Fazlı Özdemir 22 Ekim 2018 Yazar Paylaş 22 Ekim 2018 2 saat önce, Servet Aydın yazdı: Şanzıman yağ seviye kontrolü ve değişimi yapılacak. Aman ha bilmeyen yerde değişim yapmayın. Altta iki tapa var. Biri sensör diğeri yağ tahliyesi. Sensör kopar ise komple aşağı iner şanzıman. Yağı bir miktar boşaltın ve rengine bakın öncelikle. İnşallah siyah renk akmaz. Tamam öyleyse yağı değiştirelim. Yağ ile birlikte filtre değişimi de zaruri midir yoksa filtre temizlenebilir mi? Yağın kodu var mı sende Servet abi? Yorum bağlantısı
Mehmet Şahin46 22 Ekim 2018 Paylaş 22 Ekim 2018 Sitenizi beğendim ve başarılı buldum, aranıza yeni katıldım, bütün üyelere selamlar,,, 1 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Ekim 2018 Paylaş 22 Ekim 2018 Bir saat önce, Mehmet Şahin46 yazdı: Sitenizi beğendim ve başarılı buldum, aranıza yeni katıldım, bütün üyelere selamlar,,, Hoşgeldiniz, hemde Freelander araba öylemi, güzeeel, deneyim öğrenecek kişiler çoğalıyor Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ekim 2018 Paylaş 22 Ekim 2018 Tamam öyleyse yağı değiştirelim. Yağ ile birlikte filtre değişimi de zaruri midir yoksa filtre temizlenebilir mi? Yağın kodu var mı sende Servet abi?Zaten yağ pis çıkarsa mutlaka filtre değişimi gerekecek. Selenoid sistemi de pilsenmiş olacaktır. Duydum ancak teknik olarak mümkün mü bilmiyorum ama şanzuman içini de temizleyen katkı varmış. Onu da araştırabiliriz. Filtre şanzuman içinde. Değişimi için açılması gerekiyor. Değişim periyodu 120.k idi yanlış hatırlamıyor isem. Öğrenirim ama. Sitenizi beğendim ve başarılı buldum, aranıza yeni katıldım, bütün üyelere selamlar,,, Hoş geldiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Şahin46 25 Ekim 2018 Paylaş 25 Ekim 2018 On 23.10.2018 at 00:20, Servet Aydın yazdı: Zaten yağ pis çıkarsa mutlaka filtre değişimi gerekecek. Selenoid sistemi de pilsenmiş olacaktır. Duydum ancak teknik olarak mümkün mü bilmiyorum ama şanzuman içini de temizleyen katkı varmış. Onu da araştırabiliriz. Filtre şanzuman içinde. Değişimi için açılması gerekiyor. Değişim periyodu 120.k idi yanlış hatırlamıyor isem. Öğrenirim ama. Hoş geldiniz. Yağı değiştireceğim. Bulabildiğim kadarıyla otomatik şanzıman için Texaco N402 isimli bir yağ uygunmuş. Ancak Türkiye 'de bulabilir miyim bilmiyorum. Önereceğiniz başka bir yağ var mıdır? Nerden satın alabilirim? Yorum bağlantısı
Çetin Aydın 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Selamlar buralarda yeniyim. Hala buralarda mısınız bilmiyorum umarım görürsünüz beni. İlk aracım maalesefki freelander. Maalesef diyorum çünkü aracı aldığımdan beri ustayla kanka olduk. Sorunumu şöyle özetleyeyim. Motor soğuk iken P konumunda beklersem, R ye alırsam veya N de beklersem F4 hatası veriyor. Ama aracı çalıştırır çalıştırmaz direkt olarak beklemeden D ye atarsam kod falan vermiyor ve sorunsuz ilerliyor. (Tek sorun 3. Vitese atarken soğukken vuruntu yapıyor ama ısınınca o da hafifliyor) bazen de soğuk havalarda özellikle motoru çalıştırdım, D ye aldım sorun yok. Kalktım 2ye geçerlen devir yükseliyor sonra vuruntusuz 2ye atıyor ama 3. Vitese geçer geçmez F4 yanıyor. Yine dediğim gibi bunlar motor soğukken yapıyor. Sizce sorun ne olabilir? Biraz araştırmalarımdan sonra selenoid valfi diye tahmin ediyorum ama sizlere de sormak istiyorum. Teşekkürler şimdiden Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Çetin selamlar. F4 evet selenoid hatasıdır. Arıza okumayı selenoid açtığı halde uygun basınç okumayan sensörler verir. Şanzıman kodu jf506e. Ford mondeo mk3 va jaguar kullanıyor. Selenoid set değişimi kifayetli olmayabilir. Asli kusur vaktinde değişim olayan yağ. Senin araçta da şanzıman kapağı açılıp selenoidler alınacak dışarı. Sökmesi çok kolaydır. Temizliği yapılacak, yeni yağ konacak filtre değişecek. Araç kaç km'de kaç model ve motor nedir? Yorum bağlantısı
Recommended Posts