Guest Coşkun Uçar 22 Aralık 2012 Paylaş 22 Aralık 2012 Bir üst vitese geçtiğinizde devir kaybı yaşanmasın diye önlem almak için konmuş bir sistem, benim 87 model 190 Mercedes'de bu mekanik olarak gerçekleşiyordu ama tüm devirlerde yapıyordu yani hangi devirde olursanız olun vites değiştirmek istediğinizde sistem rölanti düşüşünü yavaşlatıyordu...bu arada benim araç 04.05.2012 çıkışlı sanırım ondan dolayı yok hararet göstergesi, doğru'mu... 1 Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 22 Aralık 2012 Yazar Paylaş 22 Aralık 2012 Bir üst vitese geçtiğinizde devir kaybı yaşanmasın diye önlem almak için konmuş bir sistem, benim 87 model 190 Mercedes'de bu mekanik olarak gerçekleşiyordu ama tüm devirlerde yapıyordu yani hangi devirde olursanız olun vites değiştirmek istediğinizde sistem rölanti düşüşünü yavaşlatıyordu...bu arada benim araç 04.05.2012 çıkışlı sanırım ondan dolayı yok hararet göstergesi, doğru'mu... Bir üst vitese geçtiğinizde devir kaybı yaşanmasın diye önlem almak için konmuş bir sistem, benim 87 model 190 Mercedes'de bu mekanik olarak gerçekleşiyordu ama tüm devirlerde yapıyordu yani hangi devirde olursanız olun vites değiştirmek istediğinizde sistem rölanti düşüşünü yavaşlatıyordu...bu arada benim araç 04.05.2012 çıkışlı sanırım ondan dolayı yok hararet göstergesi, doğru'mu... evet ondan olsa gerek. . . 6. aydan sonrakilerde mevcut. . . Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 22 Aralık 2012 Paylaş 22 Aralık 2012 evet ondan olsa gerek. . . 6. aydan sonrakilerde mevcut. . . teşekkür ederim, hiç sevmediğim bir eksiklik, farketseydim sırf bunun yüzünden arabayı almaktan vaz geçebilirdim... Yorum bağlantısı
Serkan Yıkıcı 22 Aralık 2012 Paylaş 22 Aralık 2012 (düzenlendi) bence hararet göstergesi ibreli olmalı en azından motor ısısını bilip ona göre kullanırız.bu yeni kademeli çubuklardan kolay kolay anlaşılmıyor. araç yeni olabilir belki fabrikadan çıkarken fan munşuru arızalı çıktı ilk 1 saatlik kullanımda conta yakar ve çubuklardan tam verimli bilgi alamayız. devir olayıda motorda rolanti sensörü var bu sensör krank miline bağlı.motor yüksek devirden düşük devre aniden geçmesin diye motoru orta düzey devirde 1 saniye tutuyor.bu olayda hem sarsılmayı engeller hemde sanzımanı koruyor.sport kullanımda ani devir düşüşleri olur.bu düşüşlerde sanzıman da sert çarpmalar,motorda yarım patlama yani çiğ yakıt yakma ( siyah duman atar ) , motor ve şanzıman kulaklarına zarar verir. bu yüzden akıllı araçlarımız ani düşen devri anlayıp bizim vites atmamızı bekliyor. arıza değil özellik içiniz rahatlasın... 22 Aralık 2012 tarihinde Serkan Yıkıcı tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 23 Aralık 2012 Yazar Paylaş 23 Aralık 2012 teşekkür ederim, hiç sevmediğim bir eksiklik, farketseydim sırf bunun yüzünden arabayı almaktan vaz geçebilirdim... teşekkür ederim, hiç sevmediğim bir eksiklik, farketseydim sırf bunun yüzünden arabayı almaktan vaz geçebilirdim... endişelenmeyin bence hararet ile ilgili bir sıkıntı olduğu zaman bir uyarı veriyordur diye düşünüyorum sizin aracınızda. . . Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 23 Aralık 2012 Paylaş 23 Aralık 2012 endişelenmeyin bence hararet ile ilgili bir sıkıntı olduğu zaman bir uyarı veriyordur diye düşünüyorum sizin aracınızda. . . Ah dostum umarım iş işten geçmezden uyarı verir zira Opel Corsada ve Hyundai Erada'da yoktu ve bir sürü insanın bu yüzden başı derde girdi, zira çoğu zaman uyarı verdiğinde iş işten geçmiş oluyor... Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 24 Aralık 2012 Yazar Paylaş 24 Aralık 2012 tabi o da var aracınız hararet yapmıştır geçmiş olsun mahiyetinde bir uyarı verirse sıkıntı o zaman. . . ama şimdiye kadar bu anlamda sıkıntı yaşayan olmadı galiba. eniştemde 1 yıldır 2010 titanyum modeli, arkadaşımda 3 yıldır 2010 my fiesta modeli var bu anlamda hiç bir sıkıntı olmadı umarım olmaz da hepimiz için. . . Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 27 Aralık 2012 Yazar Paylaş 27 Aralık 2012 Rölanti valfi tüm bu dediklerinizi yapan, sorun değildir aksine araçların büyük çoğunluğunda aynı şekilde hızla giderken aracı boşa aldığınızda 2000 devir civarında sabitlenme olur. Bir üst vitese geçtiğinizde devir kaybı yaşanmasın diye önlem almak için konmuş bir sistem, benim 87 model 190 Mercedes'de bu mekanik olarak gerçekleşiyordu ama tüm devirlerde yapıyordu yani hangi devirde olursanız olun vites değiştirmek istediğinizde sistem rölanti düşüşünü yavaşlatıyordu...bu arada benim araç 04.05.2012 çıkışlı sanırım ondan dolayı yok hararet göstergesi, doğru'mu... peki bu özelliğin yakıt tüketimine etkisi nasıl olur? Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 peki bu özelliğin yakıt tüketimine etkisi nasıl olur? Valla hissedilir derecede bi fark olacağını sanmıyorum hatta olumlu yönde faydası bile olabilir zira araç güç kaybetmeden bir üst vitese geçiyor... 1 Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 27 Aralık 2012 Yazar Paylaş 27 Aralık 2012 başta o devirde gereksiz yere döndürüyor diye yakıt tüketimini arttırır mı diye düşündüm ama daha sonra vites geçişinde toparlarken harcayacağı güç daha az olur gibi geldi bana da. . . Yorum bağlantısı
Ahmet Öz 22 Eylül 2018 Paylaş 22 Eylül 2018 Herkese selamlar 2012 model titanyum x bir fiesta alarak tekrar aranıza katıldım. Benim fiestamın hararet göstergesi yok yalnız araç alma esnasında aynı model bazı fiestalarda km sayacının altında dijital olarak bir gösterge var. Acaba diyorum bu gösterge sonradanmı açılıyor açılıyorsa nasıl oluyor. Saygılar. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 22 Eylül 2018 Paylaş 22 Eylül 2018 2 saat önce, Ahmet Öz yazdı: Herkese selamlar 2012 model titanyum x bir fiesta alarak tekrar aranıza katıldım. Benim fiestamın hararet göstergesi yok yalnız araç alma esnasında aynı model bazı fiestalarda km sayacının altında dijital olarak bir gösterge var. Acaba diyorum bu gösterge sonradanmı açılıyor açılıyorsa nasıl oluyor. Saygılar. Merhabalar Ahmet Bey, Konunuz ilgili başlık ile birleştirilmiştir. Yorum bağlantısı
Ahmet Öz 24 Eylül 2018 Paylaş 24 Eylül 2018 O konu başka yerlere gitmiş ben soruma yanıt bulamadım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Eylül 2018 Paylaş 24 Eylül 2018 2 saat önce, Metin Taşcı yazdı: Digital hareret göstergesi 2012 modellerde 6.ay üretiminden sonra basladı (2012/2) çokta önemli birşey değil, hareret yükselince araç zaten heryerden uyarı veriyor sana tavsiyem fazla güvenme, o ışık genelde yağ basınç müşürü gibi iş işten geçme anında uyarı verir, daha doğrusu verdiği anda, yağ ışığında süren çok daha azdır hararette ise az daha uzun, gördün gördün yoksa motor iner, demedi deme, o gösterge olmalı, olmaması saçmalık bence... çok önemli, hemde bayağı.... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 Bir saat önce, Metin Taşcı yazdı: Vermez vermez, olması gerekenden dereceden yükselince hem sesli hem görsel uyarı veriyor güvenmeeeee.... ibre olacak sesli uyarı ile beraber, uyarı seviyesine gelmeden önce göreceksin, o dediğin uyarı herzmana çalışmaz, emin olabilirsin... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 5 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: güvenmeeeee.... ibre olacak sesli uyarı ile beraber, uyarı seviyesine gelmeden önce göreceksin, o dediğin uyarı herzmana çalışmaz, emin olabilirsin... Ya resmen şöyle düşünmüşler. 90-120 güvenli aralık, 121 YANIYORUUUUM Duşta da aynı zaten 1 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 Göstergenin dijital ya da ibreli olması yeni otomobillerde çok bir şey ifade etmiyor, çünkü ibreli gösterge de ECU'dan aldığı veriye göre dijital olarak çalışıyor. MK3 Focus'un hararet göstergesi ibreliydi ama sanki 4 dişlik dijital gösterge gibi sadece belli konumlarda duruyordu. Özetle o gösterge anormal bir durumu göstereceği zaman zaten dijital olarak da uyarı veriyor araba. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 (düzenlendi) Bir saat önce, Selim Bilgin yazdı: Göstergenin dijital ya da ibreli olması yeni otomobillerde çok bir şey ifade etmiyor, çünkü ibreli gösterge de ECU'dan aldığı veriye göre dijital olarak çalışıyor. MK3 Focus'un hararet göstergesi ibreliydi ama sanki 4 dişlik dijital gösterge gibi sadece belli konumlarda duruyordu. Özetle o gösterge anormal bir durumu göstereceği zaman zaten dijital olarak da uyarı veriyor araba. bizim ibreler öyle değil yani kademe kademe oynamaz, yazılımsal sese güvenme, yazılım şaşırır, bunlar basit araçlar masraftan kaçıyorlar, en sağlamı ibredir ibre ve sesli uyarı, baba araçların hepsinde olur olmak zorundadır zaten. 25 Eylül 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 5 dakika önce, Selim Bilgin yazdı: Göstergenin dijital ya da ibreli olması yeni otomobillerde çok bir şey ifade etmiyor, çünkü ibreli gösterge de ECU'dan aldığı veriye göre dijital olarak çalışıyor. MK3 Focus'un hararet göstergesi ibreliydi ama sanki 4 dişlik dijital gösterge gibi sadece belli konumlarda duruyordu. Özetle o gösterge anormal bir durumu göstereceği zaman zaten dijital olarak da uyarı veriyor araba. MK3 focustaki standart ibreli hararet göstergesi. 4 bölüm değil, kaç dereceyse. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 Şimdi, Önder Özcan yazdı: MK3 focustaki standart ibreli hararet göstergesi. 4 bölüm değil, kaç dereceyse. İbreli, ancak 4 ya da 5 adımda hareket ediyordu. En dipteyken ibrenin 1/4'lük kısmına atlıyor, oradan sonra da yine bir adımda normal sürüşteki yerine çıkıyordu. Aktif ön ızgara olan 1.6 EB'de deneyimledim bunu, farklı motor kombinasyonlarında farklı olabilir belki. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 7 dakika önce, Selim Bilgin yazdı: İbreli, ancak 4 ya da 5 adımda hareket ediyordu. En dipteyken ibrenin 1/4'lük kısmına atlıyor, oradan sonra da yine bir adımda normal sürüşteki yerine çıkıyordu. Aktif ön ızgara olan 1.6 EB'de deneyimledim bunu, farklı motor kombinasyonlarında farklı olabilir belki. 1,6 ti vct bendeki Yavuz. Soğuk motorla kalkış yapıyorum, benzinli motor kısa sürede ısınıyor, ibre gözümün önünde sıfırdan 90 a doğru yumuşak hareketle yükseliyor, ama gene bakayım ben de. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 1 dakika önce, Önder Özcan yazdı: 1,6 ti vct bendeki Yavuz. Soğuk motorla kalkış yapıyorum, benzinli motor kısa sürede ısınıyor, ibre gözümün önünde sıfırdan 90 a doğru yumuşak hareketle yükseliyor, ama gene bakayım ben de. ECU farklı olabilir abi belki. arabayı satalı 2 sene oldu, ben de emin olamadım şimdi. Ama kademeli şekilde çıktığını ve sadece belli noktalarda durduğunu net hatırlıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 4 dakika önce, Selim Bilgin yazdı: ECU farklı olabilir abi belki. arabayı satalı 2 sene oldu, ben de emin olamadım şimdi. Ama kademeli şekilde çıktığını ve sadece belli noktalarda durduğunu net hatırlıyorum. Jülyet'te durum ne Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 12 dakika önce, Önder Özcan yazdı: Jülyet'te durum ne Analog gibi bununki de, ayrıntılı tespit yapacak kadar kullanmadım daha. Yorum bağlantısı
Recommended Posts