Murat_Durmaz 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 selamlar, fluence 6 ileri (manuel) 110 hp aracım ile dün seyir halinde gider iken "motorda hasar riski" arızası ekranda beliriverdi. akabinde uyarı 2 saniyeliğine değişti. "enjeksiyonu kontrol ettiriniz" döndü. 2 saniye sonra tekrar motor hasar riski dedi ve bu uyarı ekranda durdu ve "STOP" yazısı ile birlikte Anahtar işareti ışığı yandı. bu sırada seyir halinde olduğum için araçta titreme oldu ve performans hissedilir derecede düştü. Yol müsait olmadığı için 1 km ötede durdum ve aracı stop ettirdim. Biraz bekledikten sonra aracı tekrar çalıştırdım . Uyarı gitmedi. Mecbur yoluma devam etmek zorunda kaldım , sonra uyarı kendi kendine söndü. Tam araç normale döndü dediğim anda yukarıdaki olaylar tekrar yineledi. Sonra tekrar normale döndü. Yani dün 2 kez bu olay oldu. ve şu an herşey normal görünüyor. uyarı falan yok ekranda. biraz araştırdım konuyu, çok farklı yerlerde birden fazla neden buldum. kötü yakıt , mazot filtreleri , kızdırma bujileri, pompa, enjektör temizliği vs vs, merak ettiklerimi yazayım sizlere; 1-Bu gibi durumlarla karşı karşıya kaldığımız zaman dün yaptığım gibi yola devam etmek daha büyük zarara yol açar mı? 2- Bu olay yaşanmadan önce yani dün sabah , aracın bazı özelliklerini açtırdım. örneği, kumandadan bagaj açma, ani frenlemede flaşörlerin yanması, alarm (vardı ama korna sesi ile çalışıyor artık) , camları kumandadan kapatma gibi, bu özelliklerin açılmış olması dünkü olayı tetiklemiş olabilir mi 3-Servis yolu gözüktü gibi duruyor. sanırım makineye bağlayıp sorunun kaynağını söylüyorlar, servise götürmeden önce tavsiyeleriniz var mı? daha önce servis tecrübem hiç olmadı. örneğin servis nokta atışı yapıyormu arızayı? Yorum bağlantısı
Önder Özcan 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 Geçmiş olsun, Focusumda mesela, kapalı özellik açılınca araç bir sürü hata vermeye başlıyor, özelliği açtıktan sonra tekrar tüm hataların silinmesi gerekiyor. Renaultda nasıldır bilmiyorum ama aynıdır herhalde. Özellik açılınca hata kodları silinmiş miydi? Diğer husus, olmayan arızanın sadece uyarısını vermesi ile araçta fiziksel arıza oluşmaması lazım gibime geliyor. Hata uyarısı çıkması sağlam parçaya arıza yaptırır mı, çünkü aslında hata yok, ışığı söndürünce (özellik açıldığı zaman) sorun ortadan kalkıyor. Sizde fiziksel olarak arıza da çıktığından sorununuz bununla ilgili olmayabilir. Arızalı aracı kullanmak çoğu zaman için hasarı büyütmeye yol açar ancak sizin durumunuzda olsam belki ben de yürüyüp devam ederdim. Umarım kolayca çözülür Yorum bağlantısı
Ali Gök 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 sallantı titreme vs yazılımsal bir sebeple olurmu ? misal enjektör ayarı bozuksa olur ama niye bozulsunki durup duruken fiziksel bir bozukluk olsa her daim yapar düzelmez gibi geliyor Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz 9 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2018 22 dakika önce, Ali Gök yazdı: sallantı titreme vs yazılımsal bir sebeple olurmu ? misal enjektör ayarı bozuksa olur ama niye bozulsunki durup duruken fiziksel bir bozukluk olsa her daim yapar düzelmez gibi geliyor aracı 3 aydır kullanıyorum. 3 aydır yapmadığı arızayı bir pazar günü özellik açtıktan sonra yapınca aklıma gelmedi değil, tesadüfünde bu kadarı yani? olacağı varmış belki de? sizin demek istediğinizi tam olarak anlamadım açıkçası , özellik açılmasına mı bağlıyorsunuz? Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz 9 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2018 28 dakika önce, Önder Özcan yazdı: Geçmiş olsun, Focusumda mesela, kapalı özellik açılınca araç bir sürü hata vermeye başlıyor, özelliği açtıktan sonra tekrar tüm hataların silinmesi gerekiyor. Renaultda nasıldır bilmiyorum ama aynıdır herhalde. Özellik açılınca hata kodları silinmiş miydi? Diğer husus, olmayan arızanın sadece uyarısını vermesi ile araçta fiziksel arıza oluşmaması lazım gibime geliyor. Hata uyarısı çıkması sağlam parçaya arıza yaptırır mı, çünkü aslında hata yok, ışığı söndürünce (özellik açıldığı zaman) sorun ortadan kalkıyor. Sizde fiziksel olarak arıza da çıktığından sorununuz bununla ilgili olmayabilir. Arızalı aracı kullanmak çoğu zaman için hasarı büyütmeye yol açar ancak sizin durumunuzda olsam belki ben de yürüyüp devam ederdim. Umarım kolayca çözülür özellik açılınca hata kodları silinmedi sanırım. yani bana bişi söylemedi çocuk sildim veya silmedim demedi. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 Öncelikle özellik açan yere gidip- arayıp hata kodlarını sildiler mi öğrenin bence. İnşallah silinmemiş olsun ki arızanın sebebi bu olsun. Tabi sonra sildirin kodları. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 Bir saat önce, Murat_Durmaz yazdı: merak ettiklerimi yazayım sizlere; 1-Bu gibi durumlarla karşı karşıya kaldığımız zaman dün yaptığım gibi yola devam etmek daha büyük zarara yol açar mı? 2- Bu olay yaşanmadan önce yani dün sabah , aracın bazı özelliklerini açtırdım. örneği, kumandadan bagaj açma, ani frenlemede flaşörlerin yanması, alarm (vardı ama korna sesi ile çalışıyor artık) , camları kumandadan kapatma gibi, bu özelliklerin açılmış olması dünkü olayı tetiklemiş olabilir mi 3-Servis yolu gözüktü gibi duruyor. sanırım makineye bağlayıp sorunun kaynağını söylüyorlar, servise götürmeden önce tavsiyeleriniz var mı? daha önce servis tecrübem hiç olmadı. örneğin servis nokta atışı yapıyormu arızayı? Genel anlamda: yanan ışıklar sarı ise, servise kadar yürüyebilirsin.. Kırmızı ise durup kontağı kapamalısın. Masraf açısından, Araç motoru durdurun dedi ise.. Ben olsam durdururdum. Yada en azından bu arıza karşısında, yakıt filtresini değiştirir öyle yürürdüm.. Özellik açtırma sonra oluşması sadece tesadüf bence.. Bağlanan makine her zaman doğru teşhis koyamayabilir. Ancak bu arızada: kötü mazot, kötü yakıt filtresi ve bozulmuş enjektör görüyorum ben.. 1 1 Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 Özellikle açılmasından dolayı olsa o işlem yapıldıktan sonraki ilk marşta verirdi hataydı. Emminin de dediği gibi tesadüf bence. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 52 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Genel anlamda: yanan ışıklar sarı ise, servise kadar yürüyebilirsin.. Kırmızı ise durup kontağı kapamalısın. Masraf açısından, Araç motoru durdurun dedi ise.. Ben olsam durdururdum. Yada en azından bu arıza karşısında, yakıt filtresini değiştirir öyle yürürdüm.. Özellik açtırma sonra oluşması sadece tesadüf bence.. Bağlanan makine her zaman doğru teşhis koyamayabilir. Ancak bu arızada: kötü mazot, kötü yakıt filtresi ve bozulmuş enjektör görüyorum ben.. bencede öyle oluyor ki bu yazılımcı arkadasların basına cok geliyor ve cok gördüm. arizaların cıkacagı olacagı varmıs onlara denk gelmiş tesadüf. yakıt sistemi ile ilgili diyorum bende. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 Renault'da özellik açtırma çokça yapılan bi iş oldu artık. Bence tamamen tesadüf. Ben de kendi aracımda yaptırdım bi tanesini (gündüz kadran aydınlatması kapalıydı, açık hale getirdim) Siz bir yetkili servise uğrayın, CLIP cihazı ile bi baksınlar mutlaka. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 Ben bakım yaptırdıktan sonra (mazot filtresi dahil) benzer arıza kodları ile akşamında yolda kalmıştım. Yakıt ve yakıt pompasindan şüphelendik ama sorun temassızlik yapan gösterge paneli çıkmıştı, bu şekilde denk gelince hayatı yanlış yerlerde arayabilirsiniz, boşu boşuna mazot filtresi falan değişecektim tekrar. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz 9 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2018 48 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: Ben bakım yaptırdıktan sonra (mazot filtresi dahil) benzer arıza kodları ile akşamında yolda kalmıştım. Yakıt ve yakıt pompasindan şüphelendik ama sorun temassızlik yapan gösterge paneli çıkmıştı, bu şekilde denk gelince hayatı yanlış yerlerde arayabilirsiniz, boşu boşuna mazot filtresi falan değişecektim tekrar. Geçmiş olsun. sorun gösterge panelinden kaynaklandığı nasıl tespit olundu? Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 sorun gösterge panelinden kaynaklandığı nasıl tespit olundu?Panele bastırınca gidiyordu bütün hatalar. Focus larda kronikleşmiş zaten. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 Renault'da böyle bi durum hiç karşılaşılmadı. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 5 saat önce, Murat_Durmaz yazdı: selamlar, fluence 6 ileri (manuel) 110 hp aracım ile dün seyir halinde gider iken "motorda hasar riski" arızası ekranda beliriverdi. akabinde uyarı 2 saniyeliğine değişti. "enjeksiyonu kontrol ettiriniz" döndü. 2 saniye sonra tekrar motor hasar riski dedi ve bu uyarı ekranda durdu ve "STOP" yazısı ile birlikte Anahtar işareti ışığı yandı. bu sırada seyir halinde olduğum için araçta titreme oldu ve performans hissedilir derecede düştü. Yol müsait olmadığı için 1 km ötede durdum ve aracı stop ettirdim. Biraz bekledikten sonra aracı tekrar çalıştırdım . Uyarı gitmedi. Mecbur yoluma devam etmek zorunda kaldım , sonra uyarı kendi kendine söndü. Tam araç normale döndü dediğim anda yukarıdaki olaylar tekrar yineledi. Sonra tekrar normale döndü. Yani dün 2 kez bu olay oldu. ve şu an herşey normal görünüyor. uyarı falan yok ekranda. biraz araştırdım konuyu, çok farklı yerlerde birden fazla neden buldum. kötü yakıt , mazot filtreleri , kızdırma bujileri, pompa, enjektör temizliği vs vs, merak ettiklerimi yazayım sizlere; 1-Bu gibi durumlarla karşı karşıya kaldığımız zaman dün yaptığım gibi yola devam etmek daha büyük zarara yol açar mı? 2- Bu olay yaşanmadan önce yani dün sabah , aracın bazı özelliklerini açtırdım. örneği, kumandadan bagaj açma, ani frenlemede flaşörlerin yanması, alarm (vardı ama korna sesi ile çalışıyor artık) , camları kumandadan kapatma gibi, bu özelliklerin açılmış olması dünkü olayı tetiklemiş olabilir mi 3-Servis yolu gözüktü gibi duruyor. sanırım makineye bağlayıp sorunun kaynağını söylüyorlar, servise götürmeden önce tavsiyeleriniz var mı? daha önce servis tecrübem hiç olmadı. örneğin servis nokta atışı yapıyormu arızayı? Aynısı başıma geldi 2016 Renalult Clio ile. Aynı hataları yazdı gösterge ve aynı fiziklsel olaylar meydana geldi. Sorun enjeksiyon beyni. Beyin garantiden değişti. 1 Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz 9 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2018 10 dakika önce, Ferhat Genç yazdı: Aynısı başıma geldi 2016 Renalult Clio ile. Aynı hataları yazdı gösterge ve aynı fiziklsel olaylar meydana geldi. Sorun enjeksiyon beyni. Beyin garantiden değişti. yarın kendi ustama gideceğim, makineden bakalım dedi, bulamazsak servise giderim , hatayı sildirmem.. sizin ki cihazdan mı tespit edildi enjeksiyon beyni? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 4 dakika önce, Murat_Durmaz yazdı: yarın kendi ustama gideceğim, makineden bakalım dedi, bulamazsak servise giderim , hatayı sildirmem.. sizin ki cihazdan mı tespit edildi enjeksiyon beyni? Önce CLIP ile serviste baktırın. CLIP, bir çok universal cihazın göremediği hata ve log'ları gösterebiliyor. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 11 dakika önce, Murat_Durmaz yazdı: yarın kendi ustama gideceğim, makineden bakalım dedi, bulamazsak servise giderim , hatayı sildirmem.. sizin ki cihazdan mı tespit edildi enjeksiyon beyni? Clio şirket aracımız. Bu hataları verince ben de servise götürdüm. Aracın garantisi devam ediyor çünkü. Servisten aracı teslim aldığımda enjeksiyon beyni değişti dediler. Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz 9 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2018 Önce CLIP ile serviste baktırın. CLIP, bir çok universal cihazın göremediği hata ve log'ları gösterebiliyor.servis sadece tespit için 400 lira isteyince kendi ustama gitmeye karar verdim öncelikle. dediğiniz gibi clip ile bakıyorlarmis. bana çok geldi , hele ki sadece tespit için. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 Enjektör hatasını, turbonun vnt selenodi, akış metre ve kötü yakıt ve yan sanayi yakıt filtresi veriyor. Bunların kontrolü yapın. Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz 9 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2018 teşekkür ederim. kontrol ettireceğimEnjektör hatasını, turbonun vnt selenodi, akış metre ve kötü yakıt ve yan sanayi yakıt filtresi veriyor. Bunların kontrolü yapın. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 servis sadece tespit için 400 lira isteyince kendi ustama gitmeye karar verdim öncelikle. dediğiniz gibi clip ile bakıyorlarmis. bana çok geldi , hele ki sadece tespit için.Bu imkansız? Böyle bi tarife yok. Bilgisayara baglamak tas catlasin 50tl. Bence varsa baska yetkili servis, yoksa ortaligi ayaga kaldirin. Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz 9 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2018 Bu imkansız? Böyle bi tarife yok. Bilgisayara baglamak tas catlasin 50tl. Bence varsa baska yetkili servis, yoksa ortaligi ayaga kaldirin. bilmiyorum istanbulda mi yaşıyor sunuz. istanbul Kağıthane de renault abc servisı aradım bana yakın diye, randevuyu ayın 16 sına vermek isteyince yakın tarih istedim. çağlayan şubesine yönlendirdi beni. orası da bu cuma gününe verdi. 400 lira (kdv dahilmis )) ) dedi. vazgeçtim. yarın Bayrampaşa servisini de arayacağım. Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz 9 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2018 Bu imkansız? Böyle bi tarife yok. Bilgisayara baglamak tas catlasin 50tl. Bence varsa baska yetkili servis, yoksa ortaligi ayaga kaldirin. alternatif olsun . bu cihazı kullanan tanıdığınız usta varmı acaba? tercihen avrupa yakası. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Temmuz 2018 Paylaş 9 Temmuz 2018 bilmiyorum istanbulda mi yaşıyor sunuz. istanbul Kağıthane de renault abc servisı aradım bana yakın diye, randevuyu ayın 16 sına vermek isteyince yakın tarih istedim. çağlayan şubesine yönlendirdi beni. orası da bu cuma gününe verdi. 400 lira (kdv dahilmis )) ) dedi. vazgeçtim. yarın Bayrampaşa servisini de arayacağım.Abc den uzak durun. Inanlar a bakabilirsiniz. Nesil oto var okmeydani'nda oraya bakabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts