İçeriğe Yönlendir

2000 Benzinli Polo 2 Farklı Sorun


Uğur Çevik

Recommended Posts

Uğur Çevik

Merhabalar,

Babamın 2000 model 1.4 benzinli (LPG yok) aracında 2 farklı sorun var.

1- Motor hangi viteste olursa olsun 2.000 devirin altında gaz verildiğinde sanki elektrik kesilirmis gibi araba yığılıyor ama aynı zamanda da verilen gaza tepki vermeye çalışıyor. Bu durum motor soğukken çok daha belirgin ve sık oluyor, motor sıcakken biraz daha az ama yine çok rahatsız edici bir şekilde tekrar ediyor. Bir nevi tekleme yapıyor gibi. Bu sorun neden kaynaklanır ne yapabilirim ?

2- Silecek kolunu kapalı iken bir tık aşağı çektiğimde fasılalı çalışması gerektiğini düşünüyorum konumu itibari ile ama kolu aşağı çektiğimde fasılasız olarak sürekli çalışıyor ayrıca kolu eski konumuna (kapalı) getirdiğimde ise çalışmaya devam ediyor hiç durmuyor, bazen bir kaç defa tekrar aç kapa yaptığımda kapanıyor bu şekilde de kapanmazsa silecekler tam alt noktaya geldiğinde kontak kapa aç yaparak sileceklerin durmasını sağlıyorum. Aynı sorunu cam yıkama yaptığımda da yaşıyorum ya bir kaç aç kapa yada kontak kapa şeklinde durdurabiliyorum. Bu sorun neden kaynaklanır ne yapabilirim ?

 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Foruma hosgeldiniz.

İlk sorunun kaynaginin atesleme sistemiyle alakali oldugunu dusunuyorum.Aracta buji, bobinlerin kontrolu yapilmali.

Diger problemde ise silecek kolu oksitlenmis veya temassizlik yapiyordur.

Sökülebilir bir yapidaysa (vw tam detayini bilemedim) Kolun sökülerek temizlenmesi gerekiyor sanirim.

 

Yorum bağlantısı
Ercan Yılmaz

1.  sorun boğaz kelebeğinden diye düşünüyorum en basit sökülüp temizlenmesi işlemi gaz yememe problemi olabilir.

 

2. arka sileceğim de benzer sorun var stabil çalışmıyor motor dan kaynaklı olduğunu düşünüyorum önce silecek mekanizması sökülmesi basit yüksek ihtimalle motorla alakalı kısa devre olabilir sökülüp o kısmın motor dahil  temizlenmesi faydalı olabilir hemde mekanizmayı bakım yapmış olursunuz sorun gitmezse motor değişmesi lazım..

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
6 saat önce, Uğur Çevik yazdı:

çalışmaya devam ediyor hiç durmuyor, bazen bir kaç defa tekrar aç kapa yaptığımda kapanıyor bu şekilde de kapanmazsa silecekler tam alt noktaya geldiğinde kontak kapa aç yaparak sileceklerin durmasını sağlıyorum

silecek zamanlama rölesi bozulmuş olabilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
8 saat önce, Uğur Çevik yazdı:

1- Motor hangi viteste olursa olsun 2.000 devirin altında gaz verildiğinde sanki elektrik kesilirmis gibi araba yığılıyor ama aynı zamanda da verilen gaza tepki vermeye çalışıyor. Bu durum motor soğukken çok daha belirgin ve sık oluyor, motor sıcakken biraz daha az ama yine çok rahatsız edici bir şekilde tekrar ediyor. Bir nevi tekleme yapıyor gibi. Bu sorun neden kaynaklanır ne yapabilirim ?
 

 

Subaplar sorunlu diye düşünüyorum.

Hiç masraf edilmeden, 

Araç akşamdan tamirciye bırakılmalı ve sabah soğukken silindir kompresyonları ölçülmeli.

Doğru ölçüm için, enjektörlerin fişi çekilmeli ve benzin akışı kesilmiş olmalı.. Tam gaz vererek hava akışı sağlanmalı.. 

Her silindirin kompresyon değerleri ayrı ayrı not edilmeli ve yorumlanmalı..  

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Çevik
11 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Subaplar sorunlu diye düşünüyorum.

Hiç masraf edilmeden, 

Araç akşamdan tamirciye bırakılmalı ve sabah soğukken silindir kompresyonları ölçülmeli.

Doğru ölçüm için, enjektörlerin fişi çekilmeli ve benzin akışı kesilmiş olmalı.. Tam gaz vererek hava akışı sağlanmalı.. 

Her silindirin kompresyon değerleri ayrı ayrı not edilmeli ve yorumlanmalı..  

 

 

Yakın zamanda motor segman kırmıştı uzun yolda. Sonra segmanlar pistonlar v.s. değişti. Acaba usta kaynaklı bir durum olabilir mi. Birde arabanın motor yapılmadan önceki halini de bilmiyorum hiç kullanmamıştım acaba bu sorun o zaman da varmıydı...

 

13 saat önce, Murat Azalma yazdı:

silecek zamanlama rölesi bozulmuş olabilir. 

Benimde tahminim bu yönde ama koldan da süphelendim. Birde bu araçlarda belli kronik arızalar var mı yok mu bilmediğim için buraya sormam daha uygun olur diye düşündüm. Silecek fasıla rölesi aracın neresindedir ?

 

Alıntı yapmadığım ama okuduğum diğer mesajları gönderen arkadaşlarıma da teşekkürlerimi iletir kazasız belasız günler dilerim teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
10 saat önce, Uğur Çevik yazdı:

Yakın zamanda motor segman kırmıştı uzun yolda. Sonra segmanlar pistonlar v.s. değişti. Acaba usta kaynaklı bir durum olabilir mi. Birde arabanın motor yapılmadan önceki halini de bilmiyorum hiç kullanmamıştım acaba bu sorun o zaman da varmıydı...

 

 

Bu durumda Subaplara da illaki bakılmıştır diye düşünüyorum.. Ancak sorun tarifi de subapları işaret ediyor.. 

Bence dediğim testi yaptırın. 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Kompresyon testi şart, ayrıca ateşleme sistemide kontrol edilmeli...

Yorum bağlantısı
Uğur Çevik

Bugün daha da dikkat ettim, yine dediğim gibi 2.000 devire doğru gaza bastım 1-2-3-4-5 viteslerin tamamında denedim 2.000 devir sınırına gelene kadar tekleme gibi yapıyor dip gaz yaptığımda 2.000 devri 2-3 saniye tekleyerek idare edip sonra 2.100 civarlarına gelince normale dönüyor ve araba yerinden kopup gidiyor. Bütün mesele 2.000 devire kadar, kısmetse önümüzdeki hafta yada bir sonraki hafta dediklerinize bakmaya çalışacağım.

Yorum bağlantısı
Uğur Çevik
3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Soğukken değil mi. ?

 

Soğukken daha sert oluyor ama sıcakkende yapıyor.

Yorum bağlantısı
Uğur Çevik

Ben bu arabadan hiç bir şey anlamadım, tam bu hafta sonu servise gitmeye niyetlendim şimdide tık yok arabada :)) Araba artık 2.000 devir altında 3 günden beri tık demedi. Özellikle deniyorum öyle yaptım böyle yaptım ama o problemi yapmadı ve araba şuan müthiş bir şekilde ivmeleniyor. Hatta 1.000 devirde 5. vitese attığımda bile yapmadı o sorunu ve o devirde bile araba ivmelenmeyi sürdürdü. 

 

Acaba bir yerde temassızlık mı vardı yoksa segman kırmasından sonraki tamirattan sonra arabanın bir süre yolmu yapması gerekiyordu. Motor yapıldıktan sonra tahminen 4-5 bin km yol yaptı araba.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kurum vardı. Siz bastıkça attınız kurumu

Carbon clean yaptırın

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Carbon clean yaptırın

 

Ben ? 

Yorum bağlantısı
Uğur Çevik
15 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Kurum vardı. Siz bastıkça attınız kurumu

Carbon clean yaptırın

Carbon Clean nasıl bir işlem acaba ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
10 saat önce, Uğur Çevik yazdı:

Carbon Clean nasıl bir işlem acaba ?

 

Özel bir makinesi vardır.. Özel bir sıvısı vardır.. 

Motor bu makineye bağlanır, yakıt hattı da bu makineye bağlanır.. Makinedeki temizleyici sıvı ile çalıştırılır araç.. 

İşlem sonunda kurumlar temizlenmiş olur.. 

 

Başka markalar adı altında da bu işlem yapılır.. Ancak makbul olanı Carbon Clean markasıdır.. 

 

Bu işlem sonunda motorda kurumlar varsa atılır, bu kurumlar bir hatayı örttü ise.. bu hatalar ortaya çıkabilir.. Motor daha kötü olabilir.. 

Hata yok da kurumdan oluşan sorunlar varsa.. onlar da ortadan kalkar.. 

 

Yorum bağlantısı
Uğur Çevik
7 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Özel bir makinesi vardır.. Özel bir sıvısı vardır.. 

Motor bu makineye bağlanır, yakıt hattı da bu makineye bağlanır.. Makinedeki temizleyici sıvı ile çalıştırılır araç.. 

İşlem sonunda kurumlar temizlenmiş olur.. 

 

Başka markalar adı altında da bu işlem yapılır.. Ancak makbul olanı Carbon Clean markasıdır.. 

 

Bu işlem sonunda motorda kurumlar varsa atılır, bu kurumlar bir hatayı örttü ise.. bu hatalar ortaya çıkabilir.. Motor daha kötü olabilir.. 

Hata yok da kurumdan oluşan sorunlar varsa.. onlar da ortadan kalkar.. 

 

 

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Uğur Çevik
On 18.10.2018 at 00:39, Uğur Çevik yazdı:

Silecek fasıla rölesi aracın neresindedir ?

Bu kısmı atlamışız :D

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Uğur Çevik

Merhabalar,

 

Uzun bir aradan sonra her iki sorunun da çözüldüğünü bildirmek için yazmak istedim.

 

İlk sorunum olan tekleme sorunu orijinal buji kablolarını değişerek giderildi. Daha önce sorunun düzeldiğini yazmıştım ama sorun tekrarlayınca bir gün kaputu açtım orayı burayı ellerken buji kablosunun birini tuttuğumda elime elektrik atladı (ark) sorunun kablolardan olduğunu o zaman anladım. 

İkinci sorun ise silecek motorundan kaynaklıymış, aracın daha önceki sahibi silecek motorunu Tofaş motoru (mako) ile değiştirmiş ve motorun iç kısmında arıza vardı. Orijinal silecek motoru takılınca bunda da sorun kalmadı.

Sorunlarımla ilgilenen ve cevap veren arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. Tekerinize taş değmesin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...