Mehmet Göktürk 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Anlık tüketimin 0 olması değil o 0 ile 2 km giderken 0.1 ile 3 km mi gitmek yoksa 2 km 0 ile ama ardından gelen 1 km yi 0.4 ile mi gitmek? misal. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2018 Yazar Paylaş 10 Aralık 2018 Bu video latin bir hypermiler abimiz, auris hybrid aracini ekstra hypermil teknikler ile 3.3 litre yakit ekonomisi yakaliyor. 1 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Anlık tüketimin 0 olması değil o 0 ile 2 km giderken 0.1 ile 3 km mi gitmek yoksa 2 km 0 ile ama ardından gelen 1 km yi 0.4 ile mi gitmek? misal. Abi bize bunu en iyi muhedis arkadasimiz anlatir. Bu adam kendi turunde en iyi youtuber. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 https://binekarac2.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=18260 Diğerlerini bilmem ama Vag grubunda yelken modunda yakıt kesmiyor. Boşa alıp aracın rölantide akmasını sağlıyor. Sadece fren yaparsanız vitese alıp yakıtı kesiyor. (DSG için geçerli) 40 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Süzülme derseniz anlarım. Süzülme dedim zaten Viteste kalmıyor araç böylece süzülebiliyor. Viteste kalırsa hız azalıyor illaki. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Bir saat önce, Mustafa Arıkan yazdı: Yelkenleme denilen olay. Veya vag grubunda yelken modu olarak geçiyor. Hız kaybetmeden aracın süzülmesini sağlamak gibi bir şey. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2018 Yazar Paylaş 10 Aralık 2018 11 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: https://binekarac2.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=18260 Diğerlerini bilmem ama Vag grubunda yelken modunda yakıt kesmiyor. Boşa alıp aracın rölantide akmasını sağlıyor. Sadece fren yaparsanız vitese alıp yakıtı kesiyor. (DSG için geçerli) Süzülme dedim zaten Viteste kalmıyor araç böylece süzülebiliyor. Viteste kalırsa hız azalıyor illaki. Bu videoda surekli yapiyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2018 Yazar Paylaş 10 Aralık 2018 Eldeki arabasini değistirmek isteyenler 100 km de 3.5 litre benzinle yuruyen euro 5 motor 1.4 egea sadece 62500 tl.. Yorum bağlantısı
Ali Gök 11 Aralık 2018 Paylaş 11 Aralık 2018 6 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Eldeki arabasini değistirmek isteyenler 100 km de 3.5 litre benzinle yuruyen euro 5 motor 1.4 egea sadece 62500 tl.. Normal istanbul tradiginde daha fzla yakar bence . 8 9 litrelere cikar birdan ekonomik. Olmayabilir @Ali Darbaz merak ettigim bisey var benm sraba 80 le giderken daha fazla yakit tuketiyor 110 120 araligina gore sebebi mantigi ne olaki bu durumun ben hep daha az yakar sanardm 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2018 Yazar Paylaş 11 Aralık 2018 (düzenlendi) 58 dakika önce, Ali Gök yazdı: Normal istanbul tradiginde daha fzla yakar bence . 8 9 litrelere cikar birdan ekonomik. Olmayabilir @Ali Darbaz merak ettigim bisey var benm sraba 80 le giderken daha fazla yakit tuketiyor 110 120 araligina gore sebebi mantigi ne olaki bu durumun ben hep daha az yakar sanardm Sana daha net bir rakam vereyim, Saate Gps ile ölçtüğümde 105 km hızla 6,4 litre lpg yakar. Sebebine gelirsek, motor yüksek devir çevirmeyi çok seviyor . Düşük devirde çok hantal. 2000 devrin altında kullanmak çok zor. Arabanın ön yüz alanı küçük. 2.m2 nin altında ön yüz alanı ve 0,31 cd değeri ile birleştirildiğinde 110 km hıza kadar rüzgar drenci 14 beygirlik güc çalıyor. Benim arabanın saate 110 km hızla giderken 3500 devir civarında çeviriyor. 3500 devirde tam yük altında 44 beygir güc üretebiliyor. 110 km hızla giderken rüzgar drencini yenmek adına 14 beygirimizi yemiş oluyoruz . İ10 nun rampa çıkmaya sakladığı hızı sabit tutmak için daha 30 beygir gücü kalıyor. Kappa 1.0 motor hakkında daha fazla bilgi isterseniz. : https://www.fsb.unizg.hr/miv/MSUI/KonMot/KonMot_2014/MTZ-2011-07_The_new_Hyundai-Kia_1,0_L_Three-Cylinder_Gasoline_Engine.pdf Tabi bu 30 beygir %100 motor yükünde alınan bir değer. Ben saate 110 km hızı tutmak için motorun sadece %30 motor yükü ile kullanıyorum. Topu topu 14 beygir düz yolda 4,5 - 6,5 litre arasında bir yakıt tüketimine eş değer. Zaten araba %100 motor yükünde en cok anlık 10 litre yakabiliyor. Birde bazı motor ek aygıtlar o devir bandının sabit tutmak için çalışıyor. Aşağidaki resme bakarsan anlıyacaksın. Motor benzinli atmosferik olmasına rağmen 1500 devirden itibaren en az 80 newton tork üretiyor. 2000 devirde Subab zamanlaması değişiyor. 3500 devire kadar motor en verimli modunda çalışıyor. İ10 1.0 3 silindir motoru 2000 -3500 devir arasında ekonomik çalışıyor. 2500 devir ceviren bir ford fiesta saate gps 110 km hızla giderken yaktığı Dizel yakıt 6,5 litre iken . Hyundai i10 1.0 Lpg 3500 devir cevirip saate 110 km hızla giderken yaktığı Lpg 6,4 litre . Bu videoda araba 120 km hız ile gidiyor ama gerçek hızı 110 kmdir. 11 Aralık 2018 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2018 Yazar Paylaş 11 Aralık 2018 Ufak bir ekleme 2015 Ford Fiesta 1.5 tdci 2500 devirde 63 beygir guc uretiyor. Son vites orani ile yola 43 beygir aktariyor. 2014 i10 1.0 3500 devirde son vites orani ile yola 30 beygir aktariyor. Yorum bağlantısı
Ali Gök 11 Aralık 2018 Paylaş 11 Aralık 2018 Bunlari kendin olctugun program var sanirim videolarinda goruyorum bazen dashboardlar obd ile baglanip mi olcuyosun dimi ? programin adi varmi tavsiye edecegin Bi ara libertyle deneyelim bu isleri bakalim tuketim nasil cikacak ben sehir disi 120 civari yidiyorum pompada 13 L \ 100 k lpg cikiyor hep 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2018 Yazar Paylaş 11 Aralık 2018 5 dakika önce, Ali Gök yazdı: Bunlari kendin olctugun program var sanirim videolarinda goruyorum bazen dashboardlar obd ile baglanip mi olcuyosun dimi ? programin adi varmi tavsiye edecegin Bi ara libertyle deneyelim bu isleri bakalim tuketim nasil cikacak ben sehir disi 120 civari yidiyorum pompada 13 L \ 100 k lpg cikiyor hep Merhaba , Arabamın spritmonitör.de sitesinde profili var. Yakıtı ordan ölçüyor. Obd 2 ile teyit ediyorum %90 doğruluk var. https://www.spritmonitor.de/en/detail/762370.html Kullandığım 2 program var. Eskiden Dashcomand ile yapardım. Ama aksiyon kameramı satınca Torq yazılımına döndüm https://play.google.com/store/apps/details?id=com.palmerperformance.DashCommand https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2018 Yazar Paylaş 11 Aralık 2018 @Ali Gök bey . Sizin libertinin tam model motor bilgileri nedir. Yorum bağlantısı
Ali Gök 11 Aralık 2018 Paylaş 11 Aralık 2018 1 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: @Ali Gök bey . Sizin libertinin tam model motor bilgileri nedir. motor tipi sabit muhtemelen bunlarda. 2004 model 3.7 v6 210 hp Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2018 Yazar Paylaş 11 Aralık 2018 16 dakika önce, Ali Gök yazdı: motor tipi sabit muhtemelen bunlarda. 2004 model 3.7 v6 210 hp Senin Şanzıman akıllı şanzımanmış. senin sürüş sitilini öğrenip ona göre değiştirme yapıyormuş. 42RLE The 42LE was modified in 2003 as the 42RLE, originally for the then-new Jeep Liberty. It is a 42LE transaxle, modified for use in rear-wheel drive vehicles by removing the integral differential and transfer chain. Power flow exits the rear of the transmission. The case has also been modified. By design it has full electronic shift control with adaptive memory to learn the operator's driving habits controlled by the vehicle's Transmission Control Module (TCM). Contained within the automatic's torque converter is an Electronically Modulated Converter Clutch(EMCC) designed act as a shock absorber for harsh shifting. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2018 Yazar Paylaş 11 Aralık 2018 @Ali Gök Senin Liberty de hatam yoksa "clutch"da var. Bu da devir eşitlemesi mümkün olduğu durumlarda ,tüketim, yarı yarıya düşürebilir. http://arrc.ebscohost.com/ebsco_static/repair-tips/8852CH21_TORQUE_CONVERTER_CLUTCH_CONTROL.htm Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 11 Aralık 2018 Paylaş 11 Aralık 2018 0.9 tce kullanmış ve 1.5 dci yi kullanmaya başlayan biri olarak yorumum Antalya ya her ikisi ile yaptığım seyahatte ortalama 1 lt az yaktı. Değermi derseniz değmez. Çünkü dizelin vergisi vs zaten açığı kapatıyor. Ancak dci tork dolayısıyla daha iyi sürüş sağlıyor. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2018 Yazar Paylaş 11 Aralık 2018 11 dakika önce, Cihaner Öztürk yazdı: 0.9 tce kullanmış ve 1.5 dci yi kullanmaya başlayan biri olarak yorumum Antalya ya her ikisi ile yaptığım seyahatte ortalama 1 lt az yaktı. Değermi derseniz değmez. Çünkü dizelin vergisi vs zaten açığı kapatıyor. Ancak dci tork dolayısıyla daha iyi sürüş sağlıyor. 0,9 tce ile 1,5 dci servis bakımları kaç km de yapılıyor. Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 11 Aralık 2018 Paylaş 11 Aralık 2018 17 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: 0,9 tce ile 1,5 dci servis bakımları kaç km de yapılıyor. Benzinli 20 sanırım bu da aynı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2018 Yazar Paylaş 11 Aralık 2018 4 dakika önce, Cihaner Öztürk yazdı: Benzinli 20 sanırım bu da aynı. Bilgi için teşekurler. Sadete gelirsek, Paranız var, zamanız yok ise 130 km/h 8 litre Paranız yok ama zamanınız da yok ise 110 km/h 6,5 litre Paranız yok ama zamanınız çok ise 80 km/h 5,2 litre tüketime razı geliyorum Bu benim benzin hesapla sayfam . Onunda altında uzun yol tüketim hız zaman tablom. En alta ise rüzgar drenc tablom Bu son tablo ise i10 almandan evvel, i10 aldıktan sonra değiştirmek istediğimde beni vazgeçiren esas tablo. Yılda 15000 km yaptığım için , bana 1 yıllık maliyet tablosu . Almak istediğim arabalar ile hypermil yapsamda yıllık yakıt tüketim maliyetleri. Yorum bağlantısı
Ali Gök 11 Aralık 2018 Paylaş 11 Aralık 2018 4 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Senin Şanzıman akıllı şanzımanmış. senin sürüş sitilini öğrenip ona göre değiştirme yapıyormuş. 42RLE The 42LE was modified in 2003 as the 42RLE, originally for the then-new Jeep Liberty. It is a 42LE transaxle, modified for use in rear-wheel drive vehicles by removing the integral differential and transfer chain. Power flow exits the rear of the transmission. The case has also been modified. By design it has full electronic shift control with adaptive memory to learn the operator's driving habits controlled by the vehicle's Transmission Control Module (TCM). Contained within the automatic's torque converter is an Electronically Modulated Converter Clutch(EMCC) designed act as a shock absorber for harsh shifting. benimkini hanımda sürüyor arada. muhtemelen tam olarak anlayamıyordur şanzıman. ama sürüş tarzına göre ezber yapıyor diye jatkoyu anlatırlardı mesela . belli bir süre sonra insan ister istemez arabanın ne yapacağını biliyor ona göre davranıyor . arabayı tanımak güzel bir olay oda bizi tanıyorsa daha tatlı tabi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2018 Yazar Paylaş 11 Aralık 2018 1 dakika önce, Ali Gök yazdı: benimkini hanımda sürüyor arada. muhtemelen tam olarak anlayamıyordur şanzıman. ama sürüş tarzına göre ezber yapıyor diye jatkoyu anlatırlardı mesela . belli bir süre sonra insan ister istemez arabanın ne yapacağını biliyor ona göre davranıyor . arabayı tanımak güzel bir olay oda bizi tanıyorsa daha tatlı tabi Bunla yapılan bazı hypermil sonuclarına baktım. En az 10 litre yakıt tüketebilmiş. Onuda rwd modunda saate 100 km hızla yakalanmış. Benim liberty olsa, tüp müp takmaz. Uzun yol için Libert hesabı acar, sırf benzinde hypermil yaparak gitmek için ek bütce yaratırdım Lpg dedin kalbim kırıldı. Yorum bağlantısı
Ali Gök 11 Aralık 2018 Paylaş 11 Aralık 2018 4 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Bunla yapılan bazı hypermil sonuclarına baktım. En az 10 litre yakıt tüketebilmiş. Onuda rwd modunda saate 100 km hızla yakalanmış. Benim liberty olsa, tüp müp takmaz. Uzun yol için Libert hesabı acar, sırf benzinde hypermil yaparak gitmek için ek bütce yaratırdım Lpg dedin kalbim kırıldı. Ben 120 ye sabitliyorum şehir dışı ara sıra birini geçerken flan gaza basıyorum 13 litre yakıyor pompada lpg. benzinle binelim binmesinede değişen bişey yokki arabanın gidişinde. hissedilir bir fark yok yani arabada 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2018 Yazar Paylaş 11 Aralık 2018 Şimdi, Ali Gök yazdı: Ben 120 ye sabitliyorum şehir dışı ara sıra birini geçerken flan gaza basıyorum 13 litre yakıyor pompada lpg. benzinle binelim binmesinede değişen bişey yokki arabanın gidişinde. hissedilir bir fark yok yani arabada Kit ne kullanıyor. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 11 Aralık 2018 Paylaş 11 Aralık 2018 Forumun 2 ayrı ucu, biri az yakayım diyor, diğeri dağa bayıra salalım beygirleri 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2018 Yazar Paylaş 11 Aralık 2018 6 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı: Forumun 2 ayrı ucu, biri az yakayım diyor, diğeri dağa bayıra salalım beygirleri Hocam uzun yola çıkmadan rahatlıyamıyorum. Son 2 senedir uzun yol hobim var. Buna engel şeyler bakım maliyetleri ve yakıt maliyetleri. Şu noktaları artırmak istiyorum 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts