Mustafa Erkan

Focus IV - İzlenimlerim

Recommended Posts

Mustafa Erkan

Arkadaşlar merhaba. Focus IV , yavaş yavaş Ford bayilerinde yerini almaya başladı. Dün oldukça kısa bir sürede, iki bayi gezerek aracı showroom dan inceleme fırsatı buldum. Öncelikle Focus IV dış görünüm olarak önden bakışta Focus III ün izlerini taşıyor. Kapı kolunu çekmemle birlikte  kapının kilit kısmının kaplaması ile birlikte, tutamak bana doğru gelince, oldukça şaşırdım.( Çok kalitesiz bir izlenim bırakıyor)  Kaporta üzerinde yaptığım Türk usulü tıklatma kontrolünde sacın oldukça incelmiş olduğu , çamurlukların ufak bir basınçla içe göçtüğü dikkatimi çekti. Galiba aracı hafifletelim derken saçtan tasarrufa gidilmiş. Diğer yandan iç trim kalitesi, şu ana dek üretilen tüm kasalara rahmet okutur cinsten. A sütünu kaplaması ilk focusta olduğu gibi yerinden oynuyor. Gösterge tablosu yeni Fiestalarda olduğu gibi aşağı yöne bakar biçimde konumlandırılmış. 

10 Dakika süren incelemem sonucunda ulaştığım sonuç; Bu araçların ilk ve ikinci kasalarını kullandım. Kanaatim,  IV kasada ulaşılan çizgi hiçte öyle yüksek bir noktada değil. Bir Eskort kasasından ,Focusa geçiş gibi muhteşem bir sıçrama ortada görünmüyor. 

İnceleme sonunda bayii satış elemanı ile yaşadığımız diyalog aynen şu şekilde idi:

- Nasıl buldunuz ? 

-Kalite çok düşük, bu kadar kalitesiz olacağını beklemiyordum. Korkunç :( 

- Efendim beğeni sizin, sizin kararınız :( :( :(   

Ben yeni Focusa biraz olumsuz yaklaştım. Sizlerde görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Olumlu yada olumsuz görüşler olacak elbet.
Bakış açısı ve beklentiler de önemli.
Birisi yol tutuş odaklıdır. Yoldan çıkaramaması çok önemlidir. Tamamen teknik yaklaşmış beğenmiştir.
Bir başkası için kapı kolu sorun olabilir işte.

Ben yakından görmedim. Görsel olarak beğeniyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cihaner Öztürk

Ncap çarpışma testleri çok iyi çıktı. Sacdaki değişiklikler bu testlerde daha yüksek oy alması için yapılan detaylardır diye düşünüyorum. Özellikle yaya testlerinde aracın esneme ve canlıya zarar vermemesi öngörülüyor. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Koray Demir

Aracı kullanınca bu olumsuz yönlerin kaybolup edileceğini düşünmekteyim. Focus bu jenerasyonda da olduğu gibi her zaman yol tutuşu, hissiyatı ve sürüş dinamikleri ile öne çıkmıştır. Konfor ve malzeme (sac) kalitesi beklentisi varsa Alman araçlarına yönelmelidir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Hangi araba olursa olsun kalitedeki dusme hissi yasiyoruz model yukseldikce.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Bence kalite arttikca olusan maliyetlerin satma gucunu azalttigindan malzemeden kisma  yoluna gitmislerdir.

Bakmis oldugunuz model ust donanimlimiydi? acaba tum paketleri de mi ayniydi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

Hmm merak ettim, bi plazaya uğrayayım. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Önder Özcan

Bir aracın kalitesini-sağlamlığını kaporta sacının kalınlığı ile doğru orantılı kabul etmek çok yanlış. İnsanlar hem yayayı hem araç içindekileri maksimum düzeyde koruyabilmek adına günlerce kafa patlatıyorlar, kaza anında kaportanın burulup insanlara zarar vermemesi için uğraşıyorlar. O bahsedilen ince sac hissi, içeri göçme hissi bilinçli olarak yapılan uygulamalar. Önemli olan yaşam alanındakileri (ve yayayı) korumak, aracı değil.

Bu arada herkes istediği aracı beğenip beğenmemekte özgür tabi ki.

  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora
13 saat önce, Koray Demir yazdı:

Aracı kullanınca bu olumsuz yönlerin kaybolup edileceğini düşünmekteyim. Focus bu jenerasyonda da olduğu gibi her zaman yol tutuşu, hissiyatı ve sürüş dinamikleri ile öne çıkmıştır. Konfor ve malzeme (sac) kalitesi beklentisi varsa Alman araçlarına yönelmelidir.

Almanya'da üretiliyor, Ford Avrupa tarafından geliştirilmiş, Alman arabası kabul edilir. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hakan Yavaş

Bizim sitede mavi sini gördüm dün. İlk görüşte sanırım i30 bu dedim:)

Camdan bakınca içini beğendim. Dış görüntüsü de güzel olmuş.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
4 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Bir aracın kalitesini-sağlamlığını kaporta sacının kalınlığı ile doğru orantılı kabul etmek çok yanlış. İnsanlar hem yayayı hem araç içindekileri maksimum düzeyde koruyabilmek adına günlerce kafa patlatıyorlar, kaza anında kaportanın burulup insanlara zarar vermemesi için uğraşıyorlar. O bahsedilen ince sac hissi, içeri göçme hissi bilinçli olarak yapılan uygulamalar. Önemli olan yaşam alanındakileri (ve yayayı) korumak, aracı değil.

Bu arada herkes istediği aracı beğenip beğenmemekte özgür tabi ki.

 

Bizde araba daha kıymetli. 

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ayhan Asil

Ben de reklamını görüyorum ve buradan yorumlarını okuyorum şu anda ancak; malum Kilis'de Ford Yetkili Bayii yok. en kısa zamanda G. Antep yapmalı. Çok merak ediyorum bu arabayı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Erkan

Aracın kaporta kalınlığı sadece ön kaput veya ön çamurluk ta incelmiş olsa, güvenlik nedeni ile , eyvallah diyeceğim . Ancak bagaj kapağına varana dek bariz bir tın tın hissine kapıldım. 

İtiraf etmem gerekirse , benim adam gibi ilk arabam Focus I idi. Araçtan çok memnun kaldım, ne bir arıza yaptı nede beni bir kere olsun üzdü. Focus 1 bende çıtayı oldukça yüksek bir noktaya konumlandırdı.   Şimdi Focus 4 e bakınca, aracın artık ilk Focustan oldukça uzaklaşmış olduğu, beni bir Ford kullanıcısı yapan heyecanı kalmadığını üzülerek görüyorum.

Bu arada  benim için geçerli olan kriterlerin bir başkası için geçerli olmayabileceğini çok iyi biliyorum.

Yazımda anlatmak istediğim Focus değince sorunsuz, dinamik hatları bulunan, sportif sürüş özelliklerine sahip, kalite hissiyatı yüksek ve geniş bir araç beklentimin tam olarak karşılanamamış olması.

 

 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Geçmişte focus1 sahibi olmuş birinin diğer araçları beğenmeme sebebini anlayışla karşılıyorum :)

O bir devrimdi. 

Hatta yeni bir çağın başlangıcı idi. 

 

Ortağım satalı 10 yıl oldu... Hala derki, Ah focusum :)

 

 

  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cihaner Öztürk

Aynen ilk alanlardanım ve ilk bindiğimde kalbim küt küt atmıştı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Ünal

aracı reklamlarda gördüğüm kadarı ile çok beğendim. haftasonu ankarada bir ford bayisine gidip incelemeyi düşünüyorum. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Şimşek

Hiç bir arabayı sürmeden karar vermeyin. Sürünce bütün izlenimleriniz değişebilir.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız

90'ların sonu ile başlayan bolluk bitmeye başladı demek ki. C sınıfı araçlar neredeyse D sınıfı araçları yakalamıştı. Artık günümüzde maliyet odaklı olmaları normal olmakla birlikte güvenlik de çok önemli. 

Aslında Focus 3 de ilk çıktığında hiç beğenilmemişti ama yine de dünya genelinde çok sattı. Bu durumun Focus 4 için de geçerli olacağını tahmin ediyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Uğur Şahinbaş

Focus 4 titanyum 120 milyar olsun bakınız sağına soluna bakan oluyor mu. Megan son kasa da iyi değil tavanı çok alçak önde bile başın değiyor ama satış fiyatı uygundu patladı gitti. Türkiye psikolojisi paraya bakar. Ederine bakar. Ederi değilse borca girer kalite hisli araba alır. Veya 2.el iyi markalara yönelir. Focus 200.000 lik kalite değil bu yüzden araba kötü gelir. 90milyardan açılış yapsınlar bakın siz...

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Ünal

Bir söylenti türkiye ye gelen yeni focus torsiyon çubuklu imiş bağımsız süspansiyon sistemi tr deki focuslara gelmemiş. 1999 dan beri bağımsız süspansiyon kullanan Ford bu özellikten vazgeçmiş diyorlar. Eğer doğruysa bu fiyatlar abartı yüksek bu araba için

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Harun Kocaçalışkan
Bir saat önce, Ali Ünal yazdı:

Bir söylenti türkiye ye gelen yeni focus torsiyon çubuklu imiş bağımsız süspansiyon sistemi tr deki focuslara gelmemiş. 1999 dan beri bağımsız süspansiyon kullanan Ford bu özellikten vazgeçmiş diyorlar. Eğer doğruysa bu fiyatlar abartı yüksek bu araba için

Söylenti değil gerçek. Ama 1.5 turbolarda ve SW'lerde. bağımsızmış.

Gel gelelim yol tutuştan pek bir şey kaybetmiş değil.

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Ünal
On 28.12.2018 at 18:01, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Söylenti değil gerçek. Ama 1.5 turbolarda ve SW'lerde. bağımsızmış.

Gel gelelim yol tutuştan pek bir şey kaybetmiş değil.

 

 

Avrupa ülkelerinde bağımsız süspansiyonlu satış yapıldığı da söyleniyor tr de fiyat politikası nedeniyle torsiyon çubuğu tercih edilmiş. Yol tutuş testleri güvenilir değil o yüzden tr deki araçlarda ESP var olduğu düşünülür ise donanımsal değil yazılımsal yol tutuş söz konusu olur. Kullananlar yol tutuşun güven vermediğini söylediler ama kendim denemeden bişey diyemeyeceğim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Focusta 6 ve 8 ileri otomatik şanzımandan bahsediliyor.. 

Bu şanzımanlar hakkında bilgisi olan var mı ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Koray Demir
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Focusta 6 ve 8 ileri otomatik şanzımandan bahsediliyor.. 

Bu şanzımanlar hakkında bilgisi olan var mı ?

8 ileri olan tork konvektörlü GM Ford ortak üretimi klasik tam otomatik şanzıman. 

6 ileri olan bildiğimiz çift kavrama powershift şanzıman.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Ünal
9 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Focusta 6 ve 8 ileri otomatik şanzımandan bahsediliyor.. 

Bu şanzımanlar hakkında bilgisi olan var mı 

1.5 lt benzinli modellerde 6 ileri otomatik 1.0 benzinli ve 1.5 TDCİ modellerde 8 ileri otomatik gözüküyor broşürlerde. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki