İçeriğe Yönlendir

Opel Insignia - 2.0 T Benzinli İçin Yazılım


Erman Uzun

Recommended Posts

Erman Uzun

2.0 t 220 hp 350 tork araca remaps 290 hp 430 tork değer veriyor süper chip ise 260 hp 420 tork veriyor sitelerinde daha önce yapılmış bir tane var şimdi aklıma takılanlar

1.chip yaptırmaya değer mi performans için
2.amaç yalnızca ara hızlanmalar sollamalar arada gazlamalar için kullanmak genelde şehiriçin kullanılacak
3.otomatik şanzımana zararı olur mu
4.motora zararı olur mu 100 150 bin km aralığındaki motor için soruyorum malum 180 liklerde kol kırma Vs olabiliyormuş ancak bu motor zaten 2.0 t
5.chip artı yanında neler değişmeli hava filtresi frenler Vs gibi
6.bu değerler değilde daha azını yaptırmak sorun çıkarır mı 250 hp gibi şanzımana ve motor açısından

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Zevkler ve renkler tartisilmaz derler ama ben yazilim isine pek sicak bakmayanlarin tarafindayim.

Opellerde yazilim atinca aracin kendine geldigine dair yorumlar okuyoruz.

Ama hangi yazilim, hangi tip, ne kadar derseniz o konuda bilgim yok.

Bahsedilen arac zaten 2.0 galiba? 

Guc ve performans acisindan memnun etmiyor mu? 

Yorum bağlantısı
Erman Uzun
13 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Zevkler ve renkler tartisilmaz derler ama ben yazilim isine pek sicak bakmayanlarin tarafindayim.

Opellerde yazilim atinca aracin kendine geldigine dair yorumlar okuyoruz.

Ama hangi yazilim, hangi tip, ne kadar derseniz o konuda bilgim yok.

Bahsedilen arac zaten 2.0 galiba? 

Guc ve performans acisindan memnun etmiyor mu? 

Araca henüz sahip değilim kendi mondeom satışta satılınca alıcam inşallah şimdiden bir ön araştırma diyelim 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

220 beygir yetecektir.
Önce bi test edin.

Motora da. Şanzımana da zararı olacaktır.
%30 artışlardan bahsedilmiş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

180 hp olan ilk insignialar bile epey iyi gidiyor. anca yokuş yukarı dizelden daha yavaş kalıyor. tabi dediğim büyük motorlar.

 

illa yazılım yapılacaksa ben remaps de dodge journeye yaptırdım. dizel araç olduğundan herhalde, alt devirlerde neredeyse hiç fark olmadı ancak üst devirlerde ara hızlanma belirgin şekilde iyileşti. aynı şekilde normal kullanıldığı devir araığında vitesler daha çabuk büyüyüp daha geç küçülüyor.  aynı sitilde kullanınca tüketim değişmedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Insignai formunda referans araç illa vardır. Yazılım usta ellerde olursa sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar hiç 6 aracımda yazılımlı kullandım. Kurumsal firma olursa muhatap olur. Öncesi ve sonrası dinamometrede ölçen firma olursa en sağlıklı olur.
Şanzıman için araştırın kapasitesi nedir bakın yabancı forumlardan. Siz şehiriçi tork artışı ile istediğiniz keyfi alırsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
14 saat önce, Erman Uzun yazdı:

2.0 t 220 hp 350 tork araca remaps 290 hp 430 tork değer veriyor süper chip ise 260 hp 420 tork veriyor sitelerinde daha önce yapılmış bir tane var şimdi aklıma takılanlar

1.chip yaptırmaya değer mi performans için
2.amaç yalnızca ara hızlanmalar sollamalar arada gazlamalar için kullanmak genelde şehiriçin kullanılacak
3.otomatik şanzımana zararı olur mu
4.motora zararı olur mu 100 150 bin km aralığındaki motor için soruyorum malum 180 liklerde kol kırma Vs olabiliyormuş ancak bu motor zaten 2.0 t
5.chip artı yanında neler değişmeli hava filtresi frenler Vs gibi
6.bu değerler değilde daha azını yaptırmak sorun çıkarır mı 250 hp gibi şanzımana ve motor açısından

Araştırma ve tecrübelerimle,

1. Performans için yaptırmaya değer.

2. Zaten bu amaca hizmet etmeli bence.

3. Şanzımanın maksimum tork dayanımını öğrenmeniz çok önemli bir konu.

4. Fazladan yük binecek, bunu telafi edebilmek için, bakım aralıklarını daraltmanız ve en iyi sarf malzemeleri kullanmanız gerekecek.

5. Bu işin sonu yok. Ancak, yürür aksama müdahale edilmeyecek ise, yazılım yaptırmayın. Ortalıkta sağa sola patlayan, freni tutmayan, virajlarda uçan yazılımlı araçlar dolu.

6. 4. madde.

7. Yazılım işine girecek iseniz kesenin ağzını açın, yoksa motoru açtırırsınız.

8. Araca özel yazılım yapan firmalar ile çalışın ve asla hazır paket yazılım yaptırmayın.

9. Yazılım sonrası az yakmayı beklemeyin.

10. Tekrar ve tekrar yürür aksam mutlaka araca özel en iyi persormans markalarının ürünleriyle değişmeli.

11.

12.

13. Uzar gider.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
14 saat önce, Erman Uzun yazdı:

2.0 t 220 hp 350 tork araca remaps 290 hp 430 tork değer veriyor süper chip ise 260 hp 420 tork veriyor sitelerinde daha önce yapılmış bir tane var şimdi aklıma takılanlar

1.chip yaptırmaya değer mi performans için
2.amaç yalnızca ara hızlanmalar sollamalar arada gazlamalar için kullanmak genelde şehiriçin kullanılacak
3.otomatik şanzımana zararı olur mu
4.motora zararı olur mu 100 150 bin km aralığındaki motor için soruyorum malum 180 liklerde kol kırma Vs olabiliyormuş ancak bu motor zaten 2.0 t
5.chip artı yanında neler değişmeli hava filtresi frenler Vs gibi
6.bu değerler değilde daha azını yaptırmak sorun çıkarır mı 250 hp gibi şanzımana ve motor açısından

Erman Bey merhabalar...

Ben 1 yıl kadar bahsettiğiniz araca binmiştim üstelik yazılımlı olarak. Oralama 280 BG civarında idi. Performans hakikaten fark ediyor. Çok seri bir hale dönüyor ancak sonrasında oluşan bir arızayı malesef çözdüremediğim için satmak zorunda kaldım aracı. Yazılım ben olsam yaptırmazdım zira stock haliyle de aracın performansı fena değil. Aracın tek sıkıntısı şanzıman. O motora çift kavramalı bir şanzıman olsa hem yakıt hem de performans açısından mükemmel olurdu ama malesef. Opeller biliyorsunuz elektronik olarak çok hassas ve arızaya meyilli. O yüzden oynamaya pek gelmiyor. Ben 2 ay bpyunca 3 farklı servise bıraktım aracı ancak bir türlü çözülmedi sıkıntı. En son yazılımdan dolayı beyin arızası denmişti. Beyin komple değişecek deyince ben de aracı satmıştım. 

Araç çok güzel kullanımı çok keyifli ama bir sıkıntısı da parça sorunu. Standart insignia olmadığı için motor ve elektronik aksam parçalarını tedarik etmek zor oluyor. İstanbulda bir adam bulmuştum yurt dısından 10 günde parça getirtiyordu. Servisin getirme süresi ise 2 - 3 ay. Yani tam bir macera. Alırım temiz temiz binerim derseniz sorun olacağını sanmıyorum. Ama sıkıntı çıkarmaya başlarsa sizi uğraştırabilir. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
39 dakika önce, Cem Dilmen yazdı:

Erman Bey merhabalar...

Ben 1 yıl kadar bahsettiğiniz araca binmiştim üstelik yazılımlı olarak. Oralama 280 BG civarında idi. Performans hakikaten fark ediyor. Çok seri bir hale dönüyor ancak sonrasında oluşan bir arızayı malesef çözdüremediğim için satmak zorunda kaldım aracı. Yazılım ben olsam yaptırmazdım zira stock haliyle de aracın performansı fena değil. Aracın tek sıkıntısı şanzıman. O motora çift kavramalı bir şanzıman olsa hem yakıt hem de performans açısından mükemmel olurdu ama malesef. Opeller biliyorsunuz elektronik olarak çok hassas ve arızaya meyilli. O yüzden oynamaya pek gelmiyor. Ben 2 ay bpyunca 3 farklı servise bıraktım aracı ancak bir türlü çözülmedi sıkıntı. En son yazılımdan dolayı beyin arızası denmişti. Beyin komple değişecek deyince ben de aracı satmıştım. 

Araç çok güzel kullanımı çok keyifli ama bir sıkıntısı da parça sorunu. Standart insignia olmadığı için motor ve elektronik aksam parçalarını tedarik etmek zor oluyor. İstanbulda bir adam bulmuştum yurt dısından 10 günde parça getirtiyordu. Servisin getirme süresi ise 2 - 3 ay. Yani tam bir macera. Alırım temiz temiz binerim derseniz sorun olacağını sanmıyorum. Ama sıkıntı çıkarmaya başlarsa sizi uğraştırabilir. 

 

Kullanmış biri olarak araç hakkında bilgi verebilir misiniz bende mondeo öncesi 180hp olan vardı performansı beni tatmin ediyordu doğrusu şimdi mondeomu satınca yine insignia almaya karar verdim ancak olmazsa olmaz otomatik vites ve bütçe kısımlarını karşılayan bu 2.0 t modeli oluyor çok yok zaten ülkede ilan sayısından belli ancak yazılımı bir kenara bırakırsak genel manada bu araçlar nasıl performans olarak 180 ligi aratmaz sanırım sorunsuzluk olarak nasıllar stock halleri için soruyorum alınırken özellikle dikkat edilmesi gerekn bir nokta var mı aklımda flex şase olanları var kullanmış biri olarak aydınlatırsanız memnun olurum 

Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Bir saat önce, Tamer Topaç yazdı:

Araştırma ve tecrübelerimle,

1. Performans için yaptırmaya değer.

2. Zaten bu amaca hizmet etmeli bence.

3. Şanzımanın maksimum tork dayanımını öğrenmeniz çok önemli bir konu.

4. Fazladan yük binecek, bunu telafi edebilmek için, bakım aralıklarını daraltmanız ve en iyi sarf malzemeleri kullanmanız gerekecek.

5. Bu işin sonu yok. Ancak, yürür aksama müdahale edilmeyecek ise, yazılım yaptırmayın. Ortalıkta sağa sola patlayan, freni tutmayan, virajlarda uçan yazılımlı araçlar dolu.

6. 4. madde.

7. Yazılım işine girecek iseniz kesenin ağzını açın, yoksa motoru açtırırsınız.

8. Araca özel yazılım yapan firmalar ile çalışın ve asla hazır paket yazılım yaptırmayın.

9. Yazılım sonrası az yakmayı beklemeyin.

10. Tekrar ve tekrar yürür aksam mutlaka araca özel en iyi persormans markalarının ürünleriyle değişmeli.

11.

12.

13. Uzar gider.

Teşekkürler şanzımanın Max kaç torka datanacağıno nerden bulabilirim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Insignai forum sitesine baktınız mı hiç? Yoksa yabancı forumlar. Yanlış anlamayın ama bu araç çok detaylı bilgi ve teknik istiyor, ayrıca sayılı.
Siz başınıza bela edersiniz gibi düşünüyorum.
1.6 turbo otomatik 180hp alın. En azından parça VS derdiniz olmayacaktır.

Teşekkürler şanzımanın Max kaç torka datanacağıno nerden bulabilirim 
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
58 dakika önce, Erman Uzun yazdı:

Kullanmış biri olarak araç hakkında bilgi verebilir misiniz bende mondeo öncesi 180hp olan vardı performansı beni tatmin ediyordu doğrusu şimdi mondeomu satınca yine insignia almaya karar verdim ancak olmazsa olmaz otomatik vites ve bütçe kısımlarını karşılayan bu 2.0 t modeli oluyor çok yok zaten ülkede ilan sayısından belli ancak yazılımı bir kenara bırakırsak genel manada bu araçlar nasıl performans olarak 180 ligi aratmaz sanırım sorunsuzluk olarak nasıllar stock halleri için soruyorum alınırken özellikle dikkat edilmesi gerekn bir nokta var mı aklımda flex şase olanları var kullanmış biri olarak aydınlatırsanız memnun olurum 

Erman Bey. Ben şu an 5. insigniamı kullanıyorum. 1.4 T ler hariç her motorunu kullandım. Şu anki aracım da 1.6 CDTI 136 lık olanlardan. Performans olarak 1.6 T lere göre çok daha iyi. Onu dedim zaten. Tabi yakıt da ona göre hatrı sayılır yüksek bu da normal. Özellikle yüksek hızlarda çok stabil. 200 e kadar hiç nazlanmadan sornasında hafif nazlanarak hızlanıyor. 260  kadar görmek mümkün biraz meyilli yollarda. 

Eğer hor kullanılmamış bir araç alırsanız sizi üzeceğini sanmıyorum. Bakım aralıkları çok önemli ve kullanılan yağ. Bence servisin standart yağı ( GM ) bu motor için yetersiz ve kısa sürede bozuluyor. O yüzden 15000 değil 10 000 de bakımları yaptırır binersiniz. 

Şanzıman zaten standart tork konvektörlü o yüzden sorun çıkarmıyor kolay kolay. Ama biraz sert olduğunu söylemem lazım. Ama akıllı şanzıman güzel. Siz istemeden hiç bir şey yapmıyor. Yani manuel modda bile 7000 devirleri gösterebiliyor. Eğer sürekli performanslı kullanırsanız da auto da bile yüksek devirde atıyor vitesi. 

Aracın özellikle motor ve elektronik aksamını dikkatlice gösterin. Sorun yoksa alabilirsiniz bence. Flexi şu anki aracımda da var. Bence insignia alacak kişinin olmazsa olmazı bir donanım. Sürüş dinamikleri çok fark ediyor çünkü. 

Ben onu sattıktan sonra 2.0 ecoboost mondeo selective almıştım. Bakın bu aracı da muhakkak değerlendirin. PErformans olarak 2.0 insignia dan bir tık üstte ve vitesten dolayı da yakıt olarak daha ekonomik bir araç. Üstelik tekno paketlisinden bulabilirseniz mükemmel bir donanımla geliyor ( Benimki öyleydi ) Kör nokta uyarı adaptif cruise çarpışma önleme sistemi vs vs . 

Fiyatları da birbirine yakın araçlar. Bence çok sıkı bir alternatif olur. Hatta benim sattığım mondeo satıştaydı bir ara ama şimdi duruyor mu bilmiyorum. Onu alabilseniz süper olur :) Her şeyiyle çok bakımlı bir araç ve alan arkadaş ta çok temiz kullanmıştı. 

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
3 saat önce, Erman Uzun yazdı:

Kullanmış biri olarak araç hakkında bilgi verebilir misiniz bende mondeo öncesi 180hp olan vardı performansı beni tatmin ediyordu doğrusu şimdi mondeomu satınca yine insignia almaya karar verdim ancak olmazsa olmaz otomatik vites ve bütçe kısımlarını karşılayan bu 2.0 t modeli oluyor çok yok zaten ülkede ilan sayısından belli ancak yazılımı bir kenara bırakırsak genel manada bu araçlar nasıl performans olarak 180 ligi aratmaz sanırım sorunsuzluk olarak nasıllar stock halleri için soruyorum alınırken özellikle dikkat edilmesi gerekn bir nokta var mı aklımda flex şase olanları var kullanmış biri olarak aydınlatırsanız memnun olurum 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-komple-yetkili-servis-bakimli%2Chasarsiz-ve-tramer-kayitsiz-604655385/detay

Evet buldum Erman Bey. Halen duruyor. Muhtemelen kriz ve fiyatın yükseklğiğinden dolayı. Ben 70 e satmıştım :) Bence 75 civarı alınabilir. Hakikaten güzel araç. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
6 saat önce, Cem Dilmen yazdı:

Erman Bey. Ben şu an 5. insigniamı kullanıyorum. 1.4 T ler hariç her motorunu kullandım. Şu anki aracım da 1.6 CDTI 136 lık olanlardan. Performans olarak 1.6 T lere göre çok daha iyi. Onu dedim zaten. Tabi yakıt da ona göre hatrı sayılır yüksek bu da normal. Özellikle yüksek hızlarda çok stabil. 200 e kadar hiç nazlanmadan sornasında hafif nazlanarak hızlanıyor. 260  kadar görmek mümkün biraz meyilli yollarda. 

Eğer hor kullanılmamış bir araç alırsanız sizi üzeceğini sanmıyorum. Bakım aralıkları çok önemli ve kullanılan yağ. Bence servisin standart yağı ( GM ) bu motor için yetersiz ve kısa sürede bozuluyor. O yüzden 15000 değil 10 000 de bakımları yaptırır binersiniz. 

Şanzıman zaten standart tork konvektörlü o yüzden sorun çıkarmıyor kolay kolay. Ama biraz sert olduğunu söylemem lazım. Ama akıllı şanzıman güzel. Siz istemeden hiç bir şey yapmıyor. Yani manuel modda bile 7000 devirleri gösterebiliyor. Eğer sürekli performanslı kullanırsanız da auto da bile yüksek devirde atıyor vitesi. 

Aracın özellikle motor ve elektronik aksamını dikkatlice gösterin. Sorun yoksa alabilirsiniz bence. Flexi şu anki aracımda da var. Bence insignia alacak kişinin olmazsa olmazı bir donanım. Sürüş dinamikleri çok fark ediyor çünkü. 

Ben onu sattıktan sonra 2.0 ecoboost mondeo selective almıştım. Bakın bu aracı da muhakkak değerlendirin. PErformans olarak 2.0 insignia dan bir tık üstte ve vitesten dolayı da yakıt olarak daha ekonomik bir araç. Üstelik tekno paketlisinden bulabilirseniz mükemmel bir donanımla geliyor ( Benimki öyleydi ) Kör nokta uyarı adaptif cruise çarpışma önleme sistemi vs vs . 

Fiyatları da birbirine yakın araçlar. Bence çok sıkı bir alternatif olur. Hatta benim sattığım mondeo satıştaydı bir ara ama şimdi duruyor mu bilmiyorum. Onu alabilseniz süper olur :) Her şeyiyle çok bakımlı bir araç ve alan arkadaş ta çok temiz kullanmıştı. 

Teşekkür ederim açıklamalarınız için söylediğiniz aracada baktım daha önce düşünmüştüm ama powershift biraz gözümü korkutuyor bilemiyorum aklım iyice karıştı ancak gönlüm halen 2.0 insignia da int 100 150 bin km civarında araçlar temiz denk getirebilirsem tabi birde önce mondeo yu satmalıyım bakalım hayırlısı artık kafam iyice karıştı 

Yorum bağlantısı
Erman Uzun
6 saat önce, Tahir Ak yazdı:

opel - yazılım +otomatik.

hayal ederken bile çatırtı sesleri geliyor

Neden 

6 saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı:

Insignai forum sitesine baktınız mı hiç? Yoksa yabancı forumlar. Yanlış anlamayın ama bu araç çok detaylı bilgi ve teknik istiyor, ayrıca sayılı.
Siz başınıza bela edersiniz gibi düşünüyorum.
1.6 turbo otomatik 180hp alın. En azından parça VS derdiniz olmayacaktır.

Bu parça olayı neden sorun bu motor başka araçlarda kullanılmıyor mı misal 1.6 thp 508 motoru aynı zamanda 3 serisi bmw de kullanılıyor bunun gibi bir durum yok mu 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Benim bildiğim 2.0T motor öyle nazlı bir motor değil. Siz bakmayın hayal ederken bile çatırtı sesleri duyanlara. 

Ömer hocamın dediği yabancı forumlara ve insigniacıların grubuna bakın. Vergi ve kilo dezavantajından dolayı ülkemizde pek tutulmadı. 1.6T’nin de gölgesinden kaldı bundan sebep. 

Yazılım için diğer firmalarla da görüşün. Çok yüksek beygirlere ihtiyacınız olacağını düşünmüyorum. Soft güzel bir yazılım ile daha tatlı olacaktır. 

Yine Ömer hocamın dediği gibi şanzımanın dayanımını araştırın. Soft yazılımla problem olacağını sanmam ama aklınızda kalmasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...