İçeriğe Yönlendir

Farlar Neden Sararır


Buğra Höngül

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

herşey hazır :)

kloroform-1-lt__0229888795324766.jpeg447499489_tn50_0.jpg?1568475907

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

eter pleksiyi eritir yapıştıcı olarak kullanılır da  pleksi ile uğraşanlarda. parlaklığı yakaladıktan sonra üste h9 tarzı koruma atılırsa uzun süre gidebilir. kapalı ortamda sakıncalı bir işlem belirteyim

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Ben camı temizleyip üstüne 9H seramik kaplama yaptım. Bakalım ne kadar dayanacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

eter pleksiyi eritir yapıştıcı olarak kullanılır da  pleksi ile uğraşanlarda. parlaklığı yakaladıktan sonra üste h9 tarzı koruma atılırsa uzun süre gidebilir. kapalı ortamda sakıncalı bir işlem belirteyim

aslında en sağlamı farı yenilemek, yedek farın camınısöküp değişebilirim esasında ama arabayı satıyorum ne yazıkki :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

1. İşlem:

Kademeli Sulu Zımpara + Akrilik Vernik = 2 ay dayandı.

2. İşlem:

Kademeli Sulu Zımpara + Polisaj Makinesi ile Far Cilası (3D marka) = 1 yıl dayandı.

3. İşlem:
Zımpara yapmadan doğrudan kalın pasta çekildi (polisaj ile) = 2. Yıkamada aynı oldu.

4. İşlemi yaptırmayacağım, gittiği yere kadar kullanacağım.
Arabayı satmazsam yeni far alacağım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

far camlarında (plastikte) dışta fabrikasyon bir koruyucu katman var. hali ile gayet basit mantık ile zımpara geçildiği anda bu katman da soyulmuş oluyor, sonra en berrak şekilde yapılsa bile koruyucusu ne kadar dayanırsa o kadar dayanıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bende denedim, 1 seneden sonra işi bitti, marka soft 99, bir ara incelemiştik, ilk etapta güzel ama ömrü 1 sene gibi,  yıpranan tabakayı fabrikasyon haline getirebilirmiyiz bilemem ama bundan sonra yapacağım şu, far bozulunca 1 kez uygulama yaparım, tekrar bozulunca yeni far alacağım, başka yolu yok...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Yıkama köpüğünde, sinek böcek gibi zorlu kirleri sökmek için üretilen kimyasallarda kostik var.
Her yıkamadan önce kullanıyor çoğu yıkamacı, farların anasını ağlatıyor.
Üstüne birde Çukurovanın meşhur sıcağı ve güneşi eklenince, istediğin kadar yırtın, far sararıyor.

En güzeli eski zaman usulü yıkamak aracı.
Cilalı oto şampuan + Sünger(ya da Peluş) + Basınçsız su hortumu = Uzun yıllar dayanan far camı.

Garajın da varsa gölgede bi yerde, mis.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Sağda solda yahut yıkamacıda araç yıkatmamaya çalışıyorum mutlaka bi artislik çıkıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Sağda solda yahut yıkamacıda araç yıkatmamaya çalışıyorum mutlaka bi artislik çıkıyor. 


Hiçbir şey olmazsa koltuk ayarımı bozuyorlar, bi daha günlerce uğraşıyorum tutturabilmek için, ideal sürüş pozisyonumu.
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mehmet Göktürk yazdı:

Sağda solda yahut yıkamacıda araç yıkatmamaya çalışıyorum mutlaka bi artislik çıkıyor. 

Benim de Focusun paspaslarını yanlışlıkla Puntoya sermişler teslim almaya gidince Punto paspaslarıyla kaldık ortada. Aracın sahibi geri getirmedi de kendisine ulaşamadık. Sonra gidip paspasın parasını iade aldım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

"kuul blu" türünde mavimsi ya da parlak halojen vesaire lambaların da önemli oranda sarartma yaptığını içerden unutmayalım. Kelvin derecesini yükseltelim derken ultraviyole de kaçırıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

"kuul blu" türünde mavimsi ya da parlak halojen vesaire lambaların da önemli oranda sarartma yaptığını içerden unutmayalım. Kelvin derecesini yükseltelim derken ultraviyole de kaçırıyorlar.

içerdeki siyah plastiği ısıtıp onun buharı cama içten yapışıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu işi bmw ve vw çözmüş. Far ne kadar yukarıya dönük olmazsa o kadar sararmıyor. Güneş aldıkça erken sararıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Celal Aydın yazdı:

Yıkama köpüğünde, sinek böcek gibi zorlu kirleri sökmek için üretilen kimyasallarda kostik var.
Her yıkamadan önce kullanıyor çoğu yıkamacı, farların anasını ağlatıyor.
Üstüne birde Çukurovanın meşhur sıcağı ve güneşi eklenince, istediğin kadar yırtın, far sararıyor.

En güzeli eski zaman usulü yıkamak aracı.
Cilalı oto şampuan + Sünger(ya da Peluş) + Basınçsız su hortumu = Uzun yıllar dayanan far camı.

Garajın da varsa gölgede bi yerde, mis.

Aynen, aynen dediğin gibi yıkadım ve 11 sene sonra başladı bozulma, düzenli UV korumalı wax attım ayrıca... :)

Mehmet Göktürk yazdı:

Cam farlar ne güzeldi. Yıkayınca şıkır şıkır olurdu.

 

 

 

Onlarda sararır ama çıkarıp çamaşır suyunda beklet cillop olur tekrardan:)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

Cam farlar ne güzeldi. Yıkayınca şıkır şıkır olurdu.

 

1972-renault-12-tl-yenileme-800x500-2.jp

 

Yakın gözlüğüm cam, daimi olanı polikarbon türevi. Cam yapın diyorum yokmuş 

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Selim Gül
Buğra Höngül yazdı:

 

Merhaba arkadaşlar dilimin döndüğü kadar anlatmak istedim yeni tip polikarbon plastik farlar cam farların yerini almıştır 80'lerin sonuna doğru hem estetik açıdan hem maliyetlerden dolayı polikarbon fara geçerek klasik kare dikdörtgen farlardanda kurtulmuş olduk :) ancak cam farlarda yaşamadığımız sorun zamanla kendini polikarbon farlarda göstermeye başladı '' sararma'' bunda birden fazla etken olduğunu söylemek gerekir bunların başında ise güneşin zararlı uv ışınları ülkemizde akdeniz kesimlerinde daha çok sararmış far görmemizin nedenlerinin başında gelir aşındırıcı kimyasal yıkamalar, kostik, farın yarattığı ısı gibi birçok etken bulunmaktadır bunlar zamanla fabrika çıkışı far üstündeki parlaklığı veren ve koruyucu tabakayı kaldırarak farın matlaşmasına sararmasına neden olmaktadır

 

Peki sararan farlarınızı nasıl düzeltirsiniz piyasada bunlar için bir çok ürün olmasına karşın( soft99 light one gibi) hiç birisi zımpara etkisi yaratmamaktadır çünkü zımpara sonrasında yapılan polish işlemine müteakip aldığımız sonucu kesinlikle kimyasal temizleyicilerden alamamaktayız kimyasal temizleyiciler sadece farın üstünde oluşan sararmış tabakayı alır ancak çizikleri alamaz ve sonuç siz detay severleri memnun etmeyecektir zımpara işlemine farın durumuna göre 600p den başlayıp 3000p ile finale gidebiliriz üstüne ise uygun polish işlemleri yapıp son katımıza ise uygun bir koruyucu kullanabiliriz

 

Fotoğrafta kendi uygulamamdan %50 yaptığım bir fotoğraf paylaştım umarım yardımcı olabildim sizlere

 

df3383898b680834a961378a9cb629b5.jpg

 

 

c65ddd8a1166a26f18b903d4e093dcad.jpg

 

 

Güzel bilgi. Sağolun. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...