İçeriğe Yönlendir

Dizel Vs Benzinli Kalkış Hızlanması


Levent Okutan

Recommended Posts

Çağlar Bayur
3 saat önce, Ali Gök yazdı:

Saminin 1.6 tdci fieasta sport kalkista 2.0tdi otomatik a6 yi tokatliyordu . Cok komik goruntuydu😬videosu da vardi hatta youtubda arabsa bulunur

onda fiesta S e özel şanzıman faktörü de var

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
58 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Güç, motorunuzdaki atların sayısıdır; tork ise atların büyüklüğü. 

olmadı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
1 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

olmadı

Oldu oldu, asıl olmayan sizin yazdığınızdı. :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
3 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Aynı güç evet ama güç ve tork eğrileri motor karakteristiklerinden dolayı her daim farklı olacaktır. Doğal olarak tüm şartlar eşit dahi olsa hızlanmaları aynı olmayacaktır.

 

Hatta aynı yakıt tipinde turbo araçlar olsun, tork ve güç eğrileri farklı olsun. Yine hızlanmaları farklı olur. 

 

eğrinin son kısmını kullanıyoruz hep yarışır ölçerken. kullanım konforu dersen olay değişir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Öyle olmuyor malesef. Eğrilerin son kısmını bile kullansanız farklı olduğunu sizde biliyorsunuz. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tüm fiziksel değerler aynı olsun. Kw olarak hangi araç yüksek ise o araç alır gider.

Yada, iki aynı karoser aracın ağırlığı kw'a bölünür. Kg başına kw yüksek olan alır götürür her şekilde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Güç eğrisinin altındaki alanın büyüklüğü önemlidir. Verdiği maksimum güç bu alan hakkında biraz fikir versede her zaman doğru değildir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
49 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Öyle olmuyor malesef. Eğrilerin son kısmını bile kullansanız farklı olduğunu sizde biliyorsunuz. 

 

benzinli araç kullananlar gaza basmaya motor devir sesi yüzünden korkar, motor zorlanıyormuş hissi verir. Oysa dizelde düşük devirde basarlar farketmezler. Bu nedenle dizel güçlü sanırlar.

Sonuç itibarı ile yarışma yahut test yapıldığında araç normal günlük gibi kullanılmaz, bu nedenle KW yahut neyse HP değeri belirleyicidir. Tork sadece  HP=K*devir*tork  formülü ile HP ye bağlıdır. Daha önce paylaşmıştım. Eğriler farklıdır ama yarışırken kimse aracı 2250 devirden 3000 devire nazlana nazlana çıkarmaz. 

Attır beyirdir inektir gibi benzetmeler okuyucuyu şaşırtabiliryor. Formül nettir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
13 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

yarışırken kimse aracı 2250 devirden 3000 devire nazlana nazlana çıkarmaz

istanbulparkta 3500 alt devir rölanti, devir kesiciye kadar yolu var çok zevkli

maf a sinek yapışmış havayı okumuyormuş

otoparka çıkınca anlamıştım yani maf ta işlevsiz aslında pistte.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Güç tabiki belirleyicidir ama maksimum güç değil güç eğrisi belirleyicidir, bahsetmek istediğim buydu benim.

Yani 100hp iki araç tüm fiziksel şartlar eşit ise hızlanması aynıdır diyemeyiz. Bunu demek için güç eğrilerinin çok benzer veya aynı olması gerekir. 

Biri 4500 devirde maksimum gücü verip önce ve sonrasında sağır olabilir, diğeri ise daha düşük devirde maksimum güç verip bu gücü alt ve üst devirlere daha iyi yayıyor olabilir.

Zira bu konuda 1.6 TDI 105hp motora bakarsanız eski nesili 4400 devirde maksimum güç verirken sonraki versiyonu 3000 devirde veriyor bu gücü. Doğal olarak bu motorlar aynı araçlarda kullanılmasına rağmen hızlanmalar arası fark var.

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mustafa orada pilotaj devreye girer.

İki araç hep son devirde gitsin. Benzinli dönme momenti sayesinde yine alır götürür.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
11 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Güç tabiki belirleyicidir ama maksimum güç değil güç eğrisi belirleyicidir, bahsetmek istediğim buydu benim.

Yani 100hp iki araç tüm fiziksel şartlar eşit ise hızlanması aynıdır diyemeyiz. Bunu demek için güç eğrilerinin çok benzer veya aynı olması gerekir. 

Biri 4500 devirde maksimum gücü verip önce ve sonrasında sağır olabilir, diğeri ise daha düşük devirde maksimum güç verip bu gücü alt ve üst devirlere daha iyi yayıyor olabilir.

Zira bu konuda 1.6 TDI 105hp motora bakarsanız eski nesili 4400 devirde maksimum güç verirken sonraki versiyonu 3000 devirde veriyor bu gücü. Doğal olarak bu motorlar aynı araçlarda kullanılmasına rağmen hızlanmalar arası fark var.

 

 

 

4500 devirde maksimum gücü veriyorsa 4500 devirde gidersin  zaten. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
1 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

4500 devirde maksimum gücü veriyorsa 4500 devirde gidersin  zaten. 

Hep 4500 devirde gitmek mümkünse evet, ama değil. O yüzden önemli oluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Böyle bir kıyaslama olmaz.
1.0 tsi benim 2.0 dci’ı 200’e kadar geçer.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Böyle bir kıyaslama olmaz.
1.0 tsi benim 2.0 dci’ı 200’e kadar geçer.
Harama bulaş diyoruz kime diyoruz
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Bu işin kıyaslanması çok zor aynı araç, aynı şanzıman, aynı ağırlık vs. bu uzar gider.

Benim bildiğim ve gördüğüm Beygir (HP) hızlandırır, Tork (Nm) tırmandırır. Yol düz ise Hp si yüksek olan kazanır, yokuşlu ise Hp yanında Tork devreye girer.  yarışları genelde düz yolda yapıldığı için kalkışa bakmadan Hp yüksek olan kazanır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
16 dakika önce, Metin Uzunoğlu yazdı:

Bu işin kıyaslanması çok zor aynı araç, aynı şanzıman, aynı ağırlık vs. bu uzar gider.

Benim bildiğim ve gördüğüm Beygir (HP) hızlandırır, Tork (Nm) tırmandırır. Yol düz ise Hp si yüksek olan kazanır, yokuşlu ise Hp yanında Tork devreye girer.  yarışları genelde düz yolda yapıldığı için kalkışa bakmadan Hp yüksek olan kazanır.

 

yanlış.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Valla ben yukarıda yazdım
Aynı araçlar aynı şanzıman
Güç aynı ama dizelin torku fazla ancak 0 100 de turbo benzinli daha önde ancak ara hızlanmada dizel alabilir
0 100 alıyor ise ara hız fark etmez. Her halükarda benzinli koparır gider
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
1 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

yanlış.

neden açıklarmısınız?

Yorum bağlantısı
Bekir Memur

Bu konu bu kadar derin olmamalı.

Dizel motor buharlı lokomotiflere alternatif olsun diye geliştirilmiş torku yani kas gücü yüksek çabuk ivmelenmeyen fakat ağır yükler çekebilecek bir makinedir ve bu yüzden ağır vasıtalarda daha çok kullanılır.

Benzinli motor ise uçucu ve daha çabuk infilak eden aynı zamanda torku daha geniş banda yayılmış dizele göre daha çok devir çeviren hız limiti fazla olan fakat torku yani kas gücü dizele göre daha az olan bir motordur.

Birisi ekonomi ve öncelikle ağır vasıta için diğeri ise araba denince akla geçen ilk motor tipi. Bunları hız konusunda birbiriyle karşılaştırmamamız gerek.

 

Dizel araba torkundan dolayı kalkışta daha çabuk kas gücüne sahip olduğu için ilk hareketi iyi olabilir hatta kısa mesafede önde olabilir fakat ileriki hızlarda benzinlinin devir çevirme kabiliyetini unutmayalım bu yüzden benzinlilerin hız limiti daha yüksek olur herşey tork demek değildir.

 

2 tane adam var birisi kaslı güçlü heybetli diğeri ise çelimsiz fakat çok seri koşabiliyor.

100 metrelik bir mesafe var bu yolu en hızlı bitirecek olan çelimsiz ve seri olandır yani benzinli

ikisine yarımşar ton taşınacak yük verelim bu yükleri en hızlı şekilde yerine taşıyacak olanda kaslı heybetli olan yani dizeldir. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Focus 2 kıyaslayarsak misal benzinli alır. Rampa değilse tâbi :) tork ve beygir farklı mevzu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
18 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Focus 2 kıyaslayarsak misal benzinli alır. Rampa değilse tâbi :) tork ve beygir farklı mevzu.

tdci yı yolla bakım yapalım bozuktur

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...