İçeriğe Yönlendir

Polo - Motor Soğukken Hararet Uyarısı


Enes Talha Tüfekçi

Recommended Posts

Enes Talha Tüfekçi

Merhabalar,

2007 model Polo aracımda sabah motor soğuk vaziyette iken aracı çalıştırırken hararet uyarısı yanıyor. Ana sebebinin su eksikliği olduğu biliniyor. Fakat aracın su seviyesini sürekli kontrol ediyorum. Normal değerlerde görünüyor. Su eksiltme yapmıyor gibime geliyor. Bir ustaya gösterdim. Motoru açmam gerekiyor açınca oradan anlaşılır dedi. Bobinlerin ucunun paslandığını gösterdi. Buradan yola çıkarak açılmalı dedi. Ama onun da en az 2 bin TL gibi bir maliyeti var. Şimdilik motor suyunu değiştirdim tamamen antifrizli olarak. Bakalım. Sizlerin arasından bunu yaşayan var mı? Acaba arkasında ne gibi sebepler yatabilir ?

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Motor soğukken hararet uyarı veriyor. Yani reel durumda hararet yok

 

sensör hatası olmasın bu iş

 

bobin ucu paslanmış motor açılmalı diye bir  kural varmı sektörde ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
15 dakika önce, Ali Gök yazdı:

Motor soğukken hararet uyarı veriyor. Yani reel durumda hararet yok

 

sensör hatası olmasın bu iş

 

bobin ucu paslanmış motor açılmalı diye bir  kural varmı sektörde ?

 

Aynen reel durumda aracı kullanırken sorun yok. Bu olay başıma bir kere geldi. Motor suyu haznesine normal su koydum ve bir daha yaşamadım söz konusu sorunu. Sektör hususunda ise; tam olarak bilemediğim için kesin bir yargım yok. Ama bir başka ustaya göstermem gerektiğini düşünüyorum. Önceden buradan bilgi alabilirsem daha iyi olur tabi ki. Üstelik İlk baktırdığım yer de bir Özel Servis. 

Öte yandan araştırdığımda genelde aşağıdaki sebepler sıralanıyor:

 

*Soğutma Sıvısının Kapağına Bakın. O kapağı halkalayan lastik conta vardır.Oradan yapma ihtimali var.

*Hararet müşürü arızalanmıştır 

*Su pompası (piyasada adı "devirdaim" ya da "devridaim") çalışmıyordur 

*Motor soğutma sistemindeki sıvı donmuş, termostat(müşürü) arızalanmıştır. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Bobin ucu paslandimi motor mu aciliyormus? Garip.

Forumca yeni yaşımız hayirli olsun..

Devirdaim sorunu olabilir, Devirdaim tam olarak yapiyormu? tikaniklik vs olabilir. hararet müşürü de supheli listesinde.

Antifiriz yogunlugu sudan biraz farkli oldugundan algilamada sorun yasiyor da olabilir.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Bir saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Bobin ucu paslandimi motor mu aciliyormus? Garip.

Forumca yeni yaşımız hayirli olsun..

Devirdaim sorunu olabilir, Devirdaim tam olarak yapiyormu? tikaniklik vs olabilir. hararet müşürü de supheli listesinde.

Antifiriz yogunlugu sudan biraz farkli oldugundan algilamada sorun yasiyor da olabilir.

 

Forumun yeni yaşı kutlu olsun...Güzel fikir alış verişine vesile oluyor.

Devri daim sorununun göstergesi nedir bilmiyorum maalesef.Araç aldığım günden beri aynı şekilde çalışıyor. Bir farklılık göremedim. 

Antifriz-su yoğunluğu açısından; motor suyunu boşaltıp yeni antifrizli su ekledim.Bakalım...

Artık güvenilir bir ustanın yanına gitmek şart oldu :) Cevaplarınız için teşekkür ederim.

 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Bir saat önce, Enes Talha Tüfekçi yazdı:

 

...Güzel fikir alış verişine vesile oluyor.

.... Bir farklılık göremedim. 

Antifriz-su yoğunluğu açısından; motor suyunu boşaltıp yeni antifrizli su ekledim.Bakalım...

Artık güvenilir bir ustanın yanına gitmek şart oldu :) Cevaplarınız için teşekkür ederim.

 

Rica ederim. Sonuclari burdan bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ankara da Necati Kaygusuz ustam var. En azından direk motoru açmaz :D  Ona bi gidin. Ben sensörle alakalı olduğunu düşünüyorum. Motor suyu sensörde kirlenme vs yaptı ise okumuyor olabilir. Devirdaim arızalı olsa iş sakat olurdu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Egr delik ise, soğuk motorda açık kalacak ve egzos gazı ile harareti yüksek gösterebilecektir. Tabi bunlar körlenmiş egr varsa oluşur ve su soğutmalı ise. 

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
17 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Motoru açınca neresine bakacaktı usta çok merak ettim.

 

7 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Ankara da Necati Kaygusuz ustam var. En azından direk motoru açmaz :D  Ona bi gidin. Ben sensörle alakalı olduğunu düşünüyorum. Motor suyu sensörde kirlenme vs yaptı ise okumuyor olabilir. Devirdaim arızalı olsa iş sakat olurdu. 

 

Hepinizden özür dileyerek düzelteyim: Benim yanlış anlamamdan ötürü buji yerine bobin şeklinde ifade ettim. Bujilerin ucunda hafif bi paslanma oluşmuştu. Ama ben bu yılın mayıs ayının başında 4 buji değiştirmiştim aynı serviste. Sizce bu kadar kısa sürede ucunun paslanması normal mi? Bu sürede yaklaşık 10 bin km yol yaptığımı da düşünürsek. 

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
7 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Ankara da Necati Kaygusuz ustam var. En azından direk motoru açmaz :D  Ona bi gidin. Ben sensörle alakalı olduğunu düşünüyorum. Motor suyu sensörde kirlenme vs yaptı ise okumuyor olabilir. Devirdaim arızalı olsa iş sakat olurdu. 

 

Teşekkür ederim Metin Bey. Necati Usta'yı da adaylara arasına alalım :) Sensördendir inşallah. Çünkü ben suy seviyesini düzenli kontrol ediyorum. Belirgin bir kayıp göremedim şu ana kadar.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Enes Talha Tüfekçi

Sevgili dostlar, 

Yukarıdaki başlık altında bahsettiğim sorunu bir daha yaşamadım. Tahminime göre bir anlık bir hassasiyetten ötürü sensörler çalışmadı ve araç motor soğukken hararet uyarısı yaptı. Olaydan sonra kış bakımı olarak aracın soğutma suyunu yenilettim ve yeni antifriz eklettim. Üzerinden 2 ay geçmesine rağmen çok şükür su eksiltme olayı da yaşamadım.

 

Demek ki bazen bu tür anlık durumlar olabilirmiş.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...