İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Gösterge Uyarı Işıkları


Hasan Yıldız

Recommended Posts

Hasan Yıldız

Merhabalar...

Evvela aracim fiesta tit.1.4 benzin+lpgli 2010 

Son gunlerde dikkatimi ceken bir durum var.Daha evvel anlatacagim gibi bir durum yoktu. Araci calistirmak icin kontak iki konumuna getirip muhtelif uyari isiklarinin sonmesini bekliyorum.İsiklar sondukten sonra kontak basip araci calistirdigimda aracin calismasi ile  ayni anda tum uyari isiklari tekrar yaniyor ve 2-3saniye sonra sonuyor.Bildigim kadariyla sonen isiklarin kontak esnasinda yanmamasi gerekiyor.Kontakla birlikte yanik kalan uyari isiklarin sonmesi gerekiyor. Calismasinda vs. Baska bir garip durum yok.  Akum yakalasik 1.5 sene evvel degisti yani yeni sayilir. Bu garipligin sebebi hakkinda bilgisi veya ongurusu olanlar yardim eder ise sevinirim.

Tesekkurler...

 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Aklıma akü geliyor benim, her ne kadar yeni olsa da, benim 1 senede bozulan aküm oldu. Aküyü bir elektrikçide ölçtürdünüz mü?

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Muhtemelen yine akü.. 

Marş sırasında çöktüğü için göstergeler sapıtıyor olabilir. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
(düzenlendi)

Biraz evvel bir elektrikciye gittim aku olcumu yapti bir sikinti olmadigini soyledi.Mars sirasin da,stop halde ve calisirken degerlerin normal oldugunu soyledi.Gerci isiklarin tekrar yanmasinin da normal oldugunu da soyledi.O derrce guven verdi bana.😀.Neyse cikmisken yakit alam dedim ve daha uzak bir benzinlik tercih ettim.yaklasik 30 km yol yaptim cevre yolunda,yuksek devirde .Akabinde tekrar bir deneme yaptim isiklar normalle dondu.Kis ayinin gelmesi ve yaklasik gun icinde 4-5 kmlik kisa mesafeler kat edilmesi ve ortalama hizin 13 km olmasi sarjin saglikli yapilmasini engelledi.Bu arada bir sey daha fark ettim trip haric tum yol bilgisayari verileride sifirlaniyor.

tarihinde Hasan Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Kutupbaşlarını kontrol edin, oksitlenme varsa zımpara veya tel fırça ile temizleyin. 

2010 model araçta pek sıkıntı olmaz ama şase kablosunu da kontrol etmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
8 saat önce, Hasan Yıldız yazdı:

araci calistirdigimda aracin calismasi ile  ayni anda tum uyari isiklari tekrar yaniyor ve 2-3saniye sonra sonuyor.

bu sırada devir ibresi nerede oluyor

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
(düzenlendi)
2 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Kutupbaşlarını kontrol edin, oksitlenme varsa zımpara veya tel fırça ile temizleyin. 

2010 model araçta pek sıkıntı olmaz ama şase kablosunu da kontrol etmekte fayda var.

Kutup baslarinda sikinti yok ilk gun ki gibi hersey berrak.

2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

bu sırada devir ibresi nerede oluyor

Devir ibresi garip bir hareket sergilemiyor,sadece 1 saniye sonra kalkiyor gibi hafif bir gecikme soz konusu.Video cekeyim dedim ama dolasip geldikten sonra aksilik olmadi hersey normaldi.Videoyu en kisa zamanda cekerim.Bu arada aku sarj belirtisi olarak bildigim abs isigi gec sonuyor.

tarihinde Hasan Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
2 dakika önce, Hasan Yıldız yazdı:

Devir ibresi garip bir hareket sergilemiyor,sadece 1 saniye sonra kalkiyor gibi

öncelikle servise başvurup yazılım güncelleme yaptırın

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Caglar abi bu lpg yuzunden servis kabul etmiyor.Eskisehir de ozel servis 1 tane var onunda yetkin oldugu kanisinda degilim.Simdilik sorun yok bir sure daha takip edecegim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 dakika önce, Hasan Yıldız yazdı:

lpg yuzunden servis kabul etmiyo

içeri almasın , kapalı alana almadan kapı önünde yapsın

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
(düzenlendi)

aracınız powershift mi? evet ise aküyü hemen değiştirin veya bir elektrikçiye verip hemen dışarıda şarj ettirin. kardeşimin araçta akü yüzünden şanzıman beyni yandı geçen yıl. 2500 tl beyin 300 tl işçilik ödedi dışarıda. araç çalışacağı zaman powershift kendini kalibre etmeye çalışıyor yani kollar vitesin konumumu kontrol ediyor ancak akü yeterli gelmez ise kolları itemiyor ve beyin karışıp sonrasında kendini imha ediyor. 

tarihinde Mehmet Kazancıoğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Mehmet bey arac tam otomatik olanlardan powershift degil.

Durum video da goruldugu gibi.Mars aninda 7.9 v dusuyoruz sebeb dusuk voltaj galiba.Calismayla birlikte voltaj yukselmeye basliyor.Sanirim sikinti sagliksiz sarj degil sagliksiz aku.40 amper mutlu aku 14 aylik daha neden bu hale geldi acaba.

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
2 saat önce, Hasan Yıldız yazdı:

Mehmet bey arac tam otomatik olanlardan powershift degil.

Durum video da goruldugu gibi.Mars aninda 7.9 v dusuyoruz sebeb dusuk voltaj galiba.Calismayla birlikte voltaj yukselmeye basliyor.Sanirim sikinti sagliksiz sarj degil sagliksiz aku.40 amper mutlu aku 14 aylik daha neden bu hale geldi acaba.

 

 

Hasan Bey, Akü bozuk olabilir 2 yıl garantisi yok mu bir araştırın Mutlu akü bayisine gidin durumu anlatın yardımcı olacaklardır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
On 20.12.2018 at 17:02, Mehmet Kazancıoğlu yazdı:
  Hasan Bey, Akü bozuk olabilir 2 yıl garantisi yok mu bir araştırın Mutlu akü bayisine gidin durumu anlatın yardımcı olacaklardır.  

 

Mehmet bey Bu gun mutlu aku servisine gittim,Aku sarji kritik seviye altina inmis.Aküyu aldilar sarja taktilar.Aracin uyku modunda fazla akim cektigini soylediler(9A).Pazartesi tekrar gidicem simdilik ikame aku verdiler[emoji3]. Orada ki ustalardan kopya cektigim sekilde evde kendim bir kacak akim testi yaptim.Arac uyku moduna gectiginde olcu aleti 10A konumunda iken 0,08 deger okudum.Simdi ustalarima sorum bu deger gercekten yuksekmidir. Bir kacak soz konusumu acaba. Sayin "Servet Aydın" saygilar efendim.

 

Olcumun videosunu da ekliyorum...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 21.12.2018 at 16:27, Hasan Yıldız yazdı:

Arac uyku moduna gectiginde olcu aleti 10A konumunda iken 0,08 deger okudum.

 

 

Bence çok değil.. Bir sorun olacağını sanmıyorum.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
 
Bence çok değil.. Bir sorun olacağını sanmıyorum.. 
Mehmet Abi Sarj edilsin bakalim aku.Bu sarjla bu kisi cikartiriz bakalim seneye Allah Kerim.
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Akü yu bugun sarjdan aldim.En son teshis arac akuyu yetersiz sarj ediyor.Farlar,kalorifer vs acikkken de kapali iken de 13.2 sabit elektrik var.

Bu sarj icin yetersiz midir,yoksa yeterlimidir.Usta sarj dinamosuna kafa,goz girme niyetin de zor durdurdum.Ne yapmami oneririrsiniz.

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

14.4'le şarj olması gerekir ama ford'lar 13'le de yapabiliyor. Başka fiesta'da durum nasıl, ona bakmak lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğa Torpil

Titanyum 2009 1.4 Tdci aracımda araç çalışırken 14.2-14.3 civarı akım alıyorum. Bence şarj dinamosuna bir baktırmak lazım. 😳

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
Titanyum 2009 1.4 Tdci aracımda araç çalışırken 14.2-14.3 civarı akım alıyorum. Bence şarj dinamosuna bir baktırmak lazım. [emoji15]
 
Haklisiniz ama sarj dinamosundan evvelki focus 1 aracimda epey sikinti yasamistim en son sifir almis genede istenilen sonuca ulasmamamistim.Akilli sarj olayi gercekten karisik.Bildigim kadari ile alternatorun ne kadar elektrik uretecegine,aracin ihtiyaclari ve akunun durumuna gore Ecu karar veriyor.Akunun yeni tam sarjdan ciktigini da hesaba katarsam voltaj bu yuzden dusuk mu acaba diyorum.
Tabi bir de fiesta 6 kasalarda sarj ve aku sikintisi sikca dile getirilmis.Bu da akla yazilim la ilgili bir sikintimi var acaba sorusunu akla getiriyor.Yetkili servisle konu hakkin da gorustum lpg li aracim oldugu icin yardimci olamayacaklarini ama yazilimla alakali olmadigi fikrindeler. Simdilik bir sure daha kullanip sarj ve aku durumunu takip ederek tekrar bir cozum yolu arayisina girme niyetindeyim.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...