral yerlerde. ne oldu dedim araba bozuldu dedi. aracın altında hafif bir ıslaklık var. eğildim baktım şanzıman yağı. yağda kırmızı yepyeni. mis gibi. yağı mı değiştirdin dedim evet dedi. adamı aradık gitmiş dexron III koyacağına alakasız birşey koymuş. birsürü de parasını almış adamın. adama yağın yanlış olduğunu aracın titrediğini ve zaten altından da yağ aktını söyleyince kendi kendine sinirlendi yağ koyduk işte sana yağ koyduk benden iyimi bileceksin dedi tabi yakalanınca bana. salak saçma laflar söyleyince telefonda kendimi kaybetmişim, 20 sn de adama neler söyledim hatırlamıyorum. zaten gıcığım sanayinin ustayım diye gezenlerine. neyse ertesi gün gitti başka yerde doğru yağı koydu araba düzeldi. öyle gezse belki balataları yiyecek. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts