Halil İbrahim DOĞRAMACI 7 Ağustos 2018 Paylaş 7 Ağustos 2018 (düzenlendi) Selamün aleyküm. 2008 Fiesta 1.4 TDCİ Comfort paket dizel manuel aracım var. Enjektör patladığı için motor rektefe gerekiyor. Güvendiğim ustamla baktık. Eriyen pistonlar var. 1 sübap patlak. Blok sağlam görünüyor (henüz rektefeci bakmadı o yüzden görünüyor diyorum, ahlaklı olmak adına) Komple rektefe lazım. Piston, segman, gömlek, taşlama... Artı enjektör meme tamiri. Ustam ortalama 8000 tl fiyat verdi. Araba kardeşimin ve ya yaptırıp ya da böylece satmak istiyor. Şimdi ben bunu yaptırmayıp satma yoluna mı gitsem? Böylece kendisi yaptırmak isteyen birine ya çıkma motor ya sandık motor ya da güvendiği ustasının elinde rektefe ile yaramış olur, araç düzgün diğer yönlerden. Ya da yaptırıp mı satmalıyım? Hangi açıdan daha doğru karar vermiş olurum? İşi bilen üstatlarım acil yol gösterebilirse minnettar kalırım. Eskiden 98 mondeom vardı. O zaman Çaglar ve Mehmet Ağabeyler başta olmak üzere forumdan çok istifade etmiştim. Yeniden rehberliğinize ihtiyacım var. Aracın km 198 bin. Sol taraf boyalı. Harici sorunsuz. Baskı balata yeni sayılır serviste değişti.. Bana nasıl bir yol önerirsiniz. 7 Ağustos 2018 tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Ağustos 2018 Paylaş 7 Ağustos 2018 İşin çok zor. Ortağımda 2004 cmax var. 275 binde. Yağ yakıyor. Böylece satmak istiyor. 32000 e verecek. Alan yok. Alacak olan ne çıkacağından korkuyor. Yada uğraşmak istemiyor galiba. Yorum bağlantısı
Halil İbrahim DOĞRAMACI 7 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 7 Ağustos 2018 Mehmet Ağabey. Ben aracın emsallerinin 30-32 bin bandında alıcı bulduğunu tahmin ediyorum. İnternette aynı km 26 bin (ağır hasarlı) ila 41 bin (hayalperest) arasında listeleniyor. Bu aracı bu haliyle kaça verirsem fazla zarara girmemiş olurum. 22 verene veririm diyorum ama çok mu istiyorum. Arabanın motor komple rektefe istediğinden çok da "şu çıkar mı, bu çıkar mı?" diye korkulacak bir şeyi kalmıyor haliyle. Krank mili felan düzgün çıkarsa 8000 gibi fiyatlara binici bile yaptırabiliyor. Kaldı ki alıp yapıp satmak isteyen için de bir fırsat doğmuyor mu burada? Tecrübelerinize dayanarak bana şunun cevabını verebilir misiniz? Eğer illa satacaksam kaç verilirse ikiletmeden tamam demeliyim buna Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ağustos 2018 Paylaş 7 Ağustos 2018 satma fikriniz var ise, yaptırmadan satın Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 7 Ağustos 2018 Paylaş 7 Ağustos 2018 Araci bu halde almak isteyenlerin cogu bu firsati bulduklarindan hicbiri hakki olan degeri vermezler...Hep biseyleri bahane edip ölü fiyata almaya ugrasacaklardir...gercekten zor bir karar... 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 8 Ağustos 2018 Paylaş 8 Ağustos 2018 Geçmiş olsun, 2009 model 168 binde 1.6 TDCI kullanıcısı olarak merak ettim bu kadar masraf çıkaracak hale neden geldi bu motor [emoji848] Alıcı olsam nasıl yapıldigini bilmediğim motor yerine kendim yaptırmak daha mantıklı gelir, içim rahat olur ama uğraşmak da zor...Satıcı için uğraşıp yaptırıp satmak ve yapılan masrafın hakkını tam alamamak var...Yürür haldeki araç her zaman daha çabuk satılır derler ama ilk aracım Honda integra ile kaza yapınca, askerlik de yakındı, o şekilde 1 hafta olmadan sattım, İstanbul'dan Antalya'ya gelip çekici ile götürmüşlerdi.Tercih gerçekten zor, tekrar geçmiş olsun, kolay gelsin. Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 8 Ağustos 2018 Paylaş 8 Ağustos 2018 bana kalırsa da yaptırmadan satın. Genelde bu işten anlayan yada ustası olan kişiler bu tarz araç alıp ustalık ücreti vermeden ustalığı kendi yaparak kâr sağlıyor. Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 8 Ağustos 2018 Paylaş 8 Ağustos 2018 arabada arıza varsa yok fiyatına gider benden söylemesi ama yaptırmakta bir ders sanayiye git gel usta ile uğraş çıkacak olan extradan bir sürü masraf olacak araba yatacak gitmesi gelmesi bir ton dert.. ama bence 8lira çok sandık motor araştırın derim Yorum bağlantısı
Serkan Toker 8 Ağustos 2018 Paylaş 8 Ağustos 2018 Komple sağlam çıkma motor 4 bin lira civarı, bin lira da ruhsata işletmeye gider.. 2 Yorum bağlantısı
Halil İbrahim DOĞRAMACI 16 Ocak 2019 Yazar Paylaş 16 Ocak 2019 Merhaba. O günlerde ne oldu bilmiyorum buraya girip yazamadım, sonra unutmuşum. Bari konuyu tamamlayalım. Bir soru gelmiş, ne oldu da bu kadar masraf çıktı diye. Sanırım amiyane teknik tabirle işeme yapan enjektörün kardeşim epey hızlı ve yüksek devirde otobanda giderken patlaması sonucu motorun içine yakıtı boca etmesi buna sebep oldu. Neyse efendim sonuç olarak o günlerde arabayı 18.250 tl'ye sattık yaptırmadan. Alıp yaptıran kişi de bir öğretmene satmış sahibinden sitesinde takip edebildiğim kadarıyla. O da bir ay geçmeden ilana koymuş, 30 gün ilanda kaldı. Tahminim rektefe (usta çalışkan ve disiplinli bir usta, daha önceki rektefelerini tanıdıkların araçlarından biliyoruz ama) ya cok iyi oldu millet kâr amaçlı koyup duruyor, ya da hayretmedi, sorun çıkardı, araç elden ele geçip duracak bir araca döndü bilemiyorum. Olayın sonucunu mesajıma cevap verme zahmetine katlanan sizlere ve muhtemel okuyuculara iletmek istedim geç de olsa. Selam ve Hürmetler 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ocak 2019 Paylaş 17 Ocak 2019 16 saat önce, Halil İbrahim DOĞRAMACI yazdı: iyi oldu millet kâr amaçlı koyup duruyor, ya da hayretmedi, sorun çıkardı, araç elden ele geçip duracak bir araca döndü bilemiyorum. vesile ile tanıdıktan geçmişi bilinene araç alırken 2-3 fazla isterse , satıcıya kızmamak lazımmış.lafım genel fikre. 4 Yorum bağlantısı
Recommended Posts