İçeriğe Yönlendir

Yağ Kapağından ve Yağ Çubuğundan Gelen Duman


Yaşar Zengin

Recommended Posts

Yaşar Zengin

Merhaba arkadaşlar. 2006 model focus 1.6 tdci 110hp aracım var. aracı almadan önce ekspertize soktum motor %91 çıktı. güvendim aldım aldıktan sonra merak ettim araba çalışırken yağ kapağını ve yağ çubuğunu çektim duman çıktığını gördüm. Aklıma kötü kötü şeyler geldi. ertesi gün sabah özel bi ford servisine gösterdim arabayı bakan usta önce abi normal kafana takacak bişey yok dedi sonrada mekanik bi sıkıntı olabilir bakmamız lazım dedi kafamı karıştırdı. ordan çıktım başka bi ford servisine girdim oda baktı yağ kapağındaki tamam ama yağ çubuğundan duman gelmemesi lazım dedi. internette girip çıkmadığım forum kalmadı hatta bi youtube da bi video izledim 1.4 tdci fiesta aynen benim aracımdaki durum. ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. arabadan soğudum resmen sıkıntı yapacak bir durummu değilmi bilemedim. bu arada aracım 213bin km de yağ ve filtre değişimleri 1000 km kadar önce yapılmış. ve aracımda stop etme egzozdan duman atma çalışmasında anormal ses çekişden düşme gibi bi problemler yok. bundan önceki aracım hyundai era 1.5 crdi vgt idi.  era ya alışınca bu araba sanki biraz hantal gibi geldi ilk kalkıştan sonra 2000 devire gelene kadar biraz hantal kalıyor turbo devreye girdikten sonra akıp gidiyor. şimdi ben kime inanayım sırf içim rahat etsin diye gidip motoru açtırasım var. gerek varmı sizce böyle birşeye? yoksa boşu boşuna tamircilerimi zengin ederim. :( bi fikir verin lütfen... tamirci motoru açarsak 3500-4000 bulur dedi işin içine turboda girerse 6000 tl tutar dedi.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Oncelikle foruma hosgeldiniz. Aracinizda sanayi diliyle üfleme var.Pecete yardimiyla bakin cok mu yag atiyor?

Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş

Hiç kurcalama derim. Eradan sonra biraz ağır gelebilir. Bu normal çünkü Era hafif bir araç focus ağır bir araç. 1750 devirden sonra Turbo tam devreye girer maksimum Torku 4000 devirde verir. Anlattıklarına göre arabanın çalışması normal ama yağ çubuğundan gelen duman konusunda ustalar daha iyi fikir verir. Benim aracım Peugeot 208 Fiesta ile aynı motoru kullanıyor bende de yağ çubuğunu çekince duman geliyor ama ben bunu hiç sorun etmedim arabanın çekişinde ve gidişinde ve turbosunda hiçbir sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Merak etmeyin, bayideki sıfır araçlarda da geliyor duman. Sonuçta motor içinde yüksek sıcaklıklara çıkma durumu var. Kimseye elletmeyin.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Bence de kimseye elletmeyin expertiz raporu %91 çıkmış motorda problem olsaydı düşük çıkardı sanırım. Yağ bakımı falan yeni yapılmış. Aynı araçtan bir tanıdığınızda varsa onunla test edin derim.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Gelmesi birşeyi değiştirmez bizde bora dizel mevcut yağ çubuğundan ölümüne yağ atıyor üst yağ dolum kapağı egzoz niyetine kullanılabiliyor ama bir problem yok kullanıyoruz o şekilde sadece mazotla beraber yağ alıyoruz [emoji16] motor dagilana kadar devam.

Yorum bağlantısı
Yaşar Zengin
(düzenlendi)

peçeteyle yağ atıp atmadığını kontrol etmedim. ama bugün sabah arabayı çalıştırıp motor soğukken yağ çubuğunu çektim ve yağ kapağını açtım en ufak bi duman buhar v.s. gelmedi. sadece motor ısınınca duman geliyor. bugün akşam uzun yola çıkacağım. uzun yolda motorun sıkıntılı olup olmadığı belli olur diye umuyorum. inşallah sıkıntısız kazasız belasız gider gelirim.

tarihinde Yaşar Zengin tarafından düzenlendi
yanlış kişiden alıntı
Yorum bağlantısı
Yaşar Zengin
15 saat önce, Serdar Göktaş yazdı:

Hiç kurcalama derim. Eradan sonra biraz ağır gelebilir. Bu normal çünkü Era hafif bir araç focus ağır bir araç. 1750 devirden sonra Turbo tam devreye girer maksimum Torku 4000 devirde verir. Anlattıklarına göre arabanın çalışması normal ama yağ çubuğundan gelen duman konusunda ustalar daha iyi fikir verir. Benim aracım Peugeot 208 Fiesta ile aynı motoru kullanıyor bende de yağ çubuğunu çekince duman geliyor ama ben bunu hiç sorun etmedim arabanın çekişinde ve gidişinde ve turbosunda hiçbir sıkıntı yok.

 

evet hocam era bu araca göre çok seri bir araçtı. era dan inip buna binince çok hantal kaldı. ama serilik haricinde hiçbişeyi eraya değişilmeyecek bi araç. konfor özellik güvenlik herşeyiyle 10 tane hyundai eder. genel anlamda focusumdan memnunum ama işte içine bi kurt düştümü insanın beynini kurcalayıp duruyor. birde bu benim turbo 2000 devirden sonra hissettiriyor kendini. turboda sıkıntı olabilirmi yoksa bunun bi devir ayarı falan varmı? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yapmanız gereken şey : Yağ kapağını açmamaktır.. Bakmayın.  

Yağ eksiltip eksiltmediğini kontrol edin sadece. Yeni almışsınız.. önce 1000, sonra 2000, 5000 şeklinde kontrol sürelerini uzatarak yağ seviyesini kontrol edin..  

Bin km önce değişmiş olmasına da güvenmeyin.. Kim bilir ne koydular, ne zaman değiştiler. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yaşar Zengin
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Yapmanız gereken şey : Yağ kapağını açmamaktır.. Bakmayın.  

Yağ eksiltip eksiltmediğini kontrol edin sadece. Yeni almışsınız.. önce 1000, sonra 2000, 5000 şeklinde kontrol sürelerini uzatarak yağ seviyesini kontrol edin..  

Bin km önce değişmiş olmasına da güvenmeyin.. Kim bilir ne koydular, ne zaman değiştiler. 

 

Anladım kardeşim o zaman ben en başta gidip yağınu suyunu filtreleri kendim bi daha değiştireyim orjinal parçalar ve kaliteli bi yağ koydurayım içim rahat etsin bari. Önerrceğiniz bi yağ markası varmı? Genelde castrol önerirler ama

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Aracınızın kullanım kılavuzunda hangi viskozite yazıyorsa onu koyun yeterli ama bilindik orjinal ürünler harici kullanmayın bence. 5/30 diyorsa 5/30 kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan

Dizel araçlarda özellikle geçmiş yıllarda yazılan bir çok forum yorumlarına hemen itibar etmeyin endişelenmeyin, bizim ülke hala dizel mantığını tam kavrayamadı malesef. Kimseye elletmeyin basınçlı sıcak yağ var duman çıkması çok normal. Siz sık sık kapağı açıp bakmayın. Her 1000km de bir yağ seviyesini, soğutma suyu seviyesini kontrol edin. Herhangi bir değişim yoksa elletmeyin. Kullandığınız yağ 5-30 olsun. Yaklaşık 5-6 senedir dizel araç kullanıyorum ve gerçekten bu konularda çok araştırma yaptım benzinli gibi düşünmeyin ve benzin lpg'ye alışan halkımıza dizelde olan normal şeyler sanki sorunmuş gibi gelebiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi

Bende ilk aldığımda benimkide baya duman atıyordu bazı ustalar üflüyor diyordu yağı değiştikten sonra azaldı dert etmeyin dizellerde bu normal

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

3 yıldır dizel araca biniyorum yağ kapağından veya yağ çubuğundan duman geliyor mu diye hiç merak etmedim. Nette defalarca okumama rağmen. 

Yukarıda denilenler gibi yağ seviyesini kontrol edin eksiltme var mı diye gerisine gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Yaşar Zengin
On 16.07.2018 at 16:01, Mustafa Arıkan yazdı:

3 yıldır dizel araca biniyorum yağ kapağından veya yağ çubuğundan duman geliyor mu diye hiç merak etmedim. Nette defalarca okumama rağmen. 

Yukarıda denilenler gibi yağ seviyesini kontrol edin eksiltme var mı diye gerisine gerek yok.

 

aracı alalı 1 ay kadar oldu ama 2500 km nin üstünde yol yaptım aldığımda 212400 km de idi 211500 de yağ ve filtre bakımları yapılmış. şu an 215bine yaklaştı. 3 kere uzun yola çıktım 1500 km civarı uzun yolda yaptım 1000 km civarıda şehir içinde bindim. yağ seviyesinde zerre eksilme yok. Forumdaki arkadaşlar ve servisten aldığım bilgilere görede yağda eksiltme yapmıyorsa hiç korkma bütün fordlarda bu böyledir dediler. şu an içim rahat biniyorum. Allaha şükür hiç bi sıkıntıda çıkarmadı şu ana kadar. sadece gaza biraz fazla yüklenince egsozdan siyah duman atma problemi var haricinde normal seyirde veya gaza fazla yüklenmessem sorun yok. onuda zaten genel olarak bütün ford modellerinde görüyorum o yüzden onuda kafama takmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...