Çağlar Bayur 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 3 saat önce, Ali Gök yazdı: Saminin 1.6 tdci fieasta sport kalkista 2.0tdi otomatik a6 yi tokatliyordu . Cok komik goruntuydu😬videosu da vardi hatta youtubda arabsa bulunur onda fiesta S e özel şanzıman faktörü de var Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 58 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: Güç, motorunuzdaki atların sayısıdır; tork ise atların büyüklüğü. olmadı 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 1 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: olmadı Oldu oldu, asıl olmayan sizin yazdığınızdı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 3 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı: Aynı güç evet ama güç ve tork eğrileri motor karakteristiklerinden dolayı her daim farklı olacaktır. Doğal olarak tüm şartlar eşit dahi olsa hızlanmaları aynı olmayacaktır. Hatta aynı yakıt tipinde turbo araçlar olsun, tork ve güç eğrileri farklı olsun. Yine hızlanmaları farklı olur. eğrinin son kısmını kullanıyoruz hep yarışır ölçerken. kullanım konforu dersen olay değişir. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 Öyle olmuyor malesef. Eğrilerin son kısmını bile kullansanız farklı olduğunu sizde biliyorsunuz. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 Tüm fiziksel değerler aynı olsun. Kw olarak hangi araç yüksek ise o araç alır gider.Yada, iki aynı karoser aracın ağırlığı kw'a bölünür. Kg başına kw yüksek olan alır götürür her şekilde 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 Güç eğrisinin altındaki alanın büyüklüğü önemlidir. Verdiği maksimum güç bu alan hakkında biraz fikir versede her zaman doğru değildir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 49 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: Öyle olmuyor malesef. Eğrilerin son kısmını bile kullansanız farklı olduğunu sizde biliyorsunuz. benzinli araç kullananlar gaza basmaya motor devir sesi yüzünden korkar, motor zorlanıyormuş hissi verir. Oysa dizelde düşük devirde basarlar farketmezler. Bu nedenle dizel güçlü sanırlar. Sonuç itibarı ile yarışma yahut test yapıldığında araç normal günlük gibi kullanılmaz, bu nedenle KW yahut neyse HP değeri belirleyicidir. Tork sadece HP=K*devir*tork formülü ile HP ye bağlıdır. Daha önce paylaşmıştım. Eğriler farklıdır ama yarışırken kimse aracı 2250 devirden 3000 devire nazlana nazlana çıkarmaz. Attır beyirdir inektir gibi benzetmeler okuyucuyu şaşırtabiliryor. Formül nettir. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 13 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: yarışırken kimse aracı 2250 devirden 3000 devire nazlana nazlana çıkarmaz istanbulparkta 3500 alt devir rölanti, devir kesiciye kadar yolu var çok zevkli maf a sinek yapışmış havayı okumuyormuş otoparka çıkınca anlamıştım yani maf ta işlevsiz aslında pistte. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 Güç tabiki belirleyicidir ama maksimum güç değil güç eğrisi belirleyicidir, bahsetmek istediğim buydu benim. Yani 100hp iki araç tüm fiziksel şartlar eşit ise hızlanması aynıdır diyemeyiz. Bunu demek için güç eğrilerinin çok benzer veya aynı olması gerekir. Biri 4500 devirde maksimum gücü verip önce ve sonrasında sağır olabilir, diğeri ise daha düşük devirde maksimum güç verip bu gücü alt ve üst devirlere daha iyi yayıyor olabilir. Zira bu konuda 1.6 TDI 105hp motora bakarsanız eski nesili 4400 devirde maksimum güç verirken sonraki versiyonu 3000 devirde veriyor bu gücü. Doğal olarak bu motorlar aynı araçlarda kullanılmasına rağmen hızlanmalar arası fark var. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 Mustafa orada pilotaj devreye girer.İki araç hep son devirde gitsin. Benzinli dönme momenti sayesinde yine alır götürür. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 11 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: Güç tabiki belirleyicidir ama maksimum güç değil güç eğrisi belirleyicidir, bahsetmek istediğim buydu benim. Yani 100hp iki araç tüm fiziksel şartlar eşit ise hızlanması aynıdır diyemeyiz. Bunu demek için güç eğrilerinin çok benzer veya aynı olması gerekir. Biri 4500 devirde maksimum gücü verip önce ve sonrasında sağır olabilir, diğeri ise daha düşük devirde maksimum güç verip bu gücü alt ve üst devirlere daha iyi yayıyor olabilir. Zira bu konuda 1.6 TDI 105hp motora bakarsanız eski nesili 4400 devirde maksimum güç verirken sonraki versiyonu 3000 devirde veriyor bu gücü. Doğal olarak bu motorlar aynı araçlarda kullanılmasına rağmen hızlanmalar arası fark var. 4500 devirde maksimum gücü veriyorsa 4500 devirde gidersin zaten. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 1 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: 4500 devirde maksimum gücü veriyorsa 4500 devirde gidersin zaten. Hep 4500 devirde gitmek mümkünse evet, ama değil. O yüzden önemli oluyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 Birkac tane daha video ekleyecegim. https://youtu.be/glhjtU8OwfA 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 Böyle bir kıyaslama olmaz. 1.0 tsi benim 2.0 dci’ı 200’e kadar geçer. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Eylül 2018 Paylaş 13 Eylül 2018 Böyle bir kıyaslama olmaz. 1.0 tsi benim 2.0 dci’ı 200’e kadar geçer.Harama bulaş diyoruz kime diyoruz 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 14 Eylül 2018 Paylaş 14 Eylül 2018 Bu işin kıyaslanması çok zor aynı araç, aynı şanzıman, aynı ağırlık vs. bu uzar gider. Benim bildiğim ve gördüğüm Beygir (HP) hızlandırır, Tork (Nm) tırmandırır. Yol düz ise Hp si yüksek olan kazanır, yokuşlu ise Hp yanında Tork devreye girer. yarışları genelde düz yolda yapıldığı için kalkışa bakmadan Hp yüksek olan kazanır. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Eylül 2018 Paylaş 14 Eylül 2018 16 dakika önce, Metin Uzunoğlu yazdı: Bu işin kıyaslanması çok zor aynı araç, aynı şanzıman, aynı ağırlık vs. bu uzar gider. Benim bildiğim ve gördüğüm Beygir (HP) hızlandırır, Tork (Nm) tırmandırır. Yol düz ise Hp si yüksek olan kazanır, yokuşlu ise Hp yanında Tork devreye girer. yarışları genelde düz yolda yapıldığı için kalkışa bakmadan Hp yüksek olan kazanır. yanlış. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 14 Eylül 2018 Paylaş 14 Eylül 2018 Valla ben yukarıda yazdım Aynı araçlar aynı şanzımanGüç aynı ama dizelin torku fazla ancak 0 100 de turbo benzinli daha önde ancak ara hızlanmada dizel alabilir0 100 alıyor ise ara hız fark etmez. Her halükarda benzinli koparır gider Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 14 Eylül 2018 Paylaş 14 Eylül 2018 1 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: yanlış. neden açıklarmısınız? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Eylül 2018 Paylaş 14 Eylül 2018 Güç / ağırlık oranı çok büyük ölçüde performansı verir. Yorum bağlantısı
Bekir Memur 15 Eylül 2018 Paylaş 15 Eylül 2018 Bu konu bu kadar derin olmamalı. Dizel motor buharlı lokomotiflere alternatif olsun diye geliştirilmiş torku yani kas gücü yüksek çabuk ivmelenmeyen fakat ağır yükler çekebilecek bir makinedir ve bu yüzden ağır vasıtalarda daha çok kullanılır. Benzinli motor ise uçucu ve daha çabuk infilak eden aynı zamanda torku daha geniş banda yayılmış dizele göre daha çok devir çeviren hız limiti fazla olan fakat torku yani kas gücü dizele göre daha az olan bir motordur. Birisi ekonomi ve öncelikle ağır vasıta için diğeri ise araba denince akla geçen ilk motor tipi. Bunları hız konusunda birbiriyle karşılaştırmamamız gerek. Dizel araba torkundan dolayı kalkışta daha çabuk kas gücüne sahip olduğu için ilk hareketi iyi olabilir hatta kısa mesafede önde olabilir fakat ileriki hızlarda benzinlinin devir çevirme kabiliyetini unutmayalım bu yüzden benzinlilerin hız limiti daha yüksek olur herşey tork demek değildir. 2 tane adam var birisi kaslı güçlü heybetli diğeri ise çelimsiz fakat çok seri koşabiliyor. 100 metrelik bir mesafe var bu yolu en hızlı bitirecek olan çelimsiz ve seri olandır yani benzinli ikisine yarımşar ton taşınacak yük verelim bu yükleri en hızlı şekilde yerine taşıyacak olanda kaslı heybetli olan yani dizeldir. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Eylül 2018 Paylaş 15 Eylül 2018 Focus 2 kıyaslayarsak misal benzinli alır. Rampa değilse tâbi tork ve beygir farklı mevzu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Eylül 2018 Paylaş 15 Eylül 2018 18 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Focus 2 kıyaslayarsak misal benzinli alır. Rampa değilse tâbi tork ve beygir farklı mevzu. tdci yı yolla bakım yapalım bozuktur Yorum bağlantısı
Recommended Posts